Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#121 PostWysłany: 21 Lis 2011 21:15 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9650
HON fly4free
Jeśli opóźnienie i przekierowanie nastąpiły z uwagi na warunki atmosferyczne, nie przysluguje Ci żadne odszkodowanie. Natomiast czy w istocie to byl powód tych zdarzeń, o któych piszesz - tego nie wiem. Musisz szczegółowo sprawdzić, jakie warunki były na lotnisku docelowym i czy z tego powodu było ono rzeczywiście zamknięte dla ruchu czy nie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Relaks na tunezyjskiej wyspie 🏝️ All inclusive w 4* hotelu na Dżerbie za 1943 PLN Relaks na tunezyjskiej wyspie 🏝️ All inclusive w 4* hotelu na Dżerbie za 1943 PLN
W poszukiwaniu słońca ☀️ Wycieczka na Cypr za 531 PLN 🇨🇾 Loty i noclegi z basenem 🏖️ W poszukiwaniu słońca ☀️ Wycieczka na Cypr za 531 PLN 🇨🇾 Loty i noclegi z basenem 🏖️
#122 PostWysłany: 21 Lis 2011 21:24 

Rejestracja: 10 Sie 2011
Posty: 504
Loty: 12
Kilometry: 12 344
niebieski
hmm, samoloty ladowaly i wylatywaly, czyli zamkniete lotnisko nie bylo..
aha, na lotnisku udzielono nam informacji, ze z bydgoszczy wylecimy okolo 13-tej, w rzeczywistosci okolo poludnia dopiero wyjezdzalismy z gdanska
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#123 PostWysłany: 30 Lis 2011 15:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Cze 2011
Posty: 33
Loty: 393
Kilometry: 624 184
Witam!

Pisalem kilka miesiecy temu w sprawie ubiegania sie o odszkodowanie za dlugo opozniony lot. Posluchalem Waszych rad, i oto co z tego wyszlo.

Napisalem list do Ryanair, zalaczylem forme EU Complaint Form i wyslalem na dany adres. Po kilku dniach dostalem e-mailowo odpowiedz z zalaczonym listem, w ktorym wyjasniaja (haha), ze lot odwolany byl z powodu usterki technicznej, wiec nie nalezy nam sie zadne odszkodowanie.

Nie zamierzam tego tak zostawiac. Musi byc jakas mozliwosc dalszego ubiegania sie o swoje. Prosze o rade, co dalej z tym fantem zrobic! :D

Zalaczam dla chetnych list, ktory wyslalem do Ryanair (po angielsku, ktos moze miec pozytek), wypelniona EU Complaint Form oraz odpowiedz od Ryanair.

Prosze o pomoc. :)

Załączniki:
Komentarz do pliku: List do Ryanair z prosba o odszkodowanie...
ryanair-list.jpg
ryanair-list.jpg [ 181.43 KiB | Obejrzany 3643 razy ]
Komentarz do pliku: Wypelniona EU Complaint Form...
eu-complaint-form.jpg
eu-complaint-form.jpg [ 227.85 KiB | Obejrzany 3643 razy ]
Komentarz do pliku: Odpowiedz od Ryanair...
ryanair-odpowiedz.jpg
ryanair-odpowiedz.jpg [ 204.27 KiB | Obejrzany 3643 razy ]
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
wojtol uważa post za pomocny.
 
      
#124 PostWysłany: 03 Gru 2011 18:30 

Rejestracja: 24 Paź 2011
Posty: 30
Loty: 80
Kilometry: 77 974
witam serdecznie.

dzisiaj mielismy leciec z Sztokholm Skavsta do Gdanska. Przed wylotem poinformowano nas, ze lot zostal anulowany z powodow technicznych i ozstawiono na lodzie. jedynie, co moglismy to rebookowac bilety. Czy mozemy domagac sie zwrotu kosztow ew odszkodowania?

Pozdrawiam ze Sztokholmu..
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#125 PostWysłany: 03 Gru 2011 19:30 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9650
HON fly4free
@manumission88 : pismo Ryana jest oczywiście pełne ogólników i standardowych formuł typu "blabla"; typowa praktyka u przewoźników (nie tylko Ryana) w razie reklamacji... Usterka techniczna sama w sobie nie jest przyczyną nadzwyczajną i jako taka nie zwalania przewoźnika z odpowiedzialności za opóźnienia lotów w granicach zakreślonych w rozporządzeniu. Natomiast nadzwyczajny (niespodziewany) charakter mogą mieć czynniki, które doprowadziły do określonej usterki. Pasażer nie jest sam w stanie tego oczywiście zweryfikować. W tej sytuacji pozostaje Ci złożenie skargi do portugalskiego odpowiednika ULC - w postepowaniu przewoźnik będzie musiał wykazać nadzwyczajne okoliczności, które doprowadziły do usterki i w efekcie, do opóźnienia.
@doncamilo: pisz reklamacje do przewoźnika.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#126 PostWysłany: 14 Gru 2011 15:38 

Rejestracja: 14 Gru 2011
Posty: 8
:?:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#127 PostWysłany: 15 Gru 2011 18:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2011
Posty: 431
Loty: 32
Kilometry: 46 097
niebieski
manumission88, ja dostałam taką samą odpowiedź od Ryanaira. Jak widać, chyba wszystkim odpisują automatycznie :D
_________________
Image

Moje podróże: https://podroze-podroze-podroze.blogspot.com
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#128 PostWysłany: 18 Gru 2011 10:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2011
Posty: 44
Loty: 17
Kilometry: 51 816
Hej, taki casus w telegraficznym skrócie:
W związku z zablokowaniem lotniska w Warszawie (kapitan Wrona) mój lot do Helsinek został odwołany i przesunięty o 2 dni (docelowo leciałem do BKK linią Finnair). Niestety, w związku z tym dwudniowym poślizgiem spóźniłem się na samolot z BKK na południe Tajlandii (AirAsia).

Czy w związku z zaistniałą sytuacją mam regres do firmy Finnair (odwołali lot- przepadł mi lot z AirAsia + byłem zmuszony do wykupienia biletu na lotnisku BKK (również AirAsia), a jeżeli nie do Finnair to do Airport Okęcie?

z góry dzięki za odpowiedź
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#129 PostWysłany: 02 Sty 2012 21:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2010
Posty: 5079
HON fly4free
Czołem ekipa wiem ze ten temat byl walkowany na forum juz wielokrotnei ale licze ze jakas dusza mi odpisze merytorycznie.
Kupowalem kumplowi bilet na Wigilie do domu. Malme -Katowice w silnik wpadly mewy samolot nei odlecial siedzial na lotnisku cala noc. Nie i znalezli mechanika co by sie tym zajal w wigilie efekt chlopak zero zarcia, opłacenia noclegu etc. Moze chlopak na cos liczyc w ramach odszkodowania?? dzieki za wskazowki
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#130 PostWysłany: 02 Sty 2012 22:06 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9650
HON fly4free
Jeśli awaria nastąpiła bezpośrednio przed odlotem, albo na krótko przed odlotem (np. w czasie poprzedniego rejsu, ktory wykonywala ta maszyna), najprawdopodobniej nie uzyska odszkodowania zryczałtowanego. Natomiast w każdym wpadku powinien był uzyskać pomoc w postaci opieki tzn noclegu, wyżywienia, rozmow telefonicznych itd. - tu może się zwrocić o refundacje tych kosztow, ktore sam poniosl, dolaczajac rachunki, wyciaga z karty itd.
Czy przewoxnik poinformowal go na lotnisku o przyslugujacych mu prawach w sytuacji , ktora nastapila?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#131 PostWysłany: 04 Sty 2012 17:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2011
Posty: 431
Loty: 32
Kilometry: 46 097
niebieski
Jak długo czekaliście na odpowiedź od ULC? (w moim przypadku chodzi o hiszpański ULC)
_________________
Image

Moje podróże: https://podroze-podroze-podroze.blogspot.com
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#132 PostWysłany: 06 Sty 2012 21:48 

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 1
Lot miał się odbyć o 22:40 z WAW, a odbył się o 11 rano następnego dnia innym samolotem. Około 30 minut przed odlotem powiedzieli że start odbędzie się ok. 1 w nocy, następnie po 3 nad ranem znaleźliśmy się już w hotelu. Znalazłem informacje na internecie że awarie samolotu nie są nadzwyczajnymi okolicznościami, a mimo to dostałem odmowę. Od PLL LOT otrzymałem następującą odpowiedź:

"Wyjaśniamy że przyczyną opóźnienia w przelocie ww. rejsu była niespodziewana usterka techniczna samolotu zaplanowanego na to połączenie.
PLL LOT chcąc uniknąć odwołania ww. rejsu podstawiły inny samolot w możliwie najkrótszym czasie. Jednocześnie zamiana samolotu, której konieczność wynikała z niespodziewanej usterki technicznej, była bezpośrednią przyczyną opóźnienia w przelocie rejsu LO085.

W świetle postanowień Rozporządzenia (WE) 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady, do stosowania którego LOT został zobligowany - w sytuacji, gdy ww. przeglądy techniczne są przeprowadzane, usterka techniczna zagrażająca bezpieczeństwu lotu uważana jest za okoliczność nadzwyczajną.

W takiej sytuacji Przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowania..
...
Biorąc pod uwagę powyższe nie możemy rozpatrzyć reklamacji zgodnie z oczekiwaniami."


Czy odwołanie do ULC ma sens ? Co napisać w dodatkowych uwagach ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#133 PostWysłany: 06 Sty 2012 22:32 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9650
HON fly4free
To standardowe pismo , które LOT wysyla do wszystkich w podobnych sytuacjach -> trzeba pisać do ULC.
Usterka samolotu nie jest okolicznością nadzywczajną i sama w sobie nie stanowi przejawu działania "siły wyższej". Przewoźnik eksploatując samoloty powinien liczyć się z tym, że w każdej maszynie co jakis czas ujawniają się usterki i powinien być odpowiednio przygotowany na tę sytuację, zwłaszcza w swojej bazie operacyjnej. Nadzwyczajna może ewetualnie być przyczyna, która wywołała określoną usterkę (np. awaria silnika po zderzeniu z ptakiem), a tego w odpowiedzi LOT nie wykazał. W związku z tym pisz do ULC i na etapie postępowania LOT będzie musiał wykazać jakie były okoliczności i charakter awarii . Jest duża szansa (choć nie pewność - bo nie znam okoliczności sprawy), że dostaniesz odszkodowanie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#134 PostWysłany: 12 Sty 2012 21:39 

Rejestracja: 27 Wrz 2011
Posty: 25
Kupiłam bilety z Wiednia do Rio przez Lizbonę. Cała podróż odbywa się w 2 etapach Wiedeń-Lizbona 17:30-21 30, Lizbona - Rio 22:30 - 05:00 następnego dnia. Dzisiaj dostałam wiadomość ze loty zostały zmienione i muszę czekać na lot do RIO całą noc w Lizbonie do 10 rano następnego dnia. Czy muszę zgadać się na takie warunki ? Nie jest to lot na który się zdecydowałam dlatego pytam czy przysługują mi jakieś prawa? Zwrot za nocleg itd? Dziękuje za odp.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#135 PostWysłany: 12 Sty 2012 22:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Mar 2011
Posty: 1432
niebieski
Kiedy ma odbyć się podróż? Czy oba loty są na 1 bilecie?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#136 PostWysłany: 12 Sty 2012 22:22 

Rejestracja: 27 Wrz 2011
Posty: 25
27 Kwietnia, tak loty na jednym bilecie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#137 PostWysłany: 12 Sty 2012 22:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Maj 2011
Posty: 557
BZG napisał(a):
Kiedy ma odbyć się podróż?

A jakie to ma znaczenie?

Nie, nie musisz się zgadzać - przewoźnik ma obowiązek zapewnić Ci alternatywne połączenie w dogodnym dla Ciebie terminie, no chyba, że jest to niemożliwe - ale w tym przypadku nie jest. :) W praktyce TAP będzie starał się przerzucić Cię na inny własny lot, więc musisz walczyć. ;) Staraj się o rebooking na inną linię ze Stara (marne szanse, że kupią dla Ciebie bilet na linię spoza własnego aliansu), do GIG z Europy lata chyba tylko Lufa z FRA i TAM z FRA, CDG i LHR, choć oczywiście możesz spróbować powalczyć o połączenie z dwiema przesiadkami. Powodzenia.
_________________
The best is yet to come.

Image

Moje podróże
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#138 PostWysłany: 12 Sty 2012 22:40 

Rejestracja: 19 Lis 2011
Posty: 64
a koszt noclegu zwroca? bo w sumie jak sie kupilo w promo to dobre i to odzyskac, a zwrot nie zadawala, pytam czysto teoretycznie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#139 PostWysłany: 12 Sty 2012 22:48 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 4253
platynowy
Ja bym walczył z przebukowaniem. Nie powinni robić problemu z rebookingiem na LH czy coś innego, tak żeby godziny były dogodne.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#140 PostWysłany: 12 Sty 2012 23:24 

Rejestracja: 29 Gru 2011
Posty: 14
mucha napisał(a):
Ja bym walczył z przebukowaniem. Nie powinni robić problemu z rebookingiem na LH czy coś innego, tak żeby godziny były dogodne.

Napisała już, że przebukowali na 10 rano. Do 27 kwietnia jest dużo czasu i nawet odszkodowanie się nie należy. Hotel, transfer i wyżywienie powinni jednak zapewnić. Taka zmiana ma też plusy. Teraz taki bilet można w każdej chwili oddać, nawet dzień przed podróżą, lub zmienić daty, także na podróż powrotną, nawet jeśli taryfa nie dopuszcza zmian. Kilka razy z tego korzystałem.
_________________
Wyprawy fotograficzne
Podróż dookoła świata - polscy podróżnicy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: elroyn3 oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group