Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#10101 PostWysłany: 12 Kwi 2025 20:02 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4081
platynowy
Jak wyglądała pierwotna trasa? Jeżeli na żadnym z odcinku nie operował przewoźnik z UE (a dopiero po zmianach) to nic nie dostaniesz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
⚡Warto!⚡ Tanie loty do Rzymu z 5 miast od 160 PLN 💚🤍❤️ ⚡Warto!⚡ Tanie loty do Rzymu z 5 miast od 160 PLN 💚🤍❤️
All inclusive w sercu Costa Blanca 🏝️ 🌊 4* hotel 50m od plaży za 2318 PLN All inclusive w sercu Costa Blanca 🏝️ 🌊 4* hotel 50m od plaży za 2318 PLN
#10102 PostWysłany: 13 Kwi 2025 21:48 

Rejestracja: 09 Maj 2022
Posty: 29
Pierwotna trasa wyglądała analogicznie, tzn. Hanoi - Szanghaj - Monachium - Warszawa. Odcinek Monachium - Warszawa obsługiwany przez Lufthansę (pozostałe Air China).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10103 PostWysłany: 22 Kwi 2025 11:24 

Rejestracja: 23 Sie 2022
Posty: 326
Loty: 105
Kilometry: 231 322
Limapur napisał(a):
Mialem 1h05min przesiadki z TK, lot Praga-Mumbai, lot do Pragi przyleciał z opóźnieniem przez co wylecieliśmy 41 minut później, następnie przy ladowaniu było odejście na drugi krąg, wiec jakos samolot zaparkowany był 20-30 minut przed odlotem tego do Indii.

Nastepnie podstawione busy, do tego biznesowego nie chcieli wpuscic, mimo ze informowalem o kolejnym locie. Nim ten z eco sie zapelnil minelo kolejne 5-10 min, wiec oczywiscie na lot nie zdazylem. Mimo ze odlecial jakos 21.15 zamiast rozkladowego 20.35. Turkish stwierdzil ze powody poza ich kontrola, wiec rekompensaty nie bedzie.

Dalej z nimi cos powalcze i przy okazji zgloszenie poszlo do Sivil Havacilik



Dla potomnych - 600 euro przyznane dzięki pomocy Sivil Havacilik. TK odrzucił, 3-4 razy pisalem do nich bezpośrednio.
Góra
 Profil Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
4 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#10104 PostWysłany: 23 Kwi 2025 09:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2012
Posty: 821
niebieski
Dostałeś 600 EUR na konto walutowe czy dostałeś w PLN?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10105 PostWysłany: 25 Kwi 2025 18:40 

Rejestracja: 25 Kwi 2025
Posty: 4
Hejka,
Prosze o rade jakie powinienem wykonac nastepne kroki. W duzym skrocie lot zagraniczny opozniony 7h. Easyjet mowi ze nie da odszkodowania bo opoznienie bylo wywolane przez pogode(silne wiatry). Rzecz w tym ze caly dzien samoloty przylatywaly i odlatywaly, tylko nasz byl opozniony :D Podejrzenie jest takie, ze easyjet klamie a tak naprawde mial jakis problem z maszyna( samolot mial dwie trasy w danym dniu i to nie bylo tak ze nie moglismy wystartowac bo byly wiatry, tylko nei moglismy wystartowac bo nasz samolot ciagle byl w innym kraju i wystartowal z opoznienieniem 6h z lotniska gdzie rowniez nie bylo zadnych problemow pogodowych.
Co moge teraz zrobic, skorzystac z jakeijs agencji(tylko musze dobrze wytlumaczyc, ze to nie pogoda byla przyczyna) czy pisac do CAA UK?

PS. Easy jet chyba jest przekonane ze nic nie wskoram bo az mi podali w mailu wskazowki, gdzie mam co zglosic jesli chce sie odwolywac do caa itd itp
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10106 PostWysłany: 25 Kwi 2025 18:42 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25230
Jak chcesz radę jak nie podałeś trasę oraz datę lotu
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#10107 PostWysłany: 26 Kwi 2025 12:27 

Rejestracja: 25 Kwi 2025
Posty: 4
Zeus napisał(a):
Jak chcesz radę jak nie podałeś trasę oraz datę lotu

U26360 19.03.2025
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10108 PostWysłany: 26 Kwi 2025 12:30 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25230
minuta googlowania

Madeira International Airport is experiencing constraints this Wednesday, March 19, due to the effects of Depression Martinho, which is affecting the Region with strong winds and adverse weather conditions.
https://www.madeiraislandnews.com/2025/ ... rport.html

Nic nie Skrobisz
Góra
 Profil Relacje PM off
DMW lubi ten post.
 
      
#10109 PostWysłany: 26 Kwi 2025 15:17 

Rejestracja: 25 Kwi 2025
Posty: 4
@Zeus
To jak mozna wytlumaczyc ze samolot w gatwick mial 6h opoznienia? Na maderze ciagle samoloty lataly i ladowaly, wiec i na ten z gatwick spokojnie znalezliby okienko


Ostatnio edytowany przez Gadekk, 26 Kwi 2025 16:47, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10110 PostWysłany: 26 Kwi 2025 15:19 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 1508
Loty: 960
Kilometry: 1 495 798
niebieski
Albertos4216 napisał(a):
Rzecz w tym ze caly dzien samoloty przylatywaly i odlatywaly, tylko nasz byl opozniony

Patrząc na linka, który wysłał @Zeus - nadal twierdzisz, że tego dnia tylko ten twój lot był opóźniony? ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10111 PostWysłany: 26 Kwi 2025 23:01 

Rejestracja: 25 Kwi 2025
Posty: 4
Co nie zmienia faktu, ze tylko mój byl opozniony najdluzej, reszta do max 1h byla ogarnieta(poza wiedniem), a tak jak mowie moj samolot nawet nie przylecial z gatwick gdzie nie bylo zadnych problemow. I czemu drugi rejs tego dnia easy jeta na tej samej trasie gatwick-madera przylecial przed naszym i jeszcze odlecial do londynu, zanim nasz samolot wyladowal na maderze :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10112 PostWysłany: 27 Kwi 2025 11:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2018
Posty: 2328
Loty: 255
Kilometry: 555 636
platynowy
@Albertos4216 Bo zapewne był opóźniony także z innych przyczyn, ale odszkodowania nie uzyskasz ze względu na warunki podogowe w FCN.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#10113 PostWysłany: 07 Maj 2025 19:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2012
Posty: 821
niebieski
Del
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10114 PostWysłany: 09 Maj 2025 12:05 

Rejestracja: 09 Maj 2025
Posty: 5
Cześć!

Jest to mój pierwszy post na forum - trafiłem tutaj z polecenia.

Przechodząc do sedna. Jeszcze we wrześniu rezerwowałem loty na trasie: Tokyo - Pekin - Frankfurt - Warszawa, a całość sprawy dotyczy lotu ostatniego (wszystkie znajdowały się na jednej rezerwacji). Całość zakupiona przez Airchina przy czym ostatni lot realizowany był przez Lufthansa.
W grudniu otrzymałem wiadomość o zmianie czasu odlotu samolotu z godziny 19 na 20:40 i zmianę tą zaakceptowałem, a lot jeszcze tydzień przed wylotem normalnie figurował w mojej rezerwacji.

Na początku podróży, tj w Tokyo przy odprawie Pani informuje mnie, że nie może mnie odprawić na ostatni lot i będę musiał to zrobić we Frankfurcie i nadać bagaż ponownie - myślę sobie no trudno niech będzie.


Po kilkunastu godzinach podróży, już we frankfurcie, odbieram bagaż i próbuje przejść check in a tutaj zdziwienie - mojej rezerwacji nie ma, ostatni lot został przesunięty o 10 minut i moja rezerwacja jest nieaktualna. Obsługa z Lufthansy informuje mnie że nie ma mnie w systemie i nie polecę i żeby kontaktować się z Airchina, a ci z kolei odsyłają mnie po potwierdzenie anulowania do Lufthansy.
Po pewnym czasie i przerzucaniu odpowiedzialności Pani z Lufthansy podbiega do mnie i cytując „Mamy dla Pana hotel i zabookowany lot na jutro wraz z hotelem, koleżanka pogrzebała w backoffice i ogarnęła”.
Wszystko fajnie, ale mimo wszystko kosztowało mnie to sporo nerwów i finalnie znalazłem się w domu 14 godzin później niż domyślnie (pomijam koszt pociągu na miejscu bo cena uległa zmianie).


Tutaj pytanie, a raczej pytania - która linia zawaliła, czy przysługuje mi jakieś odszkodowanie bądź rekompensata i z kim się o takowe kontaktować, jestem w tych sprawach totalnie zielony.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10115 PostWysłany: 09 Maj 2025 13:05 

Rejestracja: 17 Sty 2024
Posty: 284
Nieważne kto zawalił. Z resztą skąd mielibyśmy to wiedzieć? Ważne jest to, że umowę masz z AirChina, czyli przewoźnikiem nie-unijnym, a lot to NONUE - UE, więc odszkodowanie, przynajmniej ryczałtowe na podstawie rozporządzenia 261/2004, nie przysługuje. Podobnie z wszelkimi zwrotami za jedzenie, pociągi itd.

Jeśli bilet byłby z Lufy, a któryś odcinek zawaliłoby CA (albo Lufa dla jasności), to wtedy na wszystkie pytania o odszkodowanie i rekompensaty odpowiedź byłaby "tak"
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10116 PostWysłany: 09 Maj 2025 13:09 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5517
złoty
Czy odszkodowanie za lot przysługuje?

NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10117 PostWysłany: 09 Maj 2025 13:14 

Rejestracja: 09 Maj 2025
Posty: 5
dg72 napisał(a):
Czy odszkodowanie za lot przysługuje?

NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje



Czyli w takim wypadku wpierw uderzać do AirChina czy Lufthansy?


W ramach ciekawostki dodam, że początkowo Lufthansa kazała mi się kontaktować z Airchina jak byłem jeszcze na lotnisku, a Pan Chińczyk na słuchawce powiedział że mam iść po potwierdzenie o anulowaniu rezerwacji. Lufthansa odpowiedziała że nie mają nic takiego i że im przykro, a po 10 minutach udało im się magicznie zabookowac mi lot na następny dzień.

Podejrzewam że Lufthansa tutaj coś zawaliła ale kobieta mi nie udzieliła informacji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10118 PostWysłany: 09 Maj 2025 13:15 

Rejestracja: 17 Sty 2024
Posty: 284
Był tutaj bardzo podobny przypadek ostatnio, opisywany w poście 10085. Nawet te same linie.

Nie wystarczy, żeby przewoźnik unijny wykonał przynajmniej jeden odcinek lotu łączonego. Musi jeszcze mieć umowę z pasażerem. Lufthansa w tym wypadku działała W IMIENIU przewoźnika umownego, czyli CA.

"" Co się tyczy drugiej z przesłanek, o których mowa w pkt 18 niniejszego postanowienia, Trybunał orzekł, że uznanie za „obsługującego przewoźnika lotniczego” w rozumieniu art. 2 lit. b) rozporządzenia nr 261/2004 zakłada, po pierwsze, wykonanie danego lotu, a po drugie, istnienie umowy zawartej z pasażerem"

Niech Cię nie zmyli post @onufry_z w tamtym wątku, ponieważ to inna sprawa. Tam była kwestia, do kogo uderzać o odszkodowanie, z którym nie było problemu, ponieważ obydwie linie, czyli AirDolomiti i Lufa to linie europejskie. Mało tego, AirDolomiti jest częścią Lufy, więc zakładam, że się rozliczają między sobą z takich odszkodowań.

W Twoim przypadku najpierw trzeba rozstrzygnąć, czy odszkodowanie się w ogóle należy. No i jak dla mnie, wynik jest negatywny.


Ostatnio edytowany przez Icek2024, 09 Maj 2025 13:23, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10119 PostWysłany: 09 Maj 2025 13:21 

Rejestracja: 09 Maj 2025
Posty: 5
@Icek2024

Rozumiem. Czyli raczej szkoda czasu i nerwów na przepychanki.

Pierwszy i ostatni raz z CA


Ostatnio edytowany przez Gadekk, 09 Maj 2025 13:46, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10120 PostWysłany: 09 Maj 2025 13:29 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5517
złoty
-- 09 Maj 2025 13:24 --

U góry z prawej w przeszukaj temat wpisz
China

I poczytaj
A potem działaj sama, a najlepiej z pośrednikiem

-- 09 Maj 2025 13:29 --

@Icek2024
Jak dla Ciebie, anonima z forum

Ja bym przynajmniej zapytał wybranego pośrednika
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Piotr_szn oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group