Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#101 PostWysłany: 10 Lis 2011 16:06 

Rejestracja: 23 Kwi 2011
Posty: 73
Witajcie,
o ile musi zostać przesunięty lot żeby móc wymagać lotu chocby w innych liniach w pożądanym przez siebie terminie?
Pozdr
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
🇱🇹 Bałtycka perełka w twoim zasięgu 🧳☕ Loty i hotel ze śniadaniami w Wilnie za 449 PLN ✈️🏨 🇱🇹 Bałtycka perełka w twoim zasięgu 🧳☕ Loty i hotel ze śniadaniami w Wilnie za 449 PLN ✈️🏨
Tajlandia w wersji LUX za 8021💎👑 Loty biznes klasą Etihad + ⭐⭐⭐⭐⭐ hotel na Phuket 🌴☀️ Tajlandia w wersji LUX za 8021💎👑 Loty biznes klasą Etihad + ⭐⭐⭐⭐⭐ hotel na Phuket 🌴☀️
#102 PostWysłany: 10 Lis 2011 18:07 

Rejestracja: 23 Kwi 2011
Posty: 73
superneon napisał(a):
Witajcie,
o ile musi zostać przesunięty lot żeby móc wymagać lotu chocby w innych liniach w pożądanym przez siebie terminie?
Pozdr


Dodam szczegóły: Zostałem właśnie poinformowany że lot Kair-Waw w locie został anulowany i zaproponowano mi lot 16.01 o 6 rano chyba. W zasadzie lot 15 tez mi nie pasuj aż tak bardzo bo chciałem być w Wawie wcześniej jednak wcześniejszy lot Lotu jest 12.01 o 16:50 a ja ląduję z Tanzanii 13.01 o 1am.
Jakie mam możliwości manewru? Czy mogę ich przycisnąć o wcześniejszy lot inną linią? W odszkodowania to średnio mam ochotę mam się bawić (o ile coś by się wogóle należało).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#103 PostWysłany: 10 Lis 2011 21:02 

Rejestracja: 31 Maj 2010
Posty: 362
niebieski
Raczej nic nie zdziałasz. Powiadomili Ciebie na więcej niż 2 tygodnie przed lotem. Oczywiście możesz żądać zwrotu pieniędzy. Zmiana na inny termin dla Ciebie dogodny to już ich dobra wola.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#104 PostWysłany: 11 Lis 2011 19:46 

Rejestracja: 08 Kwi 2010
Posty: 15
witam:)
bardzo prosze o pomoc.jestem w wenezueli i lot powrotny planowo mial sie odbyc 16 listopada o 22 przez madryt do gatwick.mam juz kupiony bilet z madrytu do polski na 18 listopada rano.w dzisiejszej poczcie jest info od aireuropa ze lot zostal przesuniety na 17 listopada godz 21.w tej sytuacji nie uda mi sie zdazyc na samolot z madrytu do krakowa.zastanawiam sie co robic czy pojawic sie na lotnisku zgodnie z pierwotnym terminem udajac ze nic nie wiem o zmianie ,domagac sie hotelu i odszkodowania?czy w ogole nalezy nam sie odeszkodowanie za zmieniony termin wylotu?do odlotu zostalo 5 dni info jest z dzisiaj...ostatecznie nie musze miec zasiegu jak plywam po orinoko.bardzo prosze o rady.
pozdrawiam serdecznie i dziekuje ze zawsze jestescie niezawodni:)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#105 PostWysłany: 16 Lis 2011 21:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2011
Posty: 1117
Loty: 14
Kilometry: 31 648
srebrny
mucha napisał(a):
Wypłacają w złotówkach, po kursie przez nich zastosowanym.



wypłacają po kursie NBP - sprawdzone - otrzymaliśmy wpłatę , to odszkodowanie i taki się stosuje w tym przypadku
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#106 PostWysłany: 17 Lis 2011 10:05 
Założyciel
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Sty 2010
Posty: 4105
Loty: 534
Kilometry: 1 278 601
http://www.monitorprawniczy.pl/index.ph ... 19&id=3867
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#107 PostWysłany: 17 Lis 2011 10:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Maj 2011
Posty: 2114
srebrny
Tak trochę off topic - Ja miałem wczoraj taki przypadek: Samolot Ryanair - lot Madryt Bergamo, wszyscy pasazerowie w środku, samolot gotowy do startu, po czym kapitan odzywa się, że cos nie tak z prawym silnikiem. Przyjechali mechanicy, ogladają po czym kapitan oswiadcza, że nie polecimy. Wszyscy z powrotem wysiadają do podstawionego autobusu i jedziemy do samolotu zastepczego. Cała ta historia trwa dwie godziny. Starujemy z dwu godzinnym opoznieniem i lecimy do Bergamo. W Bergamo mam planowaną przesiadkę na samolot do Krakowa, więc biegiem przez kontrolę bezpieczenstwa, przepraszajac pasażerów aby przepuscili i w koncu zjawiam się pod bramką dokładnie na pół godziny przed odlotem. Jestem szczesliwy, że udało mi sie tak to rozwiązac, ale nie chce myslec, jakby wyglądała sytuacja gdyby to było jakieś mało lotnisko, gdzie nie mają samolotu zastępczego. Prawdopodobnie sytuacja podchodziłaby wtedy pod odszkodowanie, gdyż nastąpiła usterka samolotu.
Góra
 Profil Relacje PM off
Marcin Zastawny uważa post za pomocny.
 
      
#108 PostWysłany: 17 Lis 2011 18:33 

Rejestracja: 31 Lip 2011
Posty: 14
Nowości w sprawie mojego 10,5 godzinnego opóźnienia na Korfu w lipcu 2011 r., poruszanego w tym temacie już wcześniej.
Po 3,5 miesiąca od wysłania skargi do EnterAir, otrzymałem propozycję odszkodowania 200 zł od osoby...

Grecji Urząd Lotnictwa Cywilnego otrzymał moją skargę (EnterAir nie odpisał w ciągu 6 tygodni) na początku października, więc propozycja EnterAir pewnie spowodowana jest jakąś interwencją i świadczy o tym, że mam prawo do odszkodowania, a EnterAir próbuje załatwić to ostatecznie bez greckiego ULC - taniej :)

Nie czytałem jeszcze całego pisma, tylko ktoś streścił mi przez telefon, jak więcej się dowiem - dopiszę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#109 PostWysłany: 17 Lis 2011 18:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Maj 2011
Posty: 557
superneon napisał(a):
superneon napisał(a):
Witajcie,
o ile musi zostać przesunięty lot żeby móc wymagać lotu chocby w innych liniach w pożądanym przez siebie terminie?
Pozdr


Dodam szczegóły: Zostałem właśnie poinformowany że lot Kair-Waw w locie został anulowany i zaproponowano mi lot 16.01 o 6 rano chyba. W zasadzie lot 15 tez mi nie pasuj aż tak bardzo bo chciałem być w Wawie wcześniej jednak wcześniejszy lot Lotu jest 12.01 o 16:50 a ja ląduję z Tanzanii 13.01 o 1am.
Jakie mam możliwości manewru? Czy mogę ich przycisnąć o wcześniejszy lot inną linią? W odszkodowania to średnio mam ochotę mam się bawić (o ile coś by się wogóle należało).

Nie masz prawa do odszkodowania, jak najbardziej przysługuje Ci bezpłatny rerouting i powinieneś o niego walczyć z całą stanowczością.

barrob1 napisał(a):
Raczej nic nie zdziałasz. Powiadomili Ciebie na więcej niż 2 tygodnie przed lotem. Oczywiście możesz żądać zwrotu pieniędzy. Zmiana na inny termin dla Ciebie dogodny to już ich dobra wola.

Lot ci płaci za pisanie nieprawdy na forum?
_________________
The best is yet to come.

Image

Moje podróże
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#110 PostWysłany: 17 Lis 2011 18:54 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9652
HON fly4free
Andi napisał(a):
Tak trochę off topic - Ja miałem wczoraj taki przypadek: Samolot Ryanair - lot Madryt Bergamo, wszyscy pasazerowie w środku, samolot gotowy do startu, po czym kapitan odzywa się, że cos nie tak z prawym silnikiem. Przyjechali mechanicy, ogladają po czym kapitan oswiadcza, że nie polecimy. Wszyscy z powrotem wysiadają do podstawionego autobusu i jedziemy do samolotu zastepczego. Cała ta historia trwa dwie godziny. Starujemy z dwu godzinnym opoznieniem i lecimy do Bergamo. W Bergamo mam planowaną przesiadkę na samolot do Krakowa, więc biegiem przez kontrolę bezpieczenstwa, przepraszajac pasażerów aby przepuscili i w koncu zjawiam się pod bramką dokładnie na pół godziny przed odlotem. Jestem szczesliwy, że udało mi sie tak to rozwiązac, ale nie chce myslec, jakby wyglądała sytuacja gdyby to było jakieś mało lotnisko, gdzie nie mają samolotu zastępczego. Prawdopodobnie sytuacja podchodziłaby wtedy pod odszkodowanie, gdyż nastąpiła usterka samolotu.

Choć sama usterka nie jest podstawą do uwolnienia się przewoźnika od obowiązku wypłaty odszkodowania, to okoliczności jej powstania już mogą być zewnętrzne i "niezależne" i jako takie podstawę mogą stanowić. Tak więc nie można tu a priori przesądzać, że zawsze jest tak lub tak. No i oczywiście pamietaj, że jeśli podrózujesz p2p, nawet maszynami tego samego przewoźnika, robisz to na własne ryzyko - wszelkie zakłócenia pierwszego (wcześniejszego) lotu nie mają wpływu na ewentualne roszczenia związane z no show i utrata rezerwacji na kolejnych odcinkach, a odszkodowanie zryczałtowane (jeśli sie należy) może czasami nie pokryć kosztów związanych z zakupem nowych biletów czy zmianą trasy podróży.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#111 PostWysłany: 18 Lis 2011 19:42 

Rejestracja: 31 Lip 2011
Posty: 14
Dopowiadam szczegóły ws. lipcowego spóźnienia EnterAir Korfu - Warszawa:

Jak się okazało, grecki ULC odpowiedział mi mailowo dzień po otrzymaniu pisma, ale źle przepisał mail ze skargi, więc nie doszło. Dopiero niedawno napisałem do nich kiedy mogę spodziewać się odpowiedzi i dostałem kopię tamtego maila. Napisali, że kontaktowali się z EnterAir w sprawie mojego odwołania lotu (!! - co za precyzyjne przeczytanie skargi :D) i EnterAir powiedział im, że mi coś zaproponował. Ciekawe, bo to było znacznie później, po interwencji greckiego ULC.

Proponują 200 zł od osoby za wycofanie wszystkich pretensji do linii i biura podróży :) Napisałem maila do greckiego ULC, że się nie zgadzam i proszę by nakazali linii lotniczej wypłaty pełnego odszkodowania, przewidzianego prawem UE. Zobaczymy co dalej :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#112 PostWysłany: 18 Lis 2011 20:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Maj 2011
Posty: 2114
srebrny
marek2011 napisał(a):
Andi napisał(a):
Tak trochę off topic - Ja miałem wczoraj taki przypadek: Samolot Ryanair - lot Madryt Bergamo, wszyscy pasazerowie w środku, samolot gotowy do startu, po czym kapitan odzywa się, że cos nie tak z prawym silnikiem. Przyjechali mechanicy, ogladają po czym kapitan oswiadcza, że nie polecimy. Wszyscy z powrotem wysiadają do podstawionego autobusu i jedziemy do samolotu zastepczego. Cała ta historia trwa dwie godziny. Starujemy z dwu godzinnym opoznieniem i lecimy do Bergamo. W Bergamo mam planowaną przesiadkę na samolot do Krakowa, więc biegiem przez kontrolę bezpieczenstwa, przepraszajac pasażerów aby przepuscili i w koncu zjawiam się pod bramką dokładnie na pół godziny przed odlotem. Jestem szczesliwy, że udało mi sie tak to rozwiązac, ale nie chce myslec, jakby wyglądała sytuacja gdyby to było jakieś mało lotnisko, gdzie nie mają samolotu zastępczego. Prawdopodobnie sytuacja podchodziłaby wtedy pod odszkodowanie, gdyż nastąpiła usterka samolotu.

No i oczywiście pamietaj, że jeśli podrózujesz p2p, nawet maszynami tego samego przewoźnika, robisz to na własne ryzyko - wszelkie zakłócenia pierwszego (wcześniejszego) lotu nie mają wpływu na ewentualne roszczenia związane z no show i utrata rezerwacji na kolejnych odcinkach, a odszkodowanie zryczałtowane (jeśli sie należy) może czasami nie pokryć kosztów związanych z zakupem nowych biletów czy zmianą trasy podróży.


To dla mnie jest oczywista oczywistosc :-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#113 PostWysłany: 21 Lis 2011 10:37 

Rejestracja: 12 Sie 2011
Posty: 12
Loty: 13
Kilometry: 44 188
MM93 napisał(a):
Dopowiadam szczegóły ws. lipcowego spóźnienia EnterAir Korfu - Warszawa:

Jak się okazało, grecki ULC odpowiedział mi mailowo dzień po otrzymaniu pisma, ale źle przepisał mail ze skargi, więc nie doszło. Dopiero niedawno napisałem do nich kiedy mogę spodziewać się odpowiedzi i dostałem kopię tamtego maila. Napisali, że kontaktowali się z EnterAir w sprawie mojego odwołania lotu (!! - co za precyzyjne przeczytanie skargi :D) i EnterAir powiedział im, że mi coś zaproponował. Ciekawe, bo to było znacznie później, po interwencji greckiego ULC.

Proponują 200 zł od osoby za wycofanie wszystkich pretensji do linii i biura podróży :) Napisałem maila do greckiego ULC, że się nie zgadzam i proszę by nakazali linii lotniczej wypłaty pełnego odszkodowania, przewidzianego prawem UE. Zobaczymy co dalej :)


Dokladnie takie samo pismo otrzymałam, ale nie pisałam skargi do ULC, czy mozesz mi podesłac jakies formularze jesli sa konieczne i kontakt do greckiego ULC, 200 zł zamiast 200 euro, bez przesady! Bardzo proszę: jesli masz czas, przeslij mi cokolwiek co tam podesłałes im.

Gdyby byl potrzebny E-Mail: bonnie_21@wp.pl

Dzięki ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#114 PostWysłany: 21 Lis 2011 11:19 

Rejestracja: 03 Wrz 2010
Posty: 156
W sprawie lotu EnterAir, otrzymałem od ULC pismo o wszczęciu postępowania administracyjnego. I teraz linie maja 14 dni, aby na piśmie złożyć wyjaśnienia. Nic mi nie proponowano.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#115 PostWysłany: 21 Lis 2011 12:41 

Rejestracja: 12 Sie 2011
Posty: 12
Loty: 13
Kilometry: 44 188
wojtano napisał(a):
W sprawie lotu EnterAir, otrzymałem od ULC pismo o wszczęciu postępowania administracyjnego. I teraz linie maja 14 dni, aby na piśmie złożyć wyjaśnienia. Nic mi nie proponowano.


A gdzie wysłałeś skargę, do ktorego ULC? greckiego? Jakieś namiary mogę poprosić? Wypełniałes ten formularz? http://www.ulc.gov.pl/_download/kopp/sk ... p_0411.pdf
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#116 PostWysłany: 21 Lis 2011 12:51 

Rejestracja: 03 Wrz 2010
Posty: 156
Czekałem na opóźniony lot w Polsce, więc wysłałem do polskiego ULC. Na ich stronie jest adres korespondencyjny i wypełniłem pismo co podałaś w linku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#117 PostWysłany: 21 Lis 2011 13:33 

Rejestracja: 12 Sie 2011
Posty: 12
Loty: 13
Kilometry: 44 188
Ok dziękuję bardzo, ja też w PL czekałam. Wysyłam i ja.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#118 PostWysłany: 21 Lis 2011 15:03 

Rejestracja: 31 Lip 2011
Posty: 14
Żaneta napisał(a):
MM93 napisał(a):
Dopowiadam szczegóły ws. lipcowego spóźnienia EnterAir Korfu - Warszawa:

Jak się okazało, grecki ULC odpowiedział mi mailowo dzień po otrzymaniu pisma, ale źle przepisał mail ze skargi, więc nie doszło. Dopiero niedawno napisałem do nich kiedy mogę spodziewać się odpowiedzi i dostałem kopię tamtego maila. Napisali, że kontaktowali się z EnterAir w sprawie mojego odwołania lotu (!! - co za precyzyjne przeczytanie skargi :D) i EnterAir powiedział im, że mi coś zaproponował. Ciekawe, bo to było znacznie później, po interwencji greckiego ULC.

Proponują 200 zł od osoby za wycofanie wszystkich pretensji do linii i biura podróży :) Napisałem maila do greckiego ULC, że się nie zgadzam i proszę by nakazali linii lotniczej wypłaty pełnego odszkodowania, przewidzianego prawem UE. Zobaczymy co dalej :)


Dokladnie takie samo pismo otrzymałam, ale nie pisałam skargi do ULC, czy mozesz mi podesłac jakies formularze jesli sa konieczne i kontakt do greckiego ULC, 200 zł zamiast 200 euro, bez przesady! Bardzo proszę: jesli masz czas, przeslij mi cokolwiek co tam podesłałes im.

Gdyby byl potrzebny E-Mail: bonnie_21@wp.pl

Dzięki ;)


Formularz skargi na linię lotniczą jest taki sam w całej Europie, wysłałem wersję wyłącznie po angielsku (nie tą z dwujęzyczną z naszego ULC -> http://www.ulc.gov.pl/_download/kopp/sk ... p_0411.pdf ale i ona jest dobra), karty pokładowe, umowę na lot czarterowy - do greckiego ULC. Adresy wszystkich urzędów w Europie są na stronie www.ulc.gov.pl, ale Ciebie to nie dotyczy, bo byłaś po drugiej stronie - w Polsce :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#119 PostWysłany: 21 Lis 2011 18:58 

Rejestracja: 12 Sie 2011
Posty: 12
Loty: 13
Kilometry: 44 188
Dziękuję serdecznie :) Jakbyście dostali już jakieś odp proszę o wpis tutaj, pewnie będziecie pierwsi z informacjami :) Dzięki raz jeszcze i pozdrawiam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#120 PostWysłany: 21 Lis 2011 21:08 

Rejestracja: 10 Sie 2011
Posty: 504
Loty: 12
Kilometry: 12 344
niebieski
witam! pytanie do znawcow ;) czy nalezy sie odszkodowanie w sytuacji gdy samolot z gdanska do londynu przylecial z ponad 7-godzinnym opoznieniem? samolot lecacy do gdanska zostal przekierowany do bydgoszczy prawdopodobnie z uwagi na warunki atmosferyczne i nie podstawiono nowego samolotu do gdanska, pasazerowie zostali przewiezieni autokarem do bydgoszczy. dodam, ze w tym czasie na lotnisku w gdansku ladowaly samoloty i odlatywaly takze. mam nadzieje, ze sie nalezy, poniewaz przez ten opozniony lot musialam kupic bilet za 300e, gdyz moj lot na dalsza trase po prostu przepadl (linie Ryanair).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group