Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 73 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
#41 PostWysłany: 25 Mar 2016 16:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 1843
Loty: 577
Kilometry: 1 419 216
złoty
Żadnych komentarzy? Zachęcam do pytań i uwag :) W między czasie jedziemy dalej z relacją! Miłego czytania i dzięki za poświęcony czas.

To już jest końcówka mojej relacji, ale mam nadzieję, że ostatni odcinek (poza podsumowaniem kosztów, jeżeli Was interesuje?) będzie przysłowiową wisienką na torcie. Teraz czeka na Was opis lotu z Sydney do Abu Dhabi w First Class Apartment. Od pewnego czasu było to jedno z moich największych marzeń, a nadchodząca dewaluacja mil w AA tylko przyspieszyła jego spełnienie.

Przed lotem nie wybrałem sobie miejsca w samolocie i zdałem się na ślepy los – przyznano mi je dopiero przy nadawaniu bagażu. Przyznam szczerze, że było to dla mnie obojętne. Jeżeli ktoś jednak tego potrzebuje to musi zadzwonić na infolinię Etihadu. Również żeby zarezerwować taki bilet musimy wykonać kilka telefonów (w moim przypadku pięć).

Linia lotnicza Etihad zapewnia nam bezpłatny transfer z wybranego miejsca w mieści na lotnisko. Dotyczy to pasażerów klasy pierwszej i biznes. Ja wskazałem w formularzu na hotel Intercontinental Sydney, w którym spałem. Znajduje się on jakieś 25 minut od portu lotniczego. Kierowca zjawił się o 18:30.

Po dotarciu na miejsce udałem się na koniec lotniska, gdzie swoje stanowiska ma Etihad. Dla pasażerów klasy pierwszej jest wydzielony check in, gdzie nie było ani jednej osoby w kolejce. Od razu zostałem odprawiony na lot do Abu Dhabi i do Berlina (wykonywał go AirBerlin), dzięki czemu nie musiałem odbierać bagażu w czasie przesiadki. Chwila miłej rozmowy, wydrukowanie biletów z zaproszeniem do lounge Etihadu oraz karta pozwalająca na szybką kontrolę bezpieczeństwa.

Image

Ta rzeczywiście była bardzo szybka, bez kolejki i z uśmiechami na twarzy. W salonikach na całej trasie byłem wielu, ale ten przerósł moje oczekiwania. Znajduje się on na poziomie -1. Już na wejściu przywitał mnie pracownik obsługi i sprawdził mój bilet oraz paszport. Po chwili poczęstowano mnie daktylami i zaprowadzono do saloniku tłumacząc z czego mogę skorzystać. Do naszej dyspozycji mamy bufet z przekąskami, bar z napojami, łazienkę z prysznicem oraz restaurację. Nie było zbyt wiele miejsc wolnych, więc dosiadłem się do innego pasażera, który okazał się także Polakiem. Okazało się, że przyleciał do Sydney tylko na jeden dzień (a myślałem, że to ja robię coś szalonego;)) podpisać kontrakt. Będzie podróżował aż do Gdańska w biznes klasie. Cały czas oczekiwania spędziliśmy na rozmowie, ale w między czasie otrzymałem menu.

Image

Image

Image

Image

Image

Wybrałem przystawkę, danie główne i deser. Do tego zdecydowałem się posmakować nowych dla mnie win i szampana. Trzeba przyznać, że wszystko smakowało genialnie(!), a wołowina była wręcz zabójczo smaczna. Nasz lot (na szczęście!) był 20 minut opóźniony, przez co nasz pobyt w saloniku się przedłużył. Do wchodzenia na pokład zostaliśmy zaproszeni na 30 minut przed odlotem, ale nie kazano się spieszyć, więc byliśmy praktycznie do końca.

Image

Image

Image

Po wejściu do samolotu (bez żadnej kolejki) Airbus A380 odprowadzono mnie do mojego apartamentu, który był tylko na mój użytek przez kolejne 14 godzin. Ilość miejsca zrobiła mnie pozytywne wrażenie, ale poza tym dbałość o szczegóły przygniatała. Dosłownie wszystko prezentowało się perfekcyjnie (zresztą to słowo najczęściej słyszałem z ust załogi, zaraz po „dziękuję”).

Image

Image

Image

Image

Postaram się pokrótce opisać co oferuje takowa kabina. Fotel i łóżko wykonane zostały przez firmę Poltrona Frau, która wykorzystała do tego celu niesamowicie przyjemną skórę. Mamy możliwość regulacji pochylenia, rozsuwania, twardości itd. Przycisków jest sporo, a znajdują się one w lewym podłokietniku, gdzie także możemy sterować oświetleniem i żaluzjami w oknach (trzy sztuki). Poza tym są specjalnie przygotowane przyciski do ustawienia fotela w żądanej pozycji np. do posiłku, do startu i lądowania oraz do leżenia. Również są predefiniowane ustawienia oświetlenia. Także lampka do czytania posiadała trzy poziomy intensywności światła.

Image

Image

Image

Image

W prawym podłokietniku ukryty jest stolik do jedzenia i pracy. Również jego rozmiar robi wrażenie. Naprzeciwko nas mamy 24 calowy ekran LCD, który możemy odchylić o 90 stopni, żeby oglądać film z pozycji łóżka. Tak, widoczna tutaj kanapa rozkłada się i tworzy łóżko. To jednak nie wszystko. Obok fotela mamy szafkę z lustrem i zestawem przyborów toaletowych. Załoga przed lotem przyniosła mi także kosmetyki marki Le Lobo.

Czas powiedzieć sobie kilka słów o multimediach, którymi kabina jest naszpikowana. Mamy dwa piloty – jeden przy fotelu i jeden przy łóżku. Poza tym przy tym pierwszym znajdziemy dwa gniazda USB, jedno HDMI i miejsce do podłączenia słuchawek. Model nauszny firmy Phitek umieszczono w jednej z półek. Trzeba przyznać, że dobrze tłumiły one dźwięk z otoczenia, chociaż produkt w biznes klasie Qataru był dla mnie wygodniejszy. Nie zabrakło także szuflady z minibarkiem, gdzie były dwie Cole, dwa Sprite’y i dwie wody mineralne.

Image

Image

Tuż przed startem przyszły do mnie kolejno trzy osoby z załogi i się przedstawiły. Następnie jeden ze stewardów przyniósł mi daktyle, ciepły ręcznik i list powitalny. Po chwili polano lampkę szampana oraz arabską herbatę. W momencie, kiedy następowało kołowanie wszystko to, na tacce zabrano i przyniesiono po chwili z powrotem.

Image

Image

Image

Kiedy byliśmy już w powietrzu kucharz pokładowy przyniósł mi dwie karty: z napojami i z jedzeniem. Po chwili wrócił, żeby przyjąć zamówienie. W tym czasie co chwilę dolewano mi Champagne Bollinger La Grande Année 2005, który bardzo przypadł mi do gustu.
Teraz przyszedł czas na odwiedziny szefowej pokładu, która jako jedyna wydawała się być Europejką z całej ekipy. Podziękowała za wybór linii Etihad i powiedziała z czego mogę korzystać w czasie rejsu. Za kilka minut przyszła stewardesa, która już do końca lotu obsługiwała mój apartament (swoją drogą miałem sporo szczęścia, bo poza nią byli w pierwszej klasie sami stewardzi). Rozłożyła stolik, nakryła go i przyniosła jedzenie. Cały czas pytała czy wszystko mi odpowiada, co jeszcze sobie życzę i czy deser podać od razu po daniu głównym czy później.

Image

Image

Image

Kiedy już zjadłem obiad i oglądałem film zaproponowano mi przygotowanie łóżka do spania. Poproszono, żebym przeszedł do kabiny obok na dosłownie 3 minuty. Dokładnie po tym czasie miałem przygotowane miejsce do spania. To nie byle jakie miejsce, bowiem mamy łóżko o długości dwóch metrów, wygodnym materacem firmy Coco-mat. Na wysokości dłoni jest wyciągany pilot do obsługi IFE, gniazdo słuchawkowe i lampka. Dodatkowo kiedy zamkniemy naszą kabinę, to nikt nie widzi co robimy przechodząc korytarzem (chyba, że byłby bardzo wysoki). Największe wrażenie zrobiło na mnie to, że kiedykolwiek wyszedłem z kabiny – np. do łazienki to od razu moje łóżko było na nowo ścielone, a napoje uzupełniane. Niesamowita(!) obsługa.

Image

Image

System rozrywki jest bardzo rozbudowany i pozwala na obsługę dwóch ekranów (PIP), dzięki czemu mamy z jednej strony mapkę z trasą lotu, a z drugiej np. film. Wybór muzyki i wideo jest bardzo szeroki. Nie sposób wszystko przetestować nawet podczas tak długiej podróży. Na pilocie mamy również mały panel dotykowy, na którym cały czas wyświetlałem sobie informacje o locie.

Image

Udało mi się spać ponad 6 godzin. Trochę szkoda mi było na to czasu – wiem brzmi dziwnie, ale rzeczywiście tak to odczuwałem. Ponownie rozsiadałem się w fotelu i zamówiłem bezalkoholowe drinki z pysznych soków owocowych. W między czasie odwiedziłem łazienkę, gdzie można spokojnie wziąć prysznic najpóźniej na godzinę przed lądowaniem. Jest on specjalnie przygotowywany dla każdego pasażera klasy pierwszej. W łazience dostępne są liczne kosmetyki.

Image

Image

Image

Obsługa w między czasie sprzątnęła moje łóżko i przyszła z pytaniem co chciałbym zjeść. Wybrałem kanapkę ze stekiem, która była… hmm… najlepszą jaką w życiu przyszło mi spożywać. Jednym słowem genialna i bardzo sycąca. Do tego biała kawa i czułem się jak w niebie.

Image

Niestety mój rejs dobiegał końca, przez co obsługa po kolei przychodziła do mnie się pożegnać, zapytać o dalsze plany i przekazać informacje o przesiadce i kolejny saloniku w Abu Dhabi w strefie Arrivals, gdzie czekał na mnie m.in. fryzjer.

Image

Image

Tutaj miałem niecałe 2h oczekiwania na kolejny rejs. Tym razem ostatni, który zakończył moją podróż. Liniami AirBerlin w trochę ponad 6 godzin dostałem się do stolicy Niemiec i wróciłem LuxExpressem do domu. Muszę przyznać, że rzeczywiście jakoś dziwnie się czułem w klasie ekonomicznej. Dobrze, że prawie cały lot przespałem. Na tym kończę swoją relację, ale to nie jest mój ostatni post w tym wątku.

Jeszcze kilka zdań podsumowania tego dla mnie niesamowitego dnia. Lot w pierwszej klasie Etihadu był jednym z najbardziej niesamowitych przeżyć w mojej przygodzie z podróżami. Narodowy przewoźnik ZEA przygotował produkt, który zachwyca i nie uznaje kompromisów. Wszystko jest na najwyższym poziomie. Zakup takiego biletu lotniczego w normalnej stawce to ok. 26 tysięcy złotych, co jest kwotą zupełnie zaporową. To właśnie czyni ten produkt wyjątkowym.

Korzystając z okazji życzę wszystkim Wam zdrowych i wesołych świąt.
_________________
Relacje: weekend w Australii i na Alasce.
Góra
 Profil Relacje PM off
40 ludzi lubi ten post.
 
      
#42 PostWysłany: 25 Mar 2016 17:03 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 6788
:shock:

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#43 PostWysłany: 25 Mar 2016 17:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 3102
HON fly4free
O koszty nie dopytuję, bo widziałem już szczegółową kalkulację na innej stronie, ale nie mogę pominąć milczeniem apartamentu w Etihad. Taki lot, to faktycznie marzenie, zwłaszcza na tak długiej trasie. Zazdroszczę, ale i kombinuję w tym kierunku... Jak długo zajęło Ci złapanie biletu w tej klasie za mile? Gdybym planował coś podobnego w styczniu 2017, kiedy powinienem zabrać się za szukanie?

EDIT: i jeszcze jedno pytanie - może orientujesz się, czy jest choćby cień szansy, by zdobyć EY first apartment za mile topbonus? W sumie, AB to linia zależna od EY, więc wydawać by się mogło, że możliwość jest, ale już sam fakt, że na stronie AB nie ma nawet takiej zakładki w wynikach wyszukiwania lotów wskazuje, że może być trudno... Poza tym, nawet nie wiadomo ile mil topbonus trzeba na to przeznaczyć (w każdym razie, ja nie znajduję takiej informacji :( )

EDIT II:
Już wiem - nie da się tego zrobić: http://meilenoptimieren.com/topbonus-tu ... mienfluge/ (w komentarzach)


Ostatnio edytowany przez tropikey 25 Mar 2016 23:38, edytowano w sumie 3 razy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#44 PostWysłany: 25 Mar 2016 17:15 

Rejestracja: 30 Mar 2015
Posty: 181
niebieski
Cierpliwie zaczekam na kosztorys, ale wcześniej chciałbym się dopytać o jedną rzecz. Ten apartament, do którego Cię poproszono na czas ścielenia łóżka - zawsze jest wolny na takie okazje czy akurat był wolny? Jaki % wypełnienia w tej klasie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#45 PostWysłany: 25 Mar 2016 17:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Gru 2015
Posty: 49
Loty: 26
Kilometry: 90 094
Super. Czekam na jakieś podsumowanie i kosztorys (jeżeli to nie problem).

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#46 PostWysłany: 25 Mar 2016 17:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 1259
Loty: 106
Kilometry: 114 277
srebrny
Całkiem przyzwoicie prezentuje się ten apartament, chyba mógłbym się przyzwyczaić, przekonałeś mnie. Od dzisiaj koniec Wizzaira, tylko Etihad :-D
_________________
Moja relacja po Gruzji

Image
Góra
 Profil Relacje PM off
9 ludzi lubi ten post.
 
      
#47 PostWysłany: 25 Mar 2016 21:08 

Rejestracja: 04 Sie 2011
Posty: 82
Ta wisienka na torcie najsmaczniejsza :D TEZ TAK CHCE LATAĆ !
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#48 PostWysłany: 25 Mar 2016 21:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Sty 2012
Posty: 3381
Loty: 18
Kilometry: 65 882
platynowy
Miazga 8-)
Nie dziwię się, że sen w F to strata czasu..
_________________
Forumowiczu! Pomóż Matyldzie, liczy się każda złotówka: https://www.siepomaga.pl/forumowiczefly4free
***
Jesli planujesz podroz dookola swiata to poczytaj tu o moich.. Relacje
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#49 PostWysłany: 25 Mar 2016 22:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Cze 2014
Posty: 14
Loty: 7
Kilometry: 5 735
To moja pierwsza relacja czytana na żywo i przyznam, że podziwiałam ją z zapartym tchem :D Świetna podróż, jesteś nieźle zakręcony, ale dokładnie z taką osobą mogłabym podróżować :D Z niecierpliwością czekam na kosztorys, ale choćby nie wiem, ile Cię ta podróż wyniosła, to przez długi czas będziesz miał co opowiadać :)

P.S. Podróż Etihadem - marzenie!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#50 PostWysłany: 26 Mar 2016 01:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Lut 2014
Posty: 218
Oj pomogłabym w piciu tego szampana :D

Kiedy następna taka podróż?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#51 PostWysłany: 26 Mar 2016 08:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 1075
Loty: 84
Kilometry: 170 930
złoty
Ja to chyba dla samej możliwości skusiłbym się na skorzystanie z prysznica. Choć pewnie nic w tym nadzwyczajnego, bo prysznic jak to prysznic, ale mało kto kąpie się na tej wysokości:)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
adix1982 lubi ten post.
 
      
#52 PostWysłany: 26 Mar 2016 09:35 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 871
Loty: 20
Kilometry: 36 400
złoty
Przyznam sie ze jestem w szoku. Pomysl o ludziach siedzacych na dole... nie maja pojecia ze gosc u gory ma goracy recznik i wlasnie sie kapie.

Nie bylo ci troche glupio robiac zdjecia w tym apartamencie? Tam przebywaja ludzie ktorzy maja to na codzien. Ja mialbym problem wyciagnac aparat :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#53 PostWysłany: 26 Mar 2016 13:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2011
Posty: 5967
Loty: 171
Kilometry: 188 843
platynowy
Sporo osób jara się takimi podróżami a akurat ten produkt jest dość elitarny i nowy. Nie sadze, ze dla wielu to codzienność.
Poza tym nie ma się co wstydzić bo i czego?

@przemos74 super relacja i świetna wycieczka !
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#54 PostWysłany: 26 Mar 2016 13:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Lut 2014
Posty: 2124
Loty: 133
Kilometry: 216 722
platynowy
odechciało mi się właśnie kupować zaplanowanego składaka low costami... :P
obsługa, poziom usług i ilość udogodnień wymiata !
_________________
W "relacjach": Filipiny (2018), Armenia(2017), Argentyna(2016), Kazachstan (2016) i Maroko(2015).

Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#55 PostWysłany: 26 Mar 2016 13:57 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 1198
Loty: 64
Kilometry: 149 199
platynowy
Śledziłem całą relację na bieżąco... do tego stopnia że jak zaglądałem i nie widzialem nowego wpisu byłem... ciut zawiedziony! :)

Świetna robota i gratuluję spełniania marzeń! :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#56 PostWysłany: 26 Mar 2016 16:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Lut 2014
Posty: 218
Taki lot to codzienność chyba tylko dla szejków, szefa szefów Etihad i króla Saudów :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#57 PostWysłany: 26 Mar 2016 16:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2011
Posty: 198
niebieski
First class podróż, pierwsza klasa relacja. Bardzo fajnie się czyta + przydatne informacje.
_________________
Τζόκερ1977
Джокер1977
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#58 PostWysłany: 26 Mar 2016 17:58 

Rejestracja: 30 Mar 2015
Posty: 181
niebieski
Koala22 napisał(a):
Taki lot to codzienność chyba tylko dla szejków, szefa szefów Etihad i króla Saudów :lol:


Pewnie tak. Wziąłem sobie dla sprawdzenie listopad RT do Sydney i większość SOLD OUT.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#59 PostWysłany: 26 Mar 2016 18:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Lis 2012
Posty: 1290
Loty: 33
Kilometry: 39 451
HON fly4free
Jestem zachwycony relacją! Ciekawie napisane i dobrze sfotografowane. Czekam na kolejne i zazdroszczę takiego komfortu podróżowania!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#60 PostWysłany: 26 Mar 2016 19:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Lut 2014
Posty: 218
gzkulik napisał(a):
Koala22 napisał(a):
Taki lot to codzienność chyba tylko dla szejków, szefa szefów Etihad i króla Saudów :lol:

Wziąłem sobie dla sprawdzenie listopad RT do Sydney i większość SOLD OUT.


Widocznie sporo tych szejków jest. @przemos74 ile jest takich kabin first w jednym samolocie? Tak z 5?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 73 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group