Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 710 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 36  Następna
Autor Wiadomość
Offline
#421 PostWysłany: 30 Cze 2012 01:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2010
Posty: 285
|...o...| napisał(a):
Co do kupowania dolotow i ew. hoteli nie widze powodu czekania bilety sa wystawione i sa to nie jakies promessy ale realne bilety, widoczne wszedzie jako potwierdzone.

Jesli lina skasuje ten laczony przelot to bedzie mi musiala na 100% zwrocic koszty poniesione przeze mnie ale te realnie a nie przypuszczalne wiec jesli mam zaplacone doloty i hotele to beda musieli zwrocic. Wiec musza sie zastanowic jak juz ktos wczesniej napisal co sie im oplaca kasacja biletow czy przelkniecie tej pigulki.


Całkiem niedawno Czech Airlines bez problemu pokasowały wystawione już bilety na trasy do Azji (ostatni odcinek był z Etihad) w klasie biznes i wcale nie oglądali się na to, że bilety były wystawione.
_________________
HUMBAK
Wherever I travel my destination is getting to know people. Prefer sitting in a café or at an airport; seeing the place I visit without any rush.
Travelling is better when it's in terms of visiting rather that having a sightseeing tour.

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Bali na rozpoczęcie sezonu za 2441 PLN ☀️🌴 Loty + ⭐⭐⭐⭐ hotel z basenem 💦👙 Bali na rozpoczęcie sezonu za 2441 PLN ☀️🌴 Loty + ⭐⭐⭐⭐ hotel z basenem 💦👙
Zimowe słońce na Sycylii 🌞🏖️ 3 dni w pięknym Trapani za 689 PLN 😍 Zimowe słońce na Sycylii 🌞🏖️ 3 dni w pięknym Trapani za 689 PLN 😍
Offline
#422 PostWysłany: 30 Cze 2012 01:55 

Rejestracja: 19 Wrz 2011
Posty: 193
humbak napisał(a):
|...o...| napisał(a):
Co do kupowania dolotow i ew. hoteli nie widze powodu czekania bilety sa wystawione i sa to nie jakies promessy ale realne bilety, widoczne wszedzie jako potwierdzone.

Jesli lina skasuje ten laczony przelot to bedzie mi musiala na 100% zwrocic koszty poniesione przeze mnie ale te realnie a nie przypuszczalne wiec jesli mam zaplacone doloty i hotele to beda musieli zwrocic. Wiec musza sie zastanowic jak juz ktos wczesniej napisal co sie im oplaca kasacja biletow czy przelkniecie tej pigulki.


Całkiem niedawno Czech Airlines bez problemu pokasowały wystawione już bilety na trasy do Azji (ostatni odcinek był z Etihad) w klasie biznes i wcale nie oglądali się na to, że bilety były wystawione.



tyle ze Czech slabo stoja i mieli niewiele do stracenia. do tej pory bylo wiele okazji z Alitalia i nigdy nic nie anulowali
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#423 PostWysłany: 30 Cze 2012 09:49 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9731
HON fly4free
CSA nie tylko w biznes ale także w eco. Skasowali wszystkie bilety.
Alitalia też słabo finansowo stoi. Ale generalnie u nich jest taki bałagan, że szansa na pozostawienie biletów jest większa.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#424 PostWysłany: 30 Cze 2012 11:01 

Rejestracja: 31 Maj 2012
Posty: 31
marek2011 napisał(a):
Alitalia też słabo finansowo stoi. Ale generalnie u nich jest taki bałagan, że szansa na pozostawienie biletów jest większa.


Juz pytalem o to na forum. Skad macie informacje o slabej sytuacji Alitalii ? Oczywiscie dalej jest zadluzona ale w stosunku do kryzysowego 2008-9 roku to juz inna firma. Nikt nie zauwazyl ze od kilku lat o Alitalii jest zupelnie cicho? Tak sie dzieje tylko w 2 przypadkach, wiadomych.

darek
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#425 PostWysłany: 30 Cze 2012 12:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2010
Posty: 285
|...o...| napisał(a):
dmj napisał(a):
Czyli co MXP-NRT Alitalia ale NRT-FCO już Qatar bezpośrednio, albo co lepiej przez Doha i akurat zapomnieli tego napisać? :) To, że nie widziałeś, to nie znaczy, że tak nie jest.


Maris83: sprawdzalem loty w amadeus czym ten lot sie odbedzie jesli go kupie, nie interesowalo mnie siedzenie 30h w starym airbusie Alitalia i odrazu bylo widac ze dalej jest codeshare, wybralem SIN z powodu lotu A380 jesli nie zostane w SIN na dluzej (powrot czyms innym) nie bede przynajmniej wymiety po tej podrozy.

Do Tokio nie wybralem sie z powodow oczywistych czyli awarii elektrowni choc to bylo najtaniej i wiekszy milage, stamtad mam wiekszy problem sie dostac gdzies indziej.

Do Dubai to mam darmowy bilet podczas podrozy do Azji liniami Emiates lub Ethiad i tutaj 92h wize w cenie.

DO Bankoku za czesto tam latam.


Co do bledu CSA to jedna osoba z polskiego forum polecial tym biletem na klasie biznes, to ze szef ci mowi ze masz 10-cio godzinny czas pracy a prawo mowi ze max. masz pracowac 8 godzin to kto ma racje ? Wszystko zalezy czy nie bedziesz mial problemu finasowego jak zamrozisz sobie 1500-2000zl na rok do czasu jak prawnik wykona swoje czynnosci.
Po prostu trzeba dochodzic swoich praw i tyle a nie sluchac tego co firma Ci mowi.


Przepraszam najmocniej, ale ja z tego bełkotu nic nie zrozumiałem...
_________________
HUMBAK
Wherever I travel my destination is getting to know people. Prefer sitting in a café or at an airport; seeing the place I visit without any rush.
Travelling is better when it's in terms of visiting rather that having a sightseeing tour.

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#426 PostWysłany: 30 Cze 2012 13:02 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 4270
platynowy
|...o...| napisał(a):
Paradoksalnie dla mnie plusem bylo by jesli skasowali by te bilety bo moja karta kredytowa ubezpiecza takie przypadki i pokryto by mi koszty przelotu na tej trasie jakimis innymi liniami wiec moze mialbym wtedy mozliwoc zmiany odcinka powrotnego lub wykonanie stopoveru.

Chyba za bardzo poniosła Cię wyobraźnia. Żaden bank czy ubezpieczyciel nie pokryje Ci kosztów nowego biletu w sytuacji gdy Alitalia skasuje bilet albo zmieni rezerwację (co może się zdarzyć, warunki taryfy na to pozwalają - była już o tym dyskusja).
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#427 PostWysłany: 30 Cze 2012 13:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Maj 2011
Posty: 557
A ja myślę że jednak polecicie, śmiem przypuszczać, że po przeprowadzeniu bilansu możliwych zysków i strat linie lotnicze ostatecznie nie pokasują tych biletów. Alitalia dużo ryzykowałaby kasując te rezerwacje, po pierwsze szum medialny, po drugie - pozwy pasażerów. Skrajnie prokonsumenckie europejskie sądy w czasach gdy bilety w eco kosztują po kilka złotych mogą nie dać się przekonać, że klienci mieli świadomość błędu w momencie rezerwacji - a to jest kluczowe dla stwierdzenia, że nie doszło do zawarcia umowy. Zresztą trzymam za was wszystkich kciuki, nie licząc rzecz jasna humbaka, któremu tradycyjnie życzę jak najgorzej. :)
_________________
The best is yet to come.

Image

Moje podróże
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#428 PostWysłany: 30 Cze 2012 13:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sty 2011
Posty: 798
niebieski
Ja bym nie był tego taki pewien.

Jak było z CSA? Był szum medialny poza forami i samymi zainteresowanymi?! O żadnych pozwach też nie słyszałem.

A w warunkach taryfy jest wyraźnie napisane bilet OW.

Pomijając oczywiście swoją reputację, nic więcej nie stracą a zyskają dużooo pieniędzy, co przy problemach całego biznesu lotniczego może mieć duże znaczenie.

Sam oczywiście wciąż mam nadzieję na ten lot.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#429 PostWysłany: 30 Cze 2012 13:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2010
Posty: 285
Awerik napisał(a):
Zresztą trzymam za was wszystkich kciuki, nie licząc rzecz jasna humbaka, któremu tradycyjnie życzę jak najgorzej. :)


Dziękuję :ugeek:
_________________
HUMBAK
Wherever I travel my destination is getting to know people. Prefer sitting in a café or at an airport; seeing the place I visit without any rush.
Travelling is better when it's in terms of visiting rather that having a sightseeing tour.

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#430 PostWysłany: 30 Cze 2012 13:46 

Rejestracja: 26 Paź 2011
Posty: 95
Loty: 163
Kilometry: 188 335
kerad85 napisał(a):
A w warunkach taryfy jest wyraźnie napisane bilet OW.


tj. ?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#431 PostWysłany: 30 Cze 2012 13:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Maj 2011
Posty: 557
kerad85 napisał(a):
Ja bym nie był tego taki pewien.

Jak było z CSA? Był szum medialny poza forami i samymi zainteresowanymi?! O żadnych pozwach też nie słyszałem.

A w warunkach taryfy jest wyraźnie napisane bilet OW.

Pomijając oczywiście swoją reputację, nic więcej nie stracą a zyskają dużooo pieniędzy, co przy problemach całego biznesu lotniczego może mieć duże znaczenie.

Sam oczywiście wciąż mam nadzieję na ten lot.

Przede wszystkim nigdzie nie napisałem, że jestem tego pewien, to tylko moje przypuszczenia, zresztą nie podparte doświadczeniem empirycznym - mój jedyny bilet w mistake fare w Alitalii został skasowany. ;) A podstawową różnicą między casusem z CSA jest fakt, że tam kasowano bilety w klasie biznes.
_________________
The best is yet to come.

Image

Moje podróże
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#432 PostWysłany: 30 Cze 2012 13:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sty 2011
Posty: 798
niebieski
Awerik napisał(a):
kerad85 napisał(a):
Ja bym nie był tego taki pewien.

Jak było z CSA? Był szum medialny poza forami i samymi zainteresowanymi?! O żadnych pozwach też nie słyszałem.

A w warunkach taryfy jest wyraźnie napisane bilet OW.

Pomijając oczywiście swoją reputację, nic więcej nie stracą a zyskają dużooo pieniędzy, co przy problemach całego biznesu lotniczego może mieć duże znaczenie.

Sam oczywiście wciąż mam nadzieję na ten lot.

Przede wszystkim nigdzie nie napisałem, że jestem tego pewien, to tylko moje przypuszczenia, zresztą nie podparte doświadczeniem empirycznym - mój jedyny bilet w mistake fare w Alitalii został skasowany. ;) A podstawową różnicą między casusem z CSA jest fakt, że tam kasowano bilety w klasie biznes.


Ja miałem w klasie ekonomicznej i też skasowali...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#433 PostWysłany: 30 Cze 2012 13:57 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 4270
platynowy
Awerik napisał(a):
A podstawową różnicą między casusem z CSA jest fakt, że tam kasowano bilety w klasie biznes.

Te wystawione w eco (które były ciut tańsze od biznesu) też Czech skasował.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#434 PostWysłany: 30 Cze 2012 14:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Maj 2011
Posty: 557
Biję się w pierś - o tym nie wiedziałem. Widocznie kasowali wszystko jak leci - pokerowe zagranie, ciekawe ilu pasażerów zdecydowało się wkroczyć na drogę sądową.
_________________
The best is yet to come.

Image

Moje podróże
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#435 PostWysłany: 30 Cze 2012 15:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Kwi 2010
Posty: 2801
niebieski
Dobra panowie, nie ma się co już rozwodzić nad sytuacją. Jak będzie - zobaczymy. Ja mam niestety problemy z kupieniem dolotów. Lece stosunkowo niedługo (za 3mies) więc powoli będą dobre ceny, a po co mi bilety do Mediolanu i powrót z Rzymu/Bari, gdy ewentualnie nie będę miał nic po środku...
CSA kasowała po jakim czasie? Pamiętacie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#436 PostWysłany: 30 Cze 2012 15:16 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9731
HON fly4free
CSA saksowały bilety bardzo szybko, po ok. 3-4 dniach od wystawienia.
Ale znam tez przypadki np. Korean Air, który przy "dealach" wynikających z błędu taryfowego kasował bilety nawet po 2-3 m-c od wystawienia.
Lufthansa w schyłkowej fazie funckjonowalnia voucherów chińskich i innych nawet na 2-3 tygodnie przed wylotem zwracała się do paxów o dopłaty do taryfy z pominięciem uzytego kodu - ale tu sytuacja była inna, bo ludzie świadomie wykorzsytywali dziure w systemie z kodami rabatowymi.
Reguła jest jednak, że im dalej od zakupu i wystawienia tym bardziej spada ryzyko perturbacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#437 PostWysłany: 30 Cze 2012 15:21 

|...o...| napisał(a):
dmj napisał(a):
Czyli co MXP-NRT Alitalia ale NRT-FCO już Qatar bezpośrednio, albo co lepiej przez Doha i akurat zapomnieli tego napisać? :) To, że nie widziałeś, to nie znaczy, że tak nie jest.


Maris83: sprawdzalem loty w amadeus czym ten lot sie odbedzie jesli go kupie, nie interesowalo mnie siedzenie 30h w starym airbusie Alitalia i odrazu bylo widac ze dalej jest codeshare, wybralem SIN z powodu lotu A380 jesli nie zostane w SIN na dluzej (powrot czyms innym) nie bede przynajmniej wymiety po tej podrozy.

Do Tokio nie wybralem sie z powodow oczywistych czyli awarii elektrowni choc to bylo najtaniej i wiekszy milage, stamtad mam wiekszy problem sie dostac gdzies indziej.

Do Dubai to mam darmowy bilet podczas podrozy do Azji liniami Emiates lub Ethiad i tutaj 92h wize w cenie.

DO Bankoku za czesto tam latam.


Co do bledu CSA to jedna osoba z polskiego forum polecial tym biletem na klasie biznes, to ze szef ci mowi ze masz 10-cio godzinny czas pracy a prawo mowi ze max. masz pracowac 8 godzin to kto ma racje ? Wszystko zalezy czy nie bedziesz mial problemu finasowego jak zamrozisz sobie 1500-2000zl na rok do czasu jak prawnik wykona swoje czynnosci.
Po prostu trzeba dochodzic swoich praw i tyle a nie sluchac tego co firma Ci mowi.


AlMakaroni ma zmodernizowana flote 10x777 gdzie środek podniesiono do premium więc jest ok.A podobno A380 to nie taka rewelacja.
Góra
 PM off  
      
Offline
#438 PostWysłany: 30 Cze 2012 15:26 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9731
HON fly4free
A380 w eco nie jest żadną rewelacja, ale tez trudno powiedzieć że jest źle.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#439 PostWysłany: 30 Cze 2012 15:30 

Rejestracja: 26 Cze 2012
Posty: 5
Ja akurat wykupiłem lot do Singapuru ale ten wątek jest bardziej uczęszczany więc napiszę tutaj,jeśli komuś będzie się chciało odpowiedzieć na jakieś pytanie będe wdzięczny.

Dotąd na międzykontynentalne trasy latałem tylko Lotem i Lufthansą więc może ktoś się orientuje jak jest w AItalia,chodzi mi o ilość sztuk bagażu który można nadać i limit wagowy,a przy okazji czy rower można zaliczyć jako bagaż bez dodatkowych dopłat.

W Azji mam wykupione loty z Singapuru do Malezji i z Malezji do Australii z AirAsia,pytanie podobne,czy te linie to coś takiego jak u nas wizzair czy ryanair że tylko bagaż podręczny w cenie czy to zależy od trasy i ceny,bilet do Malezji kosztował 25E a do Australii 160E.

Pytanie odnośnie Singapuru,gdzieś obiło mi się kiedyś o uszy że są tam bezpłatne pola namiotowe dla turystów,może ktoś był na miejscu i może coś powiedzieć o swoich doświadczeniach.
I jeszcze pytanie odnośnie Australii,czy przy wjeździe są dosyć dokładnie sprawdzane informacje o miejscu naszego pobytu i ilości pieniędzy na ten okres? Zatrzymuję sie na początek u osoby niespokrewnionej,więcej nikogo znajomego tam nie mam także wolę się upewnić czy jest jakaś realna groźba cofnięcia na granicy.

Dzięki z góry za informacje,może być PW.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#440 PostWysłany: 30 Cze 2012 15:53 

Sprawiasz wraźenie dupka!Ale dlaczego?
Góra
 PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 710 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 36  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group