Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 710 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 32, 33, 34, 35, 36
Autor Wiadomość
#701 PostWysłany: 29 Sty 2013 15:20 

Rejestracja: 27 Cze 2012
Posty: 12
jacek69 napisał(a):
dla mnie nieprawdopodobne
czyli AlItalia ma jeszcze zapłacić pośrednikowi opłatę 50 Euro za to, że Ty sobie anulujesz bilet, którego nie można anulować?
czy dobrze zrozumiałem?



pewnie się ubezpieczyli od takich sytuacji, Niemcy nie są w ciemię bici :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Luksus w Turcji: tydzień w 5* hotelu z all inclusive 24h za 2599 PLN. Wylot z Wrocławia Luksus w Turcji: tydzień w 5* hotelu z all inclusive 24h za 2599 PLN. Wylot z Wrocławia
Loty do Szanghaju z Gdańska, Poznania i Warszawy od 2056 PLN Loty do Szanghaju z Gdańska, Poznania i Warszawy od 2056 PLN
#702 PostWysłany: 29 Sty 2013 16:37 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1843
niebieski
mucha napisał(a):
piotr87 napisał(a):
Agata: According fare rules, your tickets are non refundable. That's mean, if you cancel bookings you will get a refund in hight of 19.95 EUR per passanger (incl. ebookers cancel fee in hight of 50.00 EUR per person).

Moim zdaniem to draństwo. Nie dość że ebookers skasowało kilkanaście euro prowizji za wystawienie biletu to pobierają 50€ haraczu za przeprocesowanie zwrotu? SKANDAL.


A cóż to za draństwo? Cancellation fee to standardowa rzecz w OTA. Cytat z ebookers.co.uk:

If you wish to change or cancel any part of your booking, an ebookers administration fee will apply. Please see the table below for specific fees applicable to your bookings:

Flights

Change: £10 per passenger

Cancel: £25 per passenger

jacek69 napisał(a):
Nie dziwię się opłacie, ale temu, że niby przewoźnik zwróci te pieniądze, niedoszłemu podróżnemu.
Uważam, że nic nie zwróci, bo z jakiego przepisu?
Miałby dopłacać do biletu, którego zwracać nie można?
Zart!

To ja zacznę kupować bilety po kilkanaście euro i wyciągać za nie po 50 eurosów :)
Czy Ty, Maris słyszysz jaki deal się kroi? Ustawiony będziesz na lata?
Fakt, że przy twoich 250/400 euro razy X biletów, to tylko śmieszne 50 i chyba nie będzie Ci się chciało tym głowy zawracać :)


Błąd. Zwróć uwagę na elementy składowe biletu. Z tego co pamiętam, to z tych 95 EUR, około 20 to base fare (nie do odzyskania), a reszta to opłaty i podatki. Ebookers kasuje bilet, a w efekcie Ty dostajesz pełen zwrot podatków (około 70 EUR) od Altialii. Równocześnie Ebookers pobiera od Ciebie 50 EUR jako cancellation fee. Gdyby kwota podatków była mniejsza niż 50 EUR, Ebookers powiedziałby, że nie da się niczego odzyskać.


Ostatnio edytowany przez blasto 29 Sty 2013 16:53, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#703 PostWysłany: 29 Sty 2013 16:56 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1843
niebieski
jacek69 napisał(a):
blasto napisał(a):

jacek69 napisał(a):
Nie dziwię się opłacie, ale temu, że niby przewoźnik zwróci te pieniądze, niedoszłemu podróżnemu.
Uważam, że nic nie zwróci, bo z jakiego przepisu?
Miałby dopłacać do biletu, którego zwracać nie można?
Zart!


Błąd. Zwróć uwagę na elementy składowe biletu. Z tego co pamiętam, to z tych 95 EUR, około 20 to base fare (nie do odzyskania), a reszta to opłaty i podatki. Ebookers kasuje bilet, a w efekcie Ty dostajesz pełen zwrot podatków (około 70 EUR) od Altialii. Równocześnie Ebookers pobiera od Ciebie 50 EUR jako cancellation fee.



Ok, jasne, choć przy 65 Euro, to już chyba nic do zwrotu nie będzie, chyba że base fare było 1euro :)
Z opisu wynikało, że podatki wynoszą niecałe 20 euro i o taki zwrot chodzi. Podejrzanie dziwny zbieg okoliczności, że zwrot miałby być wiekszy o 50 Euro, akurat o tyle, ile pobiera ebookers.


A jakie masz kwoty na potwierdzeniu z Ebookers? Powinieneś mieć takie pozycje:

Erwachsene: (liczba osób) XX €
Steuern & Gebühren: XX €
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#704 PostWysłany: 29 Sty 2013 17:32 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3940
platynowy
blasto napisał(a):
A cóż to za draństwo? Cancellation fee to standardowa rzecz w OTA.

Owszem, ale nie w tej wysokości! 50€ to jest chora suma. Chyba żaden inny OTA nie pobiera więcej...
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#705 PostWysłany: 29 Sty 2013 18:34 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1843
niebieski
|...o...| napisał(a):
Dalibyscie sobie spokuj z tym ze to dranstwo i jak tak mozna ... to smierdzi dawno celowym dzialaniem firm Alitalia [lub innego petenta do bankructwa] i ebookers.

ebookers.de czy inna ich krajowa strona nie jest warta zachodu aby cokolwiek tam rezerwowac, pozniej bedziecie mieli tylko problemy. Chamska infolinia zlokalizowana w polsce z beznamietnymi glosami czytajacymi formulki z ekranu swojego pc i majaca za zadanie splawic klientow ot takie odgorne przyzwolenie firmy placacej za ta usluge infolini.

ebookers dziwnym trafem przoduje w dziwnych promocjach Alitalii i jak widac pozniej dobrze zarabiajaca na tych anulacjach czy odwolaniach lotow.


Przede wszystkim w przypadku podobnych błędów nie ma "dobrych" i "złych" stron czy linii lotniczych. To są często dość złożone kwestie. Podaj dowolną stronę, a z dużą dozą prawdopodobieństwa znajdę przykład rezerwacji którą skasowali. Podaj dowolną linię lotniczą, a znajdę to samo. Taka jest specyfika i urok błędów :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#706 PostWysłany: 29 Sty 2013 19:18 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3940
platynowy
|...o...| napisał(a):
Przestanicie obrazac informatykow swoja postawa i tlumaczeniem Alitalia bledy dzialu IT, tam tez pracuje paru polakow informatykow ...

Znaczy nowo przyjętych po tych wszystkich akcjach które się działy w 2012 roku? :D Bo nie wyobrażam sobie żeby osoby odpowiedzialne za błędy na których linia straciła grube miliony euro, jeszcze pracują... (chociaż to Włochy więc w sumie wszystko możliwe...)
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#707 PostWysłany: 29 Sty 2013 19:36 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1843
niebieski
To jest ciekawa sprawa, bo o ile błędy w systemach informatycznych, skutkujące obiżeniem YQ przy lotach OJ to powszechna sprawa (wystarczy wklepać choćby dowolny lot MU FCO-Australia-LHR), to zadziwiająca jest postawa AZ i brak możliwości anulowania tych biletów. Tego nie pojąć nie mogę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#708 PostWysłany: 29 Sty 2013 22:17 

Rejestracja: 05 Gru 2012
Posty: 351
niebieski
blasto napisał(a):
To jest ciekawa sprawa, bo o ile błędy w systemach informatycznych, skutkujące obiżeniem YQ przy lotach OJ to powszechna sprawa (wystarczy wklepać choćby dowolny lot MU FCO-Australia-LHR), to zadziwiająca jest postawa AZ i brak możliwości anulowania tych biletów. Tego nie pojąć nie mogę.


A czemu mieliby pozwalać na zwroty? Przecież ci, którzy mają lecieć i tak polecą, a przynajmniej zatrzymają wartość biletów tych, którzy lot oleją.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#709 PostWysłany: 30 Sty 2013 00:36 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1843
niebieski
mkdabr napisał(a):
blasto napisał(a):
To jest ciekawa sprawa, bo o ile błędy w systemach informatycznych, skutkujące obiżeniem YQ przy lotach OJ to powszechna sprawa (wystarczy wklepać choćby dowolny lot MU FCO-Australia-LHR), to zadziwiająca jest postawa AZ i brak możliwości anulowania tych biletów. Tego nie pojąć nie mogę.


A czemu mieliby pozwalać na zwroty? Przecież ci, którzy mają lecieć i tak polecą, a przynajmniej zatrzymają wartość biletów tych, którzy lot oleją.


Temu, że po zapłaceniu podatków i opłat lotniskowych, linia lotnicza dostaje 20 EUR, co nie pokrywa kosztu transportu pasażera z Europy do Japonii i z powrotem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#710 PostWysłany: 30 Sty 2013 09:52 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3940
platynowy
|...o...| napisał(a):
Jakie bledy w 2012 ?
Ja widze tylko jeden jak przegieli z kuponami JP kiedy w wyszlo im ze wzasadzie maja klientowi doplacic do biletu bo wychodzilo ujemna wartosc biletu - troche sie zapedzili z ta swoja startegia 'bledow IT'.

+ NRT i SIN za "grosze" jako lot w taryfie krajowej we Włoszech
+ wszelkie multicity do Japonii i USA za mniej niż 1000zł

|...o...| napisał(a):
A moze im tak anulujemy po 5 miesiacach jeden ostatni odcinek z podrozy wieloodcinkowej, to odrazu caly bilet tez anulujemy ;)

To dotyczy bardzo wąskiej liczby osób. Zdecydowana większość poleciała i wróciła zgodnie z planem podróży.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 710 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 32, 33, 34, 35, 36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], jacke oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group