Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Infolinia Lufthansa: 48 22 512 3917
Poniedziałek - piątek 08:00 - 18:00
Sobota, niedziela, święto 08:30 - 17:00

Nr niemieckiej infolinii: +49 69 86799799


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2881 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 145  Następna
Autor Wiadomość
#621 PostWysłany: 21 Maj 2020 12:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lut 2020
Posty: 424
HON fly4free
Ja jeszcze dorzucę wczorajszy artykuł z PB: https://www.pb.pl/negocjacje-lufthansy- ... szu-991662


Cytuj:
Lufthansa i niemiecki rząd od tygodni prowadzą intensywne rozmowy na temat planu ratunkowego. Negocjacje pomiędzy stronami zmierzają ku końcowi. Sprawa pakietu pomocowego staje się coraz bardziej pilna – uziemienie floty samolotów to dla przewoźnika koszt rzędu 800 mln euro miesięcznie, a jego rezerwy finansowe szybko się kurczą.
Linie lotnicze chcą pozyskać od rządu 9 mld euro. Największy sprzeciw Lufthansy budziło ewentualne zyskanie przez państwo możliwości blokowania kluczowych decyzji po przejęciu 25 proc. plus jednej akcji.
Aktualnie na stole negocjacyjnym jest scenariusz ze sprzedażą państwu 9,3 proc. nowych akcji po preferencyjnej cenie. W razie potrzeby mogłyby one zapewnić mniejszość blokującą na walnym zgromadzeniu. Długoterminowo są też dla rządu szansą na zysk po odbiciu Lufthansy.
Niemiecki przewoźnik spodziewa się, że 300 z 760 jej samolotów pozostanie uziemionych do 2021 roku, a 200 pozostanie niezagospodarowanych w 2022 roku. Niemal całkowity brak regularnych rejsów generuje miesięcznie stratę rzędu 800 mln euro. W kasie spółki pozostały jeszcze ok. 4 mld euro.
Wartość akcji Lufthansy w ciągu ostatnich sześciu miesięcy spadła o połowę.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Dla cyfrowych nomadów: miesiąc w Tajlandii za 3859 PLN (z majówką). Loty z bagażem z Warszawy + 4* hotel Dla cyfrowych nomadów: miesiąc w Tajlandii za 3859 PLN (z majówką). Loty z bagażem z Warszawy + 4* hotel
Tygodniowa wycieczka na Azory za 1786 PLN. Loty Lufthansą z Katowic + 4* hotel Tygodniowa wycieczka na Azory za 1786 PLN. Loty Lufthansą z Katowic + 4* hotel
#622 PostWysłany: 21 Maj 2020 13:24 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 1434
złoty
Odbyłem następną rozmowę z infolinią Lufthansy w sprawie zwrotu za lot odwołany w marcu. Przy pierwszej rozmowie, jeszcze w marcu, twierdzili, że zwrot powinien być za ok. 2 miesiące. 2 miesiące właśnie minęły, więc zadzwoniłem "kontrolnie" ponownie.
Pracownik potwierdził, że lot został odwołany przez Lufthansę i że zwrot się należy (tu plus za brak prób ściemniania i wciskania vouchera), ale dalej wił się jak piskorz co do możliwego terminu zwrotu. "Mamy informacje, że zwroty są opóźnione"... "mamy telefony od klientów, których loty były odwoływane w marcu, więc nie jest Pan jedyny".... "nie wiadomo, ile to może dalej potrwać, miesiąc, dwa miesiące...". Na moje zadane wprost pytanie, czy jakiekolwiek zwroty są już wykonywane, nie był w stanie potwierdzić i zaczął jeszcze bardziej się mieszać, że "nie mamy takiej informacji".
Czyli wygląda na to, że żadnych zwrotów dalej nie wykonują. Zostaje chargeback, a potem sąd.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#623 PostWysłany: 21 Maj 2020 17:16 

Rejestracja: 05 Mar 2017
Posty: 1356
srebrny
ja czekam od początku marca na zwrot i mam tę sama "śpiewkę" :(
_________________
Wszak istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#624 PostWysłany: 21 Maj 2020 17:24 

Rejestracja: 20 Mar 2020
Posty: 54
@meczko @katka256 - to na co czekacie, skoro Lufa Was olewa?
Góra
 Profil Relacje PM off
meczko lubi ten post.
 
      
#625 PostWysłany: 21 Maj 2020 22:18 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 1434
złoty
Miałem jeszcze resztki złudzeń, że to porządna firma i jak obiecali, że refund będzie za 2 miesiące, to jednak go zrobią, i nie będzie trzeba się bujać dalej. No ale trudno, jednak życie to nie jest bajka, życie to jest bój :-)
Góra
 Profil Relacje PM off
adam.pawel lubi ten post.
 
      
#626 PostWysłany: 21 Maj 2020 22:41 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8824
Loty: 988
Kilometry: 945 167
platynowy
No i się dogadali:

https://loyaltylobby.com/2020/05/21/luf ... ilout-deal
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#627 PostWysłany: 22 Maj 2020 18:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 7330
HON fly4free
Niestety, sprawa ciągle jest jeszcze daleka od zakończenia:

https://www.airliners.de/noch-lufthansa-rettung/55525

i

https://app.handelsblatt.com/unternehme ... 52114.html
Góra
 Profil Relacje PM off
Tulio lubi ten post.
 
      
#628 PostWysłany: 22 Maj 2020 20:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Lut 2012
Posty: 160
Loty: 171
Kilometry: 313 106
meczko napisał(a):
Git malina to będzie, jak zaczną wreszcie zwracać kasę za odwołane loty. Czekam na zwrot już 2 miesiące, w tym tygodniu wysyłam im jeszcze jedno ponaglenie i uruchamiam chargeback w banku.


Lufa właśnie odwołała mi loty planowane na lipiec. Bilety zakupione bezpośrednio stronie LH. Płaciłem kartą, więc w odwodzie mam chargeback. W jaki sposób aktualnie wnioskować w Lufie o zwrot? Tzn jak najlepiej wnioskować o zwrot, by mieć dowód w późniejszej procedurze?
Czy istnieje formularz na stronie? Jeśli tak, to pod jakim linkiem?
Mailowo - na jaki adres e-mail?
A może papierowo - pismo poleconym za potwierdzeniem odbioru? Jeśli tak, to na jaki adres najlepiej?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#629 PostWysłany: 22 Maj 2020 23:48 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 1434
złoty
@aarekk, na tej stronie są kontakty:
https://www.lufthansa.com/pl/pl/pomoc-i-kontakt
adres e-mail customer.relations@lufthansa.com
Co prawda w odpowiedzi na maila wysłanego na ten adres Customer Relations Team uznaje, że to nie ich działka, ale zostaje ślad na użytek chargebacku.

Właściwym wg Lufthansy kanałem komunikacji dla wniosków o zwrot jest infolinia telefoniczna - pewnie właśnie dlatego, żeby nie dawać klientom dowodu do ręki. Dzwoniłem dwa razy, miły konsultant chętnie przyznaje, że zwrot się należy, ale nie potrafi powiedzieć, kiedy będzie dokonany, ani czy w ogóle zwroty już ruszyły.

W listy polecone będę się bawił dopiero w razie odrzucenia chargebacku, jak będę wysyłał tzw. pismo przedprocesowe :)

Jeżeli teraz odwołali Ci loty z lipca, to jesteś w dobrej sytuacji jeżeli chodzi o chargeback, bo zakaz lotów na chwilę obecną obowiązuje do 6 czerwca. To oznacza, że odwołanie lotów jest samodzielną decyzją Lufthansy, a nie wynika z zakazów stosowanych przez rządy (w razie odwołania z powodów rządowych zakazów organizacje karciane odmawiają chargebacku).
Warto to dokładnie opisać w zleceniu chargebacku. Możesz nawet dla pewności załączyć odpowiednie rozporządzenie z Dz.U. - tu masz link http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2020/909
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
aarekk uważa post za pomocny.
 
      
#630 PostWysłany: 23 Maj 2020 08:14 

Rejestracja: 20 Mar 2020
Posty: 54
@meczko jakim problemem jest nagranie rozmowy z konsultantem? Wniosek o chargeback i tak przesyłasz elektronicznie, więc możesz dołączyć linka do nagrania ;) Z braku innych opcji, nie masz nic do stracenia.
Góra
 Profil Relacje PM off
meczko lubi ten post.
 
      
#631 PostWysłany: 25 Maj 2020 00:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2017
Posty: 2291
Loty: 580
Kilometry: 924 658
złoty
Lufthansa przedluza mozliwosc bezplatnego przebukowania biletu do konca 2021.
NB: "travel class" (czyli eco, biznes, first), nie "booking class".

Załączniki:
Capture.PNG
Capture.PNG [ 653.13 KiB | Obejrzany 1731 razy ]
_________________
Idąc przez most rzeka płynęła wartkim nurtem.

Także = również / też
Tak że = więc / zatem / dlatego
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#632 PostWysłany: 25 Maj 2020 15:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 7330
HON fly4free
No chyba tym razem się wreszcie dogadali (nieoficjalne wieści):

https://www.reuters.com/article/us-heal ... SKBN23110F

Choć i tak, zatwierdzeń przed nimi jeszcze moc...
Góra
 Profil Relacje PM off
p.wl lubi ten post.
 
      
#633 PostWysłany: 25 Maj 2020 15:43 

Rejestracja: 28 Lip 2017
Posty: 330
dragonek napisał(a):
Powiedzcie mi jak jest z kontrolą bagażu podręcznego w Lufthansie?

Wg strony lufthansy: (http://www.lufthansa.com/pl/pl/Bagaz-podreczny) w klasie ekonomicznej można mieć jedną sztukę bagażu (55x40x23) oraz dodatkow jedną sztukę o wymiarach 40x30x10cm (np. torebka czy torba z laptopem).
Z walizką problemu nie będzie pytanie czy ktoś będzie kontrolował dodatkową torbę, którą będę chciał wnieść na pokład o wymiarach kilka cm większych tj. ~43x~33x10cm?


Zależy od lotniska, kierunku oraz obłożenia lotu i pewnie czasu na boarding. Mnie nie kontrolowano, ale ludzi z "podejrzanymi" bagażami kontrolowano na obłożonych trasach z FR na wschód (niektórzy mieli po kilka toreb). Nie mam natomiast pojęcia jak będą teraz wyglądały przepisy i na ile restrykcyjne będzie ich przestrzeganie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#634 PostWysłany: 25 Maj 2020 18:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Gru 2012
Posty: 940
Loty: 178
Kilometry: 311 128
srebrny
p.wl napisał(a):
Lufthansa przedluza mozliwosc bezplatnego przebukowania biletu do konca 2021.
NB: "travel class" (czyli eco, biznes, first), nie "booking class".

Jestem bardzo ciekaw, czy to rzeczywiscie Travel Class a nie Booking Class, ktorej do tej pory tak kurczowo sie trzymali. Jesli ktos bedzie mial w najblizszych dniach okazje do kontaktu z LH w tej sprawie, to dajcie prosze znac. ;)
_________________
Image
Travellista's Diary
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#635 PostWysłany: 25 Maj 2020 20:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Gru 2012
Posty: 940
Loty: 178
Kilometry: 311 128
srebrny
Jak wynika z portalu Lufthansa Experts rzeczywiście zmieniono politykę przebukowań na bardziej prokliencką. Szczegółowa instrukcja w pliku PDF:

https://www.lufthansaexperts.com/shared ... 147655.pdf
_________________
Image
Travellista's Diary
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#636 PostWysłany: 25 Maj 2020 20:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Paź 2018
Posty: 155
Powiedzcie mi czy się mylę w moim rozumowaniu:
Kupuję dzisiaj bilet w najniższej taryfie w najtanszej mozliwej dacie, np. na listopad. Następnie w lipcu ruszają z impetem loty z Polski, tak więc ja dzwonie na infolinię LH i przekładam bilet na lipiec (zachowanie trasy), gdzie oczywiście pierwotnie bilety są 2x droższe.

Strona 3 ww. dokumentu mówi że:
Non-cancelled flights
(voluntary)

On/before
31 December 2021

 Repricing on original O&D (or new O&D if permitted by original fare note) without any discount or bonus.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#637 PostWysłany: 25 Maj 2020 21:57 

Rejestracja: 15 Sie 2015
Posty: 324
niebieski
Dzisiaj otrzymalem od Lufy emaila dotyczace skasowanej rezerwacji z marca. Zwrotu kasy nadal nie ma a teraz piszą ze mogę zmienic rezerwacje. Jeśli nadal chce zwrotu kasy to mam czekac... a jak chcialem zmienic to kazali doplacac z 8 stowek... czy ktos jeszcze otrzymal taką wiadomosc?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#638 PostWysłany: 25 Maj 2020 22:10 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 6208
Loty: 470
Kilometry: 992 569
Jak terminy Ci pasuja i zmienia za free to zmieniaj :) duzo linii idzie w coraz bardziej pro pasazerska polityke byleby nie robić refundu ale tez by do interesu nie dokladac
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#639 PostWysłany: 25 Maj 2020 23:09 

Rejestracja: 02 Sty 2013
Posty: 2047
Loty: 4
Kilometry: 17 154
srebrny
w tej wymianie to trasa musi byc identyczna?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#640 PostWysłany: 26 Maj 2020 06:23 

Rejestracja: 17 Kwi 2020
Posty: 17
-- 26 Maj 2020 06:19 --

moss_LOT napisał(a):
Dzisiaj otrzymalem od Lufy emaila dotyczace skasowanej rezerwacji z marca. Zwrotu kasy nadal nie ma a teraz piszą ze mogę zmienic rezerwacje. Jeśli nadal chce zwrotu kasy to mam czekac... a jak chcialem zmienic to kazali doplacac z 8 stowek... czy ktos jeszcze otrzymal taką wiadomosc?


-- 26 Maj 2020 06:23 --

Tez dostalem tego emaila, szkoda ze tak pozno, jeszcze tydzien temu chcieli 750 pln doplaty od osoby w premium.
Góra
 Profil Relacje PM off
travellista lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2881 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 145  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group