Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 506 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 26  Następna
Autor Wiadomość
#361 PostWysłany: 18 Cze 2020 13:11 

Rejestracja: 27 Lis 2015
Posty: 51
Dzięki za odpowiedź. Niby rozumiem, że regulamin, ale z drugiej strony... Kurczę, to nie jest zwrot/anulacja z mojej winy więc dlaczego mam za to płacić? W takim razie - teoretycznie, mogliby anulować każdemu zakupiony bilet i zgarnąć €55 za opłaty administracyjne...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#362 PostWysłany: 18 Cze 2020 13:12 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22331
Dura lex, sed lex.

Jakoś OTA muszą przeżyć.
Góra
 Profil Relacje PM off
bilbobag lubi ten post.
 
      
#363 PostWysłany: 18 Cze 2020 13:17 

Rejestracja: 05 Cze 2011
Posty: 1565
niebieski
ale to jest chyba niezgodne z prawem unijnym.. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
bilbobag lubi ten post.
 
      
#364 PostWysłany: 18 Cze 2020 13:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 2860
platynowy
co jest niezgodne? Kolokwialnie mowiac -: Regulamin OTA: czy gdy w wypadku, gdy linia Ci anuluje lot zgadzasz sie na to zebysmy wzieli sobie 55€ oplaty adniministarcyjnej za zwrot tak/nie - tak zgadzam sie. Prosciej mowiac tak zatwierdzam ten punkt regulaminu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#365 PostWysłany: 18 Cze 2020 13:26 

Rejestracja: 27 Lis 2015
Posty: 51
Spoko, jakoś to przeżyję. Co prawda jestem cebulakiem i jest mi z tego powodu nieprzyjemnie. Swoją drogą, to nawet nie jest kwestia ich "przeżycia" w czasach kryzysu bo z taką polityką/regulaminem to nawet wyjdą na kryzysie do przodu. Zwracają wszystkim vouchery, od tych co chcą pieniądze pobierają admin fee. Więc z voucherów wychodzą na swoje, a na tych admin fee to podejrzewam, że nawet zarabiają. W moim przypadku było to powyżej 20% ceny za bilet - wątpię, że normalnie mają takie marże ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#366 PostWysłany: 18 Cze 2020 14:25 

Rejestracja: 05 Cze 2011
Posty: 1565
niebieski
to sie chyba nazywa klauzula abuzywna...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#367 PostWysłany: 18 Cze 2020 15:04 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 3562
złoty
Flyguy napisał(a):
co jest niezgodne? Kolokwialnie mowiac -: Regulamin OTA: czy gdy w wypadku, gdy linia Ci anuluje lot zgadzasz sie na to zebysmy wzieli sobie 55€ oplaty adniministarcyjnej za zwrot tak/nie - tak zgadzam sie. Prosciej mowiac tak zatwierdzam ten punkt regulaminu.


A gdyby było w tym regulaminie, że jak anulują to ty nie masz do nich żadnych roszczeń i zrzekasz się ich, albo jeszcze dopłacisz im 200 euro to też być takie bzdury pisał? Zapisy w takim regulaminie nie mają nic wspólnego z dura lex set lex. Przeciwnie pole dla działań instytucji konsumenckich. :roll:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#368 PostWysłany: 18 Cze 2020 15:06 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22331
Bo regulaminy się czyta. Jeżeli ktoś potwierdzi regulamin i OTA będzie chcieć 200 euro za zmiany to twoja wina.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#369 PostWysłany: 18 Cze 2020 15:08 

Rejestracja: 05 Cze 2011
Posty: 1565
niebieski
nieprawda....

regulamin OTA nie może zawierać klauzul abuzywnych.....

a przy anulacji lotu należy się zgodnie z prawem 100 % zwrotu... i to jest niepodważalne przez żaden zapis w regulaminie.....
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#370 PostWysłany: 18 Cze 2020 15:10 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22331
Przepraszam, mea culpa
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#371 PostWysłany: 18 Cze 2020 15:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 2860
platynowy
tartal napisał(a):
nieprawda....

regulamin OTA nie może zawierać klauzul abuzywnych.....

a przy anulacji lotu należy się zgodnie z prawem 100 % zwrotu... i to jest niepodważalne przez żaden zapis w regulaminie.....



I jestes pewien, ze ta klauzula obowiazuje w kraju w ktorym zarejestrowana jest OTA, bo z tego co mi sie wydaje sa one w Polskim KC ?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#372 PostWysłany: 18 Cze 2020 15:46 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
tartal napisał(a):

a przy anulacji lotu należy się zgodnie z prawem 100 % zwrotu... i to jest niepodważalne przez żaden zapis w regulaminie.....

Jaki przepis tak stanowi?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#373 PostWysłany: 18 Cze 2020 17:34 

Rejestracja: 05 Cze 2011
Posty: 1565
niebieski
Zgodnie z treścią wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości C 601/17 z 12 września 2018 r, pasażerowi należy się zwrot pełnej kwoty uiszczonej w związku z lotem, w tym opłaty uiszczonej na rzecz podmiotu pośredniczącego między pasażerem a przewoźnikiem. Wyjątek stanowi sytuacja, w której przewoźnik nie wiedział o pobieranej prowizji. Wtedy konsument może otrzymać jedynie zwrot ceny biletu, tj. kwoty, która została przekazana przez pośrednika liniom lotniczym.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#374 PostWysłany: 18 Cze 2020 18:02 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
A zauważyłeś, ze wyrok dotyczy zwrotu pieniędzy przez przewoźnika, a nie pośrednika?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#375 PostWysłany: 18 Cze 2020 23:23 

Rejestracja: 05 Cze 2011
Posty: 1565
niebieski
Pasażerowi należy się zwrot należności za przelot, ale wyłącznie w takiej części, jaką otrzymał przewoźnik.
pośrednik, może nie oddać i tu uwaga, swojej prowizji ale zobowiązany jest do zwrotu całej kwoty jaką oddaje mu linia lotnicza
wiadomo , że często prowizja jest bardzo niewielka a w wielu przypadkach minimalna lub... ujemna.. ( chociażby zakup krajówek teraz w temacie o lotach tradycyjnych )

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w wyroku z 12 września 2018 r., C 601/17.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#376 PostWysłany: 18 Cze 2020 23:34 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Cytuj:
.pośrednik, może nie oddać i tu uwaga, swojej prowizji ale zobowiązany jest do zwrotu całej kwoty jaką oddaje mu linia lotnicza

Zacytujesz fragment tego wyroku tak mówiący?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#377 PostWysłany: 18 Cze 2020 23:48 

Rejestracja: 05 Cze 2011
Posty: 1565
niebieski
W sprawie o zwrot ceny biletów toczącej się przeciwko liniom lotniczym sąd niemiecki (Amtsgericht Hamburg) wystosował do TS UE następujące pytanie prawne:

„Czy pojęcie »zwrot[u] [...], za pomocą środków przewidzianych w art. 7 ust. 3, pełnego kosztu biletu po cenie, za jaką został kupiony« zgodnie z art. 8 ust. 1 lit. a) rozporządzenia nr 261/2004 należy interpretować w ten sposób, że oznacza ono kwotę, którą dany pasażer zapłacił za dany bilet lotniczy, czy pod uwagę należy brać kwotę, którą faktycznie otrzymał pozwany przewoźnik, jeżeli w procesie rezerwacji uczestniczy pośrednik, który pobiera różnicę między tym, co płaci pasażer, a tym, co otrzymuje przewoźnik, nie ujawniając jednak tego faktu?"
Trybunał Sprawiedliwości uznał, że pasażerowi należy się zwrot pełnej kwoty uiszczonej w związku z lotem, w tym opłata uiszczona na rzecz podmiotu pośredniczącego między pasażerem a przewoźnikiem. Wyjątek stanowi sytuacja, w której przewoźnik nie wiedział o pobieranej prowizji. Wtedy konsument może otrzymać jedynie zwrot ceny biletu, tj. kwoty, która została przekazana przez pośrednika liniom lotniczym.


Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91, reguluje m.in. zasady wypłaty świadczeń linii lotniczych na rzecz ich pasażerów z tytułu odwołania lotu.
Zgodnie z art. 8 ust. 1 lit. a) ww. rozporządzenia w razie odwołania lotu przewoźnik jest zobowiązany do zwrotu ceny biletu. Opisywane rozporządzenie zawiera również definicję biletu lotniczego (art. 2 lit. f aktu), zgodnie z którą biletem jest „ważny dokument uprawniający do przewozu lub coś równoważnego w formie innej niż papierowa, w tym w formie elektronicznej, wydany lub autoryzowany przez przewoźnika lotniczego lub jego autoryzowanego przedstawiciela". Takie brzmienie przepisów unijnych nasuwało wątpliwości co do tego, czy opłata pobierana przez pośredników zawarta jest w cenie biletu, która podlega zwrotowi w razie odwołania lotu.

Koszt prowizji i przelotu obciąża pasażera, który wpłaca ww. sumę na konto pośrednika. Linie lotnicze z kolei otrzymują należność za przelot, pomniejszoną o wartość prowizji, która trafia do pośrednika. Jednocześnie przewoźnicy, w razie odwołania lotu, zobligowani są do zwrotu ceny biletu, po jakiej został on nabyty. W takim stanie faktycznym powstaje wątpliwość, czy zwracana pasażerowi cena obejmuje wszystkie koszty związane z zakupem biletu, czy wyłącznie należność za przelot.

Trybunał uznał, że elementem biletu jest jego cena. Prowizja od tej ceny – ustalana przez pośrednika bez wiedzy linii lotniczych – nie jest konieczna do skorzystania z usługi przewozu i tym samym nie jest elementem ceny. Wobec tego pasażerowi należy się zwrot należności za przelot, ale wyłącznie w takiej części, jaką otrzymał przewoźnik. Pasażer nie może domagać się zwrotu prowizji zapłaconej przez pasażera na rzecz pośrednika, jeśli nie była ona znana przewoźnikowi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#378 PostWysłany: 18 Cze 2020 23:57 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Ponownie Ci piszę, że wyrok stanowi o zwrocie pieniędzy od przewoźnika. Przewoźnika, a nie pośrednika!

https://curia.europa.eu/jcms/upload/doc ... 0128pl.pdf

Cytuj:
W przypadku odwołania lotu przewoźnik lotniczy musi dokonać również zwrotu
prowizji pobranej przez pośredników przy zakupie biletów, o ile prowizja ta została
określona za wiedzą przewoźnika
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#379 PostWysłany: 19 Cze 2020 00:11 

Rejestracja: 05 Cze 2011
Posty: 1565
niebieski
jutro popołudniu cd.
Góra
 Profil Relacje PM off
Chupacabra lubi ten post.
 
      
#380 PostWysłany: 19 Cze 2020 23:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 2860
platynowy
@tartal i?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 506 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 26  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
cron
phpBB® Forum Software © phpBB Group