Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 28 Wrz 2020 16:06 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2161
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Witajcie,

Ponad roczne obowiązywanie znowelizowanej ustawy Prawo lotnicze cofnęło poziom ochrony praw pasażera do czasów...hmm...nie cofnęło, bo gorzej nigdy nie było. Zlikwidowano KOPP, powołano niewydolny urząd Rzecznika Praw Pasażera, który został pozbawiony kompetencji, ludzi, pieniędzy i mocy sprawczej. Ustawa potwierdziła roczny termin przedawnienia.

Zmiany doprowadziły do sytuacji, w której bezpłatne dochodzenie odszkodowania jest przy odmownej decyzji przewoźnika praktycznie niemożliwe. W między czasie opłaty sądowe wzrosły o 100 %.

Nie wrócimy do czasów KOPP, ale być może uda się wprowadzić pewne poprawki w ustawie, które pomogą dochodzić odszkodowania. W związku z powyższym chciałbym zapytać się was co waszym zdaniem nie funkcjonuje i jak powinno być, ewentualnie co wymaga poprawy. Oczywiście mam swoje spostrzeżenia, ale chciałbym zobaczyć czy są one zbieżne z waszymi. Na tej podstawie przygotuję petycje do Komisji Petycji Sejmu i Senatu próbując dokonać zmian.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez ansbach1, 28 Wrz 2020 23:06, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
11 ludzi lubi ten post.
 
 
#2 PostWysłany: 28 Wrz 2020 16:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 1588
srebrny
Tu chyba nie ma co dywagować za wiele, dopóki Rzecznik nie będzie miał finansowego bata, czy to w postaci kary nałożonej na przewoźnika czy wiążącej go decyzji (jak miał prezes ULC) dopóty wszystkie linie będą go olewać a co za tym idzie pasażerów.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#3 PostWysłany: 28 Wrz 2020 18:28 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2161
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Owszem zapewne masz rację, ale mówię o małych krokach.

1) Rozpatrywanie przez Rzecznika również wniosków w przypadku lotów z kraju UE do PL, w konsekwencji złożenie wniosku do Rzecznika przerywa bieg przedawnienia. Wiele osób składa wnioski do Rzecznika oczekując rok na informację, że... Rzecznik odmawia rozpoznania sprawy. Sąd może rozpatrywać sprawę Rzecznik również. Pasażerowie lotów z UE są w tej sytuacji poszkodowani.

2) Wprowadzenie zasady, że datą złożenia reklamacji jest dzień nadani listu w placówce pocztowej operatora publicznego ewentualnie dzień przesłania elektronicznego formularza. Dzisiaj jest z tym bałagan. List "idzie" niekiedy ponad tydzień, ewentualne awizo sprawia, że składasz reklamacje, ale nie jest to dzień złożenia.

3) Obligatoryjne zawieszenie biegu przedawnienia na 30 dni z dniem złożenia reklamacji, niezależnie od daty uzyskania odpowiedzi. Znikną problemy z obliczaniem biegu przedawnienia, liczenie na ile dni bieg się zawiesił, ile dni zostało etc.

4) Zobowiązanie przewoźnika do wypłaty odszkodowania w ciągu 14 dni na zapłatę.

5) Przewoźnik musi wypowiedzieć się co do zasady czy bierze udział w postępowaniu ADR czy rezygnuje z tej opcji. Odejście od zasady, że raz tak raz siak. Składam wniosek przewoźnik odmawia, ale na podjęcie działania sądowego muszę czekać kolejny rok. Lawina spraw

6) Urzędowe poświadczenie złożenia wniosku.

7) Doprecyzowanie czy przerwanie biegu przedawnienia następuje wyłącznie po podpisaniu wniosku.

8) Opcja zakończenia postępowania przed Rzecznikiem przed rozstrzygnięciem sprawy, co skutkować będzie przerwaniem biegu zawieszenia.

Oczywiste, że problemem są pieniądze, ale nie jedynym.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#4 PostWysłany: 28 Wrz 2020 18:51 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 5116
Loty: 371
Kilometry: 744 551
1. Określenie maksymalnej prowizji agencji typu airhelp do 5% wysokości odszkodowania :)
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off
tom971 lubi ten post.
 
 
#5 PostWysłany: 28 Wrz 2020 18:55 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 1197
Loty: 664
Kilometry: 1 003 832
niebieski
Obawiam się że za 5% żadna agencja nie będzie zainteresowana. Np. z kwoty 200 € - 5% to jest 10 € prowizji, a nawet z 600€ to tylko 30€... :D
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 28 Wrz 2020 19:05 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7125
srebrny
Moja propozycja:
W przypadku wystąpienia przesłanek skutkowych opisanych w Dyrektywie, obowiązek wypłaty odpowiednich odszkodowań każdemu pasażerowi w ciągu 14 dni od wystąpienia zdarzenia.
Przewoźnik po wypłacie wszystkich odszkodowań ma prawo wystąpić do ULC o stwierdzenie, że zdarzenie nie kwalifikowało się do wypłaty odszkodowań. Decyzja ULC ma być dla przewoźnika ostateczna, pasażerowie, w przypadku decyzji stwierdzającej bezzasadność wypłat, mają prawo odwołać się do sądu.

Proste i fajne, nie...? ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 28 Wrz 2020 19:15 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2161
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
@boots
Wystąpienia przesłanek skutkowych, w tym tkwi problem, że każdy inaczej to ocenia. Co do reszty to nawet nie skomentuje. Czym innym byłaby publikacja raportów.

@DMW
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.


Jeśli ktoś miałby inne uwagi zachęcam do dzielenia się.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez marcinsss, 28 Wrz 2020 23:06, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 28 Wrz 2020 19:19 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7125
srebrny
Cytuj:
Wystąpienia przesłanek skutkowych, w tym tkwi problem, że każdy inaczej to ocenia.

Nie, no one są jednoznaczne.

Cytuj:
Co do reszty to nawet nie skomentuje.

Widzę, że nie szukasz prostych i korzystnych dla pasażera rozwiązań. :P

A tak swoją drogą - nie szkoda Ci czasu i energii, przecież i tak decydenci wiedzą lepiej, co jest dla wszystkich dobre. ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 28 Wrz 2020 21:55 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2161
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Chciałbym zmienić układ sił pasażer-przewoźnik, który został zaburzony na korzyść tych drugich nowelizacją ustawy. Być może jest to walka skazana na niepowodzenie zwłaszcza w dzisiaj, ale warto spróbować. Zmiany muszą być do zaakceptowania dla decydentów, dlatego nie mogą być kontrowersyjne. Prawami konsumenta zajmuje się od czasów studiów, o tym pisałem pracę magisterską, dlatego temat jest mi bliski ;)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
 
#10 PostWysłany: 07 Lis 2020 01:58 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2161
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
jest pięknie, jest wspaniale, wszyscy są zadowoleni, pasażerowie dziękują za powołanie RPP i likwidację KOPP

https://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilota/rpp
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 10 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group