Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 282 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna
Autor Wiadomość
#201 PostWysłany: 25 Sie 2017 14:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 3637
HON fly4free
Po wstępnym entuzjaźmie, tak się zastanawiam, czy to ma sens? Gold to na pewno fajna sprawa, ale z drugiej strony, czy nie lepiej mile za takie loty wrzucić tam, gdzie się faktycznie coś zbiera? No, chyba że ktoś zbiera właśnie w programie MS. Gold da nam wstęp do saloniku, czy jakiś darmowy bagaż, ale mam spore wątpliwości co do przydatności w przyszłości mil zebranych w tym programie. Chyba jednak wolę je wrzucić do M&M, gdzie powoli zbliżam się znów do 200k, albo może nawet zacząć od zera zbierać w programie SK, czy Aegana... No nic pomyślę jeszcze. Sporo namieszała mi w głowie dzisiejsza oferta TK w C ;)

Wysłane z mojego P9 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#202 PostWysłany: 22 Paź 2017 10:18 

Rejestracja: 15 Paź 2014
Posty: 6
tropikey napisał(a):
Sporo namieszała mi w głowie dzisiejsza oferta TK w C ;)

Co masz na mysli ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#203 PostWysłany: 22 Paź 2017 10:37 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1563
srebrny
@tropikey trzymaj się z dala od SK, program z roku na rok ulega coraz większej degradacji. Lecąc metalem SK masz wstęp wyłącznie do saloników *A (nie do kontraktowych), a srebro daje wstęp wyłącznie do SAS Lounge'y i to wyłącznie w okresie wakacji i świąt.
_________________
Odwiedź mój blog Odlotowe Podróże!
http://www.odlotowe-podroze.blogspot.com

Odlotowe Podróże na Facebooku
Góra
 Profil Relacje PM off
tropikey uważa post za pomocny.
 
      
#204 PostWysłany: 22 Paź 2017 11:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 3637
HON fly4free
Marcin Gawlik napisał(a):
tropikey napisał(a):
Sporo namieszała mi w głowie dzisiejsza oferta TK w C ;)

Co masz na mysli ?
O ile pamiętam, chodziło mi wtedy o loty TK z CPH do Am. Płd.

Wysłane z mojego P9 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#205 PostWysłany: 13 Sty 2018 21:56 

Rejestracja: 13 Kwi 2015
Posty: 1432
Loty: 46
Kilometry: 40 795
złoty
Czy ktoś obeznany mógłby wytłumaczyć mi, gdzie teraz najlepiej postarać się o zrobienie golda ?Nadal jest to A3 czy może TK ? Przy tym drugim np. krajówki LO dają 1000 mil w Y za segment a żeby zdobyć Elite trzeba wylatać 40k mil. Zrobie na pewno w tym roku kilkanaście krajówek + kilka po Europie i/lub średniodystansowych i tak sobie pomyślałem, że fajnie by było powalczyć o Golda, tylko nie za bardzo się w tym orientuje.Wszelkie wskazówki mile widziane.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#206 PostWysłany: 13 Sty 2018 22:02 

Rejestracja: 17 Kwi 2011
Posty: 1938
złoty
trochę leciwe, ale powinno się chyba przydać

http://lojalnypasazer.pl/ktory-program- ... -alliance/
Góra
 Profil Relacje PM off
Kravkrk uważa post za pomocny.
 
      
#207 PostWysłany: 13 Sty 2018 22:08 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 1432
srebrny
@Kravkrk
Skąd wziąłeś 1000 mil za odcinek w TK na krajówce LO? Nie mogę się dokopać do tabeli na stronie TK, ale wheretocredit pokazuje 250 mil za taryfę flex (W).
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#208 PostWysłany: 13 Sty 2018 22:15 

Rejestracja: 13 Kwi 2015
Posty: 1432
Loty: 46
Kilometry: 40 795
złoty
@tasma, fakt mój błąd, wg wheretocredit pokazuje 500 mil, zastosowałem skrót, że odcinek, a chodziło mi o RT na krajówce = 1000 mil.
http://www.wheretocredit.com/calculator#KRK-WAW-LO-Y. Czyli latając na samych krajówkach się nie opłaca.
@kacper451, dzięki, oby tylko warunki się nie pozmieniały.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#209 PostWysłany: 13 Sty 2018 22:24 

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 777
złoty
Latając z rodziną, warto spojrzeć na program EgyptAir. Mile każdej z osób liczone są dla posiadacza głównego konta.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
mashacra lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#210 PostWysłany: 23 Sty 2018 21:11 

Rejestracja: 27 Mar 2012
Posty: 183
niebieski
Tak samo, jak w A3 - a jakie niedrogie są loty np. po Azji, w porównaniu do United, czy M&M :)
_________________
Szukasz info o Vegas? Zapraszam serdecznie :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#211 PostWysłany: 27 Sty 2018 00:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2180
srebrny
pytanie czy gold sam w sobie jest celem, czy tez zalezy nam na milach. Bo potem zostają wcale nie małe ilości mil w roznych programach i trzeba kombinować co z tym zrobić. A mimo wszystko trzeb asię troche sprężyć zeby golda wylatać w dowolnym programie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
tropikey lubi ten post.
 
      
#212 PostWysłany: 27 Sty 2018 01:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Sty 2012
Posty: 3571
Loty: 2
Kilometry: 2 039
platynowy
mileq napisał(a):
...a jakie niedrogie są loty np. po Azji... :)

No jakie sa ? Dasz przyklady perełek ?
_________________
Jesli planujesz podroz dookola swiata to poczytaj tu o moich.. >>> Relacje
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#213 PostWysłany: 27 Sty 2018 04:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2017
Posty: 1119
Loty: 413
Kilometry: 669 125
złoty
Mozna na przyklad za 25 tys. mil poleciec SIN-HND-CTS czy tez SIN-PEK-HND RT Singapore Airlines i ANA.
_________________
Także = również / też
Tak że = więc / zatem / dlatego
Tak, że = tak bardzo, że / w taki sposób, że
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#214 PostWysłany: 28 Sty 2018 13:02 

Rejestracja: 29 Lut 2012
Posty: 60
niebieski
Pozostając w temacie wątku: łatwym sposobem zrobienia Star Gold jest po prostu dogadanie się z kimś kto taki status posiada i może wskazać dowolną inną osobę do upgrade na *G. Jak wiadomo, TK M&S daje taką możliwość członkom o statusie ElitePlus - mogą kosztem swoich 40k mil zrobić upgrade innego konta.

Osobiście uważam, że przy dosyć częstym lataniu aspekty takie jak:
1) priorytetowy check-in
2) dodatkowy bagaż
3) Gold Track przez security
4) dostęp do lounge dla dwóch osób
5) priotytetowy boarding
6) lepsze miejsce w samolocie i/lub większa szansa na wolny fotel obok
7) priorytetowy bagaż

ułatwiają przebrnięcie przez masę uciążliwości związanych z podróżowaniem w economy, kolejno:

1) kolejki do check-in
2) tańsze taryfy mają już niemal wyłącznie bagaż podręczny, za to w wielu liniach działa reguła +1bag dla *G
3) kolejki do security
4) tłok i drożyzna na lotniskach
5) coraz więcej ludzi upycha wszystko w podręczny, więc wchodząc późno do samolotu można mieć problem z umiejscowieniem swojego bagażu. PB załatwia sprawę
6) w wielu liniach po dodaniu numeru *G do rezerwacji rozszerza sie znacznie pula możliwych do wyboru miejsc (pierwsze rzędy, rząd awaryjny). Ponadto niektóre linie starają się w miarę możliwości blokować wolny fotel przy statusowcach - nie raz leciałem nabitym pod korek samolotem gdzie było dosłownie kilka wolnych miejsc, ale często było to miejsce właśnie obok mnie - i to nie tylko w liniach fully-integrated jak SN ale też np. w TG.
7) Drobny zysk czasowy przy karuzeli to może być zaraz godzina na plus, kiedy po odbiorze bagażu ludzie rzucą się do wypożyczalni samochodów.

Dla kogoś, kto robi często robi krótkie round-trip w economy wartość czasowa i finansowa tego co wyżej może być znacznie większa niż uciułanie parę(nastu) tysięcy mil, zwłaszcza w okresie 2 lat, na tyle jest ważny zupgrade'owany status Star Gold.

Sam z powodów jw. zamiast polować na jakieś promo czy latać w miejsca na których mi specjalnie nie zależy liniami, które niespecjalnie mi pasują dogadałem się z posiadaczem ElitePlus w TK, w dodatku sam zaraz po upgrade nazbierałem tyle mil, że zostałem TK ElitePlus i też mogę zrobić upgrade kolejnym osobom ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#215 PostWysłany: 28 Sty 2018 13:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 1026
niebieski
Jak robisz upgrade za darmo to ja bardzo chętnie przygarnę ;)

Tak na poważnie to wiadomo że jak masz kogoś kto ci taki sprezentuje to super. Tyle że na szarym rynku wartość takiego prezentu to ~2k zł.
_________________
Stop making stupid people famous.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#216 PostWysłany: 28 Sty 2018 13:32 

Rejestracja: 29 Lut 2012
Posty: 60
niebieski
Bywa nawet więcej, 755€ po zawziętej licytacji http://www.ebay.de/itm/301025389405?ssP ... 1558.l2649

Oczywiście każdy sobie musi przekalkulować sam, czy mu się opłaca czy nie. U mnie decyzja była prosta.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#217 PostWysłany: 28 Sty 2018 14:13 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 1432
srebrny
Delikatnie chłopaków pogięło.
Z racji posiadania statusu w A3 mam mniej więcej w głowie koszt wylatania go i jest to kwota 3000-5000 zł w biletach. Przykładów jest sporo:
Europa-Australia SQ w taryfie dającej 100% mil - od około 3000 zł
OSL-LYR SK w premium economy kosztuje około 700 zł, a daje około 5000 mil za RT, za niewiele więcej ponad 2000 można lecieć w PE ARN-LAX, też 200%
niedawna promocja biznes w TAP OSL-LIS-EWR za około 3500zł (200 mil)
W życiu bym nie dał 755EUR za status. Szczególnie, że wiele z nich uzyskiwane jest w sposób nie do końca legalny.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
mashacra uważa post za pomocny.
 
      
#218 PostWysłany: 28 Sty 2018 14:54 

Rejestracja: 11 Mar 2012
Posty: 443
niebieski
tasma napisał(a):
Delikatnie chłopaków pogięło.
W życiu bym nie dał 755EUR za status.


a Lufthansa sie nie wstydzi i potrafi wyslac info ze mozna przedluzyc SEN na rok za 2000 EUR ;)
_________________
Kilka zdań o wyprawach:
https://www.nomatterthedistance.com
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#219 PostWysłany: 28 Sty 2018 15:08 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 1707
złoty
@tasma

Wszystko zależy od punktu widzenia. Status w TK jest ważny 2 lata, nie dla każdego latanie to hobby i nie każdy ma czas na robienie lotów tylko dla statusu ;-)

Biorąc pod uwagę, że obecnie Priority Pass kosztuje chyba z 800 zł/rok to 2000 za 2 letni status w *A który jednak daje nieco więcej dla osób latających *A nie jest wcale złą ofertą.

Do tego dochodzi fakt, że w TK trudno jest uzyskać status, ale znacznie łatwiej utrzymać. Startując od zera zakup statusu to znaczne ułatwienie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#220 PostWysłany: 28 Sty 2018 15:18 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 1432
srebrny
@SPLDER
Około cztery lata temu sam kupiłem taki status w TK mojej żonie, tyle że cena wynosiła o ile dobrze pamiętam około 1200 zł. Za taką cenę na prawdę warto.
Jej statusu nie przedłużaliśmy bo jednym wylotem do Australii zrobiliśmy jej status w A3, który przynajmniej dla mnie odnawia się o wiele łatwiej (szczególnie że ja i córka też mamy goldy w A3).
Gdybym jednak miał startować od zera i mieć możliwość zakupu w takiej cenie pewnie bym się nie zastanawiał. Kiedyś TK matchowało z innych aliansow, teraz chyba daje jakiś krótki termin i dodatkowe zadania. Nie wiem jak się to kalkuluje.
Co do priority pass trudno mi się wypowiadać. Zaletą na pewno jest to, że do saloniku można wejść nawet lecąc FRancą. Nie ma za to przywilejów typu dodatkowy bagaż, fast track czy priority boarding.
Każdy musi sobie sam odpowiedzieć czym lata i co mu się opłaca. Na forum to wszystko było już dziesiątki razy opisywane.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 282 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: SPLDER oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group