Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1765 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 89  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: CPK
#1 PostWysłany: 12 Sie 2018 12:02 

Rejestracja: 18 Wrz 2015
Posty: 906
Loty: 54
Kilometry: 71 690
niebieski
kemot napisał(a):
Problem owszem leży w niewystarczającej liczbie rąk do pracy w LS/WAS ale tylko w części, olbrzymim problemem jest po prostu Lotnisko Chopina, którego infrastuktura jest nieprzygotowana na obsługę tak dużej liczby pasażerów i które to lotnisko w szczycie sezonu staje się niewydolne, a przyczyny opóźnień tak prozaiczne jak chociażby to, że ze względu na wąski gardła w bagażowni tworzą się najzwyklejsze w świecie korki do wyrzucenia bagażu na karuzele.

Nie, nie jestem orędownikiem dobrej zmiany. Po prostu nie neguję czegoś dla samej zasady ("bo to pomysł naszego wroga") bo widzę i wiem jak jest. Warszawa potrzebuje porządnego lotniska, a w sytuacji w której na istniejącym nie ma możliwości wybudowania nowego pasa startowego równoległego (!) do jednego z dwóch już istniejących (jeszcze nie tak dawno taka możliwość była, ale pogrzebano ją wraz z budową obwodnicy na poziomie ziemi zamiast w tunelu) to nie ma sensu pchać bez końca środków w lotnisko z dwoma krzyżującymi się drogami startowymi bo niedługo to nie LS czy sortownia bagażu tylko właśnie liczba możliwych do wykonania operacji startów/lądowań stanie się problemem nie do przeskoczenia i zatrzyma rozwój połączeń lotniczych w stolicy i największym mieście naszego kraju..


Ciekawe byłoby porównanie kosztu budowy od nowa problematycznego odcinka drogi i nowego pasa startowego + rozbudowa terminala z podawanym (czyli zapewne 2-3 razy niższym niż faktyczny) kosztem budowy CPK wraz z koniecznymi inwestycjami drogowo-kolejowymi.
Góra
 Profil Relacje PM off
trocha lubi ten post.
 
      
Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast
Afryka mniej znana: loty z dużym bagażem do Togo, Kamerunu i Liberii z Warszawy od 1494 PLN Afryka mniej znana: loty z dużym bagażem do Togo, Kamerunu i Liberii z Warszawy od 1494 PLN
#2 PostWysłany: 12 Sie 2018 14:06 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 274
niebieski
jeden problem, lotnisko jest blisko miasta
https://www.lotnisko-chopina.pl/pl/aktu ... egoly.html
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 13 Wrz 2018 11:04 

Rejestracja: 18 Wrz 2015
Posty: 906
Loty: 54
Kilometry: 71 690
niebieski
tropikey napisał(a):


Czyli na razie mamy:
- pełnomocnika rządu ds. budowy CPK;
- prezesa spółki odpowiedzialnej za budowę CPK.

Pora na:
- prezesa spółki odpowiedzialnej za część projektową CPK;
- prezesa spółki odpowiedzialnej za budowę części lotniczej CPK;
- prezesa spółki odpowiedzialnej za budowę części drogowej CPK;
- prezesa spółki odpowiedzialnej za budowę części kolejowej CPK;
- prezesa spółki odpowiedzialnej za budowę części pozostałej CPK (czyli Aeorocity czy jak tam wymyślali);
I tak dalej, i tak dalej...
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#4 PostWysłany: 13 Wrz 2018 13:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Cze 2015
Posty: 3221
Loty: 531
Kilometry: 818 751
złoty
Plus zespoły doradców.
:
D
tropikey napisał(a):
jakoś ostatnio trafiam na CPK i dziś kolejny artykuł :)
http://serwisy.gazetaprawna.pl/transpor ... iedla.html
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 10 Cze 2019 09:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 7342
HON fly4free
już prawie miesiąc nie było nic o CPK, więc jeśli ktoś się stęsknił - proszę bardzo :D

https://serwisy.gazetaprawna.pl/transpo ... ojekt.html
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 26 Cze 2019 22:58 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3524
srebrny
skrzat napisał(a):


ladne te projekty, duzo szkla, swiatla, przestrzeni, zielono, np z biura pani Hadid. tylko ze od razu sie nasuwa porownanie wizualizacja kontra rzeczywistosc, jak ponizej. oby sie nie skonczylo tym samym, czyli jakims prostym klockiem, bo taniej, a projekty maja tylko budowac dobry PR wokol cpk.

Załączniki:
zlota-44-zestawienie-933x516.jpg
zlota-44-zestawienie-933x516.jpg [ 92.42 KiB | Obejrzany 46305 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 27 Cze 2019 23:09 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1632
niebieski
@ibartek @skrzat
Wizualizacja przyjmie wszystko. A potem nadchodzi zderzenie z budżetem i rzeczywistość. W Warszawie i okolicach jest aż za dużo takich przykładów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: CPK CPK
#8 PostWysłany: 01 Sie 2019 01:36 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5132
srebrny
rattaman napisał(a):
Ale dlaczego tak skromnie. Ja bym wolał żeby LO kierował lwią część swojej oferty do klientów spoza Polski, koncentrował się na całym rynku europejskim i był jedną z największych linii na świecie. Poza tym co będzie jak linia lotnicza nie będzie chciała być polska? Co wtedy zrobi jej właściciel? :)

Tak na poważnie, dlaczego akurat CPK, a nie duoport WAW-WMI, rozbudowane WAW albo lotnisko w Mszczonowie?
Czy może ktoś podlinkować rzetelną rządową analizę, z rozpatrywanymi wariantami, oceną ryzyk, zysków itp? Co z Okęciem? Zamykamy czy nie?

dokladnie. taki CPK to bardzo droga inwestycja, zeby miala sens to naprawde ruch musialby byc pewnie na poziomie 50-60 mln pasazerow rocznie jak nie wiecej. rowniez nie rozumiem co jest zlego w duoporcie WAW-WMI, przynajmniej na kilka najblizszych lat.
przydalaby sie w WAW rownolegla droga startowa tylko ze niestety za blisko jest obwodnica Warszawy. ale podejrzewam ze taniej by bylo ja wyburzyc i zbudowac dalej od nowa niz zbudowac CPK i cala infrastrukture od zera.

tak jak mowisz rattaman brakuje bardzo sensownej analizy porownawczej nie wiadomo dokladnie ile kosztowalaby budowa CPK i
kiedy mialoby sie zwrocic. ot taka mania wielkosci bez konkretow tj. liczb.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#9 PostWysłany: 01 Sie 2019 22:17 

Rejestracja: 07 Maj 2014
Posty: 1143
Loty: 40
Kilometry: 24 863
niebieski
Wg. mnie lepiej coś wybudować od nowa niż dostosowywać stare. Tak przynajmniej ze swojej branży... Pytanie czy to się opłaci w dalszej perspektywie?! Perspektywa rozbudowy Modlina (jako część duoportu) też byłaby ciekawa, ale w polityce obecna jest megalomania, więc nic dziwnego. Za 4-5 lat może zabraknąć pieniędzy na jego dokończenie i skończy się sen o potędze.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 01 Sie 2019 23:07 

Rejestracja: 07 Maj 2014
Posty: 1143
Loty: 40
Kilometry: 24 863
niebieski
Jak mawiała (całkiem słusznie) Margaret Thatcher rząd nie ma własnych pieniędzy. Ma tylko te zabrane podatnikom (lub coś w ten deseń). Nasz rząd ma ich coraz mniej, więc kiedyś się skończą. A budowa mega lotniska to nie inwestycja na 1-2 lata, więc przy kolejnych budżetach może się okazać, że dostanie mniej niż zakładano. Co przesunie w czasie dokończenie go. Już teraz drogi krajowe i autostrady są w kryzysie, bo po wyje... wykonawców trzeba dołożyć z własnej (naszej) kasy na ich dokończenie. Kto zagwarantuje, że z portem nie będzie podobnie?


Ostatnio edytowany przez e-prezes, 02 Sie 2019 13:43, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#11 PostWysłany: 02 Sie 2019 12:35 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8849
Loty: 990
Kilometry: 952 329
platynowy
W zasadzie każdy może zagwarantować, że tak właśnie będzie z CPK.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#12 PostWysłany: 02 Sie 2019 13:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Sty 2012
Posty: 2189
Loty: 408
Kilometry: 718 413
srebrny
ahhh .... nie prowadze własnej działalności, dlatego ciężko mi oceniać skutki budowlanych kryzysów, czy problemów i długów wobec wykonawców, to w sumie dla nich tragedie ...
z mojej prostej perspektywy, chciałbym, aby w Polsce takie lotnisko i infrastruktura powstały. Bo kraj który nic nie robi, cofa się wzgędem pozostałych... jedynie słuszne wasze uwagi, jakim kosztem?:)
_________________
Strona znajomego, gorąco polecam:
Zdjęcia, filmiki i ciekawostki z całego świata -> http://www.niezwyklyswiat.com
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#13 PostWysłany: 07 Sie 2019 20:21 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5132
srebrny
e-prezes napisał(a):
Wg. mnie lepiej coś wybudować od nowa niż dostosowywać stare. Tak przynajmniej ze swojej branży...

w tym wypadku budowa CPK vs rozbudowa Okęcia i Modlina nie ma sensu. lepiej dostosowywac stare niz budowanie nowe od zera w
szczerzym polu. chocby nawet dlatego ze do CPK nalezoloby zbudowac dojazdowa infrastrukture.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 08 Sie 2019 09:50, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#14 PostWysłany: 07 Sie 2019 20:28 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 6178
HON fly4free
PKP Intercity też ma wątpliwości Kolejowy przewoźnik boi się CPK
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 07 Sie 2019 20:38 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3592
srebrny
michcioj napisał(a):
dokladnie. taki CPK to bardzo droga inwestycja, zeby miala sens to naprawde ruch musialby byc pewnie na poziomie 50-60 mln pasazerow rocznie jak nie wiecej. rowniez nie rozumiem co jest zlego w duoporcie WAW-WMI, przynajmniej na kilka najblizszych lat.
przydalaby sie w WAW rownolegla droga startowa tylko ze niestety za blisko jest obwodnica Warszawy. ale podejrzewam ze taniej by bylo ja wyburzyc i zbudowac dalej od nowa niz zbudowac CPK i cala infrastrukture od zera.
.

Drugi pas można zbudować za obwodnicą, albo nawet w poprzek. Wszystko jest wykonalne. Tylko tutaj zapewne znajomi królika nie zdążyli gruntów kupić. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
michcioj uważa post za pomocny.
 
      
#16 PostWysłany: 08 Sie 2019 08:03 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8990
Misiatek napisał(a):
Drugi pas można zbudować za obwodnicą, albo nawet w poprzek. Wszystko jest wykonalne. Tylko tutaj zapewne znajomi królika nie zdążyli gruntów kupić. ;)

Nie do końca możesz, samoloty powinny lądować pod wiatr (najbardziej preferowane), a jak polozysz pas zupełnie w poprzek, to na podejściu będziesz miał wiecznie crosswind - będzie się dało, ale to nie jest lubiane. Obecne ułożenie pasów nie jest bez powodu.

Nie mówiąc już o kursach kolizyjnych przy starcie/lądowaniu...

Wysłane przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK CPK
#17 PostWysłany: 31 Sty 2020 11:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,25651344,zawrotna-kariera-radnej-pis-pracowala-w-nbp-teraz-w-cpk-zarabia.html#a=351&c=160&s=BoxNewsImg1
jak na firme w powijakach to zarobki maja słuszne
właściwie to się powinni modlić żeby nigdy ten port nie powstał
byle do emerytury z takimi zarobkami
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK CPK
#18 PostWysłany: 31 Sty 2020 12:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Wrz 2012
Posty: 1861
Loty: 262
Kilometry: 438 549
srebrny
@becek to jest to o czym kiedyś już wspominałem. Nie wiadomo w ogóle czy te lotnisko kiedykolwiek powstanie (ja zakładam, że nie) ale przez ten czas wiele osób i firm znacznie się dorobi na tej super inwestycji.
Oczywiscie na koszt podatników.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK CPK
#19 PostWysłany: 31 Sty 2020 13:06 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3524
srebrny
jedni buduja CPK, inni elektrownie atomowa (minister Grad?)...

„Prawdziwe pieniądze robi się na drogich, słomianych inwestycjach”
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#20 PostWysłany: 31 Sty 2020 13:15 

Rejestracja: 24 Lut 2014
Posty: 627
Zbanowany
spiggy napisał(a):
W poprzek to zacznij od dzis kłaść sie w lozku, zobaczysz jak bedzie ci wygodnie

Dobre.hi,hi Ale dajmy mówić dalej tym domorosłym strategom ekonomicznym i specjalistom od ruchu lotniczego. Niezły ubaw.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1765 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 89  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group