Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109 ... 114  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: CPK
#2101 PostWysłany: 24 Paź 2024 19:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Sty 2014
Posty: 396
niebieski
Na szczęście LOT jest państwową spółką, która od paru lat wzorowo zaspokaja potrzeby interesariuszy, ponieważ była dobrze zarządzana, a politycy wiedzieli, że mogą podkradać z innych źródeł.
Nawet jeśli przewoźnik wychodzi na zero lub generuje niewielka stratę, pamiętać należy że wokół niego jest ekosystem, produkcja, fiskalizacja, praca, cło, wiedza organizacji - to są korzyści dla kraju.
Dla ciebie jako pasażera to będzie miało znaczenie: dobry dojazd do portu, który działa sprawnie, oferuje wysoki standard obsługi pasażerów, rail+fly, większą liczbę kierunków ze względu na zasilanie tłumami pax transferowych i niższe ceny, które będzie chciała zaoferować konkurencja - czyli możliwy scenariusz podróży: region-CPK-(hub konkurencji)-dest

Obecny rząd chce budować własnymi siłami, więc przynajmniej w części prywatyzacja zysków odpada.

Świetnym przykładem jest portugalski TAP: kiedy jest chudo, rząd dokłada i reprywatyzację, gdy spółka jest wyprowadzona na prostą, ma zmodernizowaną flotę, dobrą i zoptymalizowaną siatkę, to od razu lobby prywaciarzy zaczyna działać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
🏛️Stolica filozofów i słońca ☀️🇬🇷 Przedłużony weekend w Atenach za 739 PLN ✈️💙 🏛️Stolica filozofów i słońca ☀️🇬🇷 Przedłużony weekend w Atenach za 739 PLN ✈️💙
OKAZJA❗ Tydzień w Nowym Jorku od 3100 PLN 🇺🇸 Loty i ⭐⭐⭐⭐hotel przy Times Square 😱🤩 OKAZJA❗ Tydzień w Nowym Jorku od 3100 PLN 🇺🇸 Loty i ⭐⭐⭐⭐hotel przy Times Square 😱🤩
 Temat postu: Re: CPK
#2102 PostWysłany: 24 Paź 2024 20:30 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1066
niebieski
Nie za bardzo rozumiem wszystkie wątki, które poruszyłeś, ale może to kwestia nocki w Ethiopian :lol: :lol:
Pierwszy przykład z brzegu "dobrego zarządzania" LOT-em, to dotowane połączenia z Radomia na polityczne zamówienie ;) A generalnie to chyba nie za bardzo się zrozumieliśmy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2103 PostWysłany: 24 Paź 2024 21:09 

Rejestracja: 24 Sty 2014
Posty: 84
j_a napisał(a):
A ja się nie zgodzę z tymi opiniami. Skoro menager linii lotniczych coś opiniuje, to czy to jest obiektywna, najkorzystniejsza opinia dla pasażerów? Czy chodzi o słupki w Excelu i wynik linii lotniczych, czy długoterminowe korzyści dla kraju

Teraz to jest taka moda na relatywizowanie wszystkiego i wszystkich... Moze i ma lata doswiadczenia w branzy, moze i pracowal dla duzych linii na roznych kontynentach, ale co on moze wiedziec o CPK, prawda? ;) Internet jest piekny, bo kazdy moze uwazac sie za eksperta i kazdy moze miec swojego eksperta.

Swoja droga, co tam u M.Serafina? Jakos cicho u niego ostatnio, czyzby tez przeszedl metamorfoze zdania nt CPK jak Lasek, czy nadal twierdzi ze lotniczym priorytetem dla Polski jest rozbudowa lotnisk dla Ryanaira i Wizzaira?
Góra
 Profil Relacje PM off
Maciek737 lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#2104 PostWysłany: 24 Paź 2024 22:02 

Rejestracja: 26 Cze 2012
Posty: 1183
Loty: 155
Kilometry: 370 915
srebrny
Maciek737 napisał(a):
Na szczęście LOT jest państwową spółką, która od paru lat wzorowo zaspokaja potrzeby interesariuszy, ponieważ była dobrze zarządzana, a politycy wiedzieli, że mogą podkradać z innych źródeł. Nawet jeśli przewoźnik wychodzi na zero lub generuje niewielka stratę, pamiętać należy że wokół niego jest ekosystem, produkcja, fiskalizacja, praca, cło, wiedza organizacji - to są korzyści dla kraju.


Na szczęście jednak, znakomita większość przedsiębiorstw jest prywatna. Jak to było kiedy były państwowe i jak "zaspokajały" interesariuszy to jeszcze wielu forumowiczów pamięta, a pozostali mogą obejrzeć w filmach np. Barei. Ale jaki wokół nich był ekosystem... aż się łezka w oku kręci i Zbigniew Messner uśmiecha z portretu;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
j_a lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#2105 PostWysłany: 24 Paź 2024 22:34 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1066
niebieski
@Istvan to nie jest żadne relatywizowanie. Po prostu zwracam uwagę, że osoba z branży ma wąski sposób patrzenia przez pryzmat swoich interesów. Gdyby tylko leśnicy decydowali o wycinkach lasów, mielibyśmy już te bardziej cenne zapewne wycięte w pień. Gdybyś zapytał o opinię na temat budżetu MON wojskowych, mogliby łatwo uzasadnić przeznaczenie na niego z 50% PKB. Przy czym nikomu nie ujmuję fachowości, bo każdy zapewne jest fachowcem w swojej dziedzinie.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#2106 PostWysłany: 25 Paź 2024 03:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5348
platynowy
@Istvan A co takiego rewelacyjnego czy nowego powiedział Klimek w cytowanym artykule? Jest to powtórka wielu poprzednich tekstów na temat CPK. Identycznych od lat. W zależności od punktu siedzenia można zapodać wiele podobnych "jakosciowych", a nie ilościowych argumentów za I przeciw.
Fajnie, że w dyskusji padło zdanie o ekosystemie i powiązaniach gospodarczych wokół lotniska. To jest oczywista oczywistość, że jest wplyw I dodatnie sprzężenie zwrotne dla regionu kraju. Ale...
Dlatego z taka lubością podaje przykład Kambodży I SAI I TIA, bo wypisz wymaluj tam padają te same argumenty, a nawet więcej chcą być drugim Singapurem, jak my mamy zostać drugim... Lipskiem(?).
A na poważnie, to jak nie ma twardych danych, albo trudno o takie z powodu skomplikowanej struktury zależności finansowych i oddziaływań, to mozna pokusisc się o jakąś analizę porownawcza i na jej podstawie wysuwać jakieś wnioski...
Kilka przykładów:

RDO - miał być game changer, uwalenie WMI I zrobienie nowoczesnego lotniska dla południowego Mazowsza. To ostatnie wyszło ok. I co. Budżet centralny na minusie. Kasa miejska na minusie, LO na minusie. Nikt nie wie jak to kukulcze jajo sensownie zagospodarować. Bo nawet LO nei chce latać I tylko trup jest sztucznie podtrzymywany przy zyciu na kroplówce. Krótkoterminowo ktoś zarobił na budowie plus paru polityków zbijało parę % poparcia też krótkoterminowo.

BER - dlaczego takie duże i nowoczesne lotnisko nie stało się game changerem dla naszych "konkurentow" zza między. No właściwie przecież toctocsamo co CPK, środek EU, duże nowe lotnisko, dobre połączenia kolejowe, potencjał gospodarczy i społeczny... I co.... moze LEJ przeszkadza z już istniejącym hubem cargo? LH nie chce 3ciego huba dla pax?

ADD - już cytowałem jakis czas temu analizy FOR. Wg nich model przyjęty w Etiopii jest dokładnie odwrotny niż u nas. Tam założyli posiadanie mocnej linii i przy braku dalszej możliwości ekspansii na wyprowadzkę do nowego lotniska. U nas odwrotnie. Najpierw big boom, megalotnisko, a potem dopiero...oczekiwanie na traffic i cargo.
FRA, nowe Al Maktoum - też przytaczałem wyrywki dot. kosztów rozbudowy, budowy nowych lotnisk terminali. CPK wychodzilo 2-3 razy drożej na paxa niż ww lotniska. Wogole wychodzili chyba najdrozej z różnych przytaczanych w ostatnich latach dużych planów lotniskowych.
Swoją drogą watpie, aby budżet skończył się na zaplanowanej wstępnie kwocie. Dlaczego akurat nam ma się udać zmieścić w kosztach, gdy większość, jak nie wszystkie tego typu projekty są niedoszacowane €€€.

WAW - wg nowych wyliczen WAW po rozbudowie dostanie ziwksozna przepustowość o kilka milionów pax. Taka sama (mniej wiecej) ma.miec nowe CPK w pierwszej fazie po powstaniu (urealnienie cyferek A obecnej ekipy). Jaki to ma sens finansowy? Czy jakikolwiek inny? IMO to tylko pchanie wózka dalej siła rozpędu rozbudowanych populistycznie oczekiwań społecznych, nowe, ładne, duże, narodowe, to zmnieni obraz i potencjal kraju... ach
Wydaje mi się że potencjał wizek wpłynął na naród i wtórnie na obecnie rządzących
A swoja droga o pomste do nieba wola wieloletnia polityka finansowa za operacje I koszty dla przewoznikow. Dzieki takiej a nie innej politics wizz rozbudowal baze w WAW do tego poziomu ze zagraza LO I nientylko nienmysli o wyprowadzce na tansze sloty do WMI albi RDO, ale okopuje sie w stolicy I zajmuje trudnodostepne sloty, ktore miglby wykorzystac LO, gdyby mial czym latać. Ale problem z tego powodu bedzie tez w przyszlosci.


WAW, WMI, RDO - dlaczego nie wykorzystać tego co jest, pomimo że jeden to trup, a drugie mialo zostać utrupione przez poprzedników. 2 z 3 stare i nieładne, jedno wręcz koszmarne... rozumiem, to się może nie podobać ogółowi spoleczenstwa, ale czy to jest ważne? Czy 100% Polakow ma decydowac o tym co jest budowane w kraju? Czy ew. to jest polityczna gra pod publiczke/wybory? Przedstawiałem pseudo-profesjonalne wyliczenia gdzie ruch z tych 3 lotnisk teoretycznie może być na poziomie 100mln pax i wielu mln ton cargo, tak jak prognozowała poprzednia ekipa dla poprzedniej wersji CPK. Można się spierać ile się uda wycisnąć z tych 3 lotnisk i jaki to ma wplyw na Warszawe. Niezaprzeczalnie negatywny pod względem chalasu. Ale takie rozwiązania funkcjonują na świecie i EU w kilku miejscach: LHR, LGW, LCY, STN, LTN, SEN, albo CDG, ORY, BVA, czy MXP, LIN, BGY I FCO, CIA...
Stare, brzydkie, tez czesto wymagajace modernizacji I rozbudowy lotniska I... kurcze, interesariusze w postaci rzadow I podmiotow prywatnych nie widza sensu ekonomicznego, ani innego aby wydawac dzisiatki mialiardow €€€ na nowe projekty lotniskowe. Retorycznie zapytam, dlaczego?

Mozna by dlugo wymieniac jeszcze rozne watpliwosci przeciwko CPK... zwolennicy pewnie znajda n powodow za nowym lotniskiem. Ale bez liczenia I podawania conajmniej kontekstu do argumentow jakosciowych cala ta dyskusja jest tylko beletrystyka.
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#2107 PostWysłany: 25 Paź 2024 09:40 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5485
srebrny
j_a napisał(a):
Pierwszy przykład z brzegu "dobrego zarządzania" LOT-em, to dotowane połączenia z Radomia na polityczne zamówienie ;) A generalnie to chyba nie za bardzo się zrozumieliśmy.

od tego radomia to sie chyba odchodzi ?

btw... kiedys na fejsie zapytalem znanego posla z Radomia Pana Kosztowniaka kiedy wreszcie beda loty Radom-Sosnowiec,
niestety nie chcial powiedziec :(
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#2108 PostWysłany: 25 Paź 2024 11:10 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1066
niebieski
@jaco027 A nad wszystkim tym co napisałeś, wiszą jeszcze perspektywy co do wzrostu ruchu lotniczego. Dziś zakłada się, przynajmniej w większości analiz (słowo raczej na wyrost), które są tu przytaczane, że będzie rosnąć niemalże liniowo. Covid już zrobił niespodziankę, może być inna. Walka na poważnie z emisjami spalin może spowodować ograniczenia w lotach, choćby poprzez wzrost cen. Wielki hub przesiadkowy nijak się ma do ekologii. Sporo niepewności.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2109 PostWysłany: 25 Paź 2024 12:48 

Rejestracja: 24 Sty 2014
Posty: 84
j_a napisał(a):
Skoro menager linii lotniczych coś opiniuje, to czy to jest obiektywna, najkorzystniejsza opinia dla pasażerów? Czy chodzi o słupki w Excelu i wynik linii lotniczych, czy długoterminowe korzyści dla kraju?

jaco027 napisał(a):
rozumiem, to się może nie podobać ogółowi spoleczenstwa, ale czy to jest ważne? Czy 100% Polakow ma decydowac o tym co jest budowane w kraju?

Niesamowite, ze mozna uzyc dwoch zupelnie przeciwstawnych argumentow, zeby uzasadnic ta sama teze by negowac potrzebe CPK ;) To kto w koncu ma decydowac o kluczowych inwestycjach, eksperci czy spoleczenstwo? Bo mi sie wydaje, ze i jedno i drugie jest mozliwe, co zreszta widzimy aktualnie w temacie CPK: po roku analiz przez "swoich" ekspertow nowa wladza doszla do wniosku, ze budowa CPK to najlepsze rozwiazanie i bedzie kontynuowana, ze spolecznym poparciem. Oby tym razem bez pisowskich patologii towarzyszacych projektowi w poprzednich latach.
jaco027 napisał(a):
Przedstawiałem pseudo-profesjonalne wyliczenia gdzie ruch z tych 3 lotnisk teoretycznie może być na poziomie 100mln pax i (...). Ale bez liczenia I podawania conajmniej kontekstu do argumentow jakosciowych cala ta dyskusja jest tylko beletrystyka.

No prosze cie. Doceniam wklad ktory wlozyles w przygotowanie swojej tabelki z ktorej wynikalo te 100mln pax w Wawie i okolicach, ale to jest doskonaly przyklad beletrystyki. Zreszta sam przyznales, ze to tylko zabawa bez pokrycia w rzeczywistosci, pomijajaca wiele zmiennych. Wiec jak mozesz teraz powolywac sie teraz na to w dyskusji...

Z przykladami lotnisk ktore podales to jest tak, ze rownolegle mozna znalezc inne przyklady potwierdzajace potrzebe i sensownosc budowy CPK. Nie bardzo widze, jakie lekcje mozemy wyciagnac z budowy SAI (male lotnisko ktore aktualnie ma ok. 1.5m pax rocznie i nie jest zadnym hubem). W BER lufthansa od samego poczatku zapowiadala, ze nie otworzy tam kolejnego hubu, ktory w ramach grupy bylby konkurencja zwlaszcza dla Wiednia na CEE.

Jednoczesnie mozna by tez zapytac:
- dlaczego w Berlinie nie zdecydowano sie na rozbudowe lotniska Tegel? albo Tempelhof, na ktore jeszcze w latach 90tych latalo mnostwo linii, a bylo blizej centrum, wiec niby dla pasazerow lepiej?
- dlaczego Lizbona po 50 latach analiz wybrala w koncu wariant zastapienia aktualnego lotniska nowym, 45km od centrum miasta (swoja droga, to dokladnie tyle samo co z Centralnego do Baranowa). Co ciekawe, plan maja podobny jak my z CPK - nowe lotnisko bedzie gotowe w 2034 r., w miedzyczasie doloza troche przepustowosci na starym lotnisku, ale tak by w 2034 r. zamknac je jednak na dobre,
- dlaczego w Rzymie wiele lat temu nie wybrali rozbudowy Ciampino tylko zbudowali od zera nowe ponad 30km od miasta?
- czy faktycznie 100% polityczny projekt lotniska-mema w Radomiu to ten sam case co CPK? Czy oprocz politykow byli jacykolwiek eksperci popierajacy tamta inwestycje, czy ktokolwiek zakladal ze Radom bedzie zaWAW, jak teraz CPK?

I tak dalej i tak dalej... kazda inwestycja byla troche inna, potrzeby miast sa inne, strategie linii lotniczych sa inne, wiec upraszczanie i mierzenie wszystkiego jedna miara nie ma sensu.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#2110 PostWysłany: 25 Paź 2024 14:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5348
platynowy
@istvan Ty masz trochę racji, ja mam trochę racji... już mi się nie chce argumentować przed weekendem. Wszystko jest względne.
Glowny amerykański portal opiniotwórczy....

Image
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2111 PostWysłany: 30 Paź 2024 10:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Gru 2019
Posty: 1031
złoty
Nie wiem czy to dobry wątek na moje spostrzeżenie ale jeśli nie to proszę o przeniesienie do właściwego dot. PKP.
Na wszelkich wizualizacjach peronów kolejowych w CPK pokazywane są pociągi Pendolino, do których wchodzi się z poziomu stojącego/peronu (bez użycia schodów).

Załącznik:
pkp i cpk.jpg
pkp i cpk.jpg [ 101.04 KiB | Obejrzany 921 razy ]

Czy mam rozumieć, że do tego czasu (PKP Intercity i ewentualnie TLK), wymienią wszystkie wagony i przystosują obecne perony w całej Polsce do wejścia do wagonów bez schodów. Czy to tylko mydlenie oczu abyśmy żyli nadzieją?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#2112 PostWysłany: 30 Paź 2024 12:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5348
platynowy
Przecież te wizki są elementem PRowo-marketingowym, a nie dokumentem technicznym.
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2113 PostWysłany: 30 Paź 2024 12:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Gru 2019
Posty: 1031
złoty
Już kiedyś był taki jeden, który pisał o szklanych domach. Historia lubi się powtarzać.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2114 PostWysłany: 30 Paź 2024 17:22 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5485
srebrny
bim-bam napisał(a):
Nie wiem czy to dobry wątek na moje spostrzeżenie ale jeśli nie to proszę o przeniesienie do właściwego dot. PKP.
Na wszelkich wizualizacjach peronów kolejowych w CPK pokazywane są pociągi Pendolino, do których wchodzi się z poziomu stojącego/peronu (bez użycia schodów).

Załącznik:
pkp i cpk.jpg

Czy mam rozumieć, że do tego czasu (PKP Intercity i ewentualnie TLK), wymienią wszystkie wagony i przystosują obecne perony w całej Polsce do wejścia do wagonów bez schodów. Czy to tylko mydlenie oczu abyśmy żyli nadzieją?

zawsze mozesz na linkedin-nie zapytac Pana Macieja Wilka :)
Góra
 Profil Relacje PM off
FUX lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#2115 PostWysłany: 30 Paź 2024 17:34 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 755
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
bim-bam napisał(a):
Czy mam rozumieć, że do tego czasu (PKP Intercity i ewentualnie TLK), wymienią wszystkie wagony i przystosują obecne perony w całej Polsce do wejścia do wagonów bez schodów. Czy to tylko mydlenie oczu abyśmy żyli nadzieją?


Miło być optymistą ale na bazie tegoż optymizmu lepiej nie robić zbyt daleko idących założeń. Bardziej realne jest, że spółki kolejowe "zrobią coś" może nawet i w tym kierunku ale zasadniczo system i działanie, może opierać się na sprycie i zaradności pasażerów. Dla dobra ogólnej, większej sprawy, oczywiście.
Takie działania widzimy na wielu polach, np. totalny remont ulicy (jezdnia, chodniki, przejścia, trawniki), ukończenie opóźnione ale ogłasza się sukces bo "puszcza się ruch samochodów". Co prawda nadal wśród placu budowy, chodniki rozkopane, przystanki nadal tymczasowe, piesi nie mają jak przejść, ale to szczegół i narzekania malkontentów. Niedawno artykuł czytałem przyrównujący ten stan i takie podejście do zakupu dziecku butów: proszę, masz kochane dziecko buciki na zimę a sznurówki to zakupimy Ci za pół roku. Ale nie narzekaj niewdzięczniku, wszak buty piękne są.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2116 PostWysłany: 03 Lis 2024 09:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5348
platynowy
To jeszcze łyżka dziegciu do optymizmu nt. CPK, a właściwie huba dla głównej linii. Daleko mi do bycia funbojem MBS ale aby LO mialo hub, to raczej trzeba tak to robić....
https://gulfnews.com/business/aviation/ ... 0380577625
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
FUX lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#2117 PostWysłany: 03 Lis 2024 10:22 

Rejestracja: 23 Wrz 2019
Posty: 1422
Loty: 42
Kilometry: 111 152
niebieski
W kontekście braków sprzętowych, samolotów czekających na silniki czy wręcz ich niedostatku, informacja nie jest zaskakująca.
2+2=4
;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2118 PostWysłany: 03 Lis 2024 10:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2013
Posty: 3024
Loty: 506
Kilometry: 736 023
złoty
jaco027 napisał(a):
To jeszcze łyżka dziegciu do optymizmu nt. CPK, a właściwie huba dla głównej linii. Daleko mi do bycia funbojem MBS ale aby LO mialo hub, to raczej trzeba tak to robić....
https://gulfnews.com/business/aviation/ ... 0380577625
Tylko w Europie taka pomoc publiczna nie jest dozwolona i Polska nie ma tylu petrodolarów, żeby robić akcje jak na Bliskim Wschodzie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2119 PostWysłany: 03 Lis 2024 10:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Sie 2012
Posty: 5499
Loty: 720
Kilometry: 996 938
platynowy
No wiesz, pojęcie pomocy publicznej w KSA to złożona kwestia, bo państwo jest prywatne.

Nam pozostaje jednak cieszyć się, że po incydencie z wywożeniem w walizce pociętego wroga, ten kraj myśli o czasie po węglowodorach w pozytywnych kategoriach i stara się zbudować podstawy do dalszego funkcjonowania.

Zupełnie inaczej niż Rosja, której plan to après nous, le déluge
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2120 PostWysłany: 03 Lis 2024 12:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5348
platynowy
@Darek M. Zauważ że podmiotem mojej wypowiedzi był dostęp do dużej floty dla narodowego, a nie czy odbywa się on w sposób dotowany lub nie...
Temat jest prosty, LO ma/będzie mial duża flotę na zapełnienie huba?
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Przemm lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109 ... 114  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group