Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 264 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 17 Kwi 2022 22:00 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 2909
HON fly4free
SPLDER napisał(a):
marrak napisał(a):
W środę mają być kolejne rozmowy :D Ale z tego co widzę na teraz to te opóźnienia są rzędu kilkunastu minut max więc równie dobrze bez strajków możesz takie trafić z tysiąca innych powodów.


Na początku kwietnia odeszło 44 kontrolerów, z końcem maja upływa okres wypowiedzenia kolejnych 136. Wtedy dopiero zacznie się armagedon, ale też należy mieć na uwadze , że wiele z tych osób może mieć urlop do wykorzystania i poważne problemy zaczną się jednak wcześniej.

A co do perspektyw dogadania się to rząd nie ma specjalnie wyjścia. Pomysły zastąpienia zwolnionych kontrolerów kontrolerami z wojska czy też z zagranicy to jedynie chora wyobraźnia niektórych polityków bez szans na realizację. Ale z drugiej wiemy jak skończyły konie w Janowie Podlaskim i wcale nie znaczy że PAŻP nie skończy podobnie. Scenariusz jest podobny, zaczęto od zastąpienia prezesa partyjnym aparatczykiem.


Polityki w to nie mieszaj, póki co bo o kasę, dużą kasę tu chodzi.

Poczytaj ile oni na teraz w Warszawie zarabiają, wypłacane nagrody jubileuszowe np 266000 słownie dwieście sześćdziesiąt tysięcy złotych.

A by trzymać się tematu, autor pytania dobrze wie, że na dwóch osobnych biletach i bez strajku jest mega ciasno.

Powrót ewentualnie awaryjnie podmieni na Ryanair, pełne spectrum alternatyw ;)


Ostatnio edytowany przez Abcn, 21 Kwi 2022 23:12, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 17 Kwi 2022 23:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Wrz 2012
Posty: 1305
Loty: 483
Kilometry: 759 323
srebrny
Polityka sama się w to wmieszała @dg72. Były pełniący obowiązki prezesa PAŻP - doświadczony kontroler lotów - pijał wódeczkę z PMM. Nie oznacza to jednak dostatecznych kompetencji do zarządzania ludźmi i ważną instytucją. Jego reformatorskie zapędy w Agencji zakończyły się dla niego dymisją, niestety dopiero 31.03 a dla nas zakłóceniami i opóźnieniami w ruchu lotniczym i jeszcze konkretnymi stratami dla LOTu, PPL etc. A sprawa z 2019, opisywana tu: https://www.za.org.pl/popieramy-zwiazko ... wietrznej/
właśnie dotarła do wyroku I instancji - ups! o dziwo korzystnego dla mobbingowanych pracowników a nie dla kierownictwa Agencji.
Czyli nie tylko o pieniądze chodzi.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#3 PostWysłany: 17 Kwi 2022 23:18 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 2909
HON fly4free
Wróciły więc wieloosobowe dyżury, ale kontrolerzy chcą głównie jednego – powrotu do zarobków, które jak przed pandemią, pozwoliłyby na niektórych stanowiskach i przy odpowiedniej liczbie dyżurów zarobić nawet 100 tysięcy złotych miesięcznie.

Tymczasem PAŻP po poniesionych stratach oraz z powodu jednak bardzo powolnego powrotu koniunktury oferuje maksymalnie około 50 tysięcy. Dlatego kontrolerzy zaprotestowali i zaczęli składać wypowiedzenia. Oczywiście, podnoszą dość niejasne kwestie naruszeń bezpieczeństwa i nieprawidłowości, ale o co konkretnie chodzi, tego dokładnie nie wiadomo

Tylko o kasę, niestety.
W regionach nie ma jakoś tych problemów
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#4 PostWysłany: 17 Kwi 2022 23:57 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 6842
srebrny
Skoro mają zarabiać o połowę mniej, to nic dziwnego, że składają wypowiedzenia.
Góra
 Relacje PM off
sko1czek lubi ten post.
 
 
#5 PostWysłany: 18 Kwi 2022 00:25 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 2909
HON fly4free
Ausbildung Średnie wynagrodzenie brutto €/msc.
Kontroler ruchu lotniczego w Niemczech 3000 - 4500

U nas ma to być lekko licząc 2 x tyle, po obniżkach.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 18 Kwi 2022 00:34 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 6842
srebrny
No to przyjdą do pracy ci z Niemiec. Ale coś czuję, że chyba jednak nie...
Góra
 Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
sko1czek uważa post za pomocny.
 
 
#7 PostWysłany: 18 Kwi 2022 10:08 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 396
dg72 napisał(a):
Ausbildung Średnie wynagrodzenie brutto €/msc.
Kontroler ruchu lotniczego w Niemczech 3000 - 4500

U nas ma to być lekko licząc 2 x tyle, po obniżkach.


Uuuuu, widać kolega ekspert. Poproszę o źródło Twoich rewelacji, tylko z łaski Twojej inne niż były p.o. Prezesa PAŻP, który opowiada o chciwości kontrolerów, a jednocześnie sam przytulał prawie 250k pln z tytułu dodatku za stanowisko na którym od 3 lat ani razu się nie pojawił. A poczekajmy jeszcze na upublicznienie raportu NIK. Z ciekawości patrzę sobie właśnie na regulamin wynagradzania Rheinu i zarobki kontrolerów kształtują się tam od 9.800 do 13.700 Euro + dodatki, które sprawiają że te kwoty są netto. W tym roku. W przyszłym waloryzacja o inflację. [EDIT, bo początkowo na złą tabelkę spojrzałem i właśnie też coś za mało mi się wydawało]
W pozostałych aspektach Twój poziom ekspercki jest zbliżony. Jak się nie rozumie o czym się mówi, to najłatwiej kupić narrację "o kase chodzi darmozjadom"! Są juz darmozjadzi sędziowie, lekarze, teraz kontrolerzy, kto następny?

dg72 napisał(a):
Wróciły więc wieloosobowe dyżury.


Taaak? Jesteś pewien? Kiedy wróciły? Tylko konkretnie i ze źródłem.

dg72 napisał(a):
Tymczasem PAŻP po poniesionych stratach oraz z powodu jednak bardzo powolnego powrotu koniunktury


Wyjaśnij jak jest finansowany PAŻP, kto określa te zasady i jakie rozwiązania przyjęto w związku z pandemią. Jako podpowiedź potraktuj 2020/1627. I jeśli faktycznie zrozumiesz temat, to może Ci się wyjaśni, że realne problemy finansowe PAŻP wygenerował sobie sam. Czy umowami na świadczenie usług teleinformatycznych z podmiotem gospodarczym który do tej pory prowadził kwiaciarnię? Czy może takimi na obsługę księgową z biurem doradczym, które miało wcześniej jednego klienta i otworzyło działalność chwilę przed pandemią? I to nie na pojedyncze miliony. Nie trzeba chyba wspominać, że w przedsiębiorstwie zatrudniającym 2000 osób istnieją komórki zajmujące się rachunkowością i księgowością?
No tak, ale kontrolerzy chciwi i oderwani od rzeczywistości nie rozumieją realiów. Pan p.o. Prezesa dziwnym trafem nie wspomina też o przynajmniej 4 propozycjach ograniczeń pensji z początków pandemii, które wychodziły OD PRACOWNIKÓW. A które zostały olane.

dg72 napisał(a):
Dlatego kontrolerzy zaprotestowali i zaczęli składać wypowiedzenia.


Nie, PAŻP wręczył wypowiedzenia zmieniające. Nawet tak podstawowej kwestii nie potrafisz sprawdzić przed zabraniem "eksperckiego" głosu?

dg72 napisał(a):
Oczywiście, podnoszą dość niejasne kwestie naruszeń bezpieczeństwa i nieprawidłowości, ale o co konkretnie chodzi, tego dokładnie nie wiadomo


Rozumiem, że niejasne dla Ciebie, rzeszy nowo-przybyłych ze skoków czy F1 ekspertów, w tym dziennikarzy. Przykro mi. Ale rozumiem, to trudne kwestie. Tylko po co w takim razie się odzywać?

dg72 napisał(a):
Tylko o kasę, niestety.
W regionach nie ma jakoś tych problemów


Kolejny raz bez pudła... Szacun, zwłaszcza jeśli nie jesteś na payrollu wieżowej 8.

https://wyborcza.pl/7,162657,28335063,z ... L.1.glowka

https://ozzsrl.org/2021/02/16/przypomni ... tions-spo/

https://ozzsrl.org/2020/06/22/porownani ... faktyczne/

Washington napisał(a):
[szklana kula] Na ile realne jest rozwiązanie strajku kontrolerów lotów przed majówką - lecę z WAW do LHR z samym podręcznym, mam zaplanowaną 2h przesiadkę w LHR (zmiana terminalu 2 na 5) na osobnym bilecie i wszelkie opóźnienia mogłyby uniemożliwić mi ją.. Szukalibyście alternatywnych lotów?


[szklana kula]Prognozy na 1 maja mówią o planowanych ~1600 operacji na dobę. Jeśli nie dojdzie do porozumienia, albo przynajmniej przedłużenia okresu wypowiedzeń, dostępność personelu będzie na mniej więcej 250-300 operacji. Przy decydowaniu o tym kto leci a kto nie priorytet będą miały raczej overflighty, także większość ruchu z polskich lotnisk obawiam się że pójdzie do piachu. Oczywiście nie ma faworyzowania przewoźników bla bla bla, ale jeśli lecisz LOTem to Twoje szanse są większe. Choć przy tej skali i tak znikome.[/szklana kula]


Ostatnio edytowany przez QbaqBA 18 Kwi 2022 11:32, edytowano w sumie 3 razy
Góra
 Relacje PM off
14 ludzi lubi ten post.
5 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#8 PostWysłany: 18 Kwi 2022 10:45 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 2909
HON fly4free
Wyluzujcie, po prostu poczytałem o co tak naprawdę chodzi.
Kwestia niekompetencji władzy to osobny temat.

Do zawodu dostaje się promil zdających egzaminy na kontrolerów lotów

Korespondencja prowadzona jest w języku angielskim, a i jak to wiadomo od dawna "nie ma ludzi niezastąpionych".

Nic nie muszę udostępniać, dane dostępne w google dla wszystkich.

https://www.rp.pl/opinie-ekonomiczne/ar ... spelnienia

@QbaqBA kompromitujesz się


Ostatnio edytowany przez dg72 18 Kwi 2022 11:10, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Relacje PM off
DMW uważa post za pomocny.
 
 
#9 PostWysłany: 18 Kwi 2022 11:14 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 396
dg72 napisał(a):
Wyluzujcie, po prostu poczytałem o co tak naprawdę chodzi.

dg72 napisał(a):
Nic nie muszę udostępniać, dane dostępne w google dla wszystkich.

dg72 napisał(a):
https://www.rp.pl/opinie-ekonomiczne/art36062141-michal-fiszer-zadania-placowe-kontrolerow-sluzby-ruchu-lotniczego-sa-niemozliwe-do-spelnienia

@QbaqBA kompromitujesz się


Z Panem Majorem widzę tę samą kuźnię ekspertów kończyliście.


Ostatnio edytowany przez Japonka76, 18 Kwi 2022 13:24, edytowano w sumie 1 raz
ciach obrazek
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 18 Kwi 2022 11:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 2517
HON fly4free
Kontrolerzy w DE usredniajac zarabiaja 10 000-12 000€ miesiecznie Brutto. Wynagrodzenie poczatkowe zaraz po zrobieniu 3 letniego "wyksztalcenia kierunkowego" to 7000€, nawet do 9000€.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 18 Kwi 2022 11:24 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 6842
srebrny
To jakiś problem te 10 mln. zł. miesięcznie dla kontrolerów? Dla Polski???
Sasin by się uśmiał...
Góra
 Relacje PM off
9 ludzi lubi ten post.
 
 
#12 PostWysłany: 18 Kwi 2022 12:02 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 396
boots napisał(a):
To jakiś problem te 10 mln. zł. miesięcznie dla kontrolerów? Dla Polski???
Sasin by się uśmiał...


Kwestia nawet nie jest tego rodzaju. Bo te pieniądze "w systemie" są. Tylko nie wiadomo gdzie się podziewają... Jak wspomniałem, powstały mechanizmy pozwalające przejść "suchą stopą" przez pandemiczny kryzys, bo osoby które za to odpowiadają zdają sobie sprawę że gówniane w skali systemu lotnictwa cywilnego europy oszczędności na służbach ruchu lotniczego nie tylko spowodują obniżenie standardów bezpieczeństwa, co wygenerują gigantyczne straty dla przewoźników i innych użytkowników systemu, których przez lata potem nie uda się naprawić... Choć oczywiście dzięki forumowyminternetowym ekspertom jednak by się udało, bo co te głupki w PRB, CANSO, EASA czy innych EUROCONTROLach mogą się znać. I w zdecydowanej większości krajów udało się przejść suchą stopą dzięki tym mechanizmom. Tam gdzie też próbowano mataczyć i doszło do podobnych co w PL ekscesów (vide np. Albania) już sobie uzmysłowiono skalę problemu i powrócono do zasad sprzed pandemii. Ale u nas będziemy się jak widać uczyć "the hard way".
Minuta opóźnienia to koszt ~105Euro dla przewoźnika. Po pierwszym maja szacuje się ~150.000 minut dziennie.

Flyguy napisał(a):
Kontrolerzy w DE usredniajac zarabiaja


"ATCO employment costs per ATCO-hour (gate-to-gate), 2019:

- MUAC 281 Eur
- DFS 256 Eur
- Austro Control 183 Eur
- Skyguide 177 Eur
- ENAIRE 158 Eur
(...)
- PANSA 120 Eur"

Z mojej strony to chyba tyle, bo raczej szkoda sensu na polemikę z fachmanami wykształconymi na Fisherze. Zwłaszcza, że jak zwykle rozmowa już sprowadzona została tylko i wyłącznie do $. Ale rozumiem, tak najłatwiej... Trudno.
Mokrego dyngusa!


Ostatnio edytowany przez QbaqBA, 18 Kwi 2022 12:23, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#13 PostWysłany: 18 Kwi 2022 12:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 2517
HON fly4free
Koszt pracodawcy nie jest tym co zarabia pracownik. To chyba oczywista jasnosc

https://m.augsburger-allgemeine.de/geld ... 79151.html


https://fluglotsewerden.dfs.de/?pk_sour ... uHEALw_wcB
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 18 Kwi 2022 12:21 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 396
Oczywiście. Natomiast kwoty w regulaminie wynagradzania nie uwzględniają kosztów pracodawcy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 18 Kwi 2022 12:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 2952
HON fly4free
No to zobaczymy gdzie bedzie EPWA za kilka dni:
https://flightaware.com/live/airport/EPWA


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
 
#16 PostWysłany: 21 Kwi 2022 14:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2206
Loty: 157
Kilometry: 421 550
srebrny
dg72 napisał(a):
@QbaqBA kompromitujesz się

Nie ma to jak zawodowemu kontrolerowi lotów w PL ( @QbaqBA ) napisać, że się "kompromituje"... :lol:
Panie i Panowie kontrolerzy - osobiście trzymam za Was kciuki ;)
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#17 PostWysłany: 21 Kwi 2022 14:32 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 2909
HON fly4free
Po wpisach nie musiałeś tego tu dodawać, z kim mamy do czynienia.

A i mogą przeszarżować. Tracą sporo kasy, ale czy170 osób znajdzie sobie inną równie dobrze płatną pracę. Wątpię

Regiony jakoś pracują normalnie

Ps wpis dotyczył zdjęcia jakie zamieścił, a które zostało usunięte ( nie przeze mnie, bo mi to było obojętne)
Góra
 Relacje PM off  
 
#18 PostWysłany: 21 Kwi 2022 14:58 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 1182
Loty: 656
Kilometry: 988 897
niebieski
monroe napisał(a):
dg72 napisał(a):
@QbaqBA kompromitujesz się

Nie ma to jak zawodowemu kontrolerowi lotów w PL ( @QbaqBA ) napisać, że się "kompromituje"... :lol:
Panie i Panowie kontrolerzy - osobiście trzymam za Was kciuki ;)

Autor linkowanego artykułu w rzepie nie jest zawodowym kontrolerem tylko byłym pilotem. Ale najwyraźniej ma rozeznanie w temacie i ma inne zdanie.
@monroe, poprawiłem, dzięki


Ostatnio edytowany przez DMW 21 Kwi 2022 15:11, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
 
#19 PostWysłany: 21 Kwi 2022 15:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2206
Loty: 157
Kilometry: 421 550
srebrny
@DMW
Nie jest i z tego co wiem nigdy nie był "zawodowym" cywilnym kontrolerem. Poczytaj tekst ze zrozumieniem... ;)
Myślałem, że znasz mjr Fiszera ale zapewne bracia Karnowscy z nim nie współpracują więc to wiele tłumaczy... ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#20 PostWysłany: 21 Kwi 2022 15:14 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 1182
Loty: 656
Kilometry: 988 897
niebieski
monroe napisał(a):
@DMW
Nie jest i z tego co wiem nigdy nie był "zawodowym" cywilnym kontrolerem. Poczytaj tekst ze zrozumieniem... ;)
Myślałem, że znasz mjr Fiszera ale zapewne bracia Karnowscy z nim nie współpracują więc to wiele tłumaczy... ;)

Nie rozumiem po co te głupkowate wstawki...
Góra
 Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
 
 [ 264 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], Trendiction [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group