Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1765 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 89  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: CPK
#101 PostWysłany: 14 Cze 2020 13:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
le_szek napisał(a):
Ale nawet jeśli nie będzie superszybkiego pociągu, będą mogli wypożyczyć jeden z miliona polskich samochodów elektrycznych, by błyskawicznie, cichutko i ekologicznie dojechać do Warszawy :)
Wróć, samochodami elektrycznymi zajmuje się Sasin: https://businessinsider.com.pl/motoryza ... ja/zr5rcx6
Kolejne 30 baniek przytulone przez odpowiednie osoby.
Cytuj:
Wedle ostatnich zapowiedzi Zaremby, prototyp miał zostać zaprezentowany do czerwca 2020 roku. To już zresztą kolejny termin, bo w 2017 r. Zaremba twierdził w rozmowie z BI Polska, że prototyp pojawi się w 2018 r., a "krótkie serie produkcyjne" wyjadą na ulice w 2019 r. Rok później prezes EMP zapowiadał prototyp na 2019 r.

W 2019 r. prototypu nie było, ale pojawiła się kolejna zapowiedź ze strony spółki. Produkcja miałaby ruszyć przed 2023 r., chociaż wcześniej planowo sprzedawać e-auto już w 2022 r.

Do tej pory działanie spółki ElectroMobility Poland finansowały państwowe koncerny: PGE, Tauron, Enea i Energa. Łącznie firmy te przeznaczyły na EMP 70 mln zł, z czego do końca 2019 r. spółka wydała 30,7 mln zł według danych serwisu Moto.pl.

I tak właśnie wyglądają owe "wielkie inwestycje" obecnego rządu.


to samo ze stoczniami

https://www.money.pl/gospodarka/stepka-pod-prom-stoi-od-2017-r-stocznia-istnieje-tylko-teoretycznie-6353635877484161a.html
https://gs24.pl/wybuduja-prom-w-szczecinie-wedlug-zagranicznego-projektu-zapewnial-minister-grobarczyk/ar/c3-14330681

odkupili stocznie i prze 3 lata nie potrafili zaprojektowaćnowego promu a co dopiero go zbudować

ciężko wiec zakładać ze z CPK będzie inaczej
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
 
      
Okołoweekendowy city break w Weronie od 1176 PLN. Loty Lufthansą z 4 miast + apartament Okołoweekendowy city break w Weronie od 1176 PLN. Loty Lufthansą z 4 miast + apartament
Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast
 Temat postu: Re: CPK
#102 PostWysłany: 14 Cze 2020 13:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Gru 2012
Posty: 527
Loty: 235
Kilometry: 267 982
niebieski
1. Kraj skłócony politycznie i społecznie.
2. Energia, czas i pieniądze marnowane na różne "fajerwerki".
3. Osoby myślące samodzielnie raczej nie są mile widziane wśród decydentów.
4. Wizje niepokrywające się z aktualnymi potrzebami.
5. Emigracja ludzi wykształconych.
6. Kłótnie typu co pierwsze "jajko czy kura", np. (odległe) mega dochody z mega projektów za 30 lat wspomogą rozwój ochrony zdrowia vs. zdrowsi ludzie już teraz - wypracują dobre/lepsze projekty.
7. Ciągłe szukanie wrogów (wewnętrznych i zewnętrznych), a tym samym rozpraszanie energii społecznej.
_________________
I have a dream: Poland free people's country!
Andora*Austria*Białoruś*Bułgaria*Chorwacja*Czechy*Dania*Estonia*Francja*Irlandia*Niemcy*Grecja*Gruzja*Hiszpania*Holandia*Mołdawia*Norwegia*Litwa*Łotwa*Portugalia*Rosja*Rumunia*Słowacja*Szwajcaria*Szwecja*Ukraina*Węgry*Wielka Brytania*Włochy
Góra
 Profil Relacje PM off
12 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#103 PostWysłany: 14 Cze 2020 23:41 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 946
niebieski
Don_Bartoss 2nd ed. napisał(a):
@j_a, czy znasz jakieś inne państwo, w którym przepustowość największego lotniska byłaby niewystarczająca? Co się wtedy robi?


Rozbudowuje się. A Okęcie ma jeszcze sporą rezerwę. Zwłaszcza, że koronawirus zmieni sporo w podróżowaniu.
Nie sądzę, żeby inwestycja w super-lotnisko podniosła jakość życia w Polsce. Te pieniądze wydane na programy w ochronie i profilaktyce zdrowia tak, podniosą jakość życia.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#104 PostWysłany: 14 Cze 2020 23:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Mar 2020
Posty: 67
Zbanowany
@j_a, nie rozmydlaj dyskusji rozważaniami na co byłoby lepiej przeznaczyć te środki, bo tutaj każdy będzie miał swoją opinię. Dyskusja dotyczy CPK i pojawił się argument, że można rozbudować Lotnisko Chopina. Rzecz w tym, że nie można.
Kryzys potrwa maksymalnie 2 lata, CPK ma zostać oddane do użytku jak dawno będzie "po obiedzie". Bez demagogii i chwytów rodem z debaty "TVP czy onkologia" proszę.
Góra
 Profil Relacje PM off
seth11 lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#105 PostWysłany: 15 Cze 2020 00:23 

Rejestracja: 15 Wrz 2013
Posty: 20
A kto będzie latał na CPK, jaka linia zrobi tutaj hub ? Mamy ładne plany, szprychy, tylko zapomniano zrobić analizę rozwoju LOT a to chyba podstawa do planowania tak dużego lotniska dla tak małego ( i bardzo czułego na cenę ) rynku lotniczego.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#106 PostWysłany: 15 Cze 2020 00:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Mar 2016
Posty: 161
Loty: 128
Kilometry: 159 737
Uwierzę jak zobaczę elektrownię atomową w Polsce. Za czasów PO powołano spółkę mającą zająć się budową takowej elektrowni. Co przez 8 lat (PO) i i 4 lata (PiS) zrobili w tym temacie? To samo będzie z CPK. Jak to było? "Socjalizm jest to ustrój, w którym bohatersko pokonuje się trudności nieznane w żadnym innym ustroju" Obecna ekipa rządząca w 100% wypełnia powyższą definicję.


Ostatnio edytowany przez klapio, 15 Cze 2020 09:22, edytowano w sumie 1 raz
polityka
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#107 PostWysłany: 15 Cze 2020 06:33 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 424
Loty: 188
Kilometry: 657 425
niebieski
Don_Bartoss 2nd ed. napisał(a):
Dyskusja dotyczy CPK i pojawił się argument, że można rozbudować Lotnisko Chopina. Rzecz w tym, że nie można.


Zasadnicze pytania wg mnie, na które od początku dyskusji CPK nie znalazłem odpowiedzi i rzeczowej analizy, to:
1. Jaka jest przepustowość Okęcia?
2. Co tak naprawdę jest newralgicznego jeśli chodzi o przepustowość Okęcia?
3. Jakie są możliwości rozbudowy i jaki to da efekt?
Czytam powtarzane przez decydentów ztwierdzenia "Okęcie zapycha się", "nie można go rozbudować" i "musi być CPK" ale to tylko stwierdzenia.
Ponadto, jeśli budowa CPK ma trwać te 10 lat, to trzeba by nakreślić scenariusz dostosowywania Okęcia do spodziewanych przewozów i rozbudowywać je, aby funkcjonowało sensownie do otwarcia CPK.

Z moich zeszło- i tegorocznych lotów - nie było ich wiele ale w różne dni tygodnia i o różnych porach - to zatykania się nie stwierdziłem a wręcz przeciwnie. Jednak zdaje sobie sprawę, że strefa wylotów poza Schengen jest niewielka i obsłużenie 8 czy 10 szerokokadłubowych samolotów w krótkim czasie może być problemem, jednak to moje obserwacje a nie rzeczowe argumenty tych, którzy decydują o nowym lotnisku.
Na forum pojawiały się też różne spostrzeżenia i analizy ale to było na tym forum a nie oficjalny raport, na który powoływali się decydenci.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#108 PostWysłany: 15 Cze 2020 06:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Wrz 2012
Posty: 1861
Loty: 262
Kilometry: 438 549
srebrny
@Przemm i takiej analizy raczej nigdy się nie doczekamy. Przy CPK zawsze używane były głównie argumenty o tym, że docelowo będzie stamtąd latać najpierw do 45 mln pasażerów rocznie, a liczba ta może wzrosnąć nawet do 100 mln (padały takie deklaracje) tylko skąd i na jakiej podstawie takie założenia? Tego nie wiem. Może argumenty są na takiej samej zasadzie jak argumenty przewagi Radomia nad Modlinem - 200 km bliżej do Grecji i Włoch :)
Co do wielkich inwestycji obecnego rządu nie można zapominać o ostatnim pomyśle - podbój kosmosu. Zapewne niedługo będą wypływac kolejne państwowe pieniądze tym razem na budowę satelity, a może i promu kosmicznego ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#109 PostWysłany: 15 Cze 2020 07:03 

Rejestracja: 07 Sty 2016
Posty: 558
niebieski
Ja kiedyś natrafiłem na takie raporty w tym temacie


https://www.pwc.pl/pl/pdf/publikacje/20 ... t-2018.pdf


https://www.sobieski.org.pl/wp-content/ ... PK-PDF.pdf
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#110 PostWysłany: 15 Cze 2020 07:09 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 946
niebieski
Don_Bartoss 2nd ed. napisał(a):
@j_a, nie rozmydlaj dyskusji rozważaniami na co byłoby lepiej przeznaczyć te środki...

Kiedy w obecnej sytuacji trudno jest uniknąć takich dywagacji. Lotnisko zbudują Chińczycy? Za cenę jakich koneksji politycznych? Jakiejś delegacji z tego kraju wyrwalo się coś o szukaniu taniej siły roboczej w naszym regionie. Teraz łatwo by iść w demagogię, idąc tropem pracy za miskę ryżu.
Dziś nie jest pora na gigantomanię. A pytania kosztem czego ma być finansowana ta inwestycja muszą się pojawiać.
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#111 PostWysłany: 15 Cze 2020 07:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2017
Posty: 2291
Loty: 582
Kilometry: 931 920
złoty
Prawda jest taka, ze LOT jest dosc niewielka linia lotnicza, mniejsza od regionalnego Aegeana (ktory przewozi 30% pasazerow wiecej, obsluguje wieksza liczbe tras i lotnisk). I chocby nie wiem, jak sie natezal, to... CPK Baranow nie zapelni.
45 mln pasazerow to wielkosc ruchu w MUC, MIA, czy tez SYD.

le_szek napisał(a):
Prawdziwymi celami są: propaganda i dojenie.

Takie tam luzne skojarzenia.

"Wystarczy nie kraść."
"Nie, nie, nie! Ja jestem uczciwy. Zapłacili za 3-0, będzie 3-0!"
"Wbij sobie w ten twój oszczędny [...] łeb - pieniądze należy zdobywać legalnie, a nie lewymi kombinacjami. [...] Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach. [...] Dostajemy za [od tych B/baranów] jako konsultanci 20% ogólnej sumy kosztów. [...] No, koniaczek? - Podwójny - stać mnie."

_________________
Idąc przez most rzeka płynęła wartkim nurtem.

Także = również / też
Tak że = więc / zatem / dlatego
Góra
 Profil Relacje PM off
8 ludzi lubi ten post.
le_szek uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#112 PostWysłany: 15 Cze 2020 09:11 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3225
srebrny
Po zapowiedzi odrzucenia planu ratowania Alitalii (a taki sam manewr chcieli zastosować nasi rządzący w przypadku LOTu) może się okazać że zmartwieniem będzie nie tyle wielkość LOTu nieadekwatna do planowanego CPK, ale brak jakiejkolwiek narodowej linii lotniczej w Polsce.

To pokazuje absurdalność całego pomysłu, którego powodzenie opiera się na rozwoju linii lotniczej będącej na skraju upadłości.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
13 ludzi lubi ten post.
le_szek uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#113 PostWysłany: 15 Cze 2020 11:49 

Rejestracja: 15 Wrz 2013
Posty: 20
Don_Bartoss 2nd ed. napisał(a):
"Dyskusja dotyczy CPK i pojawił się argument, że można rozbudować Lotnisko Chopina. Rzecz w tym, że nie można."

Jest taka możliwość - zagłębienie S2 -> nowe miejsce na pas startowy, terminal satelicki na działkach. Lotnisko spokojnie da się rozbudować, niestety jest to utrudnione. Koszty przebudowy POW + rozbudowa Okęcia będą niższe od budowy CPK w szczerym polu.

Wielkim błędem poprzednich urzędników było brak myślenia o WAW przy budowie S2.
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
le_szek uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#114 PostWysłany: 15 Cze 2020 13:58 

Rejestracja: 15 Kwi 2015
Posty: 1239
Loty: 704
Kilometry: 871 688
niebieski
Koronawirus na szczęście oddalił zakup Condora UFFF :idea:
Natomiast czas na odłożenie CPK na wiele lat by dać odetchnąć lokalnym lotniskom . Wystarczyło dobudować 2 lub nawet 3 równoległy pas do tzw. X na Okęciu .......zamiast obwodnicy która mogła być zbudowana dalej albo nawet przebiegać tunelem pod pasem - idealny dojazd z każdej autostrady z pominięciem centrum Warszawy :idea:
Chopin Airport byłby najbliżej położonym centrum miasta hubem w Europie , dodając jeszcze tunel PKP z bezpośrednimi połączeniami kolejowymi na całą Polskę...........o minimalnych kosztach nie wspomnę :oops:
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#115 PostWysłany: 15 Cze 2020 14:28 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3354
złoty
A kto by na prowizjach zarobił?
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#116 PostWysłany: 15 Cze 2020 21:06 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 598
niebieski
Przemm napisał(a):
Don_Bartoss 2nd ed. napisał(a):
Dyskusja dotyczy CPK i pojawił się argument, że można rozbudować Lotnisko Chopina. Rzecz w tym, że nie można.


Zasadnicze pytania wg mnie, na które od początku dyskusji CPK nie znalazłem odpowiedzi i rzeczowej analizy, to:
1. Jaka jest przepustowość Okęcia?
2. Co tak naprawdę jest newralgicznego jeśli chodzi o przepustowość Okęcia?
3. Jakie są możliwości rozbudowy i jaki to da efekt?
Czytam powtarzane przez decydentów ztwierdzenia "Okęcie zapycha się", "nie można go rozbudować" i "musi być CPK" ale to tylko stwierdzenia.
Ponadto, jeśli budowa CPK ma trwać te 10 lat, to trzeba by nakreślić scenariusz dostosowywania Okęcia do spodziewanych przewozów i rozbudowywać je, aby funkcjonowało sensownie do otwarcia CPK.

Z moich zeszło- i tegorocznych lotów - nie było ich wiele ale w różne dni tygodnia i o różnych porach - to zatykania się nie stwierdziłem a wręcz przeciwnie. Jednak zdaje sobie sprawę, że strefa wylotów poza Schengen jest niewielka i obsłużenie 8 czy 10 szerokokadłubowych samolotów w krótkim czasie może być problemem, jednak to moje obserwacje a nie rzeczowe argumenty tych, którzy decydują o nowym lotnisku.
Na forum pojawiały się też różne spostrzeżenia i analizy ale to było na tym forum a nie oficjalny raport, na który powoływali się decydenci.


1 - limity środowiskowe to 600 operacji/doba. Już przed wirusem były regularnie przekraczane
2 - przepustowość płyty, terminala, układ pasów, pojemność przestrzeni powietrznej
3 - znikome. Pojawia się gdzieniegdzie koncepcja 3go pasa po przesunięciu obwodnicy, ale raczej nierealna. Poza tym nie rozwiąże ona kwestii limitów środowiskowych.

W oparciu o jakie kryteria "zatykania się nie stwierdziłeś, a wręcz przeciwnie"?

Żeby nie było - nie jestem fanem koncepcji CPK, uważam też że jej zrealizowanie jest mało prawdopodobne.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#117 PostWysłany: 15 Cze 2020 21:19 

Rejestracja: 18 Wrz 2015
Posty: 906
Loty: 54
Kilometry: 71 690
niebieski
QbaqBA napisał(a):
Już przed wirusem były regularnie przekraczane

Sugerujesz więc, że po wirusie będą przekraczane jeszcze bardziej?
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#118 PostWysłany: 15 Cze 2020 21:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Mar 2020
Posty: 67
Zbanowany
Prognozy mówią, że pod koniec 2021 r. możemy wrócić do poziomów zapotrzebowania na ropę z 2019 r. Ale niech te prognozy okażą się za bardzo optymistyczne i wróćmy do poziomów w 2023 roku. Nie ma to znaczenia.
2019 r. Lotnisko Chopina przeczekało na oparach przepustowości. Rozpoczęcie projektu, którego ukończenie planowane jest na 2028 r. to nie fanaberia, tylko konieczność.
Góra
 Profil Relacje PM off
seth11 lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#119 PostWysłany: 16 Cze 2020 09:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2019
Posty: 340
niebieski
Ja tylko przypomnę, że od wielu lat plan był taki, że remedium na brak w miarę łatwej możliwości rozbudowy Okęcia (w miarę łatwa jest tylko rozbudowa terminalu non-Schengen) jest rozbudowa i ucywilizowanie Modlina, gdzie docelowo miały się przenieść wszystkie lowcosty (co de facto i tak było zagraniem pod LOT, ale da się to jakoś sensownie wytłumaczyć obroną krajowego przewoźnika). I teraz pytanie skierowane do aktualnie rządzących jest takie: co im w Modlinie przeszkadza, że od lat torpedują rozbudowę tego lotniska?

Odnośnie dojazdu koleją do CPK: od prawie 7 lat kolej nie jest w stanie zbudować 5-kilometrowej odnogi z Modlina pod terminal, więc z czym do ludzi?
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#120 PostWysłany: 16 Cze 2020 09:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Wrz 2012
Posty: 1861
Loty: 262
Kilometry: 438 549
srebrny
@warsawreceiver nie są w stanie zbudować bo jest im to nie na rękę. Co mają do Modlina? Ciężko mi powiedzieć. Może chodzi o to, że zostając przy układzie z rozbudową Modlina i Okęcia będzie mniejsze pole manewru to wyprowadzania kasy. No, a tak lobbują za Radomiem i budową CPK bo daje to większe pole do popisu w przypadku kwot, które na to pójdą. Oczywiście to jest moje subiektywne zdanie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1765 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 89  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group