Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 37 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 16 Wrz 2015 23:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 2698
srebrny
http://www.booking.com/hotel/ae/somewhe ... ab-reviews


ktoś się z czymś takim wcześniej spotkał? jak spędzić 5 minut to widać, że jest sporo fake komentarzy z ocenami 10:
podobny sposób wypowiedzi, chwalenie tych samych cech hotelu, imiona nie zgadzające się z krajami [np John z Rosji] albo rzekomi obywatele UAE którzy w opisie piszą 'często podróżuje do Dubaju w biznesie'

często się takie rzeczy zdarzają?
można temu jakoś zapobiegać czy po prostu hotel odpala kasę bookingowi i potem ma ocenę 8.9 chociaż sprząta się w nim co drugi dzień ?
_________________
"lepiej nie jechać i nie żałować niż jechać i żałować" - Tony Halik
Image


Ostatnio edytowany przez Abcn, 17 Wrz 2015 06:37, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 16 Wrz 2015 23:19 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 2838
srebrny
Oskarzenia rzucasz, a czy masz jakies twarde dowody, poza swoimi domyslami i imieniem niepasujacym do kraju?
Przy 2319 opiniach, to nierealne wydaje sie, by mozna bylo zmanipulowac ocene hotelu (zakladajac, ze kilku znajomych 10pkt.dalo).
To, ze booking nieuczciwie zawyza ocene, to juz calkowicie miedzy bajki mozna wlozyc!
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 16 Wrz 2015 23:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 2698
srebrny
poczytaj torchę może te komentarze, co ?
a kto to robi, tego nie wiem, jakbym wiedział to bym wątku nie zakładał
_________________
"lepiej nie jechać i nie żałować niż jechać i żałować" - Tony Halik
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 16 Wrz 2015 23:54 

Rejestracja: 25 Lut 2012
Posty: 247
Loty: 23
Kilometry: 72 725
Przejrzałem komentarze w języku polskim i rosyjskim (po angielsku przeszło 1200 wiec sobie odpuściłem). Sa całkowicie odmienne i oceny bardzo zróżnicowane od 6,7 do 10. Aha, Johna z Rosji nie znalazłem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 17 Wrz 2015 00:00 

Rejestracja: 19 Lut 2013
Posty: 412
Loty: 272
Kilometry: 481 946
niebieski
ja akurat jestem w stanie w to uwierzyć i sobie to wyobrazić
hotel płaci słupom by siedzieli przed kompem i tylko oceny wpisywali
koszt niewielki a podniesienie rankingu w mieście z dużą konkurencją hoteli bezcenne ;)

ja nie nocuje w hotelach więc nie wiem ale czy Ci co nocują tak chętnie wpisują swoje opinie na serwisach? bo na tym co podałeś prawie codziennie jest jakiś wpis...


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.


Ostatnio edytowany przez wilczagorka, 17 Wrz 2015 00:04, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 17 Wrz 2015 00:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 2698
srebrny
należy przejrzeć te po angielsku - nie wszystkie 1200, wystarczy z pierwsze 2 czy 3 strony, te z ocenami 10
_________________
"lepiej nie jechać i nie żałować niż jechać i żałować" - Tony Halik
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 17 Wrz 2015 00:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5180
Ostrzeżenia: 2
Zbanowany
srebrny
Sam jestem takim Johnem z Rosji więc ten argument odpada.
2 razy zdarzyło mi się dać 10 a to nie dlatego, że obiekt był jakoś szczególnie super ale ze względu na ponadprzeciętną pomoc hotelarzy.
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 17 Wrz 2015 00:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1514
Loty: 406
Kilometry: 517 450
niebieski
Zgadzam się z @rw30. Wygląda to bardzo podejrzanie. Jak się przefiltruje opinie i wybierze tylko te wystawione przez użytkowników genius to "dziesiątek" jest zdecydowanie mniej. Komentarze wystawione przez użytkowników z tylko jedną napisaną opinią i przyznających "dziesiątkę" temu obiektowi są faktycznie bardzo podobne pod względem stylu pisania, obszerności opinii czy używania charakterystycznych wyrazów. Poza tym na innych stronach obiekt ma zaledwie po kilkanaście opinii (tripadvisor - 63, agoda - 28, hotels - 91, expedia - 88, venere - 91).
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Abcn lubi ten post.
 
 
#9 PostWysłany: 17 Wrz 2015 00:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Wrz 2014
Posty: 134
Loty: 90
Kilometry: 321 722
wilczagorka napisał(a):
...
koszt niewielki a podniesienie rankingu w mieście z dużą konkurencją hoteli bezcenne ;)
...

Nie taki niewielki koszt, bo przecież każdy wpis, to prowizja dla booking.com od klienta hotelu. To raczej byłoby nieopłacalne dla hotelu rezerwować pokoje dla nieistniejących klientów i płacenie prowizji.
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 17 Wrz 2015 00:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5180
Ostrzeżenia: 2
Zbanowany
srebrny
@m55 no wiesz, chyba że hotel się "pomyli" i wystawi pokoje za 1$ a potem te rezerwacje uzna... ;)
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 17 Wrz 2015 00:19 

Rejestracja: 16 Sty 2015
Posty: 100
A booking nie współpracuje gdzieś z jakimś programem, który za ocenę hotelu daje punkty? Jak tak, to komentarze "od czapy" da się bardzo łatwo wytłumaczyć...
Na innych portalach też często oceniają ludzie, którzy nie zadali sobie trudu, żeby dany hotel na jakichś zdjęciach zobaczyć, nie mówiąc już o noclegu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 17 Wrz 2015 00:22 

Rejestracja: 19 Lut 2013
Posty: 412
Loty: 272
Kilometry: 481 946
niebieski
m55 napisał(a):
wilczagorka napisał(a):
...
koszt niewielki a podniesienie rankingu w mieście z dużą konkurencją hoteli bezcenne ;)
...

Nie taki niewielki koszt, bo przecież każdy wpis, to prowizja dla booking.com od klienta hotelu. To raczej byłoby nieopłacalne dla hotelu rezerwować pokoje dla nieistniejących klientów i płacenie prowizji.


no to zależy od wielkości prowizji. może ta dla booking com nie jest za wysoka i dlatego tych opinii jest tak dużo więcej niż na innych portalach

takie gdybanie trochę ;) ale wrzucenie tego w koszty marketingowe i już mniej odczuwalne...na reklamy idą przecież grube pieniądze
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 17 Wrz 2015 00:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2464
srebrny
Spałem w wielu hotelach z Bookingu i za kazdym razem piszę opinie. Chyba tylko raz przekroczyłem 9.
Gdy szukam hotelu to zawsze czytam pare stron opinii bo tyle wystarczy zeby wyłapać minusy typu syf, hałasy czy kiepską obsługę. Zdarza mi się trafić na hotel z oceną 7.x ktory jest niedocenioną perełką. Ale cześciej trafiam na hotele z ponad 9, mające dyskwalifikujące go wady. Po prostu trzeba każdy hotel sprawdzic i tyle. A jesli widać że jest dużo fejkowych wpisów to należy sobie hotel podarować.
Nic nie wiem o punktach za komentarze na bookingu. Ale zeby wystawić trzeba miec rezerwacje. Chyba, że hotel moze jakos wypchnąć taki request od siebie. Co wiecej - rezerwując przez pośredników np Aegean nie ma później możliwości wystawienia komentarza (nie liczy się również do Geniusia chyba).



Wysłane z mojego iPhone (łatwo zgadnąć po błędach z "ułatwiacza" pisania), przez Tapatalk
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez BrunoJ, 17 Wrz 2015 12:34, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 17 Wrz 2015 00:38 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 2903
złoty
Może wystarczy by wtajemniczony "gość" wiedział że 11 listopada za rok cena będzie bardzo promocyjna np 2 $ i zaraz zniknie. Wtedy prowizja booking.com będzie marginalna, a opinia wysoka. Zwrocie uwagę, że jak się posortuje w takiej Grecji po rankingu to wiele tych obiektów z kilkoma/kilkunastoma opiniami z poziomem powyżej 9, a często to jakieś zwykłe kwatery, zaś na innych portalach mają znacznie niższy ranking. Moim zdaniem to hotelarze obchodzą reguły dotyczące oceny hoteli samodzielnie, a nie booking.com za dodatkową opłatą.
Góra
 Relacje PM off
namteH lubi ten post.
 
 
#15 PostWysłany: 17 Wrz 2015 12:27 

Rejestracja: 02 Maj 2012
Posty: 152
Loty: 87
Kilometry: 133 780
To ze hotel ma oceny 10 nie znaczy ze sa one nieprawdziwe. Po zajrzeniu do tego watku tak z ciekawosci sprawdzialam jakie sa moje oceny i w ciagu ostatnich 3 lat wystawialam pieciu hotelem ocene ponad 9.5. W dodatku moje opinie sa zawsze obszerne. I maja duzo szczegolow, bo uwazam ze ja wlasnie takie chcaialbym czytac. Hotel moze byc dobry ale jak obsluga jest swietna tak samo jak i lokalizacja to ja z checia dam 10, a w komentarzu napisze dlaczego.

A co do dziwnych imion nie pasujacych do danego kraju po pierwsze moze to byc nick moze ta osoba pochodzi z Rosji ale od wiekow mieszka w Anglii czy gdzies, albo poprostu chce byc Johnem :)
Góra
 Relacje PM off
namteH lubi ten post.
 
 
#16 PostWysłany: 17 Wrz 2015 12:43 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2012
Posty: 1442
Ja zgłosiłem bookingowi hotel, co do którego miałem wątpliwości dot. uczciwości opinii i potem przez jakiś czas nie można go było zabookować. Obecnie można, ale ocena spadła z okolic 8,5 na 7,1 przy kilkuset opiniach.
Góra
 Relacje PM off  
 
#17 PostWysłany: 17 Wrz 2015 12:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2464
srebrny
Tutaj jest jeszcze kwestia w jakiej skali oceniamy to my, śpiący w hotelach. Jedno z pytań jest typu "czy hotel ma wszystkie potrzebne wyposażenie", albo "czy śniadanie było wysokiej jakości". Mało który hotel średniej kategorii ma naprawdę wypasione śniadanie, a i do wyposażenia można narzekać. Mnie np. denerwuje wyciskane mydło pod prysznicem, wolę buteleczki. Bo tak. W jednym hotelu mam deskę do prasowania a w drugim zamiast szafy mam drążek i cały wieczór, obok telewizora musze podziwiać swoje koszule (Accor? ;-)
Nawet jeśli świadomie decyduję się na taki standard, nie oznacza to że dam hotelowi maxa, tylko dlatego że drążek był na swoim miejscu, albo że kelner szybko uzupełnił talerz z 'suszoną' jajecznicą, wykazując duże zaangażowanie.
Niby powinno się oceniać hotele w swojej kategorii czyli nie mieszać 3 i 4 gwiazdkowych np. ale z mojej strony - jeśli za oba zapłaciłem po 100EUR za noc, to ten 3* z mniejszą ilością wypasu jest po prostu gorszy i tyle. Uważam że wszystko powyżej 8 do bardzo dobra ocena. Poniżej 7 w zasadzie wychodzi spoza mojego kręgu zainteresowań. Nie mniej czytam zawsze, bo czasem nawet w bdb hotelu wszyscy są bardzo zadowoleni, tylko ulica niefajnia wieczorem, albo tylko hałaśliwe tramwaje pod oknem. itd., itd. Trzeba wyłapywać detale. Choćby przykład z tego wątku - po przeczytaniu kilku opinii w super hotelu udało się wyłapać że te opinie są najprawdopodobniej trefne.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#18 PostWysłany: 17 Wrz 2015 12:57 

Rejestracja: 21 Lis 2014
Posty: 600
Ja również spotkałem się z podobnym zjawiskiem- zupełnie nowy obiekt na Krecie w bardzo niskich cenach (może i nawet realnych jak na tamte okolice). Przepiękne zdjęcia. Obiekt współpracujący z booking.com od miesiąca, mający około 100 opinii i wszystkie idealne. Dające średnią ponad 9.

Niestety nazwy nie pamiętam, bo to ze 2 lata temu było. 2 m-ce później obiektu już nie było na booking.com wcale.
To był przykład jaskrawy i chamski- pewnie dlatego wyłapany.

Natomiast- jak już inni zauważyli- dorobić sobie jakiś procent fałszywych komentarzy, żeby podnieść średnią, to żaden problem technicznie.
Bierzemy kilkunastu znajomych i robimy faktycznie fałszywe rezerwacje po bardzo niskiej cenie. A czasem może i po typowej- podniesienie sobie opinii kosztem raptem kilku prowizji dla booking.com i tak może przynieść długofalowe zyski.

Nie rozumiem, czemu dla innych z Was to się wydaje nierealne, jak jest całkowicie realne i bardzo proste do zrobienia- oraz, przy dozie rozsądku i inteligencji, absolutnie nie do wyłapania.
Góra
 Relacje PM off  
 
#19 PostWysłany: 17 Wrz 2015 13:06 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 1916
Loty: 191
Kilometry: 627 645
niebieski
robimy rezerwacje i placimy prowizje boooking wystawiamy opinie

nastepnie boooking prosi hotel o ksero faktur bo chca skontrolowac opinie i co?

na poczatku istnienia hotelu opinie sa lepsze bo kazdy sie stara-logiczne.

dlaczego "genius" zazwyczaj wystawia nizsza note? bo "genius" zazwyczaj wiecej podrozuje,wiecej przebywa w hotelach i wiecej widzi niedociagniec

nie szukajcie sensacji.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#20 PostWysłany: 17 Wrz 2015 13:16 

Rejestracja: 02 Maj 2012
Posty: 152
Loty: 87
Kilometry: 133 780
BrunoJ napisał(a):
Tutaj jest jeszcze kwestia w jakiej skali oceniamy to my, śpiący w hotelach. Jedno z pytań jest typu "czy hotel ma wszystkie potrzebne wyposażenie", albo "czy śniadanie było wysokiej jakości". Mało który hotel średniej kategorii ma naprawdę wypasione śniadanie, a i do wyposażenia można narzekać. Mnie np. denerwuje wyciskane mydło pod prysznicem, wolę buteleczki. Bo tak. W jednym hotelu mam deskę do prasowania a w drugim zamiast szafy mam drążek i cały wieczór, obok telewizora musze podziwiać swoje koszule (Accor? ;-)
Nawet jeśli świadomie decyduję się na taki standard, nie oznacza to że dam hotelowi maxa, tylko dlatego że drążek był na swoim miejscu, albo że kelner szybko uzupełnił talerz z 'suszoną' jajecznicą, wykazując duże zaangażowanie.
Niby powinno się oceniać hotele w swojej kategorii czyli nie mieszać 3 i 4 gwiazdkowych np. ale z mojej strony - jeśli za oba zapłaciłem po 100EUR za noc, to ten 3* z mniejszą ilością wypasu jest po prostu gorszy i tyle. Uważam że wszystko powyżej 8 do bardzo dobra ocena. Poniżej 7 w zasadzie wychodzi spoza mojego kręgu zainteresowań. Nie mniej czytam zawsze, bo czasem nawet w bdb hotelu wszyscy są bardzo zadowoleni, tylko ulica niefajnia wieczorem, albo tylko hałaśliwe tramwaje pod oknem. itd., itd. Trzeba wyłapywać detale. Choćby przykład z tego wątku - po przeczytaniu kilku opinii w super hotelu udało się wyłapać że te opinie są najprawdopodobniej trefne.


Moim zdaniem nie mozemy narzekac na cos na co sie zgodzilismy wiec skoro na zdjeciach widze ze jest drazek zamiast szafy to moim zdaniem nie mozna sie do tego przyczepic i obnizac oceny. Ale mozna juz napisac w komentarzu. Co do wyposazenia hotelu latwo stwierdzic czy bylo wszystko czy nie.
Co do sniadania nie kazdy hotel jest ze sniadaniem. Ja zazwyczaj wybieram te bez. Z drugiej strony pytanie dotyczy klasy posilku nie wielkosci, wiec jak sniadanie bylo dobre powinnismy je wysko ocenic, jak bylo malo nalezy napisac w komentarzu.
Co do mydla przepraszam ale obnizanie oceny dlatego ze jest w inne niz lubimy jest juz czepianiem sie.
Za kelnera tez bym nie dala wyzszej oceny ale juz za recepcjonistke czy wlasciciela ktory chetnie ze wszystkim pomoze o kazdej porze tak.
A co do cen wszystko zalezy od lokaliazacji i terminu dlatego nie mozemy zakladac ze oba kotele beda takie same bo zaplacilismy tele samo.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 37 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], Sogou [Spider] oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group