Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 112 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 17 Lut 2015 19:05 

Rejestracja: 31 Lip 2013
Posty: 118
Loty: 131
Kilometry: 270 466
przeszukałem cala stronę i nie mogę nigdzie znaleźć zmiany miejsca w samolocie a także zmiany posiłku na pokładzie. Posiłki i miejsca przydzielone są z góry ;/


Ostatnio edytowany przez koncentrator, 17 Lut 2015 21:45, edytowano w sumie 1 raz
Poprawa literówki.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 17 Lut 2015 21:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2497
srebrny
Ja uzywalem aplikacji mobilnej i bez problemu moglem wybrać miejsce, posilkow nie ruszałem więc nie wiem, chociaż kojarzę takie parametry przy koncie programu lojalnościowego. Oczywiście wybór miejsca 24h przed odlotem, gdy można już zrobić checkin.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 05 Maj 2015 12:03 

Rejestracja: 07 Kwi 2011
Posty: 59
15 kwietnia kupiłem bilet Air France do Stambułu dla dziecka.
Cena 1500 pln.
Wylot 31 maja. Powrót 7 czerwca.
Dzisiaj się dowiedziałem, że jednak dziecko nie może lecieć (choroba, szczepienia itd.).
Czy jest szansa na odzyskanie pieniędzy?
Na bilecie mam napisane:
no-refundable ticketing fee
no-refundable credit card surcharge.
Są jakieś sposoby aby odzyskać 1500 albo jakąś mniejszą kwotę?
Będę wdzieczny za pomoc.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 05 Maj 2015 12:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Gru 2013
Posty: 1845
Loty: 70
Kilometry: 116 299
Podatki i opłaty lotniskowe do odzyskania na pewno.
_________________
Image
MOJE RELACJE Z PODRÓŻY
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 05 Maj 2015 12:22 

Rejestracja: 18 Sie 2012
Posty: 468
Loty: 30
Kilometry: 33 014
Może warto skontaktować się z AirFrance, przedstawiając odpowiednie zaświadczenia lekarskie, że aktualnie podróż nie jest możliwa, ze względu na stan zdrowia? Być może zwrócą pieniądze, albo pozwolą zmienić termin.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 13 Maj 2015 14:34 

Rejestracja: 07 Kwi 2011
Posty: 59
Dzwonilem do AF.
Zwrot niemozliwy.
Zmiana dat mozliwa za 800 pln dla 3 osob.
Z tym, ze zmiana dat niewiele daje bo nie wiem co bedzie ze zdrowiem dziecka za miesiac. Teraz wyszla sprawa innej choroby i lekarka zdecydowanie odradza latanie.

ps. Jak sie zabrac do odzyskania chociaz częsci kasy? Nie ma zadnej opcji na zwrot chociaz biletu za dzieciaka 1500 pln?
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 13 Maj 2015 14:39 
Redaktor F4F

Rejestracja: 08 Kwi 2012
Posty: 3844
Loty: 39
Kilometry: 33 222
Może da się odzyskać chociaż podatki i opłaty?
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 14 Maj 2015 10:06 

Rejestracja: 07 Kwi 2011
Posty: 59
No właśnie chce odzyskać chociaż opłaty i podatki. Jak się do tego zabrać?
Telefon do AF i anulacja biletu i prosba o zwrot czy jak?
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 14 Maj 2015 11:25 

Zumko napisał(a):
No właśnie chce odzyskać chociaż opłaty i podatki. Jak się do tego zabrać?
Telefon do AF i anulacja biletu i prosba o zwrot czy jak?



Wystarczy poczytać ich stronę internetową:

"Zwroty biletów
W przypadku chęci zwrotu biletu prosimy o kontakt z działem Rezerwacji Air France pod numerem +48 22 556 64 00 (Godziny otwarcia: Od poniedziałku do piątku, 08.00-18.00).

Zweryfikujemy taryfę w bilecie pod kątem możliwości zwrotu oraz dokonamy zwrotu.

W przypadku zakupu biletu w biurze podróży, prosimy o bezpośredni kontakt z nim w celu dokonania zwrotu."

http://www.airfrance.com/PL/pl/local/av ... sement.htm
Góra
 PM off  
 
#10 PostWysłany: 04 Paź 2015 22:36 

Rejestracja: 11 Sie 2013
Posty: 56
Loty: 215
Kilometry: 517 926
Mam bardzo ambiwalentne odczucia. Z jednej strony w kluczowym punkcie bardzo nam pomogli, z drugiej strony prawie cała reszta naszych przygód zdecydowanie wskazuje na to aby nie korzystać z francuskiego przewoźnika. Zacznę jednak od początku. Bilety WAW-CDG-GRU-IGU-GIG-CDG-WAW, kupione w ramach promo, za pośrednictwem tickets.pl. Po zakupie biletów telefonuję do polskiego przedstawicielstwa Air France z pytaniem, czy jest lub będzie możliwy przy odprawie upgrade do premium economy. Po 10 minutach oczekiwania, przemiła pani informuje mnie, że w tej klasie rezerwacyjnej takiej opcji nie ma. Ok, nie to nie, trudno.
W sierpniu tickets.pl przesłał mi do akceptacji zmianę planu lotu. Zmianie uległy godziny wylotów, więc spoko, nie ma sprawy, akceptuję. Czekam tydzień na nowe bilety, ale po nich ani widu ani słychu. Wydzwaniam więc przez tydzień do tickets.pl, z pytaniem co się dzieje, na co również przemiłe panie, a czasem i panowie informują mnie, że Air France nie potwierdził nowej rezerwacji. Dzwonię więc do polskiego oddziału AF, a tam kolejna przemiła pani informuje mnie, że to nie ich problem, bo bilety były wystawione przez oddział AF na Ukrainie, więc mam dzwonić do nich, bo ona w Warszawie nic nie może zrobić. Dziwne, bo to jednak ta sama firma, ale ok . Po kilku rozmowach z Kijowem bilety przyszły. Oczywiście przy check-in okazało się, że system jednak zaproponował mi upgrade do Y+.

Wylot z WAW do CDG o szóstej rano. O pierwszej w nocy przychodzi sms, że lot został odwołany z powodu awarii samolotu, a nowy plan lotu jest na stronie AF. Wchodzę na stronę, a tam dość niemiła niespodzianka, bo przylot do IGU który pierwotnie miał być o 23.00 jest następnego dnia o 13.30. Nie byłoby większego problemu gdyby nie fakt, że następnego dnia o 12.00 mieliśmy wylatywać z IGU do RIO, a kilka kolejnych lotów po Brazylii było na jednym i tym samym bilecie. W związku z tym, pomimo tego że wiedzieliśmy, że lot jest odwołany pojechaliśmy o 6.00 rano na lotnisko. Wytłumaczyliśmy dziewczynie z AF w czym problem i po pół godzinie szukania rejsów, które jednak dolecą do IGU, przed 12.00 następnego dnia, dostaliśmy bilety na wieczorny lot do Sao Paulo ....ale British Airways. Z Sao Paulo do IGU miał dowieźć nas na 10.00 TAM. I tak faktycznie się stało. Za tą akcję duży plus dla linii.

Jak tylko wróciliśmy z lotniska, oczekując na wieczorny lot, na stronie AF wypełniłem formularz reklamacyjny i już po czterech dniach otrzymałem maila, że bardzo nas przepraszają, że awaria samolotu, że bezpieczeństwo i te sprawy, ale oczywiście znają swoje obowiązki, więc albo 600 euro albo vouchery na 800 euro. Za szybkie załatwienie reklamacji kolejny plus.

Niestety lot na trasie GIG-CDG zatarł całkiem pozytywne wrażenie, jakie wywarły moje ostatnie kontakty z obsługą francuskiego przewoźnika. Klasa premium w B777 okazała się niestety absolutną porażką. Siedzenia dramatycznie niewygodne, obsługa fatalna, jedzenie bardzo słabe. Naprawdę mam wrażenie, że lot BA w B747 BA w economy do Sao Paulo był pod każdym względem przyjemniejszy, łącznie z komfortem fotela. Także "spacery" po klasie business i economy w czasie lotu pogłębiły moją niechęć do Air France. Takiej beznadziei nie widziałem nawet w amerykańskich liniach, które jakością nie grzeszą. Przyznam, że na long haul był to mój pierwszy kontakt z tą linią. Porównanie Y+ w LOT czy BA z AF jest zadaniem niewykonalnym.

Tytułem uzupełnienia...po wejściu do economy miałem wrażenie koszmarnie wąskich i naćkanych foteli.Właśnie odkryłem dlaczego. Większość linii na B777 ma układ siedzeń 3+3+3, Koledzy z AF/KLM zaszaleli i zrobili 3+4+3. :o


Ostatnio edytowany przez saslong 05 Paź 2015 19:06, edytowano w sumie 3 razy
Góra
 Relacje PM off
mucha lubi ten post.
aviel uważa post za pomocny.
 
 
#11 PostWysłany: 04 Paź 2015 22:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 949
Loty: 111
Kilometry: 163 210
niebieski
Saslong,
czyli tak odwołali Ci lot bez CDG, dali rano lot BA i jeszcze wypłacili odszkodowanie? Kurna, proszę wrzuć skan tej decyzji, bo ja przeoralem orzecznistwo międzynarodowe i z taką sytuacją się nie spotkałem, a LOT mi odmówił wypłaty, bo wcześniej dali mi lot do IST przez VIE Lotem i Austrianem.
_________________
http://metrodraft.blogspot.com/

Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 04 Paź 2015 22:58 

Rejestracja: 11 Sie 2013
Posty: 56
Loty: 215
Kilometry: 517 926
Robaku, to nie tak. Powinniśmy pierwotnie dolecieć do IGU 23.09. o 00.27, a dolecieliśmy 23.09 o 10.40. Na priv wyślę Ci maila od AF
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 04 Paź 2015 23:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Paź 2012
Posty: 482
Loty: 53
Kilometry: 142 596
800 Euro za gorszy fotel w samolocie to całkiem klawo!!! :P
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
saslong lubi ten post.
 
 
#14 PostWysłany: 04 Paź 2015 23:20 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2334
złoty
Robaku napisał(a):
Saslong,
czyli tak odwołali Ci lot bez CDG, dali rano lot BA i jeszcze wypłacili odszkodowanie? Kurna, proszę wrzuć skan tej decyzji, bo ja przeoralem orzecznistwo międzynarodowe i z taką sytuacją się nie spotkałem, a LOT mi odmówił wypłaty, bo wcześniej dali mi lot do IST przez VIE Lotem i Austrianem.



W przypadku odwołania lotu odszkodowanie przysługuje. W razie gdy zaproponowany lot przylatuje odpowiednio 2-4 godz wcześniej/później od pierwotnego odszkodowanie może zostać pomniejszone o połowę.

Co do tego, że LOT odmówił nie jestem zdziwiony ;-)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
saslong lubi ten post.
 
 
#15 PostWysłany: 04 Paź 2015 23:50 

Rejestracja: 11 Sie 2013
Posty: 56
Loty: 215
Kilometry: 517 926
madziaro napisał(a):
800 Euro za gorszy fotel w samolocie to całkiem klawo!!! :P


600 bo voucherów na AF nie biorę :) W zasadzie to akurat odszkodowanie dostałem za lepszy fotel w BA :)
Góra
 Relacje PM off
madziaro lubi ten post.
 
 
#16 PostWysłany: 05 Paź 2015 00:04 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1304
srebrny
saslong napisał(a):
Po zakupie biletów telefonuję do polskiego przedstawicielstwa Air France z pytaniem, czy jest lub będzie możliwy przy odprawie upgrade do premium economy. Po 10 minutach oczekiwania, przemiła pani informuje mnie, że w tej klasie rezerwacyjnej takiej opcji nie ma. Ok, nie to nie, trudno.


Na jakiej podstawie wnioskowałeś o taki upgrade?
Góra
 Relacje PM off  
 
#17 PostWysłany: 05 Paź 2015 00:18 

Rejestracja: 11 Sie 2013
Posty: 56
Loty: 215
Kilometry: 517 926
Na podstawie banknotów emitowanych przez Europejski Bank Centralny ;). Jeżeli są wolne miejsca w wyższej klasie linie często pozwalają a nawet zachęcają do upgrade'u. Taki upgrade jest zwykle możliwy tylko z Y do Y+ i z Y+ do C.
Góra
 Relacje PM off  
 
#18 PostWysłany: 05 Paź 2015 20:04 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1304
srebrny
Aaa ja już myślałem, że jest jakieś tajne hokus pokus, które zwiększa prawdopodobieństwo upgradu za free.
W takim razie zwrot "jest lub będzie możliwy przy odprawie upgrade do premium economy" = czy moge kupić upgrade 8-)
Góra
 Relacje PM off
saslong lubi ten post.
 
 
#19 PostWysłany: 05 Paź 2015 23:19 

Rejestracja: 11 Sie 2013
Posty: 56
Loty: 215
Kilometry: 517 926
Raz w życiu zdarzył mi się darmowy upgrade do C z Y, ale było to wynikiem - jak podejrzewam - statusu milowego i overbookingu. Takich magicznych hokus-pokus chyba nie ma, wbrew temu co czasami różni redaktorzy starają się nam wcisnąć ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#20 PostWysłany: 06 Paź 2015 02:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2016
Loty: 143
Kilometry: 386 059
złoty
saslong napisał(a):
Tytułem uzupełnienia...po wejściu do economy miałem wrażenie koszmarnie wąskich i naćkanych foteli.Właśnie odkryłem dlaczego. Większość linii na B777 ma układ siedzeń 3+3+3, Koledzy z AF/KLM zaszaleli i zrobili 3+4+3. :o


Taki sam układ siedzeń w economy B777 (3+4+3) mają chociażby w Emirates i Etihad. Swiss w nowo zamówionych B777 także. Najdziwniej ekonomiczna wygląda jednak w B777 American Airlines - podobno w niektórych mają układ 2+5+2 :)

A co do relacji - cóż, jak widać Air France nie bez powodu ma aktualnie duże problemy (zwłaszcza prezesi od spraw kadrowych ;) ).
Góra
 Relacje PM off
saslong lubi ten post.
 
 
 [ 112 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group