Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 191 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 03 Mar 2016 00:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 1909
Punkty statusowe: 178
platynowy
Pozwolę sobie odświeżyć ten wątek w związku z pytaniami o serwis na pokładzie AB, które pojawiły się przy okazji zupełnie innego tematu...

Z mojego punktu widzenia sprawa wygląda tak (a lataliśmy z nimi sporo, choć pewnie ze względu na likwidację połączenia GDN-TXL już pewnie nie będziemy), że serwis pokładowy w AB jest zróżnicowany w zależności od długości trasy, no i oczywiście klasy podróży, ale porównując z innymi liniami z podobnej półki (a moim zdaniem "stoją" na niej m. in. SAS, LOT, czy w wielu aspektach LH), trzymają fason.

Na lotach krótkich np. GDN-TXL, czy wewnątrzniemieckich fajerwerków oczywiście nie ma, bo to króciutkie trasy, ale i tak podają różne zimne i ciepłe napoje oraz przekąski (słodki batonik, czy jakieś słone precelki).

Na trasach średniodystansowych (np. na W-py Kanaryjskie), serwis jest wzbogacony o coś większego, np. dużą kanapkę. Ponadto, na ekranach sufitowych są wyświetlane filmy. Nie pamiętam tylko, czy biorą opłatę za słuchawki (bo zazwyczaj mamy swoje). Na tych trasach warto dołożyć nieco i zarezerwować z wyprzedzeniem fotele XL.

Na trasach dalekich, takich od 6 godzin wzwyż, wykonywanych na ich A330, każdy ma swój indywidualny monitor i bezpłatne słuchawki. System nie jest może jakoś przesadnie bogaty, ale jest kilka nowości kinowych (teraz, w marcu mają, np. Gwiezdne Wojny), nieco filmów kilkuletnich i starszych, no i inne typowe rzeczy. Napoje są bezpłatne w trakcie całego lotu (niektóre linie dają je w kl. ekonomicznej tylko do posiłków) i jest całkiem spory wybór, choć za jakieś bardziej wyszukane alkohole trzeba zapłacić. Z jedzeniem w ekonomicznej jest jak w większości linii - bywa różnie i ilościowo nie każdemu wystarczy, więc warto mieć coś w zanadrzu (polecam wszystkim pudełko z obranymi pomarańczami i jakieś ciastka ;) ). Lecąc ostatnio do CUN, na danie główne wybraliśmy pierś kurczaka z drobnymi kluseczkami i było to całkiem ok. Do tego jakaś przystawka, deser. Później jeszcze jeden posiłek, już skromniejszy. Cały czas piszę o Y. Tu ważna uwaga - standardowe fotele w A330 są niemiłosiernie ciasno rozstawione i na nogi jest mało miejsca. Każdy powyżej 1,80 ma przerąbane. Dlatego, naprawdę warto dopłacić do foteli XL, albo przeznaczyć na nie (o ile jeszcze to działa) 10.000 mil topbonus (w jedną stronę). Różnica jest KOLOSALNA, bo miejsca na nogi jest tyle, że można je swobodnie wyprostować, albo założyć jedna na drugą, bez wciskania kolana w fotel przed sobą. Fotele te mają chyba też lepsze siedziska. W każdym razie, gdy oparcie odchyli się maksymalnie do tyłu, ma się taką budżetową namiastkę oldskulowego fotela w C :lol:

Skoro mowa o C, to jest to już oczywiście inna bajka. Wiadomo, nie jest to Singapore Airlines, Cathay Pacific, czy Qatar, ale i tak C w AB jest bardzo dobrym produktem. Fotele dają każdemu indywidualną przestrzeń, choć są dwie lub trzy pary foteli, które stykają się ze sobą tak, że będą pasowały bardziej osobom podróżującym razem. Tworzą one taki micro przedział. Siedziska są wygodne, choć nieco za wąskie i co najgorsze, ZA KRÓTKIE. Po rozłożeniu do pozycji leżącej mają tylko 1,80 m, więc znowu osoby powyżej tego pułapu będą nieco poszkodowane. Każdy fotel ma na wyposażeniu duży, chyba 19" monitor (zawartość systemu jest taka sama, jak w Y, tyle że jakość obrazu jest lepsza), bardzo dobre słuchawki tłumiące hałas, zestaw kosmetyczno-gadżetowy, poduszkę, kołdrę i kapcie. Po wejściu do samolotu (oczywiście z pierwszeństwem wstępu 8-) ) na stoliku każdego fotela czeka karta z menu. W poniedziałkowym locie z CUN wybraliśmy łososia z puree z cukinii, który był - jak na warunki lotnicze - wyśmienity! Najlepszym tego przejawem jest, że córka, która stroni od jedzenia w samolotach, wrąbała wszystko do porcelany. Oczywiście, do tego różne dodatki, przekąski, owoce, desery, dobre wina i inne alkohole. Naprawdę, mucha nie siada...

No i rzecz wspólna dla wszystkich lotów - czekoladowe serduszka na koniec lotu. Mniam, pyszna czekolada.

Na koniec słowo o personelu. Nie przypominam sobie żadnego niemiłego incydentu, np. żeby ktoś nas olewał, czy był w inny sposób niegrzeczny (co zdarzało się w innych liniach). Nie ma tu może uśmiechu non stop, ale zdecydowana większość budzi sympatię. Często sami zagadują, dopytują, proponują. No, a w C to już w ogóle obsługa "prima sort".

Tak więc, moje zdanie o serwisie na pokładzie AB jest zdecydowanie pozytywne. Niestety, nie pokrywa się to z oceną obsługi klienta w kilku innych aspektach. Można różnie trafić, jeśli chodzi o pracowników call center. Niektórzy są bardzo mili i słychać, że starają się znaleźć rozwiązanie, ale czasem trafiałem na jakiś zarozumialców, którzy traktowali mnie, jak skończonego debila. Do tego przypadki uszkodzenia walizek (mieliśmy takie 2) i długotrwały proces uzyskiwania odszkodowania, albo gubienie bagażu i jego dostarczanie z opóźnieniem (ponoć obie te sprawy mają związek z berlińskim Teglem i tamtejszymi "służbami"). Wreszcie, permanentne zmienianie zarezerwowanych miejsc w C. Nasze miejsca zarezerwowałem z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem i w tym czasie, bez jakiegokolwiek informowanie mnie o tym, zmienili je nam 3 razy, za każdym razem perfidnie dając fotele w 5. rzędzie (najbliżej toalet). Na szczęście sprawdzałem sam co jakiś czas stan naszej rezerwacji i za każdym razem, gdy stwierdzałem podmiankę dzwoniłem i udawało mi się przywrócić upatrzone na seatguru miejsca. Za ostatnim razem obiecali, że już zmian nie będzie. I co? przy check-inie w CUN dostajemy karty pokładowe z fotelami w zupełnie różnych miejscach, z czego jeden oczywiście w rzędzie 5. Szlag mnie trafił, gościu nie był w stanie nic z tym zrobić, ale udało się ostatecznie załatwić ten problem bezpośrednio przed wejściem na pokład. Tam zrobiliśmy z obsługą i parą starszych Niemców pewną roszadę (pani miała klaustrofobię a dostała wbrew swej rezerwacji miejsca w 1. rzędzie, w owym micro przedziale). Cóż, naszych pierwotnie upatrzonych miejsc nie dostaliśmy, ale rząd 1. był ok.

Reasumując, znajdą się zapewne i tacy, dla których AB to syf i malaria, ale ja osobiście, po kilkudziesięciu przelotach na pokładach ich maszyn twierdzę, że linia jest w porządku. Ma swoje wpadki i słabsze strony, ale w tej klasie nie ma się czego wstydzić (no, chyba że lotniska macierzystego :roll: ). Dlatego żałuję, że rezygnują z latania do GDN. Mają fajną siatkę połączeń do różnych miejsc wakacyjnych, a tego w GDN ciągle baaaardzo mało.


Ostatnio edytowany przez krasnal 28 Lip 2016 16:45, edytowano w sumie 3 razy
Zmiana tytułu
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
Grzegorz40 uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: Air Berlin
#2 PostWysłany: 03 Mar 2016 00:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Gru 2015
Posty: 24
Punkty statusowe: 0
Również nie mogę powiedzieć złego słowa na Air Berlin. Lot WAW - TXL standard, nic szczególnego, ale załoga uprzejma i uśmiechnięta. Lot TXL - AUH zupełnie inna bajka: nowiutki A330 (2-4-2), w dodatku pusty w obie strony. Załoga sama zachęca do zajmowania poczwórnych miejsc do spania :) Jedzenie w economy standard, ale dają butelkę wody, co moim zdaniem jest super - nie trzeba biegać po kubeczki. Dodatkowo alko do oporu, z whiskey serwowali Jeam Beana - idealne na sen :) Polecam.


Ostatnio edytowany przez michzak, 15 Wrz 2016 13:16, edytowano w sumie 1 raz
Niepoprawny kod lotniska
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Air Berlin
#3 PostWysłany: 03 Mar 2016 00:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 706
Loty: 69
Kilometry: 196 395
Punkty statusowe: 75
złoty
Gdyby nie sztuczny, wymuszony uśmiech stewek, wszystko byłoby z nimi okay :D
_________________
Relacja z Filipin 2016
Relacja z Filipin 2017 LIVE
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Air Berlin
#4 PostWysłany: 31 Mar 2016 02:44 

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 218
Punkty statusowe: 14
niebieski
Lecieliśmy nimi z Lanzarote do Berlina Tegel.
Samolot miał ok. 30 min opóźnienia, a to chyba tylko wina tego, że wpuszczano grupami pasażerów od końca samolotu do przodu, aby był porządek.
Na koniec przeprosili i dali serduszka Lindt.

W czasie lotu darmowy poczęstunek oraz dwa razy proponowali napoje.
Obsługa miła, uprzejma. Samolot w bardzo dobrym stanie, siedzenia wygodne, zadbane, czysto. Niemiecka jakość.

Nie narzucali się z ofertami jak w WizzAir/Ryanair.

Podczas odprawy nie robili problemu, że miałem dwa bagaże podręczne (w jednym kurtki i poduszki) oraz reklamówkę z free duty.
Nie sprawdzali wielkości bagażu podręcznego, ani wagi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 15 Wrz 2016 13:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Maj 2014
Posty: 706
Loty: 72
Kilometry: 137 135
Punkty statusowe: 48
srebrny
Czy przy dwóch osobach, o ile olejemy płatne miejsca, sadzają obok siebie czy można trafić dwa różne końce?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 15 Wrz 2016 13:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 1909
Punkty statusowe: 178
platynowy
Odprawa online jest bezpłatna. Nie powinno byc żadnego problemy, by zająć wtedy 2 miejsca obok siebie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 29 Wrz 2016 07:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 1909
Punkty statusowe: 178
platynowy
To, o czym przebąkiwano od jakiegoś czasu stało się ciałem:





http://www.airberlingroup.com/en/press/ ... erm-growth





Mam nadzieję, że moje najbliższe loty (AUH-BER w listopadzie i BER-FNC-BER w styczniu) odbędą się bez żadnych komplikacji (zgodnie z zapowiedzią w notce).



Skoro chcą się skupić m.in. na Europie Wschodniej, może wróci TXL-GDN? Albo pojawią się jakieś inne połączenie miedzy BER lub DUS i Polską?

Na razie mam jednak smutne przemyślenie, że topbonus utracił jakikolwiek sens. Dobrze że wydałem prawie wszystkie mile.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 05 Paź 2016 19:27 

Rejestracja: 05 Paź 2016
Posty: 16
Loty: 42
Kilometry: 81 809
Punkty statusowe: 1
Witam!
Podbijam nieco temat ponieważ chciałem zapytać bardziej doświadczone osoby w temacie podróżowania i linii lotniczych, czy ostatnie doniesienia na temat Air Berlin (kolejny rok ogromnych strat, cięcia, zwolnienia, szeroko zakrojona restrukturyzacja) mogą mieć jakikolwiek realny wpływ na moją podróż tą linią do USA wiosną 2017 roku, na którą mam już zakupione bilety? Na ile poważnie należy traktować ostatnie informacje o Air Berlin? Czy istnieje ryzyko upadku linii do tego czasu i niejako pozostawienia mnie na lodzie? Z góry dzięki za odpowiedź.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 05 Paź 2016 19:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 1909
Punkty statusowe: 178
platynowy
Nie sądzę, byś miał problem. Trasy do USA będą działać nadal, a sama linia nie upadnie (a w każdym razie do wiosny :D ).
Ja lecę z nimi w styczniu z Berlina na Maderę i tu już mam pewne wątpliwości, czy lot będzie aby na pewno zrealizowany przez AB. Zgodnie z ich zapowiedzią, cele "turystyczne" mają być oddane innej (nowej?) spółce, która ma się zająć podróżami wakacyjnymi. No, ale do stycznia jest już niewiele czasu, więc chyba nie zdążą :-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 05 Paź 2016 21:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 1881
Loty: 98
Kilometry: 205 070
Punkty statusowe: 144
platynowy
Usa/UAE iKanary się utrzymają bo to kluczowe kieurnki. Bardziej obawiam sie niszowych tras typu Salzburg
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 21 Gru 2016 16:18 

Rejestracja: 03 Wrz 2015
Posty: 311
Zbanowany
Punkty statusowe: -17
Etihad wycofuje sie sprzedaje udzialy, przychodzi nowy prezes AB pracowal dla Lufthansy (mowia cos o zakupie czesci firmy przez Lufthanse).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 21 Gru 2016 16:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 1909
Punkty statusowe: 178
platynowy
Ciekawe, jak długo pociągnie jeszcze TopBonus... Mam tam jeszcze 30000 mil. Dobrze że całą ich masę wykorzystałem w tym roku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 21 Gru 2016 16:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 1881
Loty: 98
Kilometry: 205 070
Punkty statusowe: 144
platynowy
Na Twoim miejscu transferowalbym kub wylatal tylko, maja okropne doplaty
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 21 Gru 2016 17:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 1909
Punkty statusowe: 178
platynowy
Wysokość opłat jest bardzo zróżnicowana. Najczęściej wysoka, ale ciut ponad 50 EUR za SYD-AUH-TXL w C to chyba raczej niedużo ;-)
Nie zmienia to jednak faktu, że mil trzeba się rzeczywiście pozbyć...
Co masz na myśli pisząc o transferowaniu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 28 Gru 2016 09:32 

Rejestracja: 21 Gru 2010
Posty: 366
Punkty statusowe: 10
niebieski
Witam,

Zamierzam pierwszy raz zarezerwować bilety w Air Berlin i widzę, że jedyną możliwością uniknięcia prowizji jest płatność giropay, która z tego co widzę jest dostępna tylko dla mieszkańców Niemiec. W związku z tym zastanawiam się nad zakupem biletów u pośrednika. A jeśli pośrednik, to którego polecacie?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
bbartekk2 uważa post za pomocny.
 
      
#16 PostWysłany: 29 Gru 2016 00:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 2066
Punkty statusowe: 47
srebrny
expedia. Zawsze
_________________
2017: La Molina,Andorra,Dublin,Howth,Białystok,Puszcza Knyszyńska,Las Palmas,Abu Dhabi, Kępno, Chojęcin,Colchester,Trabucador, Sant Pere y Pescador, Begur, l'Escala,Vitoria,Lo Stagnone, Zingaro Park, Bratysława, Tarifa
"lepiej nie jechać i nie żałować niż jechać i żałować" - Tony Halik
Góra
 Profil Relacje PM off
Rockriderr lubi ten post.
fly4me uważa post za pomocny.
 
      
#17 PostWysłany: 11 Sty 2017 10:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Maj 2014
Posty: 706
Loty: 72
Kilometry: 137 135
Punkty statusowe: 48
srebrny
Czy ktoś może wie jaka jest praktyka w AB w przypadku opóźnienia dolotu na lot long haul? Przykład WAW-TXL łapie +60 minut (tak było w ubiegłą sobotę) i w ten sposób w TXL lot na JFK odlatuje bez pechowcy? A kolejny ich kurs jest np za trzy dni.
Oczywiście wszystko na jednym bilecie.

...z tapatalka...
Góra
 Profil Relacje PM off
Szyn3k lubi ten post.
 
      
#18 PostWysłany: 11 Sty 2017 10:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sie 2011
Posty: 653
Loty: 134
Kilometry: 210 669
Punkty statusowe: 48
srebrny
Też się chętnie dowiem, mam w marcu 50 min na TXL, lot z WAW, później właśnie na JFK. Wiem, że latają tez z DUS, ale nie ma opcji żeby przerzucili na TXL-DUS-JFK, bo nie starczy czasu. Do ORD też odlatuje wcześniej. Kolejne loty mają dopiero następnego dnia, więc jeden dzień w plecy.

Czy w przypadku opóźnienia na pierwszym legu i w konsekwencji spóźnienia na lot TALT przysługuje odszkodowanie?
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez Szyn3k, 11 Sty 2017 10:52, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
zawiert lubi ten post.
 
      
#19 PostWysłany: 11 Sty 2017 10:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 1909
Punkty statusowe: 178
platynowy
podejrzewam, że przebukują na innego przewoźnika z Oneworld - o ile taka opcja jest. Takiej sytuacji, jak opisujecie nie miałem, ale gdy odwołali mi lot AB z AUH do TXL dostałem w zamian lot EY do FCO i potem AB z FCO do TXL. Miałem duże opóźnienie (ok. 10 godzin), ale to na pewno i tak lepsze, niż 3 dni ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#20 PostWysłany: 11 Sty 2017 12:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sie 2011
Posty: 653
Loty: 134
Kilometry: 210 669
Punkty statusowe: 48
srebrny
Z tego co się dowiedziałem, w miarę dostępności bilety są przebookowywane na inne linie w ramach sojuszu. Czyli tak jak pisał @tropikey.

Najwięcej możliwości daje chyba lot BA i AA.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 191 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group