REKLAMA

Pierwsze czartery polecą z Modlina już w te wakacje! Na początek kilka „ciepłych” kierunków

Foto: Kristi Blokhi / Shutterstock

– Rozmawiamy z dwoma biurami podróży i choć wciąż dopinamy szczegóły, to mogę powiedzieć, że już w tym sezonie letnim pierwsze czartery przeniosą się na lotnisko w Modlinie – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Leszek Chorzewski, prezes podwarszawskiego portu.

Lotnisko w Modlinie znajduje się w procesie dużych zmian – w połowie marca udziałowcy zgodzili się na dokapitalizowanie spółki przez Mazowsze kwotą 50 mln PLN, która pozwoli na rozbudowę portu.

I choć wciąż jest to tylko deklaracja, to Modlin kuje żelazo póki gorące i negocjuje z biurami podróży.

Chodzi oczywiście o przeniesienie operacji czarterowych z Lotniska Chopina, w związku z ograniczoną przepustowością warszawskiego portu. Zarządzający lotniskiem PPL pragnie zachęcić touroperatorów do przenosin do Radomia, gdzie chce zbudować duży port lotniczy dla czarterów i tanich linii. Biura podróży są raczej temu niechętne, ale nie mają dużo czasu – według deklaracji PPL, w 2021 roku na Chopinie nie będzie już żadnych czarterów.

Sam prezes PPL Mariusz Szpikowski mówi, iż jest spokojny o to, że przewoźnicy przeniosą się do Radomia.

Tymczasem Modlin stara się przekonać biura podróży do swojej oferty. I wszystko wskazuje na to, że są już pierwsi zainteresowani.

– Prowadzimy zaawansowane rozmowy z dwoma biurami podróży i choć wciąż dopinamy szczegóły, to mogę powiedzieć, że już w tym sezonie pierwsze czartery przeniosą się na lotnisko w Modlinie – mówi Leszek Chorzewski, prezes lotniska w Modlinie. – A zgodnie z deklaracjami branży, można się spodziewać, że w kolejnych sezonach znaczna część połączeń czarterowych z Lotniska Chopina przeniesie się do Modlina – dodaje.

Chorzewski zastrzega jednak, że w tym sezonie w Modlinie znajdzie się jedynie kilka połączeń do ciepłych krajów – góra kilkanaście lotów tygodniowo.

Foto: Martyn Jandula / Shutterstock

Dodaje też, że choć rozbudowa lotniska jest absolutnym priorytetem, to nie jest to warunek sine qua non do przenosin linii czarterowych.

– Obecnie obsługujemy ponad 3 mln pasażerów rocznie, ale całkowita przepustowość terminala wynosi 4,2 mln pasażerów. Ryanair korzysta z naszego lotniska przez 19 godzin w ciągu doby, a to oznacza, że mamy duże rezerwy – nie tylko w nocy, ale też w środku dnia, między porannym i wieczornym szczytem. Na bazie istniejącej infrastruktury jesteśmy więc w stanie przyjąć nawet kilkaset tysięcy klientów biur podróży – mówi Chorzewski.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Super! Niech żyje Marszałek Struzik i reszta jego druhów! 
mpp1986, 4 kwietnia 2019, 20:36 | odpowiedz

Do których krajów pojedziemy bez problemu? Wszystkie obostrzenia w jednym miejscu! »
REKLAMA
porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.