Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10265 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#1621 PostWysłany: 24 Paź 2014 14:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2981
niebieski
Nie ukrywam, że nie przeczytałem wszystkich 90 stron tego wątku, ale chce wrzucić tutaj swój przykład.
Leciałem z Gdanska przez Monachium to Turcji (całość LH). Lot z Gdanska spóźnił się niecałe 2h (przycieciał z opóźnieniem do GDN), ze względu na warunki pogodowe. Przesiadka w Monachium się nie udała. LH zapewniła hotel oraz zaproponowała alternatywne połączenia (niestety już następnego dnia). Ponieważ oryginalnie planowany był późny przylot do Turcji, więc hotel skasował mnie za noc której nie odbyłem. LH odrzuciła moje zażalenie - bo opóźnienie samolotu oryginalnego było zbyt krótkie żeby się w ogóle łapać na odszkodowanie, bo zagwarantowali nocleg i dolot docelowy (byłem prawie 16h później na miejscu niż planowano). Zaś koszty mojego nieodbytego noclegu ich nie interesują - za szkody 'inne' nie odpowiadają.
rozmawiałem z ULC telefonicznie i twierdzili że nic nie da się załatwić jeśli faktycznie przyczyna była pogodowa.
Ostatecznie olałem, chociaż cały czas się zastanawiam czy nie powinienem jakoś walczyć, przede wszystkim o zwrot kosztów tego hotelu.

Druga sprawa która mnie interesuje - tutaj znowu w formie pytania - czy cos dałoby się zrobić (teoretycznie, bo temat stary, czyli nieaktualny).
Leciałem ponownie LH do Grecji z przesiadką w Monachium. Spadły jakieś wielkie śniegi (początek lutego) i do Monachiium dotarłem ponad 2h po czasie, ku mojej radości mój przesiadkowy samolot jeszcze nawet nie wylądował. Więc się przesiadłem. Po czym niby że odśnieżanie, jeden pas startowy - trzymali nas prawie 2h w zamkniętym samolocie bez widoków na start (Grekosy zaczęły trytac żeby wypuścić ich na fajkę i inne takie scenki).
Potem już w trakcie lotu pilot się wygadał że czekali do północy, bo był strajk greckich kontrolerów, i przed północą nie miałby ich kto obsłużyć. Zamiast na 11 wieczorem, byłem ostatecznie na 4 rano. LH odrzuciła moje zażalenie ze względu na warunki pogodowe (ani słowa o strajku).
Czy taki strajk jest usprawiedliwieniem dla linii czy tez powinni płacić odszkodowanie?
A już jako ciekawostkę - następnego dnia w Grecji (Ateny) okazało się że strajkują taksówkarze, i z torbami goniłem przez miasto.... kocham ten kraj :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Okołoweekendowa wycieczka do Portugalii 🌊🌴 3 dni w Algarve za 799 PLN 🇵🇹 Okołoweekendowa wycieczka do Portugalii 🌊🌴 3 dni w Algarve za 799 PLN 🇵🇹
Podróż do raju 🏝️ Polinezja Francuska + zwiedzanie San Francisco od 3818 PLN 😎 Podróż do raju 🏝️ Polinezja Francuska + zwiedzanie San Francisco od 3818 PLN 😎
#1622 PostWysłany: 24 Paź 2014 14:58 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 926
niebieski
BrunoJ napisał(a):
Czy taki strajk jest usprawiedliwieniem dla linii czy tez powinni płacić odszkodowanie?


Strajk zewnętrzny zdecydowanie jest usprawiedliwieniem. Wewnętrzny (pracowników linii) - tu zdania są podzielone.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1623 PostWysłany: 24 Paź 2014 15:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2034
Loty: 317
Kilometry: 619 201
niebieski
shiver napisał(a):
BrunoJ napisał(a):
Czy taki strajk jest usprawiedliwieniem dla linii czy tez powinni płacić odszkodowanie?


Strajk zewnętrzny zdecydowanie jest usprawiedliwieniem. Wewnętrzny (pracowników linii) - tu zdania są podzielone.

ale po czym wnosisz ze zdania są podzielone - przeorałem troche orzeczeń ETS i raczej tutaj głownie pogoda i jakies anomalie zew. - zakłocanie spokoju w panstwie itp.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1624 PostWysłany: 24 Paź 2014 15:13 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 926
niebieski
Robaku napisał(a):
shiver napisał(a):
BrunoJ napisał(a):
Czy taki strajk jest usprawiedliwieniem dla linii czy tez powinni płacić odszkodowanie?


Strajk zewnętrzny zdecydowanie jest usprawiedliwieniem. Wewnętrzny (pracowników linii) - tu zdania są podzielone.

ale po czym wnosisz ze zdania są podzielone - przeorałem troche orzeczeń ETS i raczej tutaj głownie pogoda i jakies anomalie zew. - zakłocanie spokoju w panstwie itp.


To wiesz więcej ode mnie.
Moja dotychczasowa wiedza mówi:
- strajk kontrolerów, pracowników lotniska, itd. - przyczyna zewnętrzna, niezależna od linii
- strajk pracowników linii - zdania są podzielone - czytałem rozżalone wpisy po decyzjach KOPP uznających tego typu strajki za przyczynę nadzwyczajną, której nie można było przeskoczyć.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Opóźniony lot
#1625 PostWysłany: 26 Paź 2014 14:34 

Rejestracja: 06 Paź 2014
Posty: 5
Mój kolega leciał ostatnio do MAroka przez Bruksele, w Krakowie była mgła i samolot wyleciał z Wrocławia i oczywiscie na lot do Maroka sie spoznil. Poszedl do desku Ryanair i za darmo przebukowano mu lot ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
scomin uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: Opóźniony lot
#1626 PostWysłany: 26 Paź 2014 15:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1574
Loty: 650
Kilometry: 837 895
niebieski
Właśnie gdzieś, kiedyś słyszałem już o takim przypadku... A gdzie załatwiał przebookowanie? W Krakowie, Wrocławiu czy w Charleroi?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Opóźniony lot
#1627 PostWysłany: 26 Paź 2014 17:55 

Rejestracja: 06 Paź 2014
Posty: 5
W Brukseli. Tylko, że odlot miał dwa dni później. Moge zapytać jak to zrobił jak wroci ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1628 PostWysłany: 27 Paź 2014 15:53 

Rejestracja: 27 Paź 2014
Posty: 1
Jestem zielony w tych sprawach dlatego też to pytanie.
Wycieczka wykupiona w biurze Itaka do Turcji. Powrót miał być o 1;45 w Warszawie. Ze względu na mgłę lądowaliśmy we Wrocławiu i autokarem do Warszawy. Na lotnisku byliśmy o 11. Czy przysługuje odszkodowanie w tej sytuacji? Gdzie należy wysłać pismo i co powinno zawierać. Z góry dziękuję
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1629 PostWysłany: 27 Paź 2014 15:56 

Rejestracja: 17 Lut 2014
Posty: 104
Loty: 48
Kilometry: 101 952
Nie należy się. Pogoda to sytuacja nadzwyczajna niezależna od przewoźnika.
(Mod - jak w ostatnim poście przed twoim)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1630 PostWysłany: 27 Paź 2014 23:46 

Rejestracja: 27 Paź 2014
Posty: 1
Mam problem. Linia lotnicza zmienila mi godziny bieltu co prawda o nie duzo, ale stwierdzilam ze mam szanse anulowac dzieki temu bilet. Czy ktos ma jakies doswiadczenia z oddawaniem pieniedzy przez linie lotnicza w takiej sytuacji?
Dodam ze linia lotnicza nie zgodzila sie na oddanie pieniedzy.
Jakie mam prawa w takiejk sytuacji jesli odmawiaja? Co moge powiedziec by nie mogli mi odmowic?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Opóźniony lot
#1631 PostWysłany: 28 Paź 2014 00:21 

Możesz zmienić, w tym anulować, ale tylko jeśli zmiana będzie co najmniej 2-godzinna od pierwotnej godziny odlotu (np. z 06:05 na 09:10), w innym wypadku wszelkie zmiany tylko ODPŁATNIE!
Góra
 PM off  
      
 Temat postu: Re: Opóźniony lot
#1632 PostWysłany: 28 Paź 2014 00:40 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9628
HON fly4free
Anonymous napisał(a):
Możesz zmienić, w tym anulować, ale tylko jeśli zmiana będzie co najmniej 2-godzinna od pierwotnej godziny odlotu (np. z 06:05 na 09:10), w innym wypadku wszelkie zmiany tylko ODPŁATNIE!


Okienko dwugodzinne nie wynika znikąd, to raczej kwestia praktyki przewoźnika. Niektórzy pozwalają na zwrot lub zmiany przy znacznie mniejszych korektach rozkładu. Co do samej sprawy zmiany rozkładu - jest to umowne, nawet zmiana dwugodzinna może być dla pasażera uciążliwa z różnych z względów, np. dalszej zaplanowanej podróży. Z uwagi na brak regulacji trudno jednak domagać się zwrotu od przewoźnika w praktyce, jeśli linia odmawia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1633 PostWysłany: 28 Paź 2014 23:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lip 2013
Posty: 482
Loty: 106
Kilometry: 164 594
niebieski
Może ktoś będzie mógł coś podpowiedzieć w temacie odzyskiwania poniesionych kosztów wynikających z anulowania lotu...

W skrócie:
Loty dnia 26.10.2014 na trasie Teheran-Stambuł-Lwów kupiony w lipcu br. Na jednym bilecie (razem z wcześniejszymi lotami w tamtą stronę które odbyły się bez problemu).
Linia Pegasus.

W Teheranie dostajemy Boarding Pass tylko na pierwszy odcinek. Pan z CheckInu drapie się po głowie i mówi, że o drugi BP musimy zapytać w Stambule. Znakuje nam nadawany bagaż na trasę Teheran-Lwów.
Lecimy do Stambułu. Na miejscu dowiadujemy się, że lot do Lwowa jest od dawna odwołany i na pewno zostaliśmy o tym poinformowani, a jeśli nie to dlatego że podaliśmy błędny numer telefonu lub maila. Obsługa jest przy tym skrajnie niemiła, chamska i niechętna do pomocy. Nie mamy żadnego śladu próby poinformowania nas. Podany nr tel był ciągle dostępny, a w skrzynce są inne maile od Pegasusa - informacje przypominające o lotach i punktach itd., ale nic o anulacji [jednak po fakcie zauważam, że w mailach przypominających o wylocie nie jest wymieniony odcinek Stambuł-Lwów. Ciężko to jednak uznać za poinformowanie mnie o odwołaniu lotu].

W Stambule ze strefy przylotów każą nam wyjść do hali terminala co wiąże się z zakupem tureckiej wizy. Po długiej dyskusji i prośbach o możliwość załatwienia tego przez nich lub telefonicznie - kupujemy wizy i udajemy się dalej. Oczywiście musimy powalczyć o nasze bagaże bo są nadane do Lwowa na lot którego nie ma. Po godzinie walki - udaje się.
W biurze biletowym Pegasusa zgadzamy się na przelot w inne miejsce (Praga zamiast Lwowa). Proponowali jeszcze lot kolejnego dnia do Lwowa, ale było to dla nas nieakceptowalne.
Dostajemy bilet.
Na nasze pytanie po co nam była ta wiza - Pani w okienku każe napisać maila do linii z danymi konta w EUR do przelewu - zwrócą za wizę (ale rozmowa wyglądała tak jakby Pani chciała po prostu się nas pozbyć). "Może" zwrócą też inne koszty.

Zatem fakty:
- linia nie poinformowała nas o odwołaniu lotu (nie tylko nas - walczyliśmy wspólnie z drugą parą Polaków. Nie wiadomo ilu ludzi później przybyło na lot do Lwowa z innych kierunków).
- dostaliśmy przelot w inne miejsce (w podobnych godzinach co pierwotnie planowany lot do Lwowa), ale nie zapewniono nam transportu do pierwotnego celu (Lwowa).
- w związku z powyższym ponieśliśmy koszty (w naszym przypadku - dotarcia do Przemyśla/Medyki gdzie zostawiliśmy samochód - od tego miejsca koszt byłby taki sam jak gdybyśmy dolecieli do Lwowa). W przypadku drugiej pary polaków - koszt zakupionego wcześniej biletu autobusowego ze Lwowa do domu (nie mogli go już anulować) oraz koszt dostania się do domu z innego lotniska.
- ponieśliśmy koszt zakupu wizy tureckiej choć była nam zbędna - zmusił nas do jej zakupu Pegasus.
- musieliśmy wziąć dodatkowy dzień urlopu, bo zamiast dotrzeć do domu w niedzielę wieczorem, dotarliśmy w poniedziałek po południu (będąc ciągle w drodze - dotarcie z Pragi do Przemyśla zajęło dodatkowe 12 godzin).

Czy możemy domagać się zwrotu powyższych kosztów? Dodatkowych odszkodowań? Stanowi o tym jakieś międzynarodowe prawo?

Zgodnie z regulacją UE 261/2004/EC w przypadku odwołania lotu i nie poinformowania o tym pasażera w odpowiednim czasie - należy się odszkodowanie (w tym przypadku - lot poniżej 1500km - 250 EUR/os).
Tutaj jednak mamy linię Pegasus (turecka, ale obsługuje loty do i z UE), na trasie z Turcji do Ukrainy (oba kraje poza UE). Czy zatem odszkodowanie się należy?
Jeśli nie na podstawie tego prawa, to może jakiegoś innego?

Pismo lepiej wysłać mailem czy rejestrowanym listem poczty tradycyjnej?
Jaki zgodnie z prawem mogą mieć czas na odpowiedź? Gdzie się odwoływać gdy odrzucą nas wniosek (co zapewne się stanie)?

Z góry dzięki :).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1634 PostWysłany: 29 Paź 2014 00:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2034
Loty: 317
Kilometry: 619 201
niebieski
twój case rozstrzyga jedna orzeczenie unijne, nie pamietam jak się nazywa, ale tam sprawa dotyczyła własnie państw spoza UE , gdzie trybnuł rozstrzygnał, że to unijne rozporządzenie nie bedzie wchodzilo w gre w takim przypadku.
Ew. przejrzyj uzasadnienie, moze da się zahaczyć o coś innego.
No i przejrzyk konwencję montrealską - tam powinna być jakas podpowiedź.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1635 PostWysłany: 31 Paź 2014 16:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Paź 2011
Posty: 866
Loty: 128
Kilometry: 82 783
srebrny
W kwietniu b.r. odwołano mi LO3941 do Poznania z racji "niespodziewanej usterki technicznej". Czy w takim razie przysługuje mi wypłata odszkodowania czy też nie? Poniżej wstawiam skan fragmentu odpowiedzi od ULC

Załączniki:
pismoulc.jpg
pismoulc.jpg [ 254.32 KiB | Obejrzany 1254 razy ]
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1636 PostWysłany: 31 Paź 2014 17:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2010
Posty: 325
Loty: 97
Kilometry: 149 516
niebieski
A co tam napisali na dalszych dwóch stronach?
Skoro już odpisali to chyba oni powinni stwierdzić czy należy się odszkodowanie czy nie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1637 PostWysłany: 31 Paź 2014 17:27 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 926
niebieski
Vojtas napisał(a):
A co tam napisali na dalszych dwóch stronach?
Skoro już odpisali to chyba oni powinni stwierdzić czy należy się odszkodowanie czy nie.


A dokładniej, decyzja powinna być na stronie pierwszej.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1638 PostWysłany: 31 Paź 2014 18:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Paź 2011
Posty: 866
Loty: 128
Kilometry: 82 783
srebrny
ULC stwierdza, że się nie należy. Ale wiadomym mi też było, że usterka techniczna nie może być powodem do odmowy wypłaty odszkodowania, gdyż nie jest to sytuacja nadzwyczajna jak wybuch wulkanu, strajk, śnieżyca etc i dlatego zastanawiam się nad tym czy nie napisać odwołania
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1639 PostWysłany: 31 Paź 2014 18:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2010
Posty: 325
Loty: 97
Kilometry: 149 516
niebieski
Gdzieś czytałem, że jeśli samolot jest na bieżąco serwisowany i są na to papiery to każda usterka traktowana jest jako "niespodziewana". Skoro ULC Cię olał to co Ci pozostaje? Sąd?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1640 PostWysłany: 31 Paź 2014 18:29 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9628
HON fly4free
Problem polega na tym, że co do zasady usterka techniczna, nawet nagła (w sensie ujawniona nagle przed odlotem), nie powinna być traktowana jako nadzywczajna, jeśli nie została wywołana czynnikami trzecimi o właśnie charakterze nadzwyczajnym (niezależnymi od przewoźnika) - w innym wypadku przewoźnik powinien liczyć się z ryzykiem zespucia się samolotu. Niestety KE pod wpływem lobby przewoźników trochę złagodziła tymi projektami list usterek rygor odpowiedzialności i rzeczywiście teraz linie skutecznie zasłaniają się tym (a ULC na tym też jedzie, zwłaszcza jeśli chodzi o LOT, bo jak wiadomo, ULC w sprawach LOT jest wyjątkowo skory do pobłażliwego traktowania naszego przewoźnika :D). W takim stanie będzie raczej trudno coś z tym fantem dalej zrobić, można próbować przed sądem administracyjnym, te wiele razy zajmowały odmiennego od ULC stanowisko, ale czy w takim wypadku tak będzie - raczej będzie to trudne.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10265 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group