Fly4free.pl

Znana linia lotnicza zmienia logo. Nowe… wygląda niemal identycznie jak logo Gazeta.pl!

Foto: Airbus
Nowe malowanie samolotów i identyfikacja wizualna – za kilka dni linie Brussels Airlines przedstawią szczegółowo swój nowy wizerunek. Na razie poznaliśmy nowe logo przewoźnika, które do złudzenia przypomina… logo portalu Gazeta.pl!

O planach wielkiej wizerunkowej zmiany linii Brussels Airlines jako pierwszy napisał branżowy serwis Aviation24.be. Cała operacja planowana była w wielkiej tajemnicy, a odświeżony wizerunek linii Brussels Airlines miał zostać przedstawiony w całości 18 listopada. Do sieci przedostało się jednak nowe logo przewoźnika, więc linia lotnicza nie miała innego wyjścia i potwierdziła, że to część nowej identyfikacji wizualnej przewoźnika.


– Po wielu latach różnych zmian jest niezwykle ważne, abyśmy mogli potwierdzić naszą pozycję na rynku. Dlatego zwracamy się w stronę przyszłości, realizując strategiczne inwestycje, mając jasne priorytety i mocną belgijską tożsamość. Chcemy jasno zaznaczyć, że to początek Nowych linii Brussels Airlines. Zarówno dla naszych pasażerów, którzy w czasie pandemii nie mogli korzystać z naszej zwyczajowej siatki połączeń i usług. Ale także dla naszych pracowników, którzy bardzo przyczynili się do naszej transformacji w zdrową, samowystarczalną firmę, która oferuje perspektywy i jest przygotowana na przyszłość – czytamy w komunikacie prasowym firmy.

Dalej czytamy w nim, że wraz ze zmianami pojawi się też nowe logo i identyfikacja wizualna, którą linia przedstawia jako „symbol wiary w przyszłość”.

Brzmi pięknie, prawda? I wszystko byłoby super, gdyby nie drobny szczegół. Nowe logo Brussels Airlines w warstwie wizualnej jest niemal wierną kopią logotypu portalu Gazeta.pl. Spójrzmy na oba loga i porównajmy: różna jest oczywiście czcionka przy nazwach obu spółek, ale już czerwone kulki są niemal identyczne – różnią się właściwie tylko rozmieszczeniem większych i mniejszych elementów.

Foto: Brussels Airlines / Gazeta.pl

Aktualny logotyp Gazeta.pl został wprowadzony w życie w październiku 2015 roku, nowa identyfikacja wizualna portalu została zaprojektowana przez agencję White Cat Studio.

Co o tak dużym podobieństwie obu logotypów sądzi portal Gazeta.pl? Wysłaliśmy prośbę o komentarz w tej sprawie do firmy Agora i jak tylko otrzymamy odpowiedź, zaktualizujemy nasz tekst.

Tego typu sytuacje w branży lotniczej nie są częste, ale też się zdarzają. W 2019 roku LOT wystąpił na drogę prawną przeciwko Lufthansie, która zdecydowała się na odświeżenie swojego logotypu i nowe malowanie samolotów. Niemiecki przewoźnik zrezygnował wówczas z żółtego koloru i postawił na mieszankę niebieskiego i bieli, co nie spodobało się LOT, którego przedstawiciele dodatkowo twierdzili, że odświeżony „logotyp” Lufy zbyt mocno przypomina polskiego żurawia.

Więcej szczegółów na temat nowej identyfikacji wizualnej Brussels Airlines poznamy 18 listopada. Tego dnia premierę ma mieć też nowe malowanie przewoźnika, który wysłał już swojego Airbusa A319 na lotnisko w East Midlands, gdzie będzie on przemalowany w nowe barwy.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »