REKLAMA

Nadchodzą wielkie zmiany w Air France-KLM! Jedna z marek wchodzących w skład grupy może zniknąć

KLM
Foto: PixieMe / Shutterstock

Francuskie media donoszą, że nowy prezes Air France-KLM planuje w najbliższym czasie ogromną rewolucję we francusko-holenderskiej grupie. Zmiany mają dotyczyć floty, wykorzystania lotnisk, a nawet przemyślenia sensowności istnienia niektórych marek wchodzących w skład spółki.

Air France-KLM to czwarta największa grupa lotnicza w Europie po Lufthansie, Ryanairze i IAG (m.in. British Airways i Iberia) – w zeszłym roku obsłużyła 98,72 mln pasażerów. Mimo to, w działalności grupy potrzebne są poważne zmiany, bo od dawna trawią ją liczne problemy.

A pisząc ściślej – kłopoty dotyczą głównie francuskiej linii, którą trawią strajki i problemy ze związkami zawodowymi, podczas gdy KLM rozwija się bardzo dynamicznie. O problemach tego aliansu pisaliśmy kilka miesięcy temu, gdy w mediach pojawiły się spekulacje, że może nastąpić rozwój obu wielkich linii lotniczych.

Ostatecznie kryzys udało się zażegnać, a szansą na zupełnie nowe otwarcie jest Ben Smith – były prezes linii Air Canada, który kilka tygodni temu został nowym szefem Air France-KLM. Zaczął dość dobrze, podpisując porozumienie z 5 z 7 skłóconych z zarządem Air France związków zawodowych. Ale to dopiero początek zmian. W dzienniku “Les Echos”, który powołuje się na źródła zbliżone do zarządu czytamy o tym, jakie będą najważniejsze zmiany w polityce grupy. Niektóre z nich są absolutnie rewolucyjne.

Jakie to zmiany?

Jednym z praktycznie przyklepanych pomysłów ma być odchudzenie liczby kadr zarządzających zarówno w Air France i KLM, ponieważ wiele stanowisk dubluje się i nie służy to wspólnemu zarządzaniu. Celem jest bowiem większa integracja obu przewoźników. Liczba “zarządzających” ma zostać zmniejszona o połowę.

Wielkie zmiany zajdą też, jeśli chodzi o rozwój i promocję marek. W „Les Echos” czytamy, że główny nacisk zostanie położony ponownie na flagowe linie, czyli Air France i KLM. To zaś oznacza, że wolniej będą się rozwijały takie linie jak Joon, Transavia czy Hop! To dość zaskakująca zmiana, bo przecież jeszcze niedawno dało się słyszeć, że spółka postawi na rozwój low-costowych marek takich jak właśnie Transavia czy Joon.

samolot linii Joon
Foto: Joon

Przyszłość "hipsterskiej" linii lotniczej zagrożona?

Tu dochodzimy do bardzo ważnej zmiany: przyszłość Joon, czyli niedawno utworzonej linii lotniczej w ramach grupy, nie jest jasna. Według “Les Echos”, sporo wskazuje na to, że zostanie ona zlikwidowana lub w najlepszym razie zmarginalizowana. Powód? Według zarządu wielu pasażerów nie rozumie filozofii działania tej linii i wydaje im się ona zbyt skomplikowana. Przypomnijmy, że Joon to “hipsterska” linia lotnicza, adresowana do tzw. millenialsów – więcej na temat tego nietypowego biznesowego podejścia możecie przeczytać TUTAJ.

W “Les Echos” czytamy, że jednym z powodów powołania tej linii było zmniejszenie kosztów pracowniczych, ale jak się okazuje, gra nie jest warta świeczki dla nowego prezesa.

Spore zmiany w organizacji czekają też paryskie lotnisko CDG, czyli główny hub Air France. O ile na zapchanym lotnisku Schiphol w Amsterdamie zarządzanie ograniczoną przepustowością jest optymalne, to w Paryżu sytuacja jest daleka od ideału: mamy bardzo dużo lotów w czasie porannej, popołudniowej i wieczornej fali, a są godziny, gdy liczba operacji lotniczych jest znikoma. Oznacza to, że rozkład lotów będzie w przyszłości realizowany znacznie bardziej racjonalnie.

Zmiany mają też dotyczyć polityki flotowej obu przewoźników, bo zdaniem nowego prezesa Air France i KLM mają zdecydowanie zbyt wiele rodzajów samolotów. Jak to rozwiązać? Jest możliwe, że Air France przejmie Airbusy A350, które zamówił KLM, z kolei Holendrzy otrzymają część Boeingów 787 Dreamliner, które pierwotnie zamówiło Air France.

Kolejny gwóźdź do trumny Airbusa A380?

Według francuskich mediów Air France najpewniej porzuci też plany generalnego odnowienia wnętrz w swoich Airbusach A380. Powodem są zbyt wysokie koszty – remont jednego A380 kosztuje aż 45 mln EUR. Air France dalej będzie użytkował te samoloty, ale o retroficie możemy zapomnieć.

***

Co sądzicie o tych zmianach?

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
"w mediach pojawiły się spekulacje, że może nastąpić rozwój obu wielkich linii lotniczych"Chyba miało być "rozwód"?
Mario21, 3 listopada 2018, 2:08 | odpowiedz
miasteczko Ostuni
Najlepsza oferta

First minute: Bari od 78 PLN

Karolina Solecka | 2019-03-18 21:50
REKLAMA
REKLAMA
Sprawdź relacje z podróży tutaj
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.
porównaj loty, hotele, lot+hotel