Wizz Air wyjaśnia przyczyny zmiany polityki bagażowej. Kiedy wejdą w życie i co nas czeka?
Węgierski przewoźnik poinformował, że tylko pasażerowie z wykupioną usługą Wizz Priority będą mogli zabrać ze sobą na pokład swój bagaż podręczny. Tylko u nas tłumaczy, jak będzie wyglądała ta zmiana i kiedy zostanie wprowadzona w życie.
[AKTUALIZACJA]
Wizz Air tłumaczy wprowadzenie zmian we wnoszeniu na pokład bagażu podręcznego koniecznością poprawienia procesu wchodzenia na pokład oraz zwiększenia punktualności, zwłaszcza na szczególnie popularnych rejsach.
„Celem zmiany jest zminimalizowane opóźnień związanych z upychaniem przez pasażerów bagażu podręcznego w schowkach oraz zwiększenie satysfakcji pasażerów, a także danie im jasnych wytycznych dotyczących polityki bagażowej. Strategia firmy opiera się na utrzymaniu maksymalnie niskich cen przy jednoczesnym daniu pasażerom możliwości dostosowania podróży do swoich potrzeb i płacenia tylko za te usługi, które są im potrzebne” – czytamy w komunikacie.
Bez żadnych opłat pasażerowie będą mogli brać na pokład jedynie małe torebki, które można położyć pod fotelem, np. torbę na laptopa, o maksymalnych wymiarach 40x30x18 cm. Należy jednak pamiętać, że w tej sytuacji będzie to jedyny bagaż podręczny, który możemy bezpłatnie zabrać na pokład. Każdy pasażer Wizz Aira ma bowiem prawo do zabrania jednej sztuki bagażu podręcznego.
Kiedy zmiany wejdą w życie?
Z komunikatu prasowego wynika, że… wchodzą one w życie natychmiastowo, ale nie na wszystkich trasach. Wizz Air informuje, że w pierwszej kolejności nowa polityka bagażowa będzie realizowana na najbardziej popularnych trasach i najbardziej zatłoczonych lotniskach. Wszyscy pasażerowie, którzy wykupili bilety na rejsy Wizz Aira, mają zostać poinformowani o zmianach.
Zmiany w polityce bagażowej
To dość poważna i kolejna zmiana polityki bagażowej Wizz Aira. Poprzednia miała miejsce pod koniec października – Wizz Air zwiększył wówczas co prawda wymiary bezpłatnego bagażu podręcznego (do wymiaru 55x40x23 cm) i limit wagowy do 10 kg, ale jednocześnie wprowadził limity dla liczby pasażerów, którzy mogą zabrać swój bagaż podręczny na pokład. Przewoźnik wprowadził zasadę, w myśl której gwarancję zabrania swojej walizki na pokład ma tylko 90 pierwszych pasażerów (w tym wszyscy, którzy wykupili usługę Wizz Priority), a bagaże podręczne innych ludzi miałyby zostać umieszczone w luku bagażowym. Ta pozornie dobra zmiana spotkała się z mieszanymi uczuciami części pasażerów, według których powodowało to komplikacje związane np. Z koniecznością wyjmowania aparatów fotograficznych, laptopów i innych cennych rzeczy tuż przed wejściem na pokład.
Teraz Wizz Air wprowadza znacznie dalej idące zmiany – od tej pory tylko pasażerowie z Priority mogą zabrać swój bagaż podręczny na pokład. Nie może więc tego zrobić nikt, kto nie wykupi dodatkowej usługi.

Podręczne bagaże wszystkich pozostałych pasażerów (czyli tych, którzy nie wykupią usługi Priority) będą umieszczane w luku bagażowym i będzie można je odebrać przy karuzelach bagażowych, po wylądowaniu na lotnisku docelowym.
Ile kosztuje usługa Wizz Priority? Zgodnie z informacjami ze strony Wizz Air, opłata za Wizz Priority wynosi 22-44 PLN w zależności od kierunku podróży (jeśli wykupimy tę usługę online) i 110 PLN, jeśli wykupimy ją bezpośrednio na lotnisku.
Z pewnością jest to zmiana na gorsze dla wielu pasażerów. Trudno też zrozumieć motywację Wizz Aira, bo zapewne usługa priorytetowego wejścia na pokład nie cieszy się aż tak dużą popularnością, by zmieniać bezpłatny limit. Jedyne wytłumaczenie to próba skoku na kasę pasażerów, a marnym pocieszeniem jest tu swoista sprawiedliwość społeczna: Nie płacisz? Nie zabierasz walizki na pokład.