REKLAMA

Wizz Air twierdzi, że poprawił najbardziej irytującą pasażerów rzecz. Liczby temu przeczą

Foto: Lubo Ivanko / Shutterstock

Po zmianie polityki bagażowej liczba opóźnień lotów związanych z problemami z wniesieniem i załadowaniem bagażu na pokład zmniejszyła się o połowę – mówi Andras Rado, rzecznik Wizz Aira. Na razie na liczbach za bardzo tego nie widać, ale prawdziwy test czeka “landrynkę” latem – statystyki za zeszły rok Wizz Air miał bowiem fatalne.

Kto w zeszłym roku w wakacje leciał Wizz Airem, z pewnością musiał odczuć ogromne kłopoty operacyjne węgierskiej linii. Rzut oka na statystyki punktualności może przerażać – w czerwcu 2018 roku o czasie wylatywało i lądowało ledwie 68 procent wszystkich samolotów Wizz Aira, w lipcu – jedynie 62 procent, w sierpniu – 70 procent.

Oczywiście, za część tych kłopotów odpowiadały strajki kontrolerów obsługi naziemnej, ale mimo wszystko – jeśli 40 procent twoich lotów notuje poważne opóźnienia, to znaczy, że masz duży problem.

Foto: Wizz Air

Wizz Air stanął więc przed operacyjnym wyzwaniem – jak zmniejszyć opóźnienia i usprawnić boarding. Jednym z elementów jego planu były… zmiany w polityce bagażowej, czyli likwidacja dużego, darmowego bagażu podręcznego – aby zabrać go na pokład, trzeba mieć wykupioną usługę Wizz Priority.

Wizz Air od początku twierdził, że zmiany poprawiły punktualność.

– Po zmianie polityki bagażowej liczba opóźnień lotów związanych z problemami z wniesieniem i załadowaniem bagażu na pokład zmniejszyła się o połowę – mówi Andras Rado, rzecznik Wizz Aira.

Foto: Wizz Air

Jednocześnie jednak… statystyki stoją w miejscu.

W zeszłym roku o czasie odbywało się 79,3 proc. wszystkich lotów Wizz Aira. W tym roku fiskalnym… oficjalnie nie wiadomo, bo przewoźnik nie podał w swoim rocznym raporcie finansowym tej liczby. Czytamy tylko zdawkowe zdanie, że “polityka bagażowa poprawiła  naszą punktualność”.

Czy tak jest faktycznie? Według danych za trzy ostatnie kwartały minionego roku (a więc do końca grudnia) punktualność Wizz Aira wyniosła w tym okresie ledwie 74,3 procenta. I nawet jeśli teraz przewoźnik chwali się, że w kolejnym kwartale przekroczyła ona 80 procent lotów miesięcznie (grafika poniżej), to i tak w skali roku jest ona znacznie niższa niż roku 2017/2018.

Foto: Wizz Air

Wizz Air twierdzi, że odrobił lekcje przed wakacjami i dramatyczne statystyki z letnich miesięcy się nie powtórzą. Czy tak będzie faktycznie? Trzymamy kciuki.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Artykuł z cyklu kopiuj wklej...
artur.dell, 12 czerwca 2019, 15:42 | odpowiedz
Samolot Qatar Airways
Najlepsza oferta

Qatar Airways: loty do Azji od 1949 PLN

Rafał Waśko | 2019-06-19 20:14
REKLAMA
Aplikacja Fly4free.pl
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.
porównaj loty, hotele, lot+hotel