Fly4free.pl

Wizz Air: Opłaty dla linii w Radomiu powinny być niższe niż w Modlinie

Foto: PPL
– Myślę, że niektóre wakacyjne kierunki z Radomia mogłyby wypalić, więc widzimy tu potencjał, ale patrzymy na to lotnisko jako na uzupełnienie naszej oferty z Warszawy. Ale jednocześnie jest to lotnisko nowe, z nie do końca przetestowanym potencjałem, więc naszym zdaniem poziom opłat powinien tu być na niższym poziomie niż w Modlinie – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Evelyn Jeckel, dyrektor ds. planowania siatki połączeń w linii Wizz Air.

Przewoźnicy powoli odsłaniają karty w sprawie połączeń z Radomia. We wtorek LOT ogłosił uruchomienie 3 połączeń z nowego lotniska: poleci stąd do Kopenhagi, Rzymu i Paryża. Inne linie na razie się nie wychylają, choć wykazują zainteresowanie. Tak jak Wizz Air, o czym pisaliśmy niedawno na naszych łamach. Jakie są plany węgierskiego przewoźnika dla lotniska w Radomiu i jakie ewentualnie kierunki może stąd otworzyć Wizz Air?

– Patrzymy na Radom jako na uzupełnienie naszej oferty z Lotniska Chopina. To nowe lotnisko, bardzo dobre pod kątem infrastruktury. Czy dużo tańsze od Lotniska Chopina? Tak, ale tak musi być, jeśli ma przyciągnąć przewoźników. Jeśli chodzi o konkretne kierunki, to widzimy, że pewne wakacyjne trasy z Radomia mogą mieć potencjał, bo około 6 procent naszych rezerwacji z Warszawy pochodzi z tego regionu. Ale jednocześnie wiemy, że jest to lotnisko nowe, z nieprzetestowanym potencjałem i z niezbyt wygodnym dojazdem dla pasażerówmówi w rozmowie z Fly4free.pl Evelyn Jeckel, dyrektor ds. siatki połączeń Wizz Aira. – Bliskość takich miast jak Kielce jest oczywiście argumentem „za”, ale jednak głównym celem lotniska mają być pasażerowie z Warszawy. A tutaj pojawia się kwestia dostępności: połączenie kolejowe nie będzie dobre, pasażerowie nie będą też chcieli jechać 2 godziny autem, żeby polecieć o 10 euro taniej niż z Warszawy. Dlatego z uwagi na te wszystkie rzeczy uważamy, że opłaty dla linii w Radomiu powinny być niższe niż w Modlinie – dodaje.

Czy tak faktycznie będzie?

– Mogę powiedzieć, że tak być powinno. Mamy rozsądne relacje z PPL – odpowiada krótko Jeckel.

Czy może być taniej niż w Modlinie?

Słowa przedstawicielki Wizz Aira mogą być problematyczne dla PPL i planów rozwoju lotniska w Radomia, bo jednym z głównych argumentów dla budowy nowego portu był właśnie bardzo niski poziom opłat w Modlinie. Poziom, dzięki któremu Ryanair zdobył właściwie monopolistyczną pozycję w podwarszawskim porcie. Obecna umowa Modlina z Ryanairem kończy się w październiku 2023 roku i trwają właśnie rozmowy w sprawie nowej, bardziej korzystnej dla Modlina.

Ile płaci Ryanair? Przy poziomie 3 mln obsługiwanych pasażerów rocznie stawka opłaty pasażerskiej spada do poziomu ok. 5 PLN od osoby. Tymczasem – jak twierdzą władze Modlina – w myśl obecnego cennika linia, która chciałaby zacząć współpracę z portem, ale nie może uruchomić dużej liczby połączeń, musi płacić aż 40 PLN. W efekcie jak dotąd nie udało się ściągnąć do Modlina dużej linii gotowej do konkurowania z Ryanairem.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Najlepiej za darmo bo to przecież WizzAir...
RosaVonJungingen, 24 sierpnia 2022, 19:39 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »