Nie tylko Wizz Air sprzedaje abonamenty na loty. Sprawdźcie, jak robią to inni i co oferują?
Zapowiadany od jakiegoś czasu Wizz MultiPass to rozwiązanie, z którego z pewnością skorzysta wielu często podróżujących samolotami węgierskiego przewoźnika. W przypadku Polski cena takiego „biletu miesięcznego” wynosi od 239 do 478 zł miesięcznie, co wydaje się korzystne zwłaszcza w przypadku dalszych i bardziej egzotycznych tras z siatki. W czwartek, 1 czerwca Wizz Air w końcu uruchomił tę usługę. A jak takie programy wyglądają w innych liniach? Jak propozycja Wizz Aira wypada na ich tle?
TAP Air Portugal i nieograniczone krajowe loty
W ofercie TAP Air Portugal znajduje się Flight Pass, który pozwala zaoszczędzić na przelotach nawet do 40 proc. Często podróżujący mogą skorzystać z pakietu z nielimitowanymi połączeniami (minimum cztery przeloty), a jego ważność wynosi od jednego miesiąca do dwóch lat. Co istotne, nie trzeba podawać daty podróży, aż do momentu finalnej rezerwacji. Dodatkowo podróżni mogą „zablokować” tańszą taryfę i uniknąć przyszłych podwyżek cen.
Flight Pass portugalskiego przewoźnika obejmuje wszystkie loty bezpośrednie w klasach ekonomicznej i Executive w obrębie kraju (kontynent i wyspy), a także między Portugalią a ponad 50 miejscami docelowymi w Europie i Afryce Północnej. Istnieje również Unlimited Flight Pass, który umożliwia nieograniczone podróżowanie za stałą niską cenę.
Jak to wygląda cenowo? Za 1-miesięczny karnet nielimitowanych lotów pomiędzy Lizboną a Porto należy zapłacić 680 euro. 4-miesięczny nieograniczony Flight Pass między Lizboną a Madrytem to z kolei koszt 1651 euro. W przypadku ograniczonych podróży, miesięczny karnet na cztery loty na trasie Porto-Funchal-Porto to koszt 412 euro, a roczny karnet na 40 lotów między Lizboną a Barceloną to koszt 59 euro za jeden lot, a łącznie 2360 euro.

Marsa Alam od 2949 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
Agadir od 2279 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Dahab od 2864 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
SAS z ofertą na nawet 200 lotów
Skandynawski przewoźnik opiera swoją ofertę karnetów na ofertach dla firm i klientów korporacyjnych, ale skorzystać z nich mogą również indywidualni podróżni. Przedpłacony bilet podróżny (Travel Pass Punch & Unlimited) to propozycja dla osób latających między dwoma miejscami docelowymi lub w określonej strefie. Są to przede wszystkim stolice krajów nordyckich i skandynawskich, a także wybrane miasta w Danii, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Niemiec, Hiszpanii, Holandii czy Francji.
Z perspektywy firm, Travel Pass Punch & Unlimited daje korzyści w postaci przepłaconych ofert ze zniżkami, gwarantowanych cen do momentu rezerwacji, przewidywalnych kosztów podróży czy zmiany i przebukowania biletów bez dopłat. Indywidualni podróżni dostają także dostęp do osobistego profilu ze statystykami i rachunkami, a także dodatkowe korzyści w programie lojalnościowym SAS Plus.
Roczne pakiety są dostępne w pięciu opcjach – na 20, 40, 60, 100 lub 200 przelotów. Przykładowo, indywidualni podróżni na trasie Aarhus-Kopenhaga za 40 przelotów zapłacą 6042 euro, za 200 przelotów 20 140 euro, natomiast przy nielimitowanym karnecie 19 549 euro za roczny karnet. Ceny dla firm na przykładowej trasie Kopenhaga-Barcelona to 7207 euro (20 przelotów) lub 64 423 euro (200 przelotów), a w nielimitowanej wersji 31 258 euro rocznie.

AirFrance ze zniżką na wybrane połączenia
Francuski przewoźnik oferuje trzy karty rabatowe. Pierwsza z nich to Youth Pass dla podróżnych w wieku 12-24 lata. Jej koszt to 49 euro rocznie i uprawnia do uzyskania do 30 proc. zniżki na loty po Francji, kilkudziesięciu europejskich krajach, a także wybranych państwach w Afryce i Azji. Identyczne ceny i korzyści dotyczą pakietów Week-End + Pass, z którego można skorzystać tylko w przypadku weekendowych połączeń, a także Senior Pass dla pasażerów powyżej 65. roku życia. W każdym z nich można skorzystać z jednego bezpłatnego bagażu rejestrowanego.
AirFrance oferuje także specjalne karnety służbowe. The Discount Pass kosztuje 419 euro rocznie i zawiera takie strefy, jak Antyle, Gujana, Reunion, Francja, Europa i Afryka Północna, natomiast The Overseas France Pass za 269 euro rocznie pozwala dolecieć w niższej cenie Antyle, Gujanę czy wyspę Reunion.

Air Asia, Alaska Airlines i Air Canada
Malezyjska linia Air Asia ma w swojej ofercie całkiem ciekawą ofertę dla podróżnych z Azji Południowo-Wschodniej, Oceanii i Australii. Karnet SUPER+ Lite za 888 ringgitów rocznie (ok. 816 zł) pozwala zdobyć szereg zniżek i korzyści w aplikacji przewoźnika na loty m.in. do Malezji, Tajlandii, Singapuru czy Indonezji. Droższa wersja, czyli SUPER+ Premium (2288 ringgitów, ok. 2,1 tys. zł) rozszerza siatkę połączeń m.in. o Japonię, Australię czy Chiny.
Pasażerowie Alaska Airlines również mogą korzystać z Flight Passa, które koszt wynosi 49 dolarów miesięcznie. Przez okres 12 miesięcy otrzymają niższe stawki biletów lotniczych między Kalifornią a Nevadą, Kalifornią a Arizoną oraz między Kalifornią a Utah. Taka cena daje możliwość odbycia sześciu lotów rocznie, ale są też wyższe pakiety. Za 99 dolarów miesięcznie można latać 12 razy w roku, a za 189 dolarów 24 razy w roku.
W Air Canada z kolei dostępne są cztery rodzaje Flight Passów – karnet weekendowy, studencki, studencki międzynarodowy i służbowy. Przykładowo, koszt pierwszego z nich, zawierający osiem weekendowych lotów krótkodystansowych pomiędzy Kanadą a USA to koszt 2 296 dolarów kanadyjskich (ok. 7,1 tys. zł). Najtańsze karnety studenckie na sześć lotów zaczynają się od 1 071 dolarów kanadyjskich (ok. 3,3 tys. zł), a najtańsze biznesowe (na 30 lotów) zaczynają się od 9 085 dolarów kanadyjskich (ok. 28,3 tys. zł).