REKLAMA

Jednak nie będzie jednego standardu bagaży podręcznych? IATA się wycofuje

*AKTUALIZACJA* Czy to koniec karuzeli z rozmiarami bagaży podręcznych u rozmaitych przewoźników? Czy w końcu pasażerowie latający różnymi liniami na całym świecie będą mogli zabrać ze sobą walizkę tych samych rozmiarów? Wygląda na to, że tak.

Dziś różni przewoźnicy różnie podchodzą do kwestii bagażu podręcznego. Jedni wymagają by mierzyć wymiary w swoich specjalnych stojakach, inni robią to po prostu „na oko”. Różnią się też wymogi o kilka centymetrów czy kilka kilogramów. Tutaj z pomocą dla zdezorientowanych klientów przychodzi IATA czyli Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (260 linii na całym świecie i około 83% ruchu powietrznego) i zapowiada jeden standard bagaży podręcznych dla podróżnych. Zapowiada się zatem na to, że pasażerowie zabiorą na każdy pokład, zrzeszonej w tej organizacji linii, walizkę tego samego rozmiaru.

Według przedstawiciela IATA „wielkie firmy” jak Lufthansa i Emirates już zgodziły się na stosowanie do nowych standardów a na bagażach takich producentów jak Samsonite czy Delsey niedługo zobaczymy logo „IATA Cabin OK”.

Jakich rozmiarów będą to bagaże? 55 x 35 x 20 cm. To mniej niż obecnie w takich liniach jak LOT czy Lufthansa. Ponadto do IATA nie należą np. Ryanair, Wizz Air czy easyJet więc zmiany ich nie dotyczą. Są to zatem zmiany na lepszy (jeden standard) czy gorsze (zmniejszony bagaż podręczny i brak np. Ryanair czy Wizz Air)?

*AKTUALIZACJA 18.06.2015*

IATA podjęła decyzje o poddaniu projektu „ponownej ocenie”. Spowodowane było to zamieszaniem informacyjnym i negatywnym przyjęciem przez pasażerów „głównie z Ameryki Północnej”.

Pomimo tego, iż kilka „wielkich linii lotniczych” pozytywnie odpowiedziało na inicjatywę IATA, większość nie jest przekonana, że jest to właściwy kierunek. Stowarzyszenie ponownie przedyskutuje pomysł z liniami lotniczymi i akcjonariuszami.

 

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
55x35x20... Pachnie jak napędzanie koniunktury producentom walizek! A co z osobami które mają teraz 55x40x20?
Vieri, 11 czerwca 2015, 9:26 | odpowiedz
jak by to objęło wszystkie linie to byłby spokój i koniec główkowania przy przesiadkach, a tak nadal trzeba patrzeć na ten najmniejszy po drodze, czyli jak dla mnie nic się nie zmienia i żadne ułatwienie
qqlek, 11 czerwca 2015, 9:38 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Nasz codzienny rynek czyli Wizzair i Ryanair mogłyby ustalić 1rozmiar walizek. To znacznie ułatwiłoby podróżowanie.
Nada, 11 czerwca 2015, 9:38 | odpowiedz
Pytanie jest w sumie retoryczne. Ewidentnie gorzej. Tych, u których ma to znaczenie, rzecz i tak nie dotyczy. A u tych, którzy dopuszczali większy, będzie mniejszy. I tyle.
obibok, 11 czerwca 2015, 9:49 | odpowiedz
Może lepiej niech WizzAir i Ryanair nie przyjmują jednego standardu walizek bo obawiam się, że skłonią się bardziej ku rozmiarówce WizzAira ;)
qfenix, 11 czerwca 2015, 9:51 | odpowiedz
Czyli mam kupować kolejną walizkę, bo IATA stwierdziła, że odchudzi stare o 5cm? zajebiście...
latajaca, 11 czerwca 2015, 10:07 | odpowiedz
Avatar użytkownika
NadaNasz codzienny rynek czyli Wizzair i Ryanair mogłyby ustalić 1rozmiar walizek. To znacznie ułatwiłoby podróżowanie.
chcąc uwzględnić ten pomysł - zapewne to Ryanair zmniejszyłby swój
marcink, 11 czerwca 2015, 10:10 | odpowiedz
przecież Ryanair ma teraz większe wymiary... http://www.bbc.com/news/magazine-33076492
ringo, 11 czerwca 2015, 10:13 | odpowiedz
Znowu przepisy dla wybranych. A nie można to zrobić przepisem ICAO, do którego by musieli się dostosować wszyscy przewoźnicy? A żeby już zrobić w pełni sprawiedliwie powinny wejść też przepisy wyznaczające ceny maksymalne za 1 kg bagażu rejestrowanego ponieważ to absurd, że jeden przewoźnik umożliwia transport bagażu za darmo lub prawie za darmo, a inny ten sam bagaż przewozi za 30 euro, przy czym przewozi go tym samym typem samolotu, na tej samej trasie, tankując to samo paliwo.
jaro, 11 czerwca 2015, 10:17 | odpowiedz
i to jest coś czym mogła by się zając komisja europejska, a nie ilość wody w kiblu
P0ch, 11 czerwca 2015, 10:33 | odpowiedz
Avatar użytkownika
55x40x23 i taki standard bylby ok. Waga 10kg :)
mathew77, 11 czerwca 2015, 10:46 | odpowiedz
Super! Mi tam się podoba. Aktualnie w garderobie mam kilkanaście walizek w zależności od tego czym lecę, na jak długo i jaki to będzie rodzaj podróży. Teraz wystarczy kupić jedną porządną torbę Samsonite i tyle. Bez stresu można będzie jej przez kilka lat używać. Genialny pomysł!
KyokoMai, 11 czerwca 2015, 10:56 | odpowiedz
a moze jakis przepis Unijny by zalatwil sprawe raz na zawsze - ale jak nie na komu lobbowac i na tym zarobic to Szlachta ma to gdzies....
wilek, 11 czerwca 2015, 11:01 | odpowiedz
jaroZnowu przepisy dla wybranych. A nie można to zrobić przepisem ICAO, do którego by musieli się dostosować wszyscy przewoźnicy? A żeby już zrobić w pełni sprawiedliwie powinny wejść też przepisy wyznaczające ceny maksymalne za 1 kg bagażu rejestrowanego ponieważ to absurd, że jeden przewoźnik umożliwia transport bagażu za darmo lub prawie za darmo, a inny ten sam bagaż przewozi za 30 euro, przy czym przewozi go tym samym typem samolotu, na tej samej trasie, tankując to samo paliwo.
Ale każdy z nich po swojemu kalkuluje ceny, ma swoją strategię, swoje bonusy i haczyki oraz na swój sposób próbuje dotrzeć do klientów; ma swój - jak to się teraz mówi po "polsku" - target. Dzięki temu oni konkurują i latasz za grosze, a nie jak dawniej - marzysz, że może kiedyś będzie Cię stać na jakiś lot.
obibok, 11 czerwca 2015, 11:14 | odpowiedz
obibok
jaroZnowu przepisy dla wybranych. A nie można to zrobić przepisem ICAO, do którego by musieli się dostosować wszyscy przewoźnicy? A żeby już zrobić w pełni sprawiedliwie powinny wejść też przepisy wyznaczające ceny maksymalne za 1 kg bagażu rejestrowanego ponieważ to absurd, że jeden przewoźnik umożliwia transport bagażu za darmo lub prawie za darmo, a inny ten sam bagaż przewozi za 30 euro, przy czym przewozi go tym samym typem samolotu, na tej samej trasie, tankując to samo paliwo.
Ale każdy z nich po swojemu kalkuluje ceny, ma swoją strategię, swoje bonusy i haczyki oraz na swój sposób próbuje dotrzeć do klientów; ma swój – jak to się teraz mówi po „polsku” – target. Dzięki temu oni konkurują i latasz za grosze, a nie jak dawniej – marzysz, że może kiedyś będzie Cię stać na jakiś lot.
Nie latam za grosze bo obojętnie czy Lufthansą, czy Ryanairem płacę za lot podobnie. Różnica jest, że w jednej linii rejestrowany stanowi 0% ceny biletu a w innej 90%.
jaro, 11 czerwca 2015, 12:02 | odpowiedz
a ta pani na zdjęciu to przyklękła na tej walizce prowokacyjnie...bedę brał cie ...w aucie...w samolocie ...i na płocie...
kikiriki, 11 czerwca 2015, 12:05 | odpowiedz
Vieri55x35x20… Pachnie jak napędzanie koniunktury producentom walizek! A co z osobami które mają teraz 55x40x20?
Jak to co ?? Tradycyjnie - pojedli popili to wy....lać
cypisek, 11 czerwca 2015, 12:49 | odpowiedz
Tym, którzy podróżują LOTem i innymi liniami, które należą do IATA wydanie 150zł na nową walizkę nie zrobi problemu. Przeciętny Kowalski latający Ryanairem zmiany nie poczuje, więc nie rozumiem skąd u niektórych oburzenie.
makaf, 11 czerwca 2015, 13:35 | odpowiedz
Avatar użytkownika
tu piszą ze się zgodzili w innej prasie ze to są zalecenia i jest to dobrowolne "IATA zaznacza, że przyłączenie się do programu jest dobrowolne, a linia lotnicza może nie zgodzić się na wniesienie bagażu podręcznego, jeśli rejs będzie obsługiwany przez mniejszy samolot."
becek, 11 czerwca 2015, 13:51 | odpowiedz
Vieri55x35x20… Pachnie jak napędzanie koniunktury producentom walizek! A co z osobami które mają teraz 55x40x20?
niech jeżdżą pociągami
Ireiv, 11 czerwca 2015, 14:12 | odpowiedz
jaro
Nie latam za grosze bo obojętnie czy Lufthansą, czy Ryanairem płacę za lot podobnie. Różnica jest, że w jednej linii rejestrowany stanowi 0% ceny biletu a w innej 90%.
A ja latam za grosze. Nietrudno zaś się domyślić, że gdy ktoś zacznie tu kombinować metodami gospodarki planowo-rozdzielczej, narzucając jednolite standardy, ceny itd. to nam, jak to w socjalizmie, zabraknie piasku na pustyni. Takie ingerencje mają sens, ale w komunikacji miejskiej czy w budownictwie mieszkaniowym.
obibok, 11 czerwca 2015, 14:42 | odpowiedz
Może jakaś firma wpadnie na pomysł, żeby zrobić tanie walizki z różnymi wymiarami z miejscem na wymienne kółka i uchwyt? Tylko żeby nie było tak, że linie lotnicze zgodzą się na jeden wspólny wymiar, to wtedy firma albo pada albo ponosi w najlepszym przypadku straty.
lol, 11 czerwca 2015, 18:48 | odpowiedz
Szczerze mówiąc nigdy nie spotkałem się z sytuacją, że ktoś sprawdził mi rozmiar i wagę bagażu podręcznego w normalnych liniach lotniczych. Ludzie czasem aż przesadzając z ilością sztuk bagażu jak i rozmiarem i z reguły nikt się nie czepia, a zapewne do organizacji IATA należą raczej czołowe linie, a nie te tanie o czym zresztą wspomniano w artykule. Podsumowując, wiele te zmiany nie zmienią.
Greg, 11 czerwca 2015, 21:39 | odpowiedz
Iata szuka kasy
heniutek, 12 czerwca 2015, 0:28 | odpowiedz
Avatar użytkownika
jaroZnowu przepisy dla wybranych. A nie można to zrobić przepisem ICAO, do którego by musieli się dostosować wszyscy przewoźnicy? A żeby już zrobić w pełni sprawiedliwie powinny wejść też przepisy wyznaczające ceny maksymalne za 1 kg bagażu rejestrowanego ponieważ to absurd, że jeden przewoźnik umożliwia transport bagażu za darmo lub prawie za darmo, a inny ten sam bagaż przewozi za 30 euro, przy czym przewozi go tym samym typem samolotu, na tej samej trasie, tankując to samo paliwo.
a może ustalmy ceny ustawowe na danej trasie ? bo jak to jest, że jedna linia lata na danej trasie za 99 zł, a druga za ten sam przelot, tym samym typem samolotu rząda 699 zł ? Tak samo ustalmy ceny cateringu w samolocie i piwa na lotnisku bo jak to jest ,że na jednym lotnisku Heineken kosztuje 15 zł a na drugim 25 zł ? a najlepiej to w ogóle wszystkiego ceny ustalmy ...
Mateusz099, 12 czerwca 2015, 10:34 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Mateusz099
jaroZnowu przepisy dla wybranych. A nie można to zrobić przepisem ICAO, do którego by musieli się dostosować wszyscy przewoźnicy? A żeby już zrobić w pełni sprawiedliwie powinny wejść też przepisy wyznaczające ceny maksymalne za 1 kg bagażu rejestrowanego ponieważ to absurd, że jeden przewoźnik umożliwia transport bagażu za darmo lub prawie za darmo, a inny ten sam bagaż przewozi za 30 euro, przy czym przewozi go tym samym typem samolotu, na tej samej trasie, tankując to samo paliwo.
a może ustalmy ceny ustawowe na danej trasie ? bo jak to jest, że jedna linia lata na danej trasie za 99 zł, a druga za ten sam przelot, tym samym typem samolotu rząda 699 zł ? Tak samo ustalmy ceny cateringu w samolocie i piwa na lotnisku bo jak to jest ,że na jednym lotnisku Heineken kosztuje 15 zł a na drugim 25 zł ? a najlepiej to w ogóle wszystkiego ceny ustalmy …
*żąda
Mateusz099, 12 czerwca 2015, 10:35 | odpowiedz
Mateusz099
a może ustalmy ceny ustawowe na danej trasie ? bo jak to jest, że jedna linia lata na danej trasie za 99 zł, a druga za ten sam przelot, tym samym typem samolotu rząda 699 zł ? Tak samo ustalmy ceny cateringu w samolocie i piwa na lotnisku bo jak to jest ,że na jednym lotnisku Heineken kosztuje 15 zł a na drugim 25 zł ? a najlepiej to w ogóle wszystkiego ceny ustalmy …
O to mi właśnie chodziło. Komuś się coś po-ten-tego, czyli Lenin wiecznie żywy.
obibok, 18 czerwca 2015, 14:39 | odpowiedz

Do których krajów pojedziemy bez problemu? Wszystkie obostrzenia w jednym miejscu! »
REKLAMA
porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.