Szok! Ryanair bez zapowiedzi odwołuje kilkadziesiąt lotów dziennie. Do końca października!

15 września 2017, 21:28||komentarzy 18
Szok! Ryanair bez zapowiedzi odwołuje kilkadziesiąt lotów dziennie. Do końca października!

Zdziwienie i chaos, wywołany decyzją przewoźnika. Odwołują loty, aby… poprawić punktualność?! Co z pasażerami?

Uwaga: krótki przewodnik postępowania w przypadku, gdy Ryanair odwołał Wam lot, dostępny jest => tutaj

Ryanair postanowił zafundować swoim pasażerom niemiłą niespodziankę. Bez żadnych wcześniejszych uprzedzeń, anulowano dziś ponad 80 lotów w całej Europie. Jutrzejszy dzień będzie trudny dla tych wszystkich, którzy mieli podróżować na pokładzie samolotów irlandzkiego przewoźnika – odwołano kolejne 80 lotów.

Dziesiątki pasażerów, którzy próbują się dowiedzieć od przewoźnika, czy ich loty będą również odwołane, muszą uzbroić się w cierpliwość: kontakt z Ryanairem jest mocno utrudniony, a przekazywane informacje były bardzo zdawkowe i ograniczały się do stwierdzenia, iż są to „okoliczności poza ich kontrolą

Przedstawiciele linii lotniczej przed chwilą poinformowali w komunikacie, że są zmuszeni anulować 40-50 lotów dziennie przez najbliższe sześć tygodni (do końca października).

Podane przyczyny są nieco kuriozalne. W komunikacie czytamy:

Ryanair zdecydował się zrezygnować z 40-50 lotów dziennie przez następne 6 tygodni (do końca października), aby poprawić punktualność całego systemu, która spadła poniżej 80 proc. w pierwszych dwóch tygodniach września. Było to spowodowane wieloma czynnikami, takimi jak strajki we Francji, zła pogoda, zwiększona liczba urlopów obsługi (pilotów i personelu pokładowego).

Zgodnie z wymogami IAA, Ryanair musi rozliczyć zaległe urlopy dla pracowników do 31 grudnia 2017 roku, aby przejść do kolejnego kalendarza od 1 stycznia 2018.

Punktualność linii spadła z 90 do 80 proc., co jest niedopuszczalnym poziomem zarówno dla przewoźnika jak i klientów.

Zmniejszając swoją planowaną siatkę połączeń w ciągu najbliższych tygodni o mniej niż 2 proc. (wybranych z 2500 lotów codziennych), linia będzie mogła dołożyć samoloty na innych trasach, które pomogą przywrócić wydajność do średniej na poziomie 90 proc.

Szef komunikacji Ryanair, Robin Kelly, powiedział:

– Przepraszamy serdecznie naszych klientów, których dotkną odwołania lotów. Będziemy robić wszystko, aby zorganizować alternatywne loty – lub dokonać pełnej refundacji poniesionych kosztów.

Na liście odwołanych połączeń są także loty do i z Polski. Dzisiaj anulowano:

FR3047 z Krakowa do Porto

FR3048 z Porto do Krakowa

FR1063 z Warszawa-Modlin do Madrytu

FR1062 z Madrytu do Warszawa-Modlin

Z kolei jutro (16.09.2017) nie odbędą się loty:

FR7011 ze Sztokholmu do Warszawa-Modlin

FR7012 z Warszawa-Modlin do Sztokholmu

Niestety, to nie wszystkie anulowane przez Ryanair loty. Pełną listę odwołanych lotów możecie sprawdzić => tutaj

Drodzy czytelnicy! Jesteście pasażerami, którzy mieli polecieć jednym z odwołanych lotów? Próbowaliście uzyskać informację od przewoźnika na temat dalszej drogi postępowania? Podzielcie się z nami swoją historią.

Aktualizacja, 22:38

Przedstawiciele linii lotniczej, w odpowiedzi na masowe pytania pasażerów, poinformowali na swoim Twitterze, że informację o tym czy dany lot będzie odwołany lub nie, pasażerowie otrzymają drogą mailową na adres użyty podczas dokonywania rezerwacji.

Aktualizacja, 23:12

Wszystkim czytelnikom, którym Ryanair anulował (lub anuluje) loty, doradzamy ostrożność przy podejmowaniu dalszych kroków. Przypominamy, że przysługują wam konkretne prawa, które reguluje rozporządzenie 261/2004 Parlamentu Europejskiego. Regulacje obejmują pasażerów lotów wewnątrzunijnych lub zaczynających się albo kończących w jednym z państw Unii Europejskiej. W przypadku wszystkich przewoźników (linii tradycyjnych, niskokosztowych i czarterów) obowiązują takie same zasady, bez względu na cenę biletu, klasę podróży i klasę rezerwacyjną.

Aktualizacja, 23:50

Nasi czytelnicy donoszą, iż otrzymują od Ryanaira informacje dotyczące kolejnych anulowanych lotów, m.in. na trasie z Poznania do Londynu.

Aktualizacja: 00:12

Ponieważ problemy, które nastąpiły po decyzji Ryanaira, dotykają także naszych czytelników – jutro na naszych łamach pojawi się artykuł w formie pytań i odpowiedzi, w którym postaramy się wam przybliżyć możliwe rozwiązania oraz podpowiedzieć, jakie przysługują wam prawa.

Uwaga: krótki przewodnik postępowania w przypadku, gdy Ryanair odwołał Wam lot, dostępny jest => tutaj

Foto: Ryanair.com

Szukasz inspiracji na kolejną podróż?

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby skomentować.

Komentarze 18 komentarzy

  1. +6 Dobre Słabe Odpowiedz
    scorpion1077 15 września 2017, 21:41

    Gdzie jakaś lista kierunków odwołanych lotów?

  2. +42 Dobre Słabe Odpowiedz
    rafal410 15 września 2017, 21:47

    Norwegian podkupił pilotów, nie ma kto pilotować…
    […]

  3. +1 Dobre Słabe Odpowiedz
    Paweł Kunz 15 września 2017, 22:19


    scorpion1077

    Gdzie jakaś lista kierunków odwołanych lotów?

    W zaktualizowanym tekście jest link do strony z pełną listą anulowanych kierunków.

  4. +2 Dobre Słabe Odpowiedz
    marcel.79 15 września 2017, 22:22

    Nie da się sprawdzić lotów od 17.09 tylko 15 i 16 wrzesień!

  5. +8 Dobre Słabe Odpowiedz
    Paweł Kunz 15 września 2017, 22:27


    marcel.79

    Nie da się sprawdzić lotów od 17.09 tylko 15 i 16 wrzesień!

    Przewoźnik najprawdopodobniej będzie na bieżąco aktualizować listę odwołanych lotów. Postaramy się informować o istotnych zmianach, dotyczących lotów do / z Polski.

  6. +10 Dobre Słabe Odpowiedz
    marcel.79 15 września 2017, 22:31

    Paweł Kunz

    No tak. Tylko oni nie zdają sobie sprawy z tego, że mamy opłacone hotele i nit nie bedzie czekał z możliwością darmowego anulowania noclegu np. 12-dniowego! Paranoja i zero info ze strony R!

  7. +40 Dobre Słabe Odpowiedz
    fanfar 15 września 2017, 22:32

    > „Będziemy robić wszystko, aby zorganizować alternatywne loty – lub dokonać pełnej refundacji poniesionych kosztów.”

    W tym tygodniu odwołali lot rodziców z Majorki. Dowiedzieli się o tym na lotnisku. Co zrobil Ryanair? NIC! Obca osoba musiała im pomóc w dostaniu się do Polski. Zamiast 2-3h wracali ponad dobę. Ryanair wyłączył infolinie, a na lotnisku pracownicy zniknęli. Pozostał tylko słodki napis na www „staramy się wszystkim pomagać”.

    W najbliższych dniach mam 4 loty. Co robić w takich sytuacjach?

  8. +80 Dobre Słabe Odpowiedz
    marcel.79 15 września 2017, 22:37

    Paweł Kunz

    Tylko co z turystami, którzy mają wykupiony hotel na np 11 dni za sporą kasę i do pewnego momentu jeszcze mogą go anulować… NIE DA się czekać na ifno z dnia na dzień…praca, rodzina, obowiązki..
    Cios poniżej pasa R!

  9. +9 Dobre Słabe Odpowiedz
    man4business 15 września 2017, 22:48

    Co robić w takich sytuacjach?

    Przygotować sobie wypełniony formularz EU261/2004 i zwrócić się do Ryanaira o odszkodowanie. W przypadku długich powrotów udokumentować koszty (hotel, jedzenie, transport itp) rachunkami. Czasami można na takich zawirowaniach nieźle zarobić.

  10. +7 Dobre Słabe Odpowiedz
    Biko 15 września 2017, 22:49

    LOW cost
    BID problem !!!
    RYAN NO AIR ?

  11. -3 Dobre Słabe Odpowiedz
    scorpion1077 15 września 2017, 23:05

    Swoją drogą mój lot też mogli by odwołać. Jest tańszy aktualnie, jak jeszcze miesiąc temu 🙂

  12. +6 Dobre Słabe Odpowiedz
    Maciej Kaźmierowski 15 września 2017, 23:24

    rafal410 Norwegian podkupił pilotów, nie ma kto pilotować…[…]

    Dokładnie polityka samozatrudnienia w tym zawodzie nie zdaje egzaminu

  13. +16 Dobre Słabe Odpowiedz
    atede 15 września 2017, 23:40

    Ryanair zaczyna gryźć swój własny ogon… Tak zwykle się kończa ‚sny o potędze’ w sytuacji, kiedy zamiast robić jedno a dobrze czyli latać, stara sie robić sto innych rzeczy naraz.

  14. +31 Dobre Słabe Odpowiedz
    grzegorz.jot 16 września 2017, 1:14

    Cóż, prawda bywa okrutna. Ryanair zapędził się zbyt daleko – właśnie ginie od własnej broni.

    W oficjalne tłumaczenia mogą jedynie uwierzyć osoby naiwne. Sprawa ewidentnie ma drugie dno – mówiąc wprost, fala odejść z „pracy” (celowo w cudzysłowie).

    Potwierdza się to co niedawno pojawiło się w mediach internetowych – Norwegian przejął wielu pilotów od Ryanaira.Być może to akt „zemsty” za słowa, które pojawiły się nt. tego, że Norwegian nie dotrwa zimy. Jak to się mówi – „nie życz drugiemu co Tobie niemiłe” (Mr O’Leary trochę za bardzo się w ostatnim czasie zagalopował).

    Sam fakt, że piloci z dnia na dzień mogli sobie swobodnie odejść, tylko pokazuje w jaki bezmyślny sposób Ryanair zatrudnia ludzi do pracy. Zwykłe „śmieciówki”, ewentualnie tzw. „zamozatrudnienie”. A wystarczyło ludzi uczciwie zatrudniać na standardowe umowy o pracę – obowiązujące obie strony okresy wypowiedzienia by nie doprowadziły do takiej sytuacji.

    Skoro Pan O’Leary myślał, że wszystko może i jest Panem tego świata, to właśnie doprowadził Ryanaira do bardzo wielkiego kryzysu. Tak masowe anulacje lotów i to natychmiast przez dłuższy okres czasu powodują to, że wielu klientów straci zaufanie do Ryanaira. Oczywiście do tego mogą dojść spore odszkodowania.

    Podsumowując:

    – nie ma wszystkich pracowników;
    – nie ma wielu lotów;
    – nie ma zadowolonych i zaufanych klientów;
    – nie ma kasy + są kary.

    Wniosek: w skrajnym wypadku nawet możliwe BYE BYE z rynku lotniczego.

  15. +5 Dobre Słabe Odpowiedz
    Ela92 16 września 2017, 8:57

    Mój lot 17.09. z Birmingham do Warszawy Modlin również został odwołany. Najgorsze jest to, że w momencie kiedy próbuję przebookować bilet albo postarać się o zwrot pieniędzy to non stop wyskakuje mi informacja, że lot nie został odwołany :/ Jestem tylko ciekawa czy dostanę zwrot za lot w obie strony…:/

  16. +26 Dobre Słabe Odpowiedz
    Turystka 123 16 września 2017, 9:56

    Miałam podróżować z Faro na lotnisko Modlin 10 września. To był jeden z pierwszych odwołanych lotów Rayanair. Dwie godziny przed lotem poprzez SMS, gdy byłam już na lotnisku zostałam poinformowana że lot jest odwołany. Część pasażerów przeszła odprawę bagażowa, bo na lotnisku ani tablicach odlotów była informacja że rozpoczął się check in, itp. Powrót do domu to był koszmar. 200 osobom musialo przebookować lot, więc w kolejce do stanowiska Rayanair czekaliśmy pięć godzin. Niestety u mnie jak i u innych pasażerów z niewiadomych powodów zmiana biletów online nie działała, na infolinię Rayanair też się nie dalo dodzwonić. Mojej rodzinie trafił się lot przez Brukselę, dotarliśmy do Warszawy dopiero 12 września. Rayanair zgodnie z prawami, które przysługują nam w tej sytuacji na mocy EU 261 powinien zapewnić nam wodę lub vouchery na posiłki podczas oczekiwania na zmianę lotu, zakwaterowanie, bo musieliśmy spędzić dwie dodatkowe noce poza domem, czy transfer do hotelu. Niestety pojawiło się wiele obietnic od pracowników Rayanair, ale żadna nie miała odniesienia w rzeczywistości. Wielokrotnie byliśmy zapewniani, że później przyniosą nam vouchery, że np już jadą po nas busy żeby zabrać nas do hotelu, taksówki będą dla nas opłacone. Wszystko okazywało się nieprawdą i tylko wydlużało cały proces. Na własny koszt musieliśmy załatwić sobie transport. Przynajmniej dostaliśmy miejsce w hotelu w Faro. Wisienką na torcie było jednak, że pracownicy Rayanair w Faro wielokrotnie zapewniali mnie, że w Brukseli pracownicy Rayanair będą poinformowani o całej sytuacji, będą na nas czekać, żeby przekazać nam informacje o zakwaterowaniu. Niestety gdy dotarliśmy do Brukseli stoisko Rayanair było zamknięte, nikt na nas nie czekał, w związku z tym musiałam z rodziną spędzić tę noc na lotnisku. Od czasu powrotu próbuje wypełnić formularz reklamacyjny odnośnie tego lotu, tu także pojawiają się trudności, albo nie da się zaznaczyć na formularzu że to był lot z przesiadką, albo nie ma miejsca, żeby wpisać numerów rachunku bankowego, ale na początku formularza jest zaznaczone że trzeba podać wszystkie dane łącznie z numerem rachunku, w przeciwnym razie reklamacja będzie trwała bardzo długo lub formularz nie będzie uwzględniony. Cała sytuacja jest nie do pomyślenia!

  17. 0 Dobre Słabe Odpowiedz
    Biko 16 września 2017, 12:57

    W takich sytuacjach doceniasz tzw. TRADYCYJNE LINIE !!!
    I nie ma mowy o żadnej tzw. sile wyższej lecz o wyższości konkurencji !!!

  18. +3 Dobre Słabe Odpowiedz
    anja09 16 września 2017, 14:14

    fanfar > „Będziemy robić wszystko, aby zorganizować alternatywne loty – lub dokonać pełnej refundacji poniesionych kosztów.”W tym tygodniu odwołali lot rodziców z Majorki. Dowiedzieli się o tym na lotnisku. Co zrobil Ryanair? NIC! Obca osoba musiała im pomóc w dostaniu się do Polski. Zamiast 2-3h wracali ponad dobę. Ryanair wyłączył infolinie, a na lotnisku pracownicy zniknęli. Pozostał tylko słodki napis na www „staramy się wszystkim pomagać”.W najbliższych dniach mam 4 loty. Co robić w takich sytuacjach?

    Ryanair nie wyłączył infolinii, cały czas pracujemy, mamy wydłużony czas pracy do godziny 23 – infolinia oraz chat.

Zobacz także

Przeprowadzka do Szwajcarii za blisko 100 tys. PLN? Urokliwa wioska szuka mieszkańców

20 listopada 2017, 21:56||Dodaj komentarz

Przeprowadzka do Szwajcarii za blisko 100 tys. PLN? Urokliwa wioska szuka mieszkańców

Karnawał w Wenecji: 3-dniowa wycieczka z Krakowa za 473 PLN (loty + hotel ze śniadaniami)

20 listopada 2017, 21:25||Dodaj komentarz

Karnawał w Wenecji: 3-dniowa wycieczka z Krakowa za 473 PLN (loty + hotel ze śniadaniami)

Tanie loty do Londynu z Warszawy za 88 PLN

20 listopada 2017, 20:29||Dodaj komentarz

Tanie loty do Londynu z Warszawy za 88 PLN

Bezpieczeństwo w podróży. Patenty i sposoby, dzięki którym unikniesz kłopotów

20 listopada 2017, 19:35||komentarze 3

Bezpieczeństwo w podróży. Patenty i sposoby, dzięki którym unikniesz kłopotów

Chamonix-Mont-Blanc z Warszawy za 206 PLN

20 listopada 2017, 18:30||Dodaj komentarz

Chamonix-Mont-Blanc z Warszawy za 206 PLN