Fly4free.pl

Ryanair odwoła 2000 lotów! Co robić, jeśli Twój jest jednym z nich

Foto: Alexandra Lande, Shutterstock
Decyzja Ryanaira wywołała prawdziwy wstrząs wśród pasażerów, którzy posiadają bilety na połączenia irlandzkiego przewoźnika. Co robić? Jak zmienić lot? Czy należy się odszkodowanie?

Wczoraj poinformowaliśmy was jako pierwsi o bezprecedensowej decyzji Ryanaira. Dzisiaj pomożemy wam w zrozumieniu całej sytuacji. Postanowiliśmy przygotować małe podsumowanie tego, co już wiemy – oraz zamieścić krótki przewodnik postępowania (w formie pytań i odpowiedzi).

Q&A

P: Co się właściwie stało?
O: Do końca nie wiadomo. W oficjalnym komunikacie Ryanair informuje, że do końca października musi odwołać około 2 proc. swoich lotów, aby m.in. poprawić punktualność całego systemu. Komunikat cytowaliśmy we wczorajszym artykule, możesz się z nim zapoznać => tutaj

P: Jaki jest efekt decyzji Ryanair?
O: Chaos. Pasażerowie nie wiedzą, czy ich przyszłe loty nie zostaną odwołane. Brak jest informacji o tym, które połączenia nie dojdą do skutku w najbliższych tygodniach – Ryanair nie zamieścił szczegółowego harmonogramu.

P: Skąd mam wiedzieć, czy mój lot jest odwołany?
O: Każdy pasażer powinien otrzymać e-mail lub SMS z informacją o odwołaniu lotu od Ryanaira. Przewoźnik informuje, że taka informacja będzie wysyłana na adres mailowy, użyty podczas rezerwacji. Zalecamy zatem sprawdzanie swojej skrzynki mailowej. Aktualną listę odwołanych lotów możesz również sprawdzić, klikając => tutaj

P: Czy powinienem poprosić o zwrot kosztu zakupu biletów? Gdzie można poprosić o taki zwrot?
O: Tak, możesz otrzymać zwrot kosztów zakupu biletów, jeżeli twój lot jest odwołany lub opóźniony o więcej niż trzy godziny. Możesz to zrobić na stronie https://refundclaims.ryanair.com/ . Ryanair informuje, że zwrot nastąpi w ciągu 7 dni roboczych, w takiej samej formie, w jakiej była dokonywana płatność. Pamiętaj jednak o tym, że jeśli poprosisz o zwrot kosztów zakupu biletów – możesz narazić się na ewentualną utratę prawa do odszkodowania w późniejszym terminie. Zalecamy ostrożność w podejmowaniu decyzji.

P: Co mam zrobić, jeśli nie mogę skontaktować się z Ryanairem?
O: Próbuj aż do skutku. Pamiętaj, że nie jesteś jedyną osobą, która stara się skontaktować z przewoźnikiem. Jeśli codziennie będzie odwoływanych 60 lotów, oznacza to, iż w takiej samej sytuacji są tysiące innych pasażerów.

P: Co mam zrobić, jeśli nie mogę wrócić z wakacji lub wyjazdu?
O: Najpierw spróbuj dokonać samodzielnej zmiany lotu na inny, klikając => tutaj. Niestety, nie ma żadnej gwarancji, że twój kolejny lot także nie będzie odwołany. Możesz również próbować skontaktować się z Ryanairem poprzez czat (kliknij => tutaj), lub dzwoniąc na numer telefonu +48 703 303 033 / +48 703 703 007.

P: Czy na lotnisku będę mógł przebookować bilet na inne połączenie Ryanair?
O: Nie licz na obsługę na lotnisku – prawdopodobnie nie będą mogli ci pomóc.

P: Czy mogę mieć pewność, że mój lot się odbędzie?
O: Ryanair nie informuje z wyprzedzeniem o odwołanych lotach. Najczęściej ich lista jest udostępniana w dzień odlotu. Możesz jednak na bieżąco sprawdzać status swojego lotu na stronie ryanair.com, lub klikając => tutaj

P: Czy mogę liczyć na zwrot kosztów poniesionych wydatków na jedzenie, noclegi i inne przejazdy, które musiałem ponieść w związku z decyzją Ryanair o odwołaniu mojego lotu?
O: Tak. Linia lotnicza, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego (261/2004), musi zwrócić koszty, które pasażerowie musieli ponieść. Należy zachować wszystkie paragony i faktury, dokumentujące zakupy.

P: Gdzie znajdę wszystkie niezbędne dokumenty i formularze?
O: Na stronie przewoźnika oraz Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC):

Formularz wniosku o odszkodowanie: kliknij => tutaj
Formularz wniosku o zwrot wydatków: kliknij => tutaj
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: kliknij => tutaj
Prawa pasażera: kliknij => tutaj

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
A co z lotami opłaconymi voucherem? Jaka forma zwrotu?
gieroy, 16 września 2017, 8:55 | odpowiedz
Avatar użytkownika
zapotrzebowanie na pilotów coraz większe...
Razem, 16 września 2017, 8:57 | odpowiedz
Avatar użytkownika
A co jeżeli na chwilę obecną odwołali mi lot z Anglii do Polski (17.09) a z Polski do Anglii nie (24.09)? Czy należy mi się zwrot pieniędzy za oba loty?
Ela92, 16 września 2017, 9:04 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Ela92 A co jeżeli na chwilę obecną odwołali mi lot z Anglii do Polski (17.09) a z Polski do Anglii nie (24.09)? Czy należy mi się zwrot pieniędzy za oba loty?
A zakupiony był na jednym bilecie czy na dwóch osobnych? (Lecę w tym samym dniu z Polski do Anglii i boje się że ten też odwołają :/ )
Isskaa, 16 września 2017, 9:14 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Nigdy za nimi nie przepadałem i jak widać słusznie. Irlandzki cyrk akrobatyczny!
Adżi, 16 września 2017, 9:22 | odpowiedz
Avatar użytkownika
jak oni to ogarna??? zrwory,zmiany,reklamacje,odszkodowania, najgorsza praca na swiecie to teraz infolinia ryanair
Kian, 16 września 2017, 9:48 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Sprawdza się stare powiedzenie: nie życz drugiemu, co tobie niemiłe... A dopiero co pan MOL mówił, że Norwegian może przestać latać niebawem. Wiadomo, że już wtedy wiedział, że muszą się ratować megaanulacją lotów, stąd ta wypowiedź była "zasłoną dymną" przed prawdziwymi problemami Ryanaira z pilotami.
rafal410, 16 września 2017, 9:59 | odpowiedz
Avatar użytkownika
gieroy A co z lotami opłaconymi voucherem? Jaka forma zwrotu?
Zwracają Ci Voucher
bartusek60, 16 września 2017, 10:10 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Czyżby kolos miał gliniane nogi? Wczorajsze tłumaczenie czytało się jakby był 1 kwietnia. A z punktu widzenia pasażerów lepsze 80% punktualności niż brak lotu.
Kashpir, 16 września 2017, 10:40 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Krajówki tez odwołują. WAW-SZC i SZC-WAW 18 i 19.09 odwołane
Jackstrong, 16 września 2017, 10:53 | odpowiedz
Avatar użytkownika
@Jackstrong.gdzie mozna znalezc info o lotach w dniu 19.09 w Polsce?
Rysiek, 16 września 2017, 11:17 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Rysiek @Jackstrong.gdzie mozna znalezc info o lotach w dniu 19.09 w Polsce?
Ja dostałem maila że odwołany i sprawdziłem inne dni na stronie. Na szczęście udało mi się jeszcze kupić LOT w dobrej cenie
Jackstrong, 16 września 2017, 11:26 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Mam wykupione bilety 30.10-6.11 . Hotel bez możliwości zwrotu, czy w razie odwołanego lotu mogę ubiegać się o zwrot opłaconych noclegów ?
katerina2110, 16 września 2017, 13:59 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Jestem pracownikiem firmy Ryanair i pracuje w szeroko rozumianej infolinii (czat, email również). Na początku nie wiedzieliśmy, jakie są przyczyny kasowania lotów, bo nasz przewoźnik nie raczył nas o tym poinformować. Byliśmy zdania, że loty kasują, ponieważ są strajki w różnych państwach, ale niestety nie. Nie tylko pasażerowie z Polski, ale także z Niemiec (zajmujemy się też infolinią niemiecką) kontaktują się z nami w sprawie skasowanych lotów, wręcz błagają o zmianę, szukanie innych połączeń. Drodzy Państwo, naprawdę robimy wszystko co w naszej mocy, byście Państwo polecieli, - szukamy alternatywnych lotów, zostali swoje pieniądze z powrotem na konto w ciągu tych wymienionych 7 dni. Ale z drugiej strony też prosimy o wyrozumiałość, ponieważ to nie nasza wina, a krzyki czy rzucanie najgorszymi epitetami, jakie istnieją w języku polskim, przez 8 godzin naszej ciężkiej pracy nam w niczym nie pomagają. Pozdrawiam :)
anja09, 16 września 2017, 14:05 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Ela92 A co jeżeli na chwilę obecną odwołali mi lot z Anglii do Polski (17.09) a z Polski do Anglii nie (24.09)? Czy należy mi się zwrot pieniędzy za oba loty?
Tak, zwrot przysługuje na obydwa loty.
anja09, 16 września 2017, 14:20 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Nie pierwszy to przypadek kiedy okazuje się ,że Ryanair nie jest firmą wiarygodną.Strategia "jeszcze taniej,jeszcze taniej,jeszcze taniej" nie sprawdza się.Pracownikom tez nie musi odpowiadać jak widać.
zapinio, 16 września 2017, 14:26 | odpowiedz
Avatar użytkownika
anja09 Jestem pracownikiem firmy Ryanair i pracuje w szeroko rozumianej infolinii (czat, email również). Na początku nie wiedzieliśmy, jakie są przyczyny kasowania lotów, bo nasz przewoźnik nie raczył nas o tym poinformować. Byliśmy zdania, że loty kasują, ponieważ są strajki w różnych państwach, ale niestety nie.Nie tylko pasażerowie z Polski, ale także z Niemiec (zajmujemy się też infolinią niemiecką) kontaktują się z nami w sprawie skasowanych lotów, wręcz błagają o zmianę, szukanie innych połączeń.Drodzy Państwo, naprawdę robimy wszystko co w naszej mocy, byście Państwo polecieli, – szukamy alternatywnych lotów, zostali swoje pieniądze z powrotem na konto w ciągu tych wymienionych 7 dni. Ale z drugiej strony też prosimy o wyrozumiałość, ponieważ to nie nasza wina, a krzyki czy rzucanie najgorszymi epitetami, jakie istnieją w języku polskim, przez 8 godzin naszej ciężkiej pracy nam w niczym nie pomagają. Pozdrawiam ?
trzymaj sie mocno. plus jest taki ze jak ten najblizszy okres przezyjesz to juz wszystko przezyjesz.
Kian, 16 września 2017, 14:29 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Absurdem jest to, że R nadal sprzedaje loty na wrzesień i październik. Ktoś kto planuje podróż staje się hazardzistą przy decyzji zakupu biletu. Rzekomo maja odwoływać 40-50 lotów dziennie ale czy na tym poprzestaną, ciężko w to wierzyć. Rano kontaktowałem się z infolinią i Pani poinformowała mnie, że ona wie tylko o odwołanych kierunkach na dzisiaj, na inne dni nie ma wiedzy! Jeżeli ludzie dostają już maila o odwołanych lotach na 21.09, nie rozumiem dlaczego R nie uaktualnia info na swojej stronie. POWINNI POINFORMOWAĆ o wszystkich planowanych odwołaniach i każdy by wiedział na czym stoi. Tak czekanie na tykającą bombę.
marcel.79, 16 września 2017, 14:42 | odpowiedz
Avatar użytkownika
moze licza ze szybko ugasza pozar
Kian, 16 września 2017, 14:55 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Ryanair już się pogrążył. To co zrobili to kompletny brak odpowiedzialności za klientów albo początek końca tej firmy. Odwoływanie 50 lotów dziennie niespodziewanie, bez uprzedzenia, niektórzy dowiedzieli się w dzień wylotu, inni muszą czekać w niepewności. Taka sytuacja ma potrwać jeszcze miesiąc. Idiotyczne tłumaczenie że to jest normalne i nic się nie dzieje, zamiast przyznania, że mają kryzys. Nikt rozsądny ponownie nie zaufa takiej firmie. Lepiej dopłacić, ale nie mieć z nimi więcej do czynienia. Zapłaciłem 1500 zł za lot w dwie strony z wyprzedzeniem 4 miesięcznym - oni dwa dni przed wylotem nie są w stanie potwierdzić, że lot się odbędzie.
quatro1, 16 września 2017, 15:21 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Na tej stronie są tylko odwołane loty do 16.09, a niby mają być odwoływane do końca pazdziernika. Czyli rozumiem, że teraz mam czekać do dnia wylotu (mam od 26.09 objazdówkę 4 rezerwacje) az mi napisza, czy moje loty sa odwolane???? Informacje beda podawane z dnia na dzien???????
Kasia Brysz 1, 16 września 2017, 16:46 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Rzecz w tym ,że brakuje im pilotów. Mści się polityka Ryanaira przyjmowania samo zatrudnionych pilotów,którzy bez konsekwencji mogą zrezygnować z pracy z dnia na dzień. Dużo lotów anulowanych z Madrytu,dużo z Dublina i dużo ze Stansted a i skandynawia. Norwegian fajnie daje radę w Madrycie,rozkręca biznes w Dublinie, w Gatwick duża ekspansja. Podkupuje pilotów ile tylko może. Daje większą kasę ,pewne zatrudnienie i nie musi prowadzić szkoleń od podstaw bo piloci Ryanaira latają na takich samych samolotach. Tu jest prawdziwy problem. Masowy odpływ pilotów.
kris1234, 16 września 2017, 16:50 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Jeszcze jedna rzecz - jak w takiej sytuacji można było ogłosić promocję obejmującą loty w październiku?!!!
Kashpir, 16 września 2017, 17:28 | odpowiedz
Avatar użytkownika
I kolejna polprawda. Pisza o kasowanbiu 40 - 50 lotow dziennie, rozmydlajac to informacja ze to "tylko" 2 % wszystkich operacji. Tylko dzisiaj odwalanych jest 80 lotow! Wiec jak to sie ma do cyfry 40 - 50? Ciekawe jak na to zareaguja inni przewoznicy, czy nie beda oferowac spontanicznie polaczen na kasowanych przez ryana lotach. Jest to absolutnie skandaliczna informacja a tlumaczenie o punktualnosci dziecinnie naiwne. Sam mam czekajacych 7 lotow i nie wyobrazam sobie byc w tych "tylko" 2 % odwolanych. Tak jak piszecie, jeszcze w tej sytuacji oglaszaja promocje zimowa od pazdziernika :) Toz to jest juz tak smieszne jak Kiepscy na Polsacie :)
tomsik, 16 września 2017, 17:38 | odpowiedz
Avatar użytkownika
tomsik „tylko” 2 % wszystkich operacji
80 odwołanych na średnio 2000 lotów dziennie to już 4% :(
fanfar, 16 września 2017, 17:54 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Szybka matematyka, 80 lotow dziennie * 6 tygodni * 7 dni * 189 miejsc * 90% oblozenia to daje UWAGA - 571 tysiecy osob :) Straconych klientow prawdopodobnie na zawsze. 571 tysiecy wscieklych osob z pokrzyzowanymi planami z dnia na dzien, jak nie z godziny na godzine. Jak zyje to o czyms takim nie slyszalem, a tymczasem sam w tym uczestnicze. Gdyby to byla informacja z 1 kwietnia to byloby to naprawde zabawne.
tomsik, 16 września 2017, 18:28 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Tu macie jeden z powodów : http://careers.ryanair.com/pilots/737-rated-pilots/ a tu opisuja jak w CRL zwołują ludzi do pracy z aekstra kasę,a we Włoszech zrzucają winę na burze. http://fr.newsmonkey.be/article/19988
kris1234, 16 września 2017, 18:36 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Czy jeśli zaproponują mi lot następnego dnia i skorzystam z propozycji, bo nie mam innego wyjścia aby wrócić do domu, to mimo wszystko mogę ubiegać się o odszkodowanie?
dyzio1, 16 września 2017, 19:05 | odpowiedz
Avatar użytkownika
dyzio1 Czy jeśli zaproponują mi lot następnego dnia i skorzystam z propozycji, bo nie mam innego wyjścia aby wrócić do domu, to mimo wszystko mogę ubiegać się o odszkodowanie?
Tak.
erloy, 16 września 2017, 20:17 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Jak Waszym zdaniem zareaguje wizz, podkręci ceny korzystając z możliwości przejęcia podróżnych? To może uwalić ceny na najbliższe miesiące, bo kto zarezerwuje teraz R.
VincentV, 16 września 2017, 21:06 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Witam, mam lot 17/09/17 o godzinie 7:00 z lotniska London Stansted do Rzeszowa. Czy ktoś podróżuje tym samym samolotem lub wie coś nt. odwołania lotu?
Louie997, 16 września 2017, 21:56 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Isskaa
Ela92 A co jeżeli na chwilę obecną odwołali mi lot z Anglii do Polski (17.09) a z Polski do Anglii nie (24.09)? Czy należy mi się zwrot pieniędzy za oba loty?
A zakupiony był na jednym bilecie czy na dwóch osobnych?(Lecę w tym samym dniu z Polski do Anglii i boje się że ten też odwołają :/ )
Masz jakieś informacje nt. lotu ze Stansted do Rzeszowa?
Louie997, 16 września 2017, 21:59 | odpowiedz
Avatar użytkownika
anja09 Jestem pracownikiem firmy Ryanair i pracuje w szeroko rozumianej infolinii (czat, email również). Na początku nie wiedzieliśmy, jakie są przyczyny kasowania lotów, bo nasz przewoźnik nie raczył nas o tym poinformować. Byliśmy zdania, że loty kasują, ponieważ są strajki w różnych państwach, ale niestety nie.Nie tylko pasażerowie z Polski, ale także z Niemiec (zajmujemy się też infolinią niemiecką) kontaktują się z nami w sprawie skasowanych lotów, wręcz błagają o zmianę, szukanie innych połączeń.Drodzy Państwo, naprawdę robimy wszystko co w naszej mocy, byście Państwo polecieli, – szukamy alternatywnych lotów, zostali swoje pieniądze z powrotem na konto w ciągu tych wymienionych 7 dni. Ale z drugiej strony też prosimy o wyrozumiałość, ponieważ to nie nasza wina, a krzyki czy rzucanie najgorszymi epitetami, jakie istnieją w języku polskim, przez 8 godzin naszej ciężkiej pracy nam w niczym nie pomagają. Pozdrawiam ?
Właśnie, że jest to też Twoja wina, bo jesteś częścią tego bałaganu, niewielką, ale częścią! Jeśli nie utożsamiasz się ze swoim pracodawcą, a tym bardziej uważasz że źle postępuje, to zmień pracę.
Blister, 16 września 2017, 22:05 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Masz jakieś informacje nt. lotu ze Stansted do Rzeszowa? do RZE wychodzi na to że NIE odwołany
Antek12, 16 września 2017, 22:08 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Czy ktoś wie co z sytuacją loty plus hotel z ryanair rooms ? zwrócą też za hotel ?
matt24, 16 września 2017, 22:10 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Louie997
Isskaa
Ela92 A co jeżeli na chwilę obecną odwołali mi lot z Anglii do Polski (17.09) a z Polski do Anglii nie (24.09)? Czy należy mi się zwrot pieniędzy za oba loty?
A zakupiony był na jednym bilecie czy na dwóch osobnych?(Lecę w tym samym dniu z Polski do Anglii i boje się że ten też odwołają :/ )
Masz jakieś informacje nt. lotu ze Stansted do Rzeszowa?
Nie jest odwołany na razie.
boots, 16 września 2017, 23:01 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Zastanawiam się, czy są jakieś trasy szczególnie narażone na odwołanie lotu? mam bilety na Maltę i zastanawiam się, jakie jest ryzyko, że 4 października nie wrócę z Malty do Krakowa ;) póki co widzę, że na tej trasie nie były odwoływane :)
evellie, 16 września 2017, 23:53 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Blister
anja09 Jestem pracownikiem firmy Ryanair i pracuje w szeroko rozumianej infolinii (czat, email również). Na początku nie wiedzieliśmy, jakie są przyczyny kasowania lotów, bo nasz przewoźnik nie raczył nas o tym poinformować. Byliśmy zdania, że loty kasują, ponieważ są strajki w różnych państwach, ale niestety nie.Nie tylko pasażerowie z Polski, ale także z Niemiec (zajmujemy się też infolinią niemiecką) kontaktują się z nami w sprawie skasowanych lotów, wręcz błagają o zmianę, szukanie innych połączeń.Drodzy Państwo, naprawdę robimy wszystko co w naszej mocy, byście Państwo polecieli, – szukamy alternatywnych lotów, zostali swoje pieniądze z powrotem na konto w ciągu tych wymienionych 7 dni. Ale z drugiej strony też prosimy o wyrozumiałość, ponieważ to nie nasza wina, a krzyki czy rzucanie najgorszymi epitetami, jakie istnieją w języku polskim, przez 8 godzin naszej ciężkiej pracy nam w niczym nie pomagają. Pozdrawiam ?
Właśnie, że jest to też Twoja wina, bo jesteś częścią tego bałaganu, niewielką, ale częścią! Jeśli nie utożsamiasz się ze swoim pracodawcą, a tym bardziej uważasz że źle postępuje, to zmień pracę.
mam nadzieję, że to słaby żart, który nie do końca Ci wyszedł. Nie mam wpływu na to, co O'Leary ma w głowie i jakie decyzje podejmuje. Gdyby nie tacy ludzie jak my, którzy pracują nad tym, żeby pasażerom udogodnić, panowałby jeszcze większy chaos. Zapraszam do mnie, założę się o miliony, że nie wytrzymałbyś nawet jednej godziny, słysząc krzyczących i przeklinających ludzi, jaki Ty jesteś zły, że to Ty specjalnie skasowałeś lot, żeby nie mógł lecieć na wakacje. Lubię swoją pracę i absolutnie nie mam zamiaru jej zmieniać. Praca z klientem bywa trudna, bywa. Tym razem nie pozdrawiam.
anja09, 17 września 2017, 0:05 | odpowiedz
Avatar użytkownika
17.09.2017 - Modlin - skasowane loty: przylot 11:05 Birmingham i odlot 11:30 przylot 20:25 Bruksela i odlot 20:50 info za flightradar24.com
tomek_k, 17 września 2017, 9:25 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Tu nigger ! Gdzie można zobaczyć odwołania na następne dni? Pozdrawian nigger
nigger, 17 września 2017, 10:59 | odpowiedz
Avatar użytkownika
tomek_k 17.09.2017 – Modlin – skasowane loty:przylot 11:05 Birmingham i odlot 11:30przylot 20:25 Bruksela i odlot 20:50 info za flightradar24.com
Na stronie lotniska info też jest. Natomiast na stronie Ryanaira informującej o odwołanych lotach (tej, do której f4f zamieściło linka, NIE MA INFORMACJI o jakimkolwiek locie odwołanym dzisiaj. Czyli Ryanair już nawet nie zamieszcza informacji o odwołanych lotach.
marcel76, 17 września 2017, 12:18 | odpowiedz
Avatar użytkownika
https://www.fly4free.pl/uniwersalny-poradnik-o-prawach-pasazera/ jest niejako sprzeczny z "Pamiętaj jednak o tym, że jeśli poprosisz o zwrot kosztów zakupu biletów – utracisz prawo do ewentualnego odszkodowania w późniejszym terminie."Czy da się na 100% ustalić obowiązującą wykładnię?
miriam, 17 września 2017, 12:28 | odpowiedz
Avatar użytkownika
anja09 Jestem pracownikiem firmy Ryanair i pracuje w szeroko rozumianej infolinii (czat, email również). Na początku nie wiedzieliśmy, jakie są przyczyny kasowania lotów, bo nasz przewoźnik nie raczył nas o tym poinformować. Byliśmy zdania, że loty kasują, ponieważ są strajki w różnych państwach, ale niestety nie.Nie tylko pasażerowie z Polski, ale także z Niemiec (zajmujemy się też infolinią niemiecką) kontaktują się z nami w sprawie skasowanych lotów, wręcz błagają o zmianę, szukanie innych połączeń.Drodzy Państwo, naprawdę robimy wszystko co w naszej mocy, byście Państwo polecieli, – szukamy alternatywnych lotów, zostali swoje pieniądze z powrotem na konto w ciągu tych wymienionych 7 dni. Ale z drugiej strony też prosimy o wyrozumiałość, ponieważ to nie nasza wina, a krzyki czy rzucanie najgorszymi epitetami, jakie istnieją w języku polskim, przez 8 godzin naszej ciężkiej pracy nam w niczym nie pomagają. Pozdrawiam ?
Witam. Wspolczuje ostatnich dni w pracy juz sobie wyobrazam wkurzonych ludzi,no ale to nie Pana wina. Mam pytanie Mam wykupiony lot ale bez ubezpieczenia czy Tez przysloguje mi zwrot lub przebookowanie? Mam ubezpieczenie podstawowe podrozne z innej firmy. Hotel wykupiony bez mozliwosci odwolania czy tez mam prawo do zwtotu kosztow poniesionych? Bardzo prosze o porade. Dziekuje. Monika
monika11111, 17 września 2017, 12:33 | odpowiedz
Avatar użytkownika
anja09 Jestem pracownikiem firmy Ryanair i pracuje w szeroko rozumianej infolinii (czat, email również). Na początku nie wiedzieliśmy, jakie są przyczyny kasowania lotów, bo nasz przewoźnik nie raczył nas o tym poinformować. Byliśmy zdania, że loty kasują, ponieważ są strajki w różnych państwach, ale niestety nie.Nie tylko pasażerowie z Polski, ale także z Niemiec (zajmujemy się też infolinią niemiecką) kontaktują się z nami w sprawie skasowanych lotów, wręcz błagają o zmianę, szukanie innych połączeń.Drodzy Państwo, naprawdę robimy wszystko co w naszej mocy, byście Państwo polecieli, – szukamy alternatywnych lotów, zostali swoje pieniądze z powrotem na konto w ciągu tych wymienionych 7 dni. Ale z drugiej strony też prosimy o wyrozumiałość, ponieważ to nie nasza wina, a krzyki czy rzucanie najgorszymi epitetami, jakie istnieją w języku polskim, przez 8 godzin naszej ciężkiej pracy nam w niczym nie pomagają. Pozdrawiam ?
Warto by ustalić czy aby na 100% zwrot kosztów biletu wyklucza ubieganie się o odszkodowanie " jeśli poprosisz o zwrot kosztów zakupu biletów – utracisz prawo do ewentualnego odszkodowania w późniejszym terminie."W uniwersalnym poradniku pasażera(https://www.fly4free.pl/uniwersalny-por ... -pasazera/) jest Dodatkowo, pasażerom przysługuje odszkodowanie, czy można zweryfikować co jest prawdą?
miriam, 17 września 2017, 12:51 | odpowiedz
Avatar użytkownika
anja09
Blister
anja09 Jestem pracownikiem firmy Ryanair i pracuje w szeroko rozumianej infolinii (czat, email również). Na początku nie wiedzieliśmy, jakie są przyczyny kasowania lotów, bo nasz przewoźnik nie raczył nas o tym poinformować. Byliśmy zdania, że loty kasują, ponieważ są strajki w różnych państwach, ale niestety nie.Nie tylko pasażerowie z Polski, ale także z Niemiec (zajmujemy się też infolinią niemiecką) kontaktują się z nami w sprawie skasowanych lotów, wręcz błagają o zmianę, szukanie innych połączeń.Drodzy Państwo, naprawdę robimy wszystko co w naszej mocy, byście Państwo polecieli, – szukamy alternatywnych lotów, zostali swoje pieniądze z powrotem na konto w ciągu tych wymienionych 7 dni. Ale z drugiej strony też prosimy o wyrozumiałość, ponieważ to nie nasza wina, a krzyki czy rzucanie najgorszymi epitetami, jakie istnieją w języku polskim, przez 8 godzin naszej ciężkiej pracy nam w niczym nie pomagają. Pozdrawiam ?
Właśnie, że jest to też Twoja wina, bo jesteś częścią tego bałaganu, niewielką, ale częścią! Jeśli nie utożsamiasz się ze swoim pracodawcą, a tym bardziej uważasz że źle postępuje, to zmień pracę.
mam nadzieję, że to słaby żart, który nie do końca Ci wyszedł. Nie mam wpływu na to, co O’Leary ma w głowie i jakie decyzje podejmuje. Gdyby nie tacy ludzie jak my, którzy pracują nad tym, żeby pasażerom udogodnić, panowałby jeszcze większy chaos. Zapraszam do mnie, założę się o miliony, że nie wytrzymałbyś nawet jednej godziny, słysząc krzyczących i przeklinających ludzi, jaki Ty jesteś zły, że to Ty specjalnie skasowałeś lot, żeby nie mógł lecieć na wakacje. Lubię swoją pracę i absolutnie nie mam zamiaru jej zmieniać. Praca z klientem bywa trudna, bywa. Tym razem nie pozdrawiam.
Narobili bałaganu i jeszcze pretensje o to do klientów... Kolejny chwyt marketingowców. Gdy ja prosiłem o wyrozumiałość infolinię to wykręcali się procedurami. To dlaczego ja teraz mam być wyrozumiały? Na przyszłość proponuję wprowadzić procedurę sprzedaży biletów tylko klientom w krawacie. "Klient w krawacie jest mniej awanturujący się".
Andt, 17 września 2017, 15:15 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Andt
anja09
Blister
anja09 Jestem pracownikiem firmy Ryanair i pracuje w szeroko rozumianej infolinii (czat, email również). Na początku nie wiedzieliśmy, jakie są przyczyny kasowania lotów, bo nasz przewoźnik nie raczył nas o tym poinformować. Byliśmy zdania, że loty kasują, ponieważ są strajki w różnych państwach, ale niestety nie.Nie tylko pasażerowie z Polski, ale także z Niemiec (zajmujemy się też infolinią niemiecką) kontaktują się z nami w sprawie skasowanych lotów, wręcz błagają o zmianę, szukanie innych połączeń.Drodzy Państwo, naprawdę robimy wszystko co w naszej mocy, byście Państwo polecieli, – szukamy alternatywnych lotów, zostali swoje pieniądze z powrotem na konto w ciągu tych wymienionych 7 dni. Ale z drugiej strony też prosimy o wyrozumiałość, ponieważ to nie nasza wina, a krzyki czy rzucanie najgorszymi epitetami, jakie istnieją w języku polskim, przez 8 godzin naszej ciężkiej pracy nam w niczym nie pomagają. Pozdrawiam ?
Właśnie, że jest to też Twoja wina, bo jesteś częścią tego bałaganu, niewielką, ale częścią! Jeśli nie utożsamiasz się ze swoim pracodawcą, a tym bardziej uważasz że źle postępuje, to zmień pracę.
mam nadzieję, że to słaby żart, który nie do końca Ci wyszedł. Nie mam wpływu na to, co O’Leary ma w głowie i jakie decyzje podejmuje. Gdyby nie tacy ludzie jak my, którzy pracują nad tym, żeby pasażerom udogodnić, panowałby jeszcze większy chaos. Zapraszam do mnie, założę się o miliony, że nie wytrzymałbyś nawet jednej godziny, słysząc krzyczących i przeklinających ludzi, jaki Ty jesteś zły, że to Ty specjalnie skasowałeś lot, żeby nie mógł lecieć na wakacje. Lubię swoją pracę i absolutnie nie mam zamiaru jej zmieniać. Praca z klientem bywa trudna, bywa. Tym razem nie pozdrawiam.
Narobili bałaganu i jeszcze pretensje o to do klientów… Kolejny chwyt marketingowców.Gdy ja prosiłem o wyrozumiałość infolinię to wykręcali się procedurami. To dlaczego ja teraz mam być wyrozumiały?Na przyszłość proponuję wprowadzić procedurę sprzedaży biletów tylko klientom w krawacie. „Klient w krawacie jest mniej awanturujący się”.
Nie chce mi sie wierzyc, ze mozesz byc az tak glupi, ale na wszelki wypadek - naprawde myslisz, ze to osoby pracujace na sluchawkach w infolinii decyduja o procedurach tam obowiazujacych? I ze od nich cokolwiek zalezy? Nie, ich obowiazkiem jest m.in. pilnowanie, aby procedury byly realizowane, co posrednio skutkuje mniejszym haosem. I niestety nie maja wplywu na to jakie decyzje zostana podjete na szczeblu kierowniczym. Ciezka praca glownie ze wzgledu na koniecznosc interakcji z takimi burakami jak Ty, ktorzy niestety nie rozumieja pewnych rzeczy i sa przekonani, ze to wszystko tylko po to, zeby im zrobic na zlosc. Jakbys byl kims waznym czy cos :)
vanja, 17 września 2017, 18:07 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Czy któs się orientuje o której wysyłają maila z informacją, że lot jest odwołany?Czy chwile przed lotem czy od razu po 24?
elmadlene, 17 września 2017, 18:13 | odpowiedz
Avatar użytkownika
elmadlene Czy któs się orientuje o której wysyłają maila z informacją, że lot jest odwołany?Czy chwile przed lotem czy od razu po 24?
Zamieścili listę odwołanych lotów do 20.09. https://www.ryanair.com/gb/en/useful-info/help-centre/travel-updates/flight-cancellations7
miriam, 17 września 2017, 18:33 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Hmm, a jeśli chcę kupić bilet na 28 października i lot jest widoczny na stronie ryanaiara? Czy jest ryzyko że też go odwołają i uciekąc do konkurencji, czy wyrzucili już z systemu na stronie możliwość rezerwacji lotów tych odwołanych ?
Mel-fail, 17 września 2017, 18:46 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Wszyscy gdzieś pracujemy i mało kto ma lekka pracę. Więc darujmy sobie te wzruszające teksty o zapracowanych pracownikach infolinii. A rzecz prosto ujmując jesteście wynagradzani z naszych pieniędzy, pracując w firmie, która teraz sobie postanowiła zrobić wszystkim kuku. Więc trochę pokory a nie wyzywania innych od buraków. Tak samo daruj sobie teksty jaka to Twoja pomoc cenna. Robisz co Ci każą, nie masz najmniejszego wpływu na to co firma proponuje pokrzywdzonym klientom. A rozliczany jesteś jak na każdej infolinii. I gdybyś nie pomagał tylko będąc nagrywany wyzywał ludzi od buraków to by Cie zastąpili kimś innym i tyle w temacie.
lb102, 17 września 2017, 20:09 | odpowiedz
Avatar użytkownika
vanja
Andt
anja09
Blister
anja09 Jestem pracownikiem firmy Ryanair i pracuje w szeroko rozumianej infolinii (czat, email również). Na początku nie wiedzieliśmy, jakie są przyczyny kasowania lotów, bo nasz przewoźnik nie raczył nas o tym poinformować. Byliśmy zdania, że loty kasują, ponieważ są strajki w różnych państwach, ale niestety nie.Nie tylko pasażerowie z Polski, ale także z Niemiec (zajmujemy się też infolinią niemiecką) kontaktują się z nami w sprawie skasowanych lotów, wręcz błagają o zmianę, szukanie innych połączeń.Drodzy Państwo, naprawdę robimy wszystko co w naszej mocy, byście Państwo polecieli, – szukamy alternatywnych lotów, zostali swoje pieniądze z powrotem na konto w ciągu tych wymienionych 7 dni. Ale z drugiej strony też prosimy o wyrozumiałość, ponieważ to nie nasza wina, a krzyki czy rzucanie najgorszymi epitetami, jakie istnieją w języku polskim, przez 8 godzin naszej ciężkiej pracy nam w niczym nie pomagają. Pozdrawiam ?
Właśnie, że jest to też Twoja wina, bo jesteś częścią tego bałaganu, niewielką, ale częścią! Jeśli nie utożsamiasz się ze swoim pracodawcą, a tym bardziej uważasz że źle postępuje, to zmień pracę.
mam nadzieję, że to słaby żart, który nie do końca Ci wyszedł. Nie mam wpływu na to, co O’Leary ma w głowie i jakie decyzje podejmuje. Gdyby nie tacy ludzie jak my, którzy pracują nad tym, żeby pasażerom udogodnić, panowałby jeszcze większy chaos. Zapraszam do mnie, założę się o miliony, że nie wytrzymałbyś nawet jednej godziny, słysząc krzyczących i przeklinających ludzi, jaki Ty jesteś zły, że to Ty specjalnie skasowałeś lot, żeby nie mógł lecieć na wakacje. Lubię swoją pracę i absolutnie nie mam zamiaru jej zmieniać. Praca z klientem bywa trudna, bywa. Tym razem nie pozdrawiam.
Narobili bałaganu i jeszcze pretensje o to do klientów… Kolejny chwyt marketingowców.Gdy ja prosiłem o wyrozumiałość infolinię to wykręcali się procedurami. To dlaczego ja teraz mam być wyrozumiały?Na przyszłość proponuję wprowadzić procedurę sprzedaży biletów tylko klientom w krawacie. „Klient w krawacie jest mniej awanturujący się”.
Nie chce mi sie wierzyc, ze mozesz byc az tak glupi, ale na wszelki wypadek – naprawde myslisz, ze to osoby pracujace na sluchawkach w infolinii decyduja o procedurach tam obowiazujacych? I ze od nich cokolwiek zalezy? Nie, ich obowiazkiem jest m.in. pilnowanie, aby procedury byly realizowane, co posrednio skutkuje mniejszym haosem. I niestety nie maja wplywu na to jakie decyzje zostana podjete na szczeblu kierowniczym. Ciezka praca glownie ze wzgledu na koniecznosc interakcji z takimi burakami jak Ty, ktorzy niestety nie rozumieja pewnych rzeczy i sa przekonani, ze to wszystko tylko po to, zeby im zrobic na zlosc. Jakbys byl kims waznym czy cos ?
Ja również Pana serdecznie pozdrawiam i życzę zdrowia.
Andt, 17 września 2017, 21:02 | odpowiedz
Avatar użytkownika
anja09 Jestem pracownikiem firmy Ryanair i pracuje w szeroko rozumianej infolinii (czat, email również). Na początku nie wiedzieliśmy, jakie są przyczyny kasowania lotów, bo nasz przewoźnik nie raczył nas o tym poinformować. Byliśmy zdania, że loty kasują, ponieważ są strajki w różnych państwach, ale niestety nie.Nie tylko pasażerowie z Polski, ale także z Niemiec (zajmujemy się też infolinią niemiecką) kontaktują się z nami w sprawie skasowanych lotów, wręcz błagają o zmianę, szukanie innych połączeń.Drodzy Państwo, naprawdę robimy wszystko co w naszej mocy, byście Państwo polecieli, – szukamy alternatywnych lotów, zostali swoje pieniądze z powrotem na konto w ciągu tych wymienionych 7 dni. Ale z drugiej strony też prosimy o wyrozumiałość, ponieważ to nie nasza wina, a krzyki czy rzucanie najgorszymi epitetami, jakie istnieją w języku polskim, przez 8 godzin naszej ciężkiej pracy nam w niczym nie pomagają. Pozdrawiam ?
Poniekąd rozumiem i współczuję, sam odbieram telefony, gdzie słyszę nieprzyjemne uwagi, mimo, że wina leży po stronie instytucji trzeciej. Ale z drugiej strony, ani się moim klientom nie dziwię, a już tym bardziej waszym. Niemniej faktem jest, że najchętniej pomagam tym uprzejmym, a przy tych mniej kulturalnych nieraz pamięć zawodzi, co tam oni potrzebowali... Uprzejmość popłaca, ale i częste upominanie się.
Ariegi, 18 września 2017, 11:14 | odpowiedz
Avatar użytkownika
anja09 Jestem pracownikiem firmy Ryanair i pracuje w szeroko rozumianej infolinii (czat, email również). Na początku nie wiedzieliśmy, jakie są przyczyny kasowania lotów, bo nasz przewoźnik nie raczył nas o tym poinformować. Byliśmy zdania, że loty kasują, ponieważ są strajki w różnych państwach, ale niestety nie.Nie tylko pasażerowie z Polski, ale także z Niemiec (zajmujemy się też infolinią niemiecką) kontaktują się z nami w sprawie skasowanych lotów, wręcz błagają o zmianę, szukanie innych połączeń.Drodzy Państwo, naprawdę robimy wszystko co w naszej mocy, byście Państwo polecieli, – szukamy alternatywnych lotów, zostali swoje pieniądze z powrotem na konto w ciągu tych wymienionych 7 dni. Ale z drugiej strony też prosimy o wyrozumiałość, ponieważ to nie nasza wina, a krzyki czy rzucanie najgorszymi epitetami, jakie istnieją w języku polskim, przez 8 godzin naszej ciężkiej pracy nam w niczym nie pomagają. Pozdrawiam ?
Mam prośbę czy możesz mi powiedzieć co należy wypełnić (który formularz) jeżeli chciałabym odzyskać zwrot za bilety i za noclegi, które nie mogły już być odwołane - czy formularz na odszkodowanie (wpisać tam że życzę sobie 250 eur) czy formularz na zwrot wydatków (i wpisać tam koszt biletu i noclegów i podpiąć obciążenie karty kredytowej wraz z rezerwacją z bookinga). Które reklamacje są bardziej priorytetowo obsługiwane.Będę wdzięczna za info zwrotne. Czy z praktyki wiesz może czy jest szansa że bez większych problemów odzyskam poniesione/udokumentowane koszty - nie chciałabym być zmuszona do korzystania z firmy zajmującej się odzyskiwaniem odszkodowań.
Gbb1, 18 września 2017, 11:48 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Podali odwołane loty w bardziej odległych terminach, nawet do 28.10.2017: http://fr-prod-static-pdf.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/flightcancellations.pdf
fruwacz, 18 września 2017, 19:43 | odpowiedz
Avatar użytkownika
A jak to jest, gdy bilety są opłacone przez takie serwisy jak ten: https://www.esky.pl/ ? Kto w tym momencie zwraca pieniądze i gdzie się można zgłosić? Możecie pomóc?
agnieszka.pat, 9 lipca 2018, 9:57 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Co trzeba zrobić w sytuacji, gdy rezerwacji lotu dokona się za pośrednictwem stron typu https://www.esky.pl/ ? Gdzie wtedy trzeba się zgłosić? I jestem ciekawa, jak jest w przypadku Ela92, bo to faktycznie dość problematyczna kwestia.
agnieszka.pat, 23 sierpnia 2018, 12:52 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »