więcej okazji z Fly4free.pl

„Stare ale jare”, „Dresiary o tępym spojrzeniu” czyli o wieku stewardes słów kilka

Foto: Dmitry Birin, Shutterstock
Tak, to kontrowersyjny temat. Czy wiek obsługującego nas personelu pokładowego podczas lotu ma jakiekolwiek znaczenie? I czy istnieje górna granica wieku stewardesy?

Bezpośrednią przyczyną powstania tego tekstu jest mój ostatni lot na pokładzie przewoźnika UTair Aviation, kilka dni temu. Zwróciłem uwagę na jeden charakterystyczny szczegół. I nie był to stan techniczny samolotu Boeing 737-500. Moją uwagę przyciągnęły… stewardesy. Wprawdzie kobietom w metrykę nie powinno się zaglądać, ale każda z nich miała dużo powyżej 40 lat. Inna rzecz, że wyglądały niezwykle elegancko i „z klasą”.

Zaintrygowany, postanowiłem zapytać jednej z nich o warunki pracy i ewentualne wymogi – jednocześnie próbując sobie przypomnieć średni wiek personelu pokładowego w innych liniach lotniczych, oraz rozmaite opinie na temat stewardes i ich pracy. A trzeba przyznać, że materiał jest bogaty i różnorodny, niekiedy bardzo kontrowersyjny. Spróbujmy zatem odpowiedzieć sobie na kilka pytań.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Ważniejsze aby obsługa pokładowa była miła i sprawna ;) Oczywiście jak są ładni to fajnie, ale nie jest to najważniejsze.
Litania, 21 stycznia 2017, 20:37 | odpowiedz
Samo dyskutowanie o wieku i atrakcyjności stewardess zakłada, że pasażerami są tylko mężczyźni. A przecież tak nie jest, a kobietom naprawdę jest wszystko jedno, czy obsłuży je ładna/brzydka/młodsza/starsza, ważne, żeby zrobiła to profesjonalnie.
ala, 21 stycznia 2017, 20:41 | odpowiedz
Najlepsze foki i niunie są w Wizzair. Thebeściary!!!
latam, 21 stycznia 2017, 21:03 | odpowiedz
latam Najlepsze foki i niunie są w Wizzair. Thebeściary!!!
a jakie przystojne chłopaki:)
suru, 21 stycznia 2017, 21:14 | odpowiedz
A ja właśnie zaczynam swoją przygodę z lataniem:) mam 29 lat :) wcześniej studiowałam, pracowałam za biurkiem. Marzenie o zostaniu stewką miałam zawsze, ale dopiero teraz odwazyłam się i udało się:) nigdy nie jest za pozno by probowac:)
Magda, 21 stycznia 2017, 21:28 | odpowiedz
Personel pokładowy powinien przede wszystkim być kompetentny i umieć się zachować w sytuacji awaryjnej. Nie mniej jednak jakbym miała ponarzekać to na panie z LOTu które już pewnie obchodzą 30 lecie pracy i dawno zapomniały że obowiązuje je kultura osobista.
OleVera, 21 stycznia 2017, 21:32 | odpowiedz
Dla mnie istotne jest aby byla/był usmiechnieta, profesjonalna i zadbana (także zgadzam się z wymogiem BMI do 22- grube osoby wyglądają nieestetycznie), wiek nie gra roli, co więcej, zauwazylam że dojrzałe stewardessy podchodzą do swojej pracy bardziej profesjonalnie i poważniej -z pasją. Czuje się pewniej kiedy na pokładzie jest "starszy" personel.
Mada, 21 stycznia 2017, 21:36 | odpowiedz
Kuźwa, nie wierzę. Panie Pawle, cieszę się że w dorosłym wieku również doświadcza Pan małych objawień, takich jak na przykład "ojej, kobiety po 40 TEŻ mogą wyglądać atrakcyjnie", więc poczęstuję Pana jeszcze jednym, uwaga, leci, będzie szokujące. Gotowy? Otóż: to nie od wyglądu obsługi pokładowej zależy jakość Pana ewakuacji z samolotu w podbramkowej sytuacji. Serio. PS. "A odnośnie wieku: latając liniami Lufthansa czy British Airways, widać wiele stewardes w wieku +30... i uważam to za coś naturalnego i oczywistego.". Proponuję kolejne artykuły roztkliwiające się nad oczywistościami. "Ostatnio leciałem liniami XYZ i każda stewardessa i każdy steward miał po dwie ręce i dwie nogi. Nie było ani jednej trzynożnej stewardessy."
Mart, 21 stycznia 2017, 23:02 | odpowiedz
piszcie co chcecie, latam często różnymi liniami z Chopina ale pęto najlepiej obrabiają stewki z LOTu, koniec kropka, kropli nie uronią.
mazda, 21 stycznia 2017, 23:25 | odpowiedz
Najważniejsze żeby obsługa na pokładzie była miła. Stewardesy i stewardzi powini być mili i zawsze starać się pomóc pasażerowi. Wiek jest bez znaczenia ważniejsze jest podejście do pasażera.
Melb, 21 stycznia 2017, 23:59 | odpowiedz
ostatnio w wizzair podczas take off stewardessa zdjela sobie buty i zarzuciła giry na lade, z której potem wydaja żarcie :D hmmm może miała pierwszy dzien nowe buty i natarła nogi? próbowalam ją zrozumieć, ale jednak to przegięła :)
megi, 22 stycznia 2017, 8:49 | odpowiedz
Szanowni Państwo z redakcji, nie odnosząc się do treści artykułu, uważam, że tytuł jest bardzo nie na miejscu. Zwłaszcza druga jego część.
emwu, 22 stycznia 2017, 10:17 | odpowiedz
Mart Kuźwa, nie wierzę. Panie Pawle, cieszę się że w dorosłym wieku również doświadcza Pan małych objawień, takich jak na przykład „ojej, kobiety po 40 TEŻ mogą wyglądać atrakcyjnie”, więc poczęstuję Pana jeszcze jednym, uwaga, leci, będzie szokujące. Gotowy? Otóż: to nie od wyglądu obsługi pokładowej zależy jakość Pana ewakuacji z samolotu w podbramkowej sytuacji. Serio. PS. „A odnośnie wieku: latając liniami Lufthansa czy British Airways, widać wiele stewardes w wieku +30… i uważam to za coś naturalnego i oczywistego.”. Proponuję kolejne artykuły roztkliwiające się nad oczywistościami. „Ostatnio leciałem liniami XYZ i każda stewardessa i każdy steward miał po dwie ręce i dwie nogi. Nie było ani jednej trzynożnej stewardessy.”
Mart, masz rację. Pomysły na artykuły podają tutaj scenarzyści oper mydlanych.
isaura, 22 stycznia 2017, 10:55 | odpowiedz
Mart cieszę się że w dorosłym wieku również doświadcza Pan małych objawień, takich jak na przykład „ojej, kobiety po 40 TEŻ mogą wyglądać atrakcyjnie” [..] „A odnośnie wieku: latając liniami Lufthansa czy British Airways, widać wiele stewardes w wieku +30… i uważam to za coś naturalnego i oczywistego.”. Proponuję kolejne artykuły roztkliwiające się nad oczywistościami. „Ostatnio leciałem liniami XYZ i każda stewardessa i każdy steward miał po dwie ręce i dwie nogi”
Proszę o czytanie ze zrozumieniem i mniejszą ironię. Napisałem, iż moje zdziwienie wzbudził fakt, że KOMPLET personelu pokładowego składał się z kobiet w wieku mocno powyżej 40 lat. Nigdy wcześniej się z czymś takim nie spotkałem. Odnośnie oczywistości i naturalności - proponuję odbyć podróż na pokładzie któregoś z tanich przewoźników, operujących z lotnisk w Polsce. Wtedy najłatwiej dostrzec „ponadnormatywną” reprezentację młodych kobiet jako personelu pokładowego. Dlatego też stewardesy w wielu +30 są dla mnie oczywistością... ale w w.w tanich liniach, już niekoniecznie...
Paweł Kunz, 22 stycznia 2017, 11:07 | odpowiedz
Osobiście również wolę personel starszy wiekiem, i nie mówię tutaj o wieku ok 30 lat tylko +40 :)
Kaja, 22 stycznia 2017, 12:31 | odpowiedz
OleVera Personel pokładowy powinien przede wszystkim być kompetentny i umieć się zachować w sytuacji awaryjnej. Nie mniej jednak jakbym miała ponarzekać to na panie z LOTu które już pewnie obchodzą 30 lecie pracy i dawno zapomniały że obowiązuje je kultura osobista.
A ja ponarzekałbym na panie/panow z Wizzair. No ale kazdy ma inne doswiadczenia. Poza tym wazne jest aby obsługa pokładowa była miła i sprawna. Wiek to sprawa trzeciorzedna.
mathew, 22 stycznia 2017, 13:35 | odpowiedz
najfajniej latało mi się z azjatyckimi liniami, najgorzej z niemieckimi.
Gooo, 22 stycznia 2017, 15:26 | odpowiedz
Maja byc mile. Wiek nie gra roli. Problemem sa pasazerowie, nie stewardessy. Gdyby nie te gbury dziewczyny bylyby do oswojenia. Bardzo latwo je zrelaksowac i wprowadzic mila atmosfere
Adam, 22 stycznia 2017, 15:29 | odpowiedz
Czytając te komentarze dochodzę do wniosku, że redakcja tego artykułu dostała dobrze po nosie, nie wiem czemu to ma służyc, czy lepsze smarkule, które tylko polują na dzianych facetów z bisness class, wiek nie ma żadnej roli, czyli się klasa osoby i co sobą reprezentuje
Joanna, 22 stycznia 2017, 16:00 | odpowiedz
Joanna Czytając te komentarze dochodzę do wniosku, że redakcja tego artykułu dostała dobrze po nosie, nie wiem czemu to ma służyc, czy lepsze smarkule, które tylko polują na dzianych facetów z bisness class, wiek nie ma żadnej roli, czyli się klasa osoby i co sobą reprezentuje
zamiast czyli powinno być liczy się klasa i co sobą reprezentuje
Joanna, 22 stycznia 2017, 16:01 | odpowiedz
uroda i wiek personelu nie ma znaczenia, wazny jest profesjonalizm uslugi, opanowanie w sytuacjach awaryjnych, linie seksistowskie stawiaja na urode zeby przyciagnac bogatych biznesmnenow zainteresowanych wyrywaniemm doop w trakcei podrozy sluzbowych, niepisana umowa - place wiecej za przelot chce miec ladniejsza d.... do obslugi, jak w boordelach.... w ogole nie powinno byc takiego tematu, najlepiej zeby byly samoloty obslugiwane przez sympatycznych i wyrosnietych gejow
ewa, 22 stycznia 2017, 16:33 | odpowiedz
ewa uroda i wiek personelu nie ma znaczenia, wazny jest profesjonalizm uslugi, opanowanie w sytuacjach awaryjnych, linie seksistowskie stawiaja na urode zeby przyciagnac bogatych biznesmnenow zainteresowanych wyrywaniemm doop w trakcei podrozy sluzbowych, niepisana umowa – place wiecej za przelot chce miec ladniejsza d…. do obslugi, jak w boordelach…. w ogole nie powinno byc takiego tematu, najlepiej zeby byly samoloty obslugiwane przez sympatycznych i wyrosnietych gejow
Zeby bogaci biznesmeni mogli wyrywac wyrosnietych, sympatycznych gejow? :-))))
Adam, 22 stycznia 2017, 17:02 | odpowiedz
Ostatnio miałam podobne doświadczenie jak Pan. Leciałam ryanairem w ostatnim rzędzie i nasłuchałam się marudzenia dziewczyn. Obgadały wszystko i wszystkich, razem z firmą i jej polityką. Aż się chciało je uciszyć. Z kolei powrót podróży był easy jetem. Pan z obsługi miał na pewno ponad 30 lat. Ale w życiu nie spotkałam na pokładzie kogoś tak pozytywnego i uśmiechniętego. Widać było,że praca sprawia mu przyjemność. I to chyba najważniejsze:-)
A, 23 stycznia 2017, 10:52 | odpowiedz
u stewki najważniejszy jest tyłeczek. jak się tak przechadza po samolocie, to jest na co popatrzeć
bili, 23 stycznia 2017, 14:21 | odpowiedz
Ładne do patrzenia jest ok, ale po poza tym... leniwe, cwane i w praktyce pożytek dla klienta średni....
ZoZo, 24 stycznia 2017, 13:06 | odpowiedz
W EnterAir stewardessy i stewardy jedna wielka zenada. Zachowuja sie jakby za kare pracowaly:(
Praga, 27 stycznia 2017, 17:37 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »