Fly4free.pl

Rząd zmienia ton w sprawie CPK. „Wahadło wychyla się w kierunku, że robimy”

Foto: wizualizacja
Ostateczne decyzje w sprawie CPK jeszcze nie zapadły, ale coraz więcej wskazuje na to, że rząd zdecyduje się na realizację tej inwestycji. – Jeśli projekt zostanie utrzymany lub nastąpi jego rewizja, CPK będzie mogło działać od 2031-2032 roku – mówi nieoficjalnie w rozmowie z Wirtualną Polską jeden z ministrów rządu Donalda Tuska.

Decyzja w sprawie kontynuacji projektu i budowy CPK ma zapaść po wynikach audytu, którego możemy spodziewać się pod koniec I kwartału. Do tego czasu rząd nie ogłosi żadnych wiążących deklaracji w tej sprawie, choć nawet po głosach polityków koalicji rządowej słychać, że doszło do pewnej zmiany narracji w sprawie Centralnego Portu Komunikacyjnego.

– Czy CPK można zatrzymać? Zostały wydane konkretne pieniądze na ten projekt. Pojawiają się głosy, że chcemy go zamknąć, co nie jest prawdą. Chcemy go zracjonalizować, czyli wykonać to, co ma dzisiaj realne podstawy – mówi w rozmowie z „Rzeczpospolitą” Maciej Lasek, rządowy pełnomocnik ds. CPK.
– Ta spółka ma duży potencjał i ten potencjał powinien być wykorzystany. To również potencjał inżynierów, którzy zostali tam zatrudnieni. Gdyby była decyzja o kasowaniu tego projektu, to po co byłby audyt? – dodał Lasek.

Jednocześnie Wirtualna Polska, powołując się na nieoficjalne informacje z rządu, informuje, że choć ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły, to dużo wskazuje na to, że projekt będzie kontynuowany.

Sprawdź najlepsze oferty na wczasy
Reklama interaktywna, dane dostarczone 2024-02-23T02:57:00.173Z przez Wakacje.pl

– Wahadło wychyla się w kierunku, że robimy. Ale ostateczne decyzje zapadną w Kancelarii Premiera po wynikach audytu – mówi w rozmowie z WP.pl jeden z ministrów w rządzie Donalda Tuska.

Jak dodaje, konieczne jest urealnienie harmonogramu i aktualizacja terminów.
– Ten obecny jest nie do utrzymania. PiS to doskonale wie. Jeśli projekt zostanie utrzymany lub nastąpi jego rewizja, CPK będzie mogło działać od 2031-32 roku – dodaje rozmówca WP.pl.

Szerszy konsensus w sprawie CPK ma być tez widać w ramach polityków poszczególnych partii koalicji rządzącej, zarówno na Lewicy jak i w Polska 2050-PSL. Szczególnie politycy tego ostatniego ugrupowania byli krytycznie nastawieni do budowy lotniska w Baranowie, czemu dawali mocno wyraz choćby w kampanii wyborczej.

Nieco zaskoczeni sytuacją mają być też politycy Koalicji Obywatelskiej.

– Nie spodziewaliśmy się, że tylu naszych zwolenników okaże się jednocześnie zwolennikami CPK – mówi w rozmowie z WP.pl jeden z parlamentarzystów nowej większości parlamentarnej.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Po co nam CPK skoro jest lotnisko w Berlinie? Po co nam LOT skoro jest Lufthansa? Po co nam konkurencja skoro można przepłacać?
RosaVonJungingen, 7 lutego 2024, 7:43 | odpowiedz
sp..j trollu - powtarzacoe do znudzenia płatną propagandę oszustów z PiS co CPK uzywali do wypompowywania kasy z budżetu... trzeba to ostro przyciąć - wtedy będzie miało sens...
RosaVonJungingen Po co nam CPK skoro jest lotnisko w Berlinie? Po co nam LOT skoro jest Lufthansa? Po co nam konkurencja skoro można przepłacać?
jp1, 7 lutego 2024, 15:13 | odpowiedz
Generalnie CPK ma sens ale:1. nie w gigantycznej postaci PiS - im droższy ten miś tym...2. zamiast Radomia, Modlina, Okęcia, Łodzi - lotnisko dla centralnej  Polski a nie dla całej3. szybka kolej do dużych miast a nie do  60tys Łomży czy Giżycka gdzie wystarczą autobusy
jp1, 7 lutego 2024, 15:15 | odpowiedz
Poszczekaj sobie, poszczekaj oświecony kartoflu.
jp1 sp..j trollu - powtarzacoe do znudzenia płatną propagandę oszustów z PiS co CPK uzywali do wypompowywania kasy z budżetu... trzeba to ostro przyciąć - wtedy będzie miało sens...
RosaVonJungingen Po co nam CPK skoro jest lotnisko w Berlinie? Po co nam LOT skoro jest Lufthansa? Po co nam konkurencja skoro można przepłacać?
RosaVonJungingen, 7 lutego 2024, 15:56 | odpowiedz
Ad.1. Co to znaczy gigantyczna postać. Może najpierw warto zobaczyć ile dzisiaj obsługuje Okęcie i jak ruch co roku rośnie. Jaką wartość osiągnie do czasu zbudowania CPK? Więcej liczb, a mniej propagandy z jednej czy drugiej strony.Ad. 2 Kto Cię zmusi do latania z CPK? Regionalne lotniska zostają i będą sobie niezależnie od CPK radzić. Przecież ukochany przewoźnik  gawiedzi Ryanair nie będzie z niego latał. Woli latać z lotniska typu Modlin, Katowice itd gdzie wykorzystuje swoją pozycję i będzie to robił nadal.Ad. 3 Ale nikt kolei dużych prędkości do Giżycka nie planuje, no chyba że 160 km/h to dla Ciebie duża prędkość.Przestańcie się ludzie przejmować propagandą z wolnych, zniewolonych, lewych, prawych czy innych mediów. Zacznijcie używać własnych mózgów!
jp1 Generalnie CPK ma sens ale:1. nie w gigantycznej postaci PiS - im droższy ten miś tym...2. zamiast Radomia, Modlina, Okęcia, Łodzi - lotnisko dla centralnej  Polski a nie dla całej3. szybka kolej do dużych miast a nie do  60tys Łomży czy Giżycka gdzie wystarczą autobusy
RosaVonJungingen, 7 lutego 2024, 16:08 | odpowiedz
CPK jest absolutnie bez sensu. Lotnisko Gatwick w Londynie jednym pasem ( Okęcie ma dwa) obsługuje 40 mln pasażerów rocznie!
Ryszard Posyniak, 7 lutego 2024, 21:03 | odpowiedz
Ma sens bo chodzi o podatku które są aktualnie płacone w Niemczech z tytułuCeł Irak samo chodzi o rozbudowę Świnoujścia i portu Gdynia Nawet jak je wybudują będzie nr 8 pod względem wielkości w EuropieWięc gdzie tu gigantomania 
Pe K, 7 lutego 2024, 21:53 | odpowiedz
Skoro lotniska są bez sensu zbużyć te w NRD
Pe K, 7 lutego 2024, 21:55 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »