REKLAMA

Wciąż nie odzyskaliście pieniędzy od Ryanaira? Linia próbuje pomóc

Foto: Milosz Maslanka / Shutterstock

W ostatnich dniach Ryanair mocno wziął się za poprawianie swojej reputacji dotyczącej polityki zwrotów za odwołane loty w czasach koronawirusa. Najpierw przewoźnik złożył swoim klientom obietnice, że większość pieniędzy zostanie wypłacona do końca miesiąca, a teraz pokazuje instruktaż jak odzyskać pieniądze, gdy zarezerwowaliśmy bilety przez pośredników.

Gdy polski rząd ogłosił decyzję o wstrzymaniu ruchu lotniczego nad Polską, w branży lotniczej nastąpił ogromny chaos. Początkowo nikt nie wiedział, czy i kto będzie mógł odzyskać pieniądze za kupione bilety. Nie wiadomo było, ile potrwa zakaz, gdzie szukać pomocy, a biura obsługi klienta poszczególnych linii lotniczych były tak zapchane, że uzyskanie jakiejkolwiek informacji graniczyło z cudem.

Stopniowo jednak sytuacja zaczęła się klarować, część przewoźników zaczęła wypłacać zwroty, ale nadal – mimo zwiększonych mocy przerobowych na infoliniach i w działach zajmujących się reklamacjami, wielu pasażerów czeka na pieniądze. W efekcie irytacja klientów rośnie, a coraz więcej z nich czuje się bezradnych. Powoli jednak coraz więcej przewoźników odkopuje się z wniosków o zwroty i szuka sposobów na to, by pomóc swoim klientom – a tym samym zawalczyć o odbudowanie reputacji, która przez całą tę sytuacja została mocno nadszarpnięta.

I właśnie to w ostatnich intensywnie robi Ryanair, który – choć początkowo milczał i zupełnie ignorował problemy z przeciążonymi serwerami, brakiem informacji i dezorientacją pasażerów, teraz ostro wziął się do pracy.

Ryanair zmienia formularz zwrotów za bilety

W najnowszym komunikacie, Ryanair postanowił pomóc przede wszystkim tym osobom, które kupiły bilety u pośredników. Przewoźnik podkreśla bowiem, że to właśnie z tymi klientami jest największy problem, bowiem to firmy pośrednie w dużej mierze blokują możliwość wypłacenia pieniędzy.

W ostatnich tygodniach Dział Obsługi Klienta Ryanair był zalewany skargami na te nieautoryzowane internetowe biura podróży, które odmawiają współpracy z Ryanair i z klientami. Ryanair wzywa wszystkich klientów, którzy zostali wprowadzeni w błąd i zapłacili za loty więcej niż na stronie Ryanair, do złożenia wniosku o zwrot pieniędzy za pośrednictwem nowego formularza „weryfikacji klienta” na stronie Ryanair.com – poinformowała linia.

Nie jest tajemnicą, że pośrednicy sprzedający bilety lotnicze, mają w zwyczaju zakładać rezerwacje na specjalnie wygenerowane adresy mailowe. Robi się to po to, żeby użytkownik nie mógł sam zalogować się na swoją rezerwację i np. dokonywać zmian, dokupić usług itd., tylko żeby załatwiał to znów przez pośrednika – i zapłacił dodatkowo za pomoc i pośrednictwo.

I na tym właśnie polega problem – skoro nie możemy zalogować się do swojej rezerwacji, ciężko też złożyć reklamację. Używając zewnętrznych formularzy, system informuje nas, że taka rezerwacja nie istnieje, bo de facto – jest założona na inne dane.

Nowa opcja „weryfikacji klienta” pomoże tysiącom pasażerów, którzy nie byli w stanie uzyskać zwrotu w związku z faktem, iż skorzystali z usług nieautoryzowanych pośredników maskujących dane kontaktowe klientów i dane dotyczące płatności, a następnie odmawiających odpowiedzi na prośby klientów o zwrot pieniędzy – informuje Ryanair.

Jak odzyskać pieniądze za bilety kupione u pośredników?

Już kilka dni temu Ryanair obiecał, że zatrudnił dodatkowe osoby, które będą pomagać klientom odzyskać pieniądze i zapewnił, że do końca lipca zrealizuje większość wypłat. A ma nad czym pracować, bo w sumie aż 35 mln osób ubiegało się od początku kryzysu w branży o zwrot pieniędzy za niewykorzystane bilety.

– Od czasu ponownego otwarcia naszego biura w Dublinie w czerwcu, przeszkoliliśmy dodatkowych pracowników do obsługi wniosków w celu wyeliminowania zaległości – informuje przewoźnik.

Do końca miesiąca mają zostać rozpatrzone wszystkie zwroty za loty w maju i większość z czerwca, a wszystkie z lipca i sierpnia – do końca przyszłego miesiąca.

Ryanair nie kryje też wzburzenia związanego z jego zdaniem nieuczciwymi praktykami pośredników.

– Z powodzeniem zwracamy gotówkę milionom klientów, którzy dokonali bezpośredniej rezerwacji w Ryanair, a dzięki temu dysponowaliśmy prawdziwymi adresami e-mail i danymi dotyczącymi płatności – mówi Eddie Wilson, prezes Ryanair. – Te praktyki antykonsumpcyjne powinny zostać zbadane przez stowarzyszenia konsumentów i organy regulacyjne, aby upewnić się, że te nieautoryzowane internetowe biura podróży są zmuszone do przekazywania dokładnych danych kontaktowych klientów, aby Ryanair mógł rozpatrywać wnioski o zwroty, informować o zmianach w rozkładzie lotów i przesłać pilne powiadomienia – dodał.

Pełną instrukcję zwrotów dla biletów kupionych u pośredników znajdziecie tutaj:

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Ryanairowi życzę żeby odczuli straty po tej całej epidemii... A pll LOTowi jeszcze nie wiem, bo czekam na voucher który może nigdy nie nadejdzie
Maciek7777, 11 lipca 2020, 22:19 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Pani Aneto, rozczarowała mnie Pani, bo chyba po raz pierwszy mam wrażenie, że zamieściła Pani tekst sponsorowany. Co to za bzdury mające zrzucać winę na pośredników? Ja zapłaciłem Ryanairowi bezpośrednio za loty kwietniowe i na razie nie dostałem żadnego sygnału, że pieniądze odzyskam. Robią nas w trąbę, bo są silniejsi i polski rząd im na to pozwolił, ale może by tak fly4free nie włączało się do propagandy linii lotniczej.
Noitego, 12 lipca 2020, 1:18 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Niech Ryan najpierw odda pieniądze za bilety kupione i nich bezpośrednio. Pisanie o pośrednikach to jakies zamydlanie sytuacji. Akurat w Ryanair mało kto kupuje przez pośredników. Ja dostałem voucher ale nie zamierzam go użyć bo z tego co czytam na forum te vouchery to oszustwo jeśli używa się ich na mniejszą sumę niż ich wartość- reszta przepada. Ewentualnie trzeba się po ich czatach dopraszać i nic z tego nie wynika.
Ryszard Wasowski, 12 lipca 2020, 12:58 | odpowiedz
Rezerwowałam bezpośrednio przez konto na stronie Ryaniar lot na 22-03-2020, 30-04-2020 i 21-06-2020. Do dnia dzisiejszego 29-07-2020 nie dostałam zwrotu za żaden z w/w lotów, chociaż wielokrotnie kontaktowałam się przez formularzy Ryanaira z nimi. Nawet żadnej odpowiedzi czy kopii zgłoszenia na mail. Niestety za późno wystąpiłam do banku o procedurę chargeback. Namawiam wszystkich nie czekać, a wystąpić o tą procedurę, jeśli płaciliście za bilety kartą bankową, a usługa nie została wykonana, to w terminie 120 dni od dnia kiedy usługa miała być wykonana macie prawo złożyć przez bank reklamację Chargeback i pieniędzy zostaną zabrane z konta nieuczciwego sprzedawcy (Ryanair) i zwrócone na waszę.  Wierząc kłamstwom Ryanair  straciłam możliwość odzyskania  pieniędzy po przez chargeback na rezerwację z marca i kwietnia. Takie artykuły  jak powyższy są sponsorowane i służą odciąganiu czasu rozliczenia, żeby potem było za późno na wdrożenie chargeback.
Irena3, 29 lipca 2020, 14:00 | odpowiedz

ryanair
Do których krajów pojedziemy bez problemu? Wszystkie obostrzenia w jednym miejscu! »
REKLAMA
porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.