REKLAMA

Ryanair przyspiesza proces zwrotu kasy! Większość wniosków rozpatrzy do końca lipca

Foto: Milosz Maslanka / Shutterstock

Irlandzka linia zatrudnia dodatkowych pracowników do obsługi wniosków o zwrot pieniędzy za odwołane loty z powodu pandemii koronawirusa i zapowiada, że do końca lipca zrealizuje ponad 90 procent wypłat na konta pasażerów.

Tak jak inne linie, Ryanair też ma problem z oddawaniem kasy za odwołane loty. Przewoźnika można trochę zrozumieć – ostatecznie liczba musi przeprocesować w sumie aż 35 mln wniosków, podczas gdy w czasach przed pandemią linia realizowała zazwyczaj do 10 tysięcy wniosków tygodniowo. Ale z drugiej strony – przewoźnik wił się jak mógł i kombinował, ile wlezie, byle się od płacenia wymigać, czym skutecznie wkurzył wielu swoich klientów. Stąd nagły zwrot, jaki nastąpił miesiąc temu i jasna deklaracja ze strony Michael O’Leary’ego, który pod koniec maja obiecał, że linia zwróci pasażerom wszystkie pieniądze w ciągu 10-12 tygodni.

Na początku lipca Ryanair wysłał informację dotyczącą postępu w zwrotach. Jak wygląda sytuacja?

„Od czasu ponownego otwarcia naszego biura w Dublinie w czerwcu, przeszkoliliśmy dodatkowych pracowników do obsługi wniosków w celu wyeliminowania zaległości, w efekcie czego:

  • wszystkie wnioski o zwrot za loty w marcu zostały rozpatrzone do 30 czerwca;
  • 50% wniosków o zwrot za loty w kwietniu zostało rozpatrzone do 30 czerwca;
  • wszystkie pozostałe wnioski o zwrot za loty w kwietniu zostaną rozpatrzone do 15 lipca.
  • wszystkie wnioski o zwrot za loty w maju i większość czerwca zostaną rozpatrzone do 31 lipca.
  • wszystkie wnioski o zwrot za loty w lipcu i sierpniu zostaną rozpatrzone do 31 sierpnia.

Liczby te obejmują pasażerów, którzy zaakceptowali vouchery i  możliwość bezpłatnej zmiany terminu  lotu na lipiec, sierpień oraz wrzesień.

W komunikacie czytamy też, że Ryanair wezwał internetowe biura podróży OTA, aby podawały dokładne szczegóły ich nieautoryzowanych rezerwacji, aby Ryanair mógł również zająć się tymi wnioskami. Znaczna część zwrotów jest blokowana przez biura podróży wykorzystujące fałszywe adresy email klientów i wirtualne karty kredytowe podczas dokonywania rezerwacji, których nie da się przypisać do konkretnego pasażera. Ryanair wzywa wszystkich klientów, których to dotyczy, a którzy jeszcze nie otrzymali zwrotu, aby skontaktowali się z biurem podróży (OTA) i upewnili się, że biuro to zareaguje na e-mail z powiadomieniem i zacznie współpracować z Ryanairem, aby te wnioski również zostały rozpatrzone.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Mój lot miał mieć miejsce w marcu a do tej pory nie otrzymałem zwrotu, więc informacja zawarta w artykule jest nieprawdziwa
Griwu, 3 lipca 2020, 15:13 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Moj lot też był w marcu ... do tej pory nie dostałem zwrotu. Ostatnia informacje jaka dostałem to e-mail z voncherem
Grzesiek Machelski, 3 lipca 2020, 20:49 | odpowiedz
U mnie tak samo - lot w marcu, a kasy jak nie było tak nie ma.
Damian Terebun, 3 lipca 2020, 21:01 | odpowiedz
Zapłaciłem w styczniu 2020 r.  za lot pod koniec marca 2020 r., Ryanair nie zwrócił mi ani grosza!!! Nie będę korzystał z linii, która nie zwraca pieniędzy!
Icopannamzrobi?, 4 lipca 2020, 1:01 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Lot miał odbyć się w marcu, nie dostałam ani maila z Ryanaira, ani zwrotu. Transakcja opłacona kartą bezpośrednio na stronie przewoźnika. 
Monika Fal, 4 lipca 2020, 15:43 | odpowiedz
Avatar użytkownika
ja rowniez mialam odwolane loty w marcu i pieniedzy jak nie bylo tak nie ma
Elzbieta Skalska, 22 lipca 2020, 5:58 | odpowiedz

ryanair
Do których krajów pojedziemy bez problemu? Wszystkie obostrzenia w jednym miejscu! »
REKLAMA
porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.