– Laudamotion powinna stać się jedną z największych tanich linii lotniczych w Europie – zapewnił Michael O’Leary na dzisiejszej konferencji prasowej w Wiedniu. Ryanair przejął w zeszłym tygodniu 24,9 proc. udziałów w austriackiej linii lotniczej.
Swoją działalność Laudamotion rozpoczyna z 21 samolotami. Docelowo, za 2-3 lata, ma być ich 40. Na konferencji prasowej zapowiedziano 65 tras z 44 lotnisk.
Nowa linia lotnicza będzie mieć też 9 baz w trzech krajach: w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Przewoźnik postawił na Wiedeń, Zurych, Kolonię, Dusseldorf, Frankfurt, Monachium, Norymbergę, Stuttgart oraz lotnisko Berlin Tegel.
Z perspektywy pasażerów z Polski szczególnie warte uwagi jest to ostatnie lotnisko. Nowa baza zostanie otwarta 1 czerwca i będzie dysponowała czterema samolotami. W ofercie znalazło się 17 kierunków: Barcelona, Brindisi, Korfu, Faro, Fuerteventura, Heraklion, Ibiza, Kos, Lanzarote, Las Palmas, Malaga, Mediolan Malpensa, Majorka, Pula, Rodos, Rijeka i Teneryfa. Bilety są już w sprzedaży, ale próżno ich szukać na stronie Laudamotion. Wszystkie dostępne są za to w systemie rezerwacyjnym Ryanaira.
I nie brakuje okazyjnych cen – chociażby na czerwiec czy lipiec.
Kup bilety z Berlina do Faro w terminie 20 – 25 czerwca za 211 PLN:
Kup bilety z Berlina na Ibizę w terminie 14 – 19 czerwca za 211 PLN:
Kup bilety z Berlina do Rijeki w terminie 21 – 23 czerwca za 230 PLN:
Kup bilety z Berlina na Fuerteventurę w terminie 3 – 10 lipca za 253 PLN:
– Z niecierpliwością czekamy na budowanie marki Laudamotion i tworzenie nowych miejsc pracy, więcej możliwości promocji i większy wybór dla klientów, szczególnie w Wiedniu, gdzie w przyszłym roku podwoimy liczbę samolotów Airbusa – przyznał Lauda.
Saga wzlotów i upadków linii Niki trwała od kilku miesięcy, gdy Lufthansa, która początkowo chciała przejąć linię, musiała wycofać się z jej finansowania. Później nowym nabywcą miał być koncern IAG, czyli właściciel takich linii jak British Airways, Vueling czy Iberia. Ostatecznie linia ponownie trafiła w ręce pierwotnego właściciela i założyciela – Niki Laudy, a tydzień temu Ryanair ogłosił, że przejmie od niego 75 proc. udziałów w spółce, gdy tylko Unia Europejska wyrazi na to zgodę.
Wstępna transakcja pozwoliła zdobyć irlandzkiemu przewoźnikowi 24,9 proc. z nich. Po stronie Ryanaira znajdzie się wsparcie finansowe, zarządzanie linią i wsparcie floty sześcioma swoimi samolotami. Niki Lauda będzie odpowiadał za strategię firmy.
– To partnerstwo przyniesie ogromne korzyści zarówno klientom Ryanaira jak i Laudamotion – przekonuje O’Leary. – Pierwszy letni harmonogram jest świetną wiadomością dla austriackich konsumentów i odwiedzających, którzy mogą teraz rezerwować tanie loty i czerpać korzyści z prawdziwej konkurencji i większego wyboru. Zamierzamy stworzyć dobre austriackie tanie linie lotnicze na rynku zdominowanym przez filie Lufthansy – dodał.