Ryanair i Wizz Air wchodzą w egzotykę. Polecą do krajów i na lotniska, gdzie jeszcze nie latali
O planach irlandzkiej linii O’Leary mówił w poniedziałek podczas konferencji w siedzibie Eurocontrol. Czy wejście do Egiptu i Libii jest zaskakujące? Tak i nie, bo o rozmowach z tymi dwoma krajami szef Ryanaira mówił już we wrześniu w rozmowie z serwisem Fly4free.pl. W rozmowie z nami dodał też wówczas, że na liście miejsc, do których Ryanair chce polecieć, jest także Tunezja. Z jednej strony jest to z pewnością pozytywna informacja, ale z drugiej – rozmowy z tymi krajami ciągną się już od dłuższego czasu. Widać jednak, że Ryanair próbuje zdobywać nowe przyczółki, jeśli chodzi o turystyczne kierunki. Tym bardziej, że jak na razie jedyne pozaeuropejskie kierunki, których lata irlandzka linia, to Izrael, Maroko i Jordania.
Costa del Sol od 2711 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Modlin)
Kreta Zachodnia od 1847 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Kreta Zachodnia od 2450 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
W poniedziałek szef Ryanair dodał jeszcze jedną informację, raczej negatywną dla przewoźnika. Chodzi o dostawy nowych samolotów od Boeinga, a właściwie – o opóźnienia w dostawach.
– Zgodnie z umową mamy otrzymać 51 samolotów od Boeinga do końca kwietnia przyszłego roku. Ale obecnie sytuacja wygląda tak, że będziemy mieli szczęście, jeśli otrzymamy do końca czerwca 40 samlotów. A to ma krytyczne znaczenie dla naszego dalszego rozwoju – powiedział O’Leary.
Ryanair planuje w przyszłym roku zwiększyć liczbę pasażerów do poziomu 185 mln podróżnych rocznie.
Wizz Air szykuje dużą ekspansję w Turcji
Nie próżnuje też Wizz Air. Kilkanaście dni temu pisaliśmy, że węgierska linia złożyła wnioski do rumuńskiego Ministerstwa Transportu na uruchomienie kilku połączeń do Turcji. „Landrynka” lata już do tego kraju, ale w bardzo ograniczonym zakresie: przewoźnik lata z Londynu do Antalyi i Dalamanu, a w styczniu uruchomi loty z Abu Zabi do Ankary. Wkrótce jednak siatka połączeń do Turcji może się znacząco powiększyć, bo – jak czytamy w serwisie boardingpass.ro – Rumuni wydali zgodę na uruchomienie przez Wizz Aira 6 tras do Turcji. Połączenia mogą być uruchomione od wiosny 2023 roku i są to trasy z Bukaresztu do Stambułu (z częstotliwością do 7 lotów tygodniowo), z Bukaresztu do Izmiru, z Jassów do Izmiru, z Jassów do Stambułu, z Kluż-Napoki do Izmiru i z Kluż-Napoki do Stambułu. Oczywiście, uzyskanie zgody nie oznacza, że Wizz Air na pewno uruchomi loty na wszystkich tych trasach, ale z pewnością znacząco zwiększa szansę na większe pojawienie się Wizz Aira w Turcji.





