Na naszym forum pojawia się wiele pytań dotyczących procedury zakupu biletów lotniczych w Wizz Air. System rezerwacyjny przewoźnika jest dość intuicyjny, jednak kupując swój pierwszy lot, dobrze jest się upewnić, czy wszystko robimy poprawnie.
Węgierskie linie lotnicze idą z duchem czasu i od 2013 roku umożliwiają pasażerom korzystanie z darmowej aplikacji mobilnej Wizz Air, dostępnej w urządzeniach z systemem operacyjnym Android lub iOS. Raz na kilka miesięcy przewoźnik oferuje nawet 20% zniżki na rezerwację za pośrednictwem wspomnianego oprogramowania. Po połączeniu z Internetem, aplikacja na smartfon lub tablet umożliwia m.in. sprawdzanie rozkładu, zakup biletów lotniczych, dodawanie usług do istniejących rezerwacji i odprawę online. Więcej szczegółów >>
W poniższym vademecum skupię się na rezerwacji poprzez stronę internetową przewoźnika i wyjaśnię, jak zarezerwować bilet, by uniknąć dodatkowych opłat.
Krok 1 – Wyszukiwanie najtańszego lotu
Po zaznaczeniu jednego z punktów na mapie na stronie głównej wizzair.com, ujrzymy dostępne połączenia linii Wizz Air z wybranego miasta.
Aby zobaczyć kalendarz cen, z panelu w górnej części witryny wybieramy zakładkę „INFORMACJE” i w sekcji „Informacja o lotach” wybieramy opcję „Rozkład lotów”.
Następnie w odpowiednie pola wpisujemy nazwy miast wylotu i przylotu, po czym klikamy „POKAŻ”, aby zobaczyć podgląd orientacyjnych cen dla danego połączenia lotniczego w poszczególnych dniach miesiąca. Za pomocą szarych strzałek możemy przeglądać terminy dostępne w kolejnych miesiącach. Po przesunięciu kursora na dany dzień, wyświetlą się szczegóły: godzina odlotu i przylotu oraz numer lotu. Możemy też kliknąć w wybraną datę, by od razu przejść do zakupu (patrz: Krok 3).
Krok 2 – Rejestracja lub logowanie:
Zanim przejdziemy do rezerwacji wybranego lotu, warto utworzyć swój profil myWizz, ponieważ wówczas nasze dane będą uzupełniane automatycznie podczas zakupu kolejnych biletów. Ponadto, konto użytkownika umożliwi płatność przelewem za lot i późniejsze zarządzanie wszystkimi naszymi rezerwacjami po zalogowaniu na stronie wizzair.com. Jeżeli posiadamy już profil myWizz, logujemy się za pomocą identyfikatora, będącego adresem e-mail i zdefiniowanego wcześniej hasła. Jeśli nie mamy swojego konta, możemy kliknąć pole „ZAREJESTRUJ SIĘ”, znajdujące się w prawym górnym rogu strony lub dokonać rejestracji w późniejszym kroku rezerwacji.
Podczas tworzenia profilu, uzupełniamy swoje dane kontaktowe w formularzu rejestracji. System nie umożliwia stosowania niestandardowych znaków, w tym polskich liter, a także myślników, dlatego kod pocztowy wpisujemy jednym ciągiem znaków (12345). Numer telefonu należy poprzedzić kodem kraju bez zera (np. 48123456789). Podany przez nas adres e-mail będzie w przyszłości identyfikatorem użytkownika myWizz. Definiujemy swoje hasło dostępu do profilu, aby w przyszłości logować się za jego pomocą na stronie przewoźnika. Aby zakończyć rejestrację, klikamy „KONTYNUUJ” …i jesteśmy zalogowani. Nasze dane możemy w przyszłości edytować po zalogowaniu, wybierając na stronie głównej „Profil” > „Edytuj dane”.
Krok 3 – Wybór terminu lotu:
Jeśli mamy mniej więcej określony termin lotu i chcemy przejść bezpośrednio do zakupu biletów, najlepiej od razu skorzystać z zakładki „LOTY” na stronie głównej. Klikamy w kolejne pola w fioletowym oknie rezerwacji i za pomocą rozwijanych list wybieramy miejsce odlotu i przylotu. Następnie zaznaczamy daty lotów w kalendarzu, decydując czy interesuje nas lot powrotny (w obie strony) czy podróż w jedną stronę. W poszczególnych polach podajemy liczbę dorosłych pasażerów, dzieci w wieku poniżej 14 lat i niemowląt (poniżej 2 roku życia – dotyczy wieku w momencie wylotu jaki i lotu powrotnego). Po kliknięciu „SZUKAJ”, przejdziemy do kolejnego etapu rezerwacji.
Niemowlęta i małe dzieci (w wieku poniżej 2 lat) mogą podróżować na kolanach dorosłego opiekuna (każde niemowlę wymaga oddzielnego opiekuna). Jeżeli cena przelotu w jedną stronę osoby dorosłej towarzyszącej dziecku w wieku do 2 lat będzie niższa niż 25 euro, ta sama niższa kwota należna będzie za miejsce dla niemowlęcia (za które nie płaci się podatku i opłaty za rezerwację). Jeśli natomiast cena przelotu w jedną stronę osoby dorosłej towarzyszącej dziecku będzie wyższa niż 25 €, zostanie pobrana stała „opłatą za niemowlę” w wysokości 25 euro. Dzieciom w wieku powyżej dwóch lat nie wolno podróżować na jednym siedzeniu z dorosłą osobą towarzyszącą – muszą one siedzieć na oddzielnym fotelu i mieć opłacony bilet tak jak dorosły. Dzieci w wieku poniżej 14 lat mogą podróżować samolotem jedynie pod opieką osoby dorosłej w wieku co najmniej 16 lat, która ponosi pełną odpowiedzialność za dziecko. Dorosły opiekun musi posiadać wspólną rezerwację z dzieckiem.
Jeżeli planujemy podróż w grupie co najmniej 11 osób, możemy skorzystać ze specjalnych warunków rezerwacji. Wśród korzyści oferty grupowej Wizz Air warto wymienić m.in. jednolitą cenę dla wszystkich pasażerów uwzględnionych w rezerwacji, 20% rabatu dla grup uczniów/studentów poniżej 25 roku życia i seniorów powyżej 65 roku życia, zaliczkę w wysokości 30% pełnej kwoty podczas rezerwacji oraz możliwość podania imion i nazwisk pasażerów do 72 godzin przed odlotem. Wizz Air zezwala na podróż dzieci w grupie pod warunkiem, że towarzyszy im co najmniej jedna dorosła osoba (w wieku 16 lat lub starsza) na 10 dzieci. Promocje specjalne nie dotyczą grup. Więcej szczegółów >>
W następnym kroku możemy porównywać ceny i godziny lotów w poszczególnych datach, klikając pola „Pokaż poprzednie dni” i „Pokaż następne dni”. Z lewej strony okna mamy do wyboru wyloty, z prawej loty powrotne. Ceny widoczne na poniższym zrzucie ekranu uwzględniają zniżkę Wizz Discount Club (WDC).
Wybieramy dzień lotu, na który się zdecydowaliśmy, zaznaczając okrągłe pole obok daty (dany lot zostanie wówczas podświetlony na różowo). Osoby, które nie należą do wspomnianego klubu lojalnościowego linii Wizz Air, w tym przypadku ujrzą następujące ceny:
Najtańsze bilety węgierskiego przewoźnika dostępne są dla osób, które wykupiły członkostwo Wizz Discount Club (WDC). Usługa kosztuje 139 zł rocznie i umożliwia zakup niektórych lotów w gwarantowanych niższych cenach zarówno właścicielowi konta, do którego jest przypisana, jak również maksymalnie dziewięciu osobom towarzyszącym (nie wliczając niemowląt), podróżujących wspólnie z członkiem klubu w ramach jednej rezerwacji. Im droższy bilet, tym większa szansa na zniżkę. Upusty dotyczą wyłącznie ceny podstawowej, a nie podatków i opłat. Więcej szczegółów >>
Członkostwo w Wizz Discount Club możemy wykupić w czasie rezerwacji, klikając ikonę informacji obok ceny dla członków klubu za wybrany lot lub akceptując ofertę, która wyświetli się po przejściu do kolejnego kroku rezerwacji. Opłata za usługę doliczy się do kwoty końcowej.
Warunki członkostwa w Wizz Discount Club >>
Aby dokonać rezerwacji w obniżonej cenie dla członków klubu, trzeba być zalogowanym do profilu myWizz. Jeżeli członek klubu nie podróżuje w ramach tej samej rezerwacji, obniżone ceny nie są dostępne dla pozostałych pasażerów – wówczas należy kliknąć opcję „Zmień cenę na regularną”. W granatowym oknie z prawej strony wyświetlone zostaną szczegóły wybranego lotu i podsumowanie ceny. Z rozwijanej listy można wybrać walutę, w jakiej chcemy dokonać płatności za lot (będziemy jeszcze mogli ją zmienić w ostatnim etapie rezerwacji). Podana cena obejmuje obowiązkowe podatki i inne opłaty, których nie da się uniknąć w procesie rezerwacji. Zaznaczamy pole „Akceptuję Zasady poufności i Ogólne warunki przewozu”. Aby przejść do następnego etapu, klikamy „KONTYNUUJ”.
Krok 4 – Dane pasażerów i bagaż:
Jeśli zapomnieliśmy się zalogować lub nie utworzyliśmy jeszcze konta użytkownika na stronie, możemy tego dokonać na tym etapie rezerwacji, uzupełniając formularz rejestracji.
Jeżeli osoba, z której konta myWizz dokonywana jest rezerwacja wykupuje jeden z biletów dla siebie, zaznacza pole „Podróżuję”, by dane podane podczas rejestracji zostały automatycznie skopiowane.
Dla każdego z pasażerów decydujemy o sposobie odprawy. Aby zminimalizować koszty, wybieramy bezpłatną odprawę przez Internet. Jeśli zdecydujemy się na tę opcję, będziemy musieli odprawić się online na wizzair.com w terminie od 30 dni do 3 godzin przed lotem (dla każdego odcinka lotu i dla każdego pasażera osobno) i wydrukować swoją kartę pokładową.
Podejmujemy decyzję o ewentualnym dokupieniu bagażu rejestrowanego – zaznaczamy, ile sztuk zamierzamy odprawić. Najlepiej podjąć decyzję już podczas rezerwacji, gdyż późniejsze dodanie bagażu rejestrowanego lub dużego podręcznego wiąże się z dodatkową opłatą (zgodnie z kalkulatorem opłat). Zwróćmy uwagę, że bagaż nadawany w Wizz Air może ważyć maksymalnie 32 kg, a więc naprawdę DUŻO – więcej niż w przypadku większości linii lotniczych! Pojedyncza sztuka bagażu rejestrowanego nie może przekraczać maksymalnych wymiarów – szerokość: 1,499 m; wysokość: 1,194 m; długość: 1,715 m. Każdy pasażer może przewieźć za odpowiednią opłatą do 6 sztuk bagażu rejestrowanego – za pierwsze trzy sztuki można zapłacić online, lecz za kolejne dopiero na lotnisku. Kolejne sztuki można dodać w późniejszym terminie na stronie wizzair.com lub za pośrednictwem Telecentrum, dokonując opłaty w tej samej wysokości. Przy dokonywaniu opłaty za dodatkowe sztuki bagażu na lotnisku, należna opłata jest wyższa. Jeżeli odprawimy mniejszą od wcześniej opłaconej liczbę sztuk bagażu, opłata nie zostanie nam zwrócona.
Opłata za bagaż rejestrowany uzależniona jest od planowanego czasu lotu, daty podróży (szczyt sezonu/poza sezonem), sposobu zakupu (wizzair.com/aplikacja mobilna/Telecentrum/lotnisko) i linii lotniczej obsługującej lot (Wizz Air Hungary/Wizz Air Ukraine). Aby sprawdzić kwotę opłaty dla danej podróży, można skorzystać z kalkulatora opłaty za bagaż rejestrowany. W przypadku lotów, które obsługuje Wizz Air Ukraine (kod linii lotniczej WAU), pasażerowie mogą bez dodatkowych opłat wnieść na pokład samolotu jedną sztukę dużego bagażu podręcznego (o maksymalnych wymiarach: 56 x 45 x 25 cm), ponadto pierwsza sztuka bagażu rejestrowanego przewożona jest bezpłatnie.
W przypadku linii Wizz Air Hungary, pasażerowie mogą przewozić bezpłatnie jedynie jedną sztukę bagażu podręcznego (kabinowego), jednak darmowy bagaż jest mniejszy niż w Ryanair – nie może on przekraczać wymiarów 42 x 32 x 25 cm (mały bagaż podręczny) i musi się mieścić pod siedzeniem przed pasażerem, ale nie musi spełniać żadnych limitów wagowych. W przypadku krótkich podróży, może wystarczyć nam tylko niewielki plecak.
Jeżeli bagaż przekracza wyżej podane wymiary, ale nie jest większy niż 56 x 45 x 25 cm (duży bagaż podręczny), można wnieść go na pokład samolotu po uiszczeniu opłaty, która uzależniona jest od terminu i długości lotu. Dokupując bagaż w późniejszym terminie (przez Internet lub dopiero na lotnisku), zapłacimy za niego więcej iż podczas rezerwacji lotu. Duży bagaż podręczny również nie ma ograniczeń wagowych, ale musi się mieścić w schowku nad siedzeniami pasażerów, gdzie pasażer musi być w stanie umieścić go samodzielnie. Podsumowując, w systemie rezerwacyjnym węgierskiego przewoźnika dostępne są następujące rodzaje bagażu:
Pamiętajmy, że zarówno zawartość bagażu kabinowego jak i rejestrowego podlega ograniczeniom (szczegóły na stronie Urzędu Lotnictwa Cywilnego). Płyny w bagażu podręcznym muszą znajdować się w opakowaniach o maksymalnej pojemności 100 ml. Wszystkie pojemniki z płynami nieprzekraczające tego limitu powinny swobodnie mieścić się w przezroczystej, zamykanej torbie plastikowej o pojemności 1 litra i wymiarach 20 cm x 20 cm. Cenne przedmioty powinno się przewozić w bagażu kabinowym.
Wizz Air oferuje możliwość zamiany dużego bagażu podręcznego na bagaż rejestrowany, za dopłatą różnicy w cenie. Jeśli mamy wątpliwości, który rozmiar torby/plecaka będzie nam potrzebny w podróży, można kupić duży bagaż podręczny podczas rezerwacji lotu i w razie potrzeby dokonać modyfikacji w swoim profilu po zalogowaniu (do trzech godzin przed odlotem). Jeśli dopiero na lotnisku okaże się, że rozmiar bagażu podręcznego przekracza dozwolony limit, wówczas zostanie on przewieziony jako bagaż rejestrowany po obciążeniu pełną opłatą.
Oprócz małego bagażu podręcznego, dodatkowo na pokład możemy wnosić bez dopłaty następujące przedmioty: płaszcz lub koc, telefon komórkowy, materiały do czytania podczas lotu, parę kul w przypadku osób niepełnosprawnych ruchowo, a dla dzieci w wieku poniżej 2 lat – żywność na czas podróży, składany wózek dziecięcy albo małe łóżeczko. W odróżnieniu od linii Ryanair, niemowlętom do 2 roku życia w Wizz Air oficjalnie nie przysługuje bezpłatny przydział małego bagażu podręcznego, za wyjątkiem jednego wózka spacerowego lub składanego wózka głębokiego lub fotelika samochodowego na niemowlę. Na lotnisku należy zgłosić się do stanowiska odprawy biletowo-bagażowej, by obsługa nakleiła na niego odpowiednią nalepkę bagażową. Jeśli składany wózek jest potrzebny dziecku w wieku powyżej 2 lat i w czasie odprawy z niego korzysta, z reguły również można zabrać go bezpłatnie do samolotu. W praktyce w wózku mogą znajdować się podręczne przedmioty dla dziecka (w tym niezbędna dla niego żywność i napoje powyżej 100 ml). Fotelik samochodowy należy nadać jako bagaż, natomiast wózkiem dziecięcym opatrzonym naklejką można podjechać pod schody do samolotu, gdzie należy go zostawić i odebrać zaraz po wylądowaniu przy wyjściu, na płycie lotniska lub na taśmie wraz z pozostałymi bagażami. Jeśli mamy wykupiony bagaż rejestrowany, wraz z nim można nadać wózek bezpłatnie, o ile razem nie przekroczą limitu wagi (32kg).
Wózki inwalidzkie należy odprawić wraz z innym bagażem. Zostaną przewiezione bezpłatnie, jeżeli ich użytkownik jest pasażerem danego lotu.
Pasażerowie linii Wizz Air, którzy opłacili duży bagaż podręczny, mogą wnieść na pokład samolotu instrument muzyczny w pokrowcu o długości nieprzekraczającej 80 cm. Pozostałe wymiary pokrowca nie mogą przekraczać 45 x 25 cm. W tym przypadku pasażerowi nie wolno przewozić dodatkowo żadnego innego bagażu podręcznego. Po wejściu na pokład, instrument należy umieścić w schowku nad siedzeniami. Instrumenty, których rozmiary nie mieszczą się w powyższych limitach, muszą być przewożone jako bagaż rejestrowany, po uiszczeniu odpowiedniej opłaty, lub na siedzeniu w kabinie, po skontaktowaniu się z Telecentrum i uzyskaniu zezwolenia Wizz Air oraz po uiszczeniu opłaty za dodatkowe miejsce. W przypadku delikatnego bagażu, wymagającego specjalnego postępowania, którego nie można umieścić pod siedzeniem lub w schowku, podczas rezerwacji należy zakupić dodatkowe miejsce według stawki dla dorosłych. Rezerwacji można dokonywać przez Internet, podając nazwisko pasażera oraz „EXST” jako jego imię. Jeśli instrument muzyczny wraz z pokrowcem nie przekracza wymiarów 56 x 45 x 25 cm 10 kg wagi, można go przewieźć jako bagaż podręczny po uiszczeniu dodatkowej opłaty. Natomiast instrumenty większe niż wiolonczela (np. kontrabas, harfa itd.) należy odprawić po oznakowaniu ich etykietą bagażu z ograniczeniem, ponieważ są zbyt duże i ciężkie, aby je umieścić w fotelu. W takim wypadku jest on jedynym bagażem podręcznym pasażera.
Przewóz sprzętu sportowego podlega opłacie wskazanej i uiszczonej podczas rezerwacji. Należy dokładnie zapoznać się z wymaganiami dotyczącymi opakowań.
Uzupełniamy dane dotyczące pozostałych podróżnych, klikając na strzałkę. Podczas wprowadzania danych rezerwacji najlepiej używać alfabetu łacińskiego, ponieważ system rezerwacji nie obsługuje znaków diakrytycznych. Przed dokonaniem rezerwacji należy sprawdzić, czy nie popełniliśmy pomyłki w imieniu i nazwisku (możliwe są jedynie drobne literówki).
Jeśli nasza rezerwacja obejmuje pasażera, który wymaga specjalnej pomocy, pod jego imieniem i nazwiskiem zaznaczamy okienko „Ograniczona mobilność”. Pasażerowie potrzebujący wózka inwalidzkiego muszą zawiadomić o tym telefonicznie w momencie dokonania rezerwacji. Wózki inwalidzkie o wadze większej niż 60 kg (bez akumulatora) lub zasilane akumulatorami z ciekłym elektrolitem nie są akceptowane. Pasażerom niewidomym i niesłyszącym Wizz Air zapewnia bezpłatnie pomoc pracownika na prośbę zgłoszoną telefonicznie w dniu rezerwacji. Pasażerowie potrzebujący pomocy powinni jak najwcześniej zgłosić się do punktu odprawy, aby uzyskać odpowiednią pomoc. Wizz Air nie przewozi żywych zwierząt z wyjątkiem psów przewodników podróżujących z ociemniałymi pasażerami dysponującymi stosownymi dokumentami.
Jeśli każdy z pasażerów zamierza skorzystać z tego samego rodzaju odprawy i wziąć taki sam rodzaj bagażu, możemy szybko skopiować dane dotyczące wybranych usług, klikając opcję „Kopia od dorosłego 1”.
Następnie osoby, które nie zdecydowały się na zakup bagażu ujrzą następujące okno:
Klikamy „KONTYNUUJ BEZ BAGAŻU”, by szybko przejść do kolejnego etapu rezerwacji.
Krok 5 – usługi opcjonalne:
System rezerwacyjny niskokosztowych przewoźników jest tak skonstruowany, aby klient miał do wyboru jak najwięcej płatnych, z reguły zbędnych usług. Oczywiście, jeśli dążymy do minimalizacji kosztów biletu, NIE wykupujemy żadnych opcji fakultatywnych:
WIZZ Xpress Priorytet wejścia na pokład
Podobnie jak w Ryanair – zakup tej usługi gwarantuje wejście do samolotu w pierwszej grupie pasażerów (jeżeli stawimy się przed bramką wejściową na co najmniej 30 minut przed planowaną godziną wylotu). Wykupienie priorytetu wejścia na pokład Wizz Xpress będzie widoczne na karcie pokładowej. Usługa Wizz Xpress umożliwia pierwszeństwo wyłącznie przy wchodzeniu na pokład samolotu, a nie podczas odprawy czy kontroli bezpieczeństwa. Zakup priorytetu wejścia na pokład nie gwarantuje możliwości wyboru preferowanego miejsca, ponieważ część miejsc może być już zarezerwowana. Pamiętajmy, że w przypadku niektórych portów lotniczych, do samolotu zawiezie nas autobus, a wówczas można będzie priorytetowo zająć jedynie specjalne miejsca z przodu pojazdu, umożliwiające pasażerom priorytetowy dostęp do samolotu… Wizz Air radzi: „Aby jak najszybciej wysiąść z autobusu, należy przejść do przedniej części pojazdu, ponieważ tylko przednie drzwi będą otwarte. Nie możemy jednak zagwarantować pierwszeństwa przy wysiadaniu z autobusu.” Decyzja należy do Was:) Przypominamy, że linie Wizz Air przestrzegają zasady przyznawania bezpłatnego pierwszeństwa pasażerom z małymi dziećmi oraz osobom niepełnosprawnym.
WIZZ XXLong – miejsce z dodatkową przestrzenią na nogi
Wizz Air nie oferuje automatycznego przydziału miejsc, jednak pasażerowie mogą wykupić miejsce z dodatkową przestrzenią na nogi. Usługa pozwoli nam zarezerwować miejsca w samolocie w rzędzie przy wyjściach awaryjnych, które są bardziej komfortowe. Na pokładzie samolotu znajduje się 12 tego rodzaju miejsc. Po zaznaczeniu tej opcji, cena usługi zostanie automatycznie dodana dla KAŻDEGO pasażera w danej rezerwacji. Usługa będzie widoczna na karcie pokładowej. Trzeba jednak pamiętać, że z tej opcji mogą korzystać jedynie osoby, które mają ukończone 18 lat, posiadają podstawową znajomość języka angielskiego, są pełnosprawne i będą w stanie otworzyć wyjście awaryjne nad skrzydłem w razie wypadku. Do usługi XXLong przewoźnik dodaje w gratisie priorytet wejścia na pokład Wizz Xpress. Na miejscu zostaniemy poinstruowani na temat ręcznej obsługi wyjścia awaryjnego nad skrzydłem. Bagaż podręczny musi zostać umieszczony w schowku nad siedzeniem podczas startu i lądowania. Zgodnie z zasadami na stronie Wizz Air, ze względów bezpieczeństwa, pasażerowie otyli, wymagający pomocy, podróżujący z niemowlętami (poniżej 2 roku życia), jak również kobiety w ciąży NIE mogą siedzieć w rzędach przy wyjściach awaryjnych. Jeśli okaże się, że nie spełniamy kryteriów, zostaniemy przesadzeni (a opłata za usługę jest bezzwrotna). W przypadku zmiany rezerwacji, Wizz Air nie gwarantuje, że miejsce z dodatkową przestrzenią na nogi będzie dostępne na nowym locie.
WIZZ Reserved seat – Zarezerwowane miejsce
Wizz Air nie sprzedaje numerowanych miejsc, jednak zaznaczenie tej opcji pozwoli nam na wybór jednego z dostępnych miejsc w 3 pierwszych rzędach samolotu. Usługa WIZZ Reserved Seat nie jest jednoznaczna z przydziałem miejsca, dlatego podczas zajmowania miejsc liczy się zasada „kto pierwszy, ten lepszy”. W przypadku pasażerów wymagających specjalnej pomocy dostępne są miejsca w pierwszym rzędzie przy oknie. Usługa dla nich jest bezpłatna i dotyczy także osób towarzyszących.
WIZZ Flex
Zaznaczenie tej opcji pozwoli nam na późniejsze bezpłatne dokonanie dowolnej liczby zmian terminu, godziny i trasy lotu przez Internet (do 3 godzin przed planową godziną wylotu), jednak w usłudze tej nie jest dostępna zmiana nazwiska ani modyfikacja rezerwacji grupowych. Po dokonaniu odprawy online zmiany lotu można dokonać do 4 godzin przed planowym czasem wylotu. Po wykupieniu WIZZ Flex, nie będzie pobierana opłata standardowa za modyfikacje dokonywane przez stronę wizzair.com lub Telecentrum. Będzie trzeba natomiast pokryć ewentualną różnicę w cenie za przewóz, a pamiętajmy, że bilety lotnicze szybko drożeją i może się okazać, że taniej wykupić nowy lot u konkurencji.
Informacja o lotach
Po wykupieniu pierwszej z dwóch dostępnych opcji otrzymamy dane dotyczące naszego lotu w potwierdzeniu SMS wysłanym na numer telefonu komórkowego podanego w danych kontaktowych. Zakupienie drugiego wariantu usługi (Wizz Flight Info) umożliwia uzyskanie aktualnych informacji na temat zarezerwowanych lotów za pośrednictwem poczty elektronicznej. To usługa dla wielbicieli spamu;) W dniu odlotu Wizz Air wyśle ogólną wiadomość z informacją o locie. Na kilka godzin przed odlotem, otrzymamy kolejny e-mail. Jeżeli nastąpią zmiany związane z lotem, możemy otrzymać nawet więcej wiadomości. Wszystkie informacje dotyczące dat, godzin, numeru lotu itd., a także ewentualnych zmian, otrzymamy tak czy inaczej BEZPŁATNIE na adres e-mail, niezależnie od tego czy wykupiliśmy tę usługę. Wizz Air przekonuje nas co prawda, że wykupując potwierdzenie w SMS możemy „przyczynić się do ochrony środowiska naturalnego unikając drukowania”, jednak równie dobrze możemy sobie sami zapisać te informacje w telefonie:)
Ubezpieczenie turystyczne
Ogólne warunki polisy ubezpieczeniowej oferowanej przez Wizz Air znajdują się pod tym linkiem. Cena ubezpieczenia uzależniona jest od długości pobytu. Warto porównać ceny innych ubezpieczycieli, prawdopodobnie będą bardziej korzystne. Jeżeli potrzebujemy polisę, określamy zakres czasowy pobytu, jeżeli nie (np. jesteśmy już ubezpieczeni w podobnym zakresie), wybieramy z rozwijanej listy opcję: „Nie, dziękuję”. Ogólne Warunki Ubezpieczenia >>
Transport na lotnisko/z lotniska (opłaty różne w poszczególnych miastach)
Możemy zarezerwować transport minibusem, autokarem lub pociągiem pomiędzy centrum miasta, a lotniskiem (i z powrotem), a w niektórych krajach nawet do hotelu lub miejsca zamieszkania. Wizz Air jest tylko pośrednikiem między pasażerami a firmami zewnętrznymi. Po dokonaniu rezerwacji należy się kontaktować bezpośrednio z danym usługodawcą, podając kod potwierdzenia oraz numer biletu. Dopiero wówczas rezerwacja transportu zostaje potwierdzona. Dane kontaktowe można znaleźć w wiadomości e-mail z potwierdzeniem lotu otrzymanej podczas dokonywania rezerwacji. Pocztą elektroniczną otrzymamy również rozkład przejazdów, wszystkie niezbędne informacje na temat tej usługi oraz odsyłacz do strony internetowej firmy przewozowej. Lokalizację przystanków możemy sprawdzić na mapie na stronie Wizz Air. Więcej szczegółów >>
Gwarancja na opóźnienia
Po wykupieniu tej opcji otrzymamy kredyt w wysokości 100 euro (na pasażera), jeśli lot będzie opóźniony o co najmniej 1 godzinę – niezależnie od przyczyny opóźnienia. Usługę można wykupić na lot w jednym kierunku. Zabezpieczenie nie dotyczy sytuacji, w której klienci zostali powiadomieni o opóźnieniu przynajmniej 48 godzin wcześniej. Opóźnienie jest obliczane na podstawie godziny przylotu (tzn. godziny lądowania) samolotu. Kredyt zostanie automatycznie zapisany na konto WIZZ zarejestrowanego klienta w ciągu 7 dni od opóźnionego lotu i jest ważny przez rok od jego otrzymania. Pozwolę sobie tylko zwrócić uwagę, że może on zostać wykorzystany jedynie na zakup lotów Wizz Air i dowolnych dodatkowych produktów. Przy tej okazji warto sobie przypomnieć prawa, jakie nam przysługują na wypadek opóźnienia lub odwołania lotu (te akurat bezpłatnie!).
Usługi dodatkowe dokupić w późniejszym terminie do istniejącej rezerwacji za pomocą opcji „Zmień rezerwację” dostępnej w menu „Rezerwacje” w witrynie wizzair.com (do trzech godzin przed planowanym odlotem). Natomiast usługi transportu należy zakupić na co najmniej trzy dni przed odlotem, zaś gwarancję na opóźnenia można dodać do rezerwacji do dwóch dni przed odlotem.
Na koniec klikamy „KONTYNUUJ”.
Następnie na ekranie wyświetli się oferta wynajmu samochodu w jednej z droższych wypożyczalni (nie warto przepłacać, lepiej porównać ceny u konkurencji i dokonać rezerwacji auta bezpośrednio na stronie internetowej jednej sieciówek). Oczywiście klikamy „DALEJ”, by pominąć ten krok i wreszcie przystąpić do finalizacji zakupu.
Krok 6 – dane kontaktowe i płatność za lot:
Jeżeli macie już dość różowego i fioletowego koloru, pocieszę Was, że to już ostatni etap:) Teraz możemy sprawdzić i edytować dane kontaktowe przypisane do konta myWizz, z którego dokonujemy rezerwacji. Jeżeli podróżujemy służbowo i potrzebujemy fakturę, w tym kroku rezerwacji podajemy nazwę firmy oraz numer NIP.
Następnie podejmujemy ostateczną decyzję o sposobie zapłaty za bilet: do wyboru mamy kartę kredytową (tak naprawdę przy wybraniu tej opcji również bez problemu dokonamy płatności zwykłą kartą debetową), przelew bankowy oraz płatność punktami z konta Wizz lub kuponem Wizz. Przy tej okazji warto wspomnieć, że od 16 czerwca 2014 r. posiadacze kart kredytowych Citibank Wizz Air MasterCard nie mogą już korzystać z programu lojalnościowego (gromadzić punktów za transakcje dokonywane kartą). Wciąż mogą jednak zapłacić za bilety lotnicze za pomocą punktów zebranych do tej pory w swoim profilu (wówczas podczas płatności należy wybrać metodę płatności „Konto Wizz”). Więcej szczegółów >>
Węgierski przewoźnik nawiązał współpracę z nowym partnerem – Raiffeisen Polbank. Nowy program lojalnościowy będzie obejmował specjalne karty kredytowe i debetowe, których posiadacze będą mogli zbierać punkty w profilu myWizz w zamian za zrealizowane transakcje. Od września 2014 r. bank wprowadził partnerską kartę Raiffeisen Polbank Wizz Air MasterCard. Za każde pełne 5 zł wydane kartą w trakcie jednej transakcji bezgotówkowej na nasze konto myWizz trafi 10 groszy, a za każde 5 zł wydane na stronie wizzair.com otrzymamy 20 groszy na kolejne rezerwacje w Wizz Air. Zgromadzone przez klientów środki zostaną przekazane na imienne konto myWizz użytkownika w dwóch turach: 15 października 2014 r. i 15 stycznia 2015 r. Dodatkowo posiadacze karty automatycznie uzyskują członkostwo w Wizz Air Discount Club (WDC) oraz bonusowe 50 zł do wydania na bilety Wizz Air (po wykonaniu jednej transakcji bezgotówkowej w ciągu 6 miesięcy od dnia wydania karty). Więcej szczegółów >>
Złóż wniosek o kartę Raiffeisen Polbank Wizz Air >>
W przypadku płatności kartą należy wybrać jej rodzaj, wpisać numer (bez spacji), nazwisko posiadacza i datę końca ważności podaną na karcie oraz numer CVV (trzycyfrowy kod wydrukowany na pasku podpisu na odwrocie karty). Jeżeli kupujemy lot z innego kraju niż Polska i cena biletu podana jest w obcej walucie, możemy dokonać przewalutowania, co umożliwi nam wykonać transakcję w złotówkach lub innej walucie wybranej z rozwijanej listy w dolnej części ekranu. Otrzymamy ostateczną kwotę, która zostanie pobrana z karty.
Finalizujemy płatność i czekamy, aż pojawi się numer potwierdzenia i status rezerwacji.
Na ekranie ujrzymy także szczegóły lotu, dane podróżujących i podsumowanie płatności.
Na podany wcześniej adres e-mail otrzymamy plan podróży zawierający indywidualny kod rezerwacji. Dokument ten będzie zawierał również numer lotu, datę i godzinę odlotu, trasę całej podróży oraz wysokość zapłaconej kwoty.
Osoby nieposiadające karty, którą można dokonywać płatności przez Internet, mogą zapłacić za lot za pomocą przelewu bankowego. Jeśli zdecydujemy się na tę opcję , na tym etapie klikamy zakładkę „Przelew bankowy”, aby dokonać wstępnej rezerwacji, po czym będziemy musieli dokonać płatności na numer konta Wizz Air, logując się na stronie swojego banku lub uiścić zapłatę na poczcie. Przelew bankowy należy zainicjować w ciągu 24 godzin po dokonaniu rezerwacji, w przeciwnym razie zostanie ona anulowana. Są tylko dwa warunki – płatność przelewem bankowym możliwa jest w przypadku dokonania rezerwacji nie później niż 14 dni przed datą odlotu i tylko jeżeli pasażer ma na koncie mniej niż trzy płatności oczekujące na realizację. Wybieramy z listy lokalizację konta, na które chcemy dokonać przelewu (kraj, do którego chcemy wysłać pieniądze). W przypadku płatności z polskiego konta w złotówkach, będzie to Polska. Na koniec klikamy „DOKONAJ PŁATNOŚCI”. W przypadku płatności przelewem, na ekranie wyświetli się numer potwierdzenia. Podczas oczekiwania na płatność rezerwacja będzie miała status „UTRZYMANA”. Otrzymamy też szczegółowe informacje o przelewie bankowym (numer konta, na jakie możemy przelać należną kwotę, nazwa posiadacza konta oraz wskazówki, co należy wpisać w tytule przelewu). Postępujemy zgodnie z instrukcjami zamieszczonymi pod danymi do przelewu. Te same informacje otrzymamy też na adres e-mail podany podczas rejestracji (jeśli nie – sprawdźmy w skrzynce SPAM). Wizz Air daje nam możliwość wyboru jednego z 2 kont – w bankach: Citybank Handlowy lub Pekao SA. Jeśli posiadamy konto w polskim banku, wybieramy numer konta dla przelewów krajowych. Posiadaczem rachunku jest Wizz Air Hungary Kft.
Jako nazwę odbiorcy wpisujemy: Wizz Air Hungary Kft, pola dotyczące adresu pozostawiamy puste. W tytule przelewu podajemy nasz kod rezerwacji (numer potwierdzenia, składający się z 6 znaków) w pierwszym polu komentarza. Jeżeli dostępne są dalsze wolne linijki dla tytułu przelewu, podajemy również imię i nazwisko pierwszego pasażera w rezerwacji. Jeśli natomiast mamy do wypełnienia tylko jedno pole komentarza, wpisujemy w nie WYŁĄCZNIE 6 znaków kodu rezerwacji (cyfr i/lub liter). Należy pamiętać, że kod nigdy nie zawiera cyfry 0 (zero). Jest ona zawsze zastępowana literą „O”. Jeżeli informacje podane w polu komentarza nie będą zgodne z informacjami podanymi podczas rezerwacji, zidentyfikowanie rezerwacji będzie niemożliwe i zostanie ona anulowana. Jeżeli nie otrzymamy potwierdzenia mailowego w ciągu 5 dni od dokonania przelewu, należy skontaktować się z Telecentrum, aby sprawdzić czy płatność wpłynęła na konto. Jeżeli zweryfikowanie płatności nie będzie możliwe, klient może zostać poproszony o przedstawienie dowodu płatności. Jeśli przelew został wykonany w ciągu 24 godzin od rezerwacji, potem mamy jeszcze 5 dni od momentu dokonania rezerwacji na to, aby kwota płatności wpłynęła na konto – w przeciwnym razie rezerwacja zostanie anulowana. Niezidentyfikowane wpłaty będą odsyłane na konto, z którego zostały przelane, po odjęciu kosztów administracyjnych. W przypadku większej liczby rezerwacji (z różnymi kodami rezerwacji), należy dokonać osobnego przelewu bankowego odpowiedniej kwoty dla każdej rezerwacji.
Numery kontaktowe Telecentrum Wizz Air >>
Po dokonaniu przelewu możemy zalogować się na stronie Wizz Air i kliknąć „Moje rezerwacje”, aby zobaczyć listę wszystkich naszych planowanych lotów, a także historię tych, które już odbyliśmy w przeszłości. Klikając w poszczególne rezerwacje możemy sprawdzić ich status (np. upewnić się, czy rezerwacja opłacona przelewem została już potwierdzona przez Wizz Air). Jeśli nie minęło jeszcze 5 dni od momentu rezerwacji, nie ma się co denerwować – czekajmy cierpliwie:) Po zaksięgowaniu przelanej kwoty otrzymamy e-mail z informacją o zmianie statusu na stronie na POTWIERDZONA.
Krok 7 – Odprawa online:
O sposobie, w jaki chcemy się odprawić (przez Internet czy na lotnisku) zdecydowaliśmy już podczas rezerwacji – osobno dla lotu tam i lotu powrotnego. Jeśli zdecydowaliśmy się na pierwszą opcję, odprawiamy się na stronie wizzair.com i drukujemy swoją kartę pokładową. Jeżeli nie odprawimy się przez Internet, będziemy musieli to zrobić na lotnisku – jeżeli zdecydujemy się dopiero na miejscu, zapłacimy za odprawę więcej niż w przypadku zakupu usługi podczas rezerwacji.
W przypadku węgierskiego przewoźnika, odprawy przez Internet można dokonać w terminie od 30 dni do 3 godzin przed planowanym odlotem. Na adres e-mail podany podczas rezerwacji otrzymamy przypomnienie o konieczności dokonania odprawy online. Pamiętajmy, że jeżeli planujemy podróż dłuższą niż 30 dni, a dla lotu powrotnego wybraliśmy opcję odprawy online, na lot z powrotem będziemy musieli odprawić się przez Internet gdzieś w podróży (np. w kafejce/w hotelu lub łapiąc Wi-Fi w jakiejś knajpce) i wydrukować kartę pokładową. Jeżeli wiemy, że nie będzie takiej możliwości, możemy dokupić odprawę na lotnisku (najlepiej na stronie Wizz Air lub przez Telecentrum).
Dzieci w wieku poniżej 14 lat muszą podróżować w towarzystwie pasażera w wieku powyżej 16 lat i osoba ta musi w ich imieniu dokonać odprawy przez Internet. Pasażerowie podróżujący z niemowlęciem muszą wydrukować dla niego kartę pokładową i okazać przy bramce wejścia do samolotu.
Jeżeli nie mamy dostępu do konta myWizz, z którego dokonano rezerwacji, aby dokonać odprawy przez witrynę Wizz Air, możemy kliknąć pole „ODPRAWA” wyróżnione w prawym górnym rogu strony głównej.
Następnie wpisujemy w odpowiednie pola numer potwierdzenia (otrzymaliśmy go e-mailem) oraz nazwisko pasażera i klikamy „ZNAJDŹ REZERWACJĘ”.
Jeżeli natomiast samodzielnie dokonywaliśmy rezerwacji, możemy skorzystać drugiej możliwości odprawy – zalogować się używając adresu e-mail jako identyfikatora.
W profilu myWizz klikamy pole „Moje rezerwacje”.
Następnie na liście bieżących rezerwacji odnajdujemy lot, który chcemy odprawić, klikając obok niego w pole „Wyświetl rezerwację”.
Wówczas zobaczymy status i szczegóły rezerwacji. Jeśli do wylotu pozostało więcej niż 30 dni, będziemy mieli tu do dyspozycji jedynie opcję „DODAJ USŁUGI” dla poszczególnych pasażerów. Do trzech godzin przed odlotem istnieje możliwość zamiany dużego bagażu podręcznego na bagaż rejestrowany (za dopłatą różnicy w cenie).
Zmian terminu, celu podróży i nazwiska pasażera można dokonać przez Internet („Zmień lot”/”Zmień imię i nazwisko”) lub za pośrednictwem Telecentrum nie później niż na 3 godziny przed planowanym odlotem, po uiszczeniu opłaty manipulacyjnej oraz ewentualnej różnicy w stosunku do ceny lotu. Jeżeli aktualna cena za przewóz, podatki i inne opłaty za nowy lot są niższe, pasażer otrzyma zwrot różnicy wyłącznie za niższe podatki. Z uwagi na ograniczenia techniczne częściowa zmiana lotu w przypadku rezerwacji z co najmniej 2 pasażerami oraz dodanie dziecka do rezerwacji są możliwe tylko przez kontakt z Telecentrum.
Jeżeli nie zamierzamy modyfikować rezerwacji, od razu przechodzimy do kolejnego kroku poprzez wybór pola „ODPRAWA”.
Na tym etapie Wizz Air znów zaproponuje nam dokupienie bagażu, a następnie usług dodatkowych – zarówno w pierwszym, jak i drugim przypadku w oknie z podsumowaniem klikamy „KONTYNUUJ DO ODPRAWY INTERNETOWEJ”.
Następnie wyświetli się lista pasażerów dla danej rezerwacji. Możemy z niej wybrać poszczególne osoby, które zamierzamy odprawić. Aby dokonać odprawy online dla danego pasażera, obok jego nazwiska wybieramy opcję „Odprawa”.
W przypadku lotów do krajów znajdujących się w strefie Schengen, odprawa online jest banalnie prosta, gdyż nie trzeba podczas niej podawać żadnych danych dokumentu tożsamości. W kolejnym kroku musimy tylko potwierdzić znajomość warunków, klikając „ODPRAWA”.
Jeśli sprawdziliśmy poprawność danych pasażerów i zapoznaliśmy się z listą przedmiotów zakazanych do przewozu w bagażu kabinowym, możemy ostatecznie potwierdzić chęć odprawy. Następnie procedurę powtarzamy po kolei dla każdego pasażera, osobno dla lotu tam i z powrotem.
Jeśli natomiast wybieramy się poza strefę Schengen, na tym etapie odprawy online będzie nam potrzebny dokument tożsamości – ten sam, który będzie używany podczas podróży (dowód osobisty lub paszport). Oczywiście prawo jazdy nie jest akceptowane. Dla każdego z pasażerów z osobna, wybieramy typ dokumentu tożsamości, podajemy datę urodzenia, obywatelstwo, państwo wydania dokumentu, jego numer oraz datę upływu ważności. Jeżeli dane wprowadzone podczas odprawy przez Internet będą nieprawidłowe, pasażer może nie otrzymać pozwolenia na lot, dlatego sprawdzamy czy wpisaliśmy poprawne dane i czy zgadzają się one z dokumentem i klikamy „Dalej”. Procedurę powtarzamy osobno dla odcinka każdego lotu i każdego pasażera.
Nie musimy odprawiać za jednym razem wszystkich uczestników podróży objętych daną rezerwacją – do 3 godzin przed planowanym odlotem kolejni pasażerowie mogą w analogiczny sposób powrócić do odprawy online i wydrukować swoje karty pokładowe.
W kolejnym etapie, dla każdego z pasażerów, klikamy obok nazwiska „Wydrukuj kartę pokładową” i drukujemy je na osobnych kartkach A4 (czarno-biało lub w kolorze – bez różnicy), tak żeby jedna strona pozostała niezadrukowana. Ważne, aby kod na karcie pokładowej był wyraźnie wydrukowany. Jeśli w czasie odprawy online nie mamy dostępu do drukarki, możemy zapisać kartę na dysku, wybierając opcję „Wydrukuj kartę pokładową w formacie PDF”. W razie zgubienia/zniszczenia karty pokładowej w trakcie podróży, dokument można szybko wydrukować ponownie z zapisanego pliku. Po odprawie online, każdy pasażer może też – ponownie wyświetlić daną rezerwację na stronie internetowej i wybrać opcję „Wydrukuj kartę pokładową” ( do trzech godzin przed zaplanowaną godziną odlotu). Dla każdego odcinka lotu i dla każdego pasażera wymagany jest osobny wydruk dokumentu.
Na karcie pokładowej znajduje się informacja o wykupionych usługach i o tym, jaki rodzaj bagażu podręcznego wybraliśmy (mały czy duży). Linie Wizz Air nie oferują automatycznego przydziału miejsc w samolocie.
Po dokonaniu odprawy przez Internet wciąż możliwe jest zakupienie dodatkowych usług i bagażu. W razie dodania do rezerwacji usług WIZZ Xpress, WIZZ XXLong lub WIZZ Reserved Seat po odprawie online konieczne jest ponowne wydrukowanie karty pokładowej lub udanie się do stanowiska odprawy na lotnisku, gdzie wydana zostanie odpowiednia etykieta świadcząca o zmianach w wydrukowanej wcześniej karcie pokładowej. Po dokonaniu odprawy online możliwość dokonania zmiany lotu i nazwiska pasażera istnieje wyłącznie za pośrednictwem Telecentrum do 4 godzin przed planowym odlotem (za dodatkową opłatą) – w tym przypadku należy dokonać ponownej odprawy i ponownie wydrukować kartę pokładową.
Odprawy online możemy też dokonać za pomocą z darmowej aplikacji mobilnej Wizz Air, dostępnej w urządzeniach z systemem operacyjnym Android lub iOS (po połączeniu z Internetem). Dostęp offline do karty pokładowej jest możliwy jedynie po uprzednim zapisaniu jej za pomocą aplikacji PassWallet lub Passbook. Niestety jednak nie wszystkie lotniska akceptują mobilne karty pokładowe. Więcej szczegółów >>
Krok 8 – Na lotnisku:
Przed podróżą należy zapoznać się ze szczegółami lotu (numer terminalu, godziny odprawy, numer rejsu) i wymaganiami dotyczącymi bagażu. W hali odlotów sprawdzamy numer punktu odprawy na tablicy systemu informacji lotniskowej. Jeśli podróżujemy z bagażem rejestrowanym, najpierw musimy zgłosić się do odprawy biletowo-bagażowej (check-in), która rozpoczyna się na 2 godziny przed planowanym odlotem i kończy 40 minut przed godziną lotu zgodnie z rozkładem na lotnisku. Przy jednym ze stanowisk linii Wizz Air, oznaczonym nazwą miasta, nadajemy bagaż. Dzieci powinny posiadać własny paszport podczas podróży. Pasażerowie, którzy wybrali odprawę online podczas rezerwacji, lecz zapomnieli jej dokonać lub zgubili/zapomnieli karty pokładowej, będą zobowiązani uiścić opłatę za odprawę na lotnisku. Usługa ta, podobnie jak nadanie bagażu rejestrowanego, jest dostępna do 40 minut przed planowanym odlotem.
Pasażerowie z krajów nienależących do Unii Europejskiej/Europejskiego Obszaru Gospodarczego muszą stawić się przy stanowisku odprawy w celu kontroli dokumentów przed udaniem się do kontroli bezpieczeństwa. W przeciwnym razie mogą nie uzyskać pozwolenia na podróż.
Pasażerowie, którzy dokonali odprawy przez Internet, posiadają kartę pokładową i nie przewożą bagażu rejestrowanego, powinni przybyć na lotnisku na około godzinę przed planowaną godziną lotu. Należy udać się do kontroli bezpieczeństwa, by przejść do strefy zastrzeżonej. Okazujemy ważny dokument podróżny, w którym dane są zgodne z informacjami zawartymi w karcie pokładowej. Wyjmujemy z bagażu plastikową torbę z płynami, większe przedmioty elektroniczne (laptop, aparat fotograficzny) i zdejmujemy z siebie okrycie zewnętrzne. Do pudełka na taśmie zdejmujemy elementy stroju zawierające metal (pasek od spodni, zegarek, niekiedy również buty), wyjmujemy z kieszeni monety, klucze, telefon komórkowy itp.
Po przejściu bramki magnetycznej i prześwietleniu bagażu podręcznego, kierujemy się do odpowiedniego wyjścia do samolotu (gate), którego numer odszukamy na ekranie z listą odlotów w strefie tranzytowej. Na tablicy tej podawane są też informacje dotyczące godziny wejścia na pokład (boarding) i przewidywanych opóźnień. Nie później niż 30 minut przed planową godziną odlotu musimy zgłosić się przy bramce wejściowej do samolotu. Kartę pokładową należy przedstawić przy wyjściu do samolotu wraz z dokumentami podróży (paszportem lub dowodem osobistym).
Mam nadzieję, że wszystko jest jasne – miłego pierwszego lotu liniami Wizz Air!:)