REKLAMA

„Projekt: wyprawa” – czyli jak pozyskiwać sponsorów na podróże (premiera)

Projekt wyprawa
Foto: Michał Leksiński / Bezdroża

Masz plan wyruszyć w podróż lub ambitną wyprawę – i zastanawiasz się, jak zdobyć finansowanie, patronów medialnych i ewentualnych sponsorów? Michał Leksiński, autor „Projekt: wyprawa”, wie o tym wszystko. W książce, która właśnie ma swoją premierę, dzieli się unikalną wiedzą i doświadczeniem, z perspektywy organizatora i uczestnika wielu wypraw. Dodaje do tego szczyptę doświadczeń pozyskanych podczas sprawowania funkcji rzecznika prasowego Narodowej Zimowej Wyprawy na K2 2017/2018.

Szykuje się pozycja obowiązkowa na półce każdego turysty, podróżnika, osoby chcącej wyruszyć w świat. Macie ambicję na zrobienie czegoś niesamowitego, lecz nie wiecie, jak zabrać się do tematu poszukiwania patronów wyjazdu oraz sponsorów, w tym także medialnych?

W książce „Projekt: wyprawa. #travelmarketing” znajdziecie komplet informacji, które wydatnie pomogą Wam w przygotowaniu wszystkich działań. Wydawnictwu patronuje Fly4free.pl

Dla kogo? Dla każdego!

Na pozór tematyka przygotowania biznesplanu podróżniczego, aby uzyskać uwagę i wsparcie sponsorów oraz patronów medialnych – wygląda dość hermetycznie. Zapewne to domena ogromnych wypraw, w najwyższe góry świata lub najdziksze ostępy dżungli? Nic bardziej mylnego!

Michał Leksiński udowadnia, że odpowiednie planowanie projektów podróżniczych, nawet tych z pozoru drobnych, może skutkować znalezieniem sponsorów, gotowych wesprzeć Wasze pomysły wyjazdowe. A stąd już tylko krok do realizacji marzeń o dalekich wyprawach.

Niezależnie od tego, czy planujecie miesięczną eskapadę po krajach Azji Południowo-Wschodniej, eksplorację Arktyki… a może po prostu wyjazd, którego celem jest fotografowanie zwierząt w Europie w ich naturalnym środowisku – każdy z tych pomysłów można określić mianem „wyprawy”. A skoro wyprawa, to i ewentualne możliwości wsparcia z zewnątrz: nie tylko finansowego, lecz także medialnego. Dla osób, które mają głowę pełną marzeń o wyjazdach, a niekoniecznie wypchany portfel, porady Michała Leksińskiego, zawarte w książce „Projekt: wyprawa” mogą okazać się bezcenne.

Książka Projekt Wyprawa
Foto: Michał Leksiński / Bezdroża

Autor w przystępny sposób pokazuje, jak przygotować się do każdego aspektu związanego z planowaniem podróży i pozyskiwaniem ewentualnych sponsorów. Opracowanie planu komunikacyjnego, określenie celów ogólnych (i szczegółowych), harmonogram, zakres świadczeń promocyjnych – działania rodem ze świata biznesu szturmem wdarły się do świata podróży.

– To jest, wbrew pozorom, bardzo szeroki temat. Nie zapominajmy, że podróżnicy, sportowcy, osoby mające pomysł na wyprawę – to idealni dostarczyciele emocji, które często mogą w świetny sposób dopasować się do potrzeb ewentualnych sponsorów i patronów – opowiada Michał Leksiński. – Schodząc z poziomu ogólnopolskiego na nieco bardziej lokalny: jeżeli ktoś ma gotowy pomysł komunikacyjny, jest gotów zbudować ciekawy przekaz na temat swojego marzenia podróżniczego, które chce zrealizować – może szukać patronów w swoim rodzinnym mieście, wśród lokalnych firm lub władz województwa. To naprawdę działa – dodaje Michał.

Co ważne, Michał Leksiński wszystkie pomysły i rady przetestował osobiście, to nie jest wiedza czysto teoretyczna.

– Jestem miłośnikiem podróży i alpinizmu. Jeżdżę po świecie, borykając się z takimi samymi problemami, jak większość osób, chcących zorganizować swoją własną wyprawę czy przedsięwzięcie turystyczne. Poszukiwanie sposobu dotarcia do potencjalnych sponsorów to mój chleb codzienny: mam to szczęście, że mogę oglądać świat z perspektywy zarówno biznesowej, jak i podróżniczej – mówi Michał.

– Ważne jest, aby zrozumieć, że podróżnicy i sponsorzy mogą spotkać się w połowie drogi: jedni mogą oferować coś więcej niż tylko propozycję eksponowania logotypu danej firmy… z kolei dla patrona być może większą wartością będzie wpasowanie się pomysłu podróżnika w ich filozofię firmy i komunikację, zarówno wewnętrzną jak i zewnętrzną – tłumaczy Michał Leksiński.

Michał Leksiński
Foto: Michał Leksiński

Świat wypraw, świat gór, świat wyzwań i… pomocy potrzebującym

Ale „Projekt: wyprawa. #travelmarketing” to nie tylko suchy podręcznik, przewodnik po sposobach na zdobycie dofinansowania i patronów medialnych na Wasze przyszłe wyprawy. Autor wpuszcza nas do swojego życia, opisując w bardzo osobisty i intymny sposób górskie przygody i wyprawy, które były jego udziałem, również w ramach realizowanego projektu 7 Happy Summits – Korony Ziemi dla Fundacji Happy Kids.

Dla osób spragnionych informacji o naszych Lodowych Wojownikach, interesujące będą fragmenty dotyczące Narodowej Zimowej Wyprawy na K2 – Michał Leksiński był jej rzecznikiem prasowym.

– Podczas mojego „rzecznikowania” miałem unikalną możliwość obserwowania z bliska, jak skomplikowanym mechanizmem jest wyprawa wysokogórska. Ogromne zainteresowanie mediów, dramatyczne momenty i zwroty akcji, konieczność opracowania spójnego przekazu komunikacyjnego – to wszystko było niezłą szkołą życia i niesamowitym doświadczeniem życiowym – opowiada autor książki „Projekt: wyprawa. #travelmarketing”.

* * *

Do kogo adresowana jest książka Michała Leksińskiego, której patronem jest Fly4free.pl? Do wszystkich czytelników, którzy chcą przekuć swoje marzenia dotyczące podróży i wypraw w realny plan, mający szanse realizacji, także z biznesowego punktu widzenia.

Michał Leksiński
Foto: Michał Leksiński

Konkurs dla czytelników

Serwis Fly4free jest patronem medialnym książki Michała Leksińskiego, którą możecie zamówić m.in. TUTAJ. Mamy dla Was pięć darmowych egzemplarzy książki „Projekt: wyprawa. #travelmarketing”. Aby otrzymać jeden z nich, odpowiedzcie prawidłowo na pytanie:

Ile metrów nad poziomem morza ma najwyższy szczyt wchodzący w skład projektu 7 Happy Summits, który realizuje Michał Leksiński?

Odpowiedź: Everest, 8.848 m n.p.m.

Odpowiedź prześlijcie mailem na adres konkurs@fly4free.pl nie później niż dziś do godziny 23.59. Nagrodzimy pierwsze pięć osób, które udzielą prawidłowej odpowiedzi.

Regulamin konkursu dostępny jest >> TUTAJ.

Konkurs zakończony. Z laureatami skontaktujemy się mailowo.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


Łódź na Zanzibarze
Najlepsza oferta

Urlop na Zanzibarze za 2423 PLN

Igor Więcek | 2019-07-20 18:41
REKLAMA
Aplikacja Fly4free.pl
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.
porównaj loty, hotele, lot+hotel