Poniżej prezentujemy oficjalne stanowisko Wizz Aira
Test Wizz Air nowych zasad dotyczących bagażu podręcznego przebiega zgodnie z planem
Wizz Air, największa nisko-kosztowa i nisko-taryfowa linia lotnicza w Europie Środkowo-Wschodniej, rozpoczęła test nowej procedury obsługi bagażu podręcznego od 1 sierpnia 2012 na trasie z Katowic do Londyn-Luton. Test będzie prowadzony przez miesiąc lub do czasu, kiedy zostaną uzyskane jednoznaczne wyniki, jednak już pierwsze opinie są obiecujące.
Wśród pasażerów, którzy dokonali rezerwacji po ogłoszeniu z 9 lipca, 10% dodatkowo wykupiło duży bagaż podręczny przez Internet na stronie wizzair.com za 10 EURO. Zdecydowanie niewielka liczba pasażerów przybyła na lotnisko bez uiszczenia dodatkowej opłaty na wizzair.com za duży bagaż podręczny i musiała zapłacić wyższą cenę na miejscu.
Ci, którzy zapłacili za duży bagaż podręczny skorzystali z pierwszeństwa wejścia na pokład, przed pasażerami z małym bagażem podręcznym oraz dodatkowo nie zaobserwowano problemów z umieszczaniem większego bagażu w schowku nad siedzeniami. Dzięki temu od 1 dnia sierpnia nie było opóźnień z powodu konieczności przeładowania zbyt ciężkich bagaży podręcznych.
Uzyskane dotychczas wyniki pokazują, że pasażerowie wyraźnie wolą podróżować z lekkim bagażem, wolnym od dodatkowych opłat, co nie tylko pozwala im zaoszczędzić pieniądze, ale również wpływa na mniejsze zużycie paliwa i tym samym przynosi oszczędności dla linii lotniczej.
– Pasażerowie Wizz Air na próbnej trasie mają możliwość wyboru, który typ bagażu wnieść na pokład. Bez względu na ich wybór, wszyscy pasażerowie korzystają ze sprawniejszego systemu wchodzenia na pokład i zawsze niskich taryf Wizz Air. Jednocześnie zachęcamy pasażerów do zakupu dużego bagażu podręcznego przez Internet za 10 EURO, ponieważ w sytuacji, gdy torba nie spełni wymogów, co do wagi i wymiarów, będziemy egzekwować od pasażerów wyższą opłatę na lotnisku.
W świetle pozytywnych opinii, które otrzymaliśmy w pierwszych dniach testu, już rozpoczęliśmy rozważać rozszerzenie nowych zasad dotyczących bagażu podręcznego na wszystkie nasze trasy – powiedział Daniel De Carvalho, Corporate Communications Manager w Wizz Air.