Fly4free.pl

Lux Express: Low Cost na torach

Ciekawi jesteście co słychać u znanego nam właściciela m.in. bałtyckiego przewoźnika Simple Express? Lux Express Group uruchomi w tym roku nowe trasy autobusowe. Przygotowuje się również do wejścia na rynek… kolejowy.Warszawa – Berlin, Poznań – Wilno. Tylko 12 zł! >>Prezes Lux Express Group Hannes Saarpuu poinformował, że dobra pozycja gospodarcza sprzyja inwestycjom nie tylko w promocję usług autokarowych ale także usług kolejowych. Dlatego w ciągu najbliższych kilku lat Lux Express Group na inwestycje zamierza przeznaczyć ponad dwadzieścia milionów euro.

Już teraz spółka zamówiła 10 nowoczesnych i luksusowych autokarów. „Nowe autokary będą posiadały więcej miejsca na nogi dla podróżujących z tyłu pojazdu. Fotele zostaną umieszczone po przekątnej, co poprawi komfort podróżowania” – tłumaczy Prezes Hannes Saarpuu. To jednak nie wszystko, autokary będą wyposażone w multimedialny system Funtoro MOD (m.in. video, dotykowy panel dla każdego pasażera oraz WiFi).

Nowe autokary mają wyruszyć na nowe trasy z Wilna do Berlina (przez Warszawę i Poznań), a także z Rygi do Mińska. Z kolei jesienią będą obsługiwać połączenie Helsinki – Sankt Petersburg. W relacji z Wilna do Berlina na pokładzie będzie stewardesa. Przy tak długiej podroży przewoźnik planuje podawać przekąski. Dobrą wiadomością jest też to, że pasażerowie będą podróżować jeszcze nowocześniejszymi niż obecnie autobusami, będzie to szósta generacja SCANIA IRIZAR.

Hannes Saarpuu Prezes Lux Express Group przekonuje, że rosnąca liczba pasażerów na trasie z Tallina do Sankt Petersburga daje perspektywę niezależnie od transportu drogowego również do uruchomienia połączenia kolejowego. Miałoby ono zacząć obsługiwać pasażerów już za 3 lata, w pierwszej połowie 2015 roku.

2

Czy plany te mają uzasadnienie ekonomiczne i czy potrzebna jest państwowa pomoc? „Nasza firma ma silną pozycje na rynku przewozów pasażerskich w Rosji, a możliwość łączenia ze sobą transportu autobusowego i kolejowego w jedną całość stwarza niezbędne warunki do wprowadzenia takiego projektu w życie na zasadach komercyjnych” – dodał Prezes Hannes Saarpuu. Jedno jest pewne, że typu projekt, który wart jest dziesiątki milionów euro potrzebuje przede wszystkim jasnego wsparcia politycznego zarówno w Estonii jak i Rosji. Bez tego z jego realizacją spółka może mieć problemy.

Lux Express Group planuje zakupić dwa luksusowe pociągi Stadler. „Komfort w pociągu mają zapewnić luksusowe wnętrze i oddzielne pomieszczenia. Skład będzie przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, posiadał będzie dodatkową przestrzeń na bagaż, trzy toalety, przechowalnię rowerów i kawiarnię. Ma być też wyposażony w indywidualny system mediów oraz łącze WiFi. Ponadto pasażerowie kasy biznes do swojej dyspozycji mają mieć prywatny salonik, bezpłatną prasę i posiłek, a także inne udogodnienia” – wylicza Prezes Hannes Saarpuu.

Ile przyjdzie nam zapłacić za luksusową podróż? Według szacunków spółki za bilet w klasie turystycznej pasażer zapłaci 45 euro, a pasażer klasy biznesowej 65 euro.
Jeżeli projekt odniesie sukces to w 2018 roku połączenia mają obsługiwać już cztery składy. Według prognozy firmy w pierwszym roku z usług (niezależnie od połączeń autokarowych) miałoby skorzystać 190 tysięcy pasażerów.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Fajnie, że się rozwijają:) Korzystałem już nie raz z ich usług i byłem bardzo zadowolony:) Zastanawia mnie tylko jeden fakt, a mianowicie spora odległość pomiędzy dworcem kolejowym w Tallinie, a dworcem autobusowym gdzie kończą i startują autobusy Lux Express. Przypuszczam, że wówczas przystanek LE zostanie przeniesiony na parking zaraz obok dworca kolejowego. W sumie sam byłem zdziwiony, że dworzec autobusowy w Tallinie jest bardzo oddalony od ścisłego centrum.
Łukasz, 11 marca 2012, 15:33 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »