REKLAMA

Kolejna kłoda przed Modlinem. Muszą wydać miliony, inaczej lotnisko będzie zamknięte

Foto: Lotnisko Modlin
Zarząd portu będzie musiał sam zapłacić za budowę nowej wieży kontroli lotów, choć pierwotnie miała to być rządowa inwestycja PAŻP. Teraz agencja wycofała się z budowy, a czasu na rozpoczęcie inwestycji jest bardzo mało.

Obecnie lotnisko w Modlinie (2,932 mln pasażerów w ubiegłym roku) ma tylko tymczasową wieżę kontroli ruchu lotniczego, która ma zgodę na użytkowanie do końca tego roku. Budową wież na polskich lotniskach zajmuje się Polska Agencja Żeglugi Powietrznej. W ostatnich latach zrealizowała ona szereg takich inwestycji: w Poznaniu, Lublinie, Krakowie, Łodzi i Rzeszowie, a do końca tego roku zbuduje najwyższą wieżę w Polsce, na lotnisku w Katowicach.

Pierwotnie PAŻP miał budować wieżę także dla Modlina – była wskazana jej lokalizacja, a jesienią prowadzone były rozmowy na temat inwestycji. Ale potem PAŻP błyskawicznie zmienił zdanie i jak czytamy w „Pulsie Biznesu”, projekt nie jest obecnie ujęty w planie inwestycyjnym.

Problemu nie widzi na razie Ryanair, czyli jedyny przewoźnik w Modlinie. Ale kłopot jest.

– Nie stać nas na budowę wieży. Niewykluczone, że będziemy musieli zmodernizować obecną z własnych pieniędzy. Uzyskanie pozwoleń i czas realizacji to łącznie sześć miesięcy, więc czasu jest niewiele. Najlepszym rozwiązaniem dla nas byłaby budowa wieży przez PAŻP, ale nie możemy agencji zmusić – mówi w „PB” Marcin Danił, wiceprezes lotniska w Modlinie.

Bez inwestycji lotnisko nie będzie mogło realizować operacji lotniczych. Koszt modernizacji jest nieznany, ale budowa nowej wieży to ponad 20 mln PLN.

Przypomnijmy, że w Modlinie istnieje konflikt między udziałowcami, który blokuje plany rozbudowy lotniska. W sumie zarząd portu planuje do 2028 roku inwestycje za 392,8 mln PLN. Najpewniej tego przedsięwzięcia nie sfinansuje PPL, który w środę ma podpisać list intencyjny w sprawie inwestycji w lotnisko w Radomiu. To do Radomia mają się bowiem przenieść tanie linie lotnicze i czartery z Lotniska Chopina, gdzie przepustowość jest coraz bardziej ograniczona. Nie stanie się to jednak wcześniej niż za kilka lat – po rozbudowie tego lotniska.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Cyrk na kółkach z polityka w tle ...
Robert Młynarski, 15 stycznia 2018, 12:52 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Wyjątkowe sk... Szpikowskich. Potrafią tylko niszczyć, nieszczęścia intelektualno-moralne.
Paulos, 15 stycznia 2018, 13:00 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Radom był pośmiewiskiem. Teraz będzie 4 mln pasażerów jak przeniosą loty z Modlina. Propaganda sukcesu i ręczne sterowanie w całej okazałości.
greg1291, 15 stycznia 2018, 13:32 | odpowiedz
Avatar użytkownika
No to się zaczynają pierwsze kroki do zamknięcia Modlina. Pis ma jescze niecałe dwa lata. Zdąży?
kris1234, 15 stycznia 2018, 15:03 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Radom ? Kto wpadł na tak absurdalny pomysł lub kto u kogo forsuje ta ideę, musi być jakieś lobby które to wspiera.
lovenz, 15 stycznia 2018, 21:21 | odpowiedz

Do których krajów pojedziemy bez problemu? Wszystkie obostrzenia w jednym miejscu! »
REKLAMA
porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.