Fly4free.pl

LOT czasowo pozyska Airbusa A340. To maszyna… z pierwszą klasą na pokładzie

HiFly Airbus A340
Foto: Wikimedia Commons

Przynajmniej do 15 listopada na części dalekich tras narodowego przewoźnika loty będzie obsługiwał czterosilnikowy Airbus A340 od linii HiFly Malta. Będzie latał m.in. na trasach do Toronto, Pekinu, Tokio i Newark. Na kanwie problemów z silnikami Rolls-Royce’a LOT przejmuje samolot… z bardzo ciekawą historią i pierwszą klasą na pokładzie.

O sprawie pierwszy napisał “Rynek Lotniczy”. W ramach umowy ACMI czterosilnikowy A340 linii HiFly Malta będzie woził pasażerów przynajmniej do 15 listopada.

Skierujemy A340 na trasy do Newark z Warszawy i Rzeszowa, z Warszawy do Toronto, a sporadycznie także do Pekinu i Tokio-Narity – mówi Konrad Majszyk z biura prasowego LOT.

Leasing Airbusa A340 to efekt problemów z silnikami Rolls-Royce’a w Dreamlinerach, które z powodu prac serwisowych muszą być wyłączane z siatki. Tak jest też w przypadku LOT – obecnie uziemione są aż 3 Boeingi 787 należące do narodowego przewoźnika.

A340 to kolejny samolot, który leasinguje LOT. Obecnie trasy z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago są obsługiwane przez Boeinga 767-300 linii EuroAtlantic Airways, a umowa obowiązuje przynajmniej do końca roku.

Jak pisaliśmy na łamach Fly4free.pl, takie problemy ma wielu przewoźników na całym świecie

Wróćmy jednak do A340 LOT-u, bo wszystko wskazuje na to, że trafiła nam się bardzo ciekawa maszyna. Jak czytamy w “Rynku Lotniczym”, Airbus A340 ma 12 foteli w klasie pierwszej, 42 w klasie biznes oraz 213 w klasie ekonomicznej.

Brzmi dobrze, ale z drugiej strony LOT wskazuje na to, że klasa pierwsza poziomem przypomina klasę biznes oferowaną przez LOT w Dreamliner, a klasa biznes jest zbliżona do LOT-owskiej premium economy. 

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Nie przesadzajmy z tą niby sensacją o pierwszej klasie w pożyczonym A340. Owszem, operator tak to opisuje ale w tej niby pierwszej klasie jest układ foteli 2-2-2 (identycznie, jak w B787 Lotu) ale fotele w A340 nie rozkładają się na płasko i poziomo. Standard zatem odpowiada klasie business i to nie jest to wcale czołówka światowa w tej klasie. Redaktorzy Fly4free - jako profesjonaliści w dziedzinie awiacji - na pewno wiedzą, że nie tylko obecnie wiele linii stosuje pojedyncze fotele w klasie busniess ale - jak pamiętam - na przełomie 2005/2006 w Air New Zealand wprowadzono w tej klasie pojedyncze, oddzielone wysokimi ściankami fotele rozkładane do poziomego, płaskiego łóżka  modyfikując swoje ówczesne B747 (to samo mieli w nowoodbieranych B777) . Zatem w A340 pożyczonym przez Lot mamy przeciętny i nieco przestarzały standard klasy busniess (nazwany mocno na wyrsot klasa pierwsza) aczkolwiek wszystko wygląda elegancko i bardzo estetycznie.A przy okazji,  klasa określona jako busniess w A340 raczej odpowiada solidnej premium ekonomocznej, chociaż m.in. Air France stosował w B777 podobny układ.
Przemm, 20 października 2018, 8:38 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »