Fly4free.pl

Nowa trasa LOT bardzo was zaskoczy. Chcą wejść na teren zdominowany przez Ryanaira i low-costy

Zamów powiadomienia o takich ofertach
Foto: PhotoLondonUK / Shutterstock
Pod koniec marca LOT może otworzyć połączenie z Warszawy do Manchesteru. W planach jest też uruchomienie kolejnej trasy do Niemiec. A to nie koniec, bo wkrótce otrzyma nowe samoloty.

Z naszych informacji wynika, że uruchomienie trasy do Wielkiej Brytanii przez LOT nie jest jeszcze pewne, ale bardzo prawdopodobne – przewoźnik złożył na razie wniosek o przyznanie slotów na lotnisku w Manchesterze i prowadzi zaawansowane rozmowy z portem lotniczym.

Informacje, które pojawiły się w sieci wskazują na to, że połączenie miałoby wystartować 25 marca 2018 roku. Jeśli obie strony się dogadają, będzie ono realizowane aż 2 razy dziennie – z Warszawy samoloty będą wylatywały rano i ok. godziny 15. Z kolei z Manchesteru na Lotnisko Chopina maszyny LOT mają startować o godz. 10.40 i 17.50.

Nowa trasa ma być obsługiwana Embraerami 195. Jak pisaliśmy już na łamach Fly4free.pl, narodowy przewoźnik do końca marca ma otrzymać 6 takich maszyn. Będą to samoloty używane, które LOT przejmie po brazylijskich liniach Azul. A tak duży rozwój floty pozwala podejrzewać, że nowych połączeń będzie znacznie więcej.

Na ile realne jest otwarcie trasy do Manchesteru? W biurze prasowym LOT potwierdzono nam możliwość uruchomienia tej trasy, ale poinformowano też, że równolegle przewoźnik negocjuje z innymi lotniskami. Wśród planowanych nowych połączeń są m.in. loty na kolejne lotnisko w Niemczech. W ostatnim czasie LOT mocno zaktywizował ekspansję u naszych zachodnich sąsiadów – od 4 grudnia uruchomił rejsy z Warszawy do Berlina, a od 7 maja 2018 roku poleci do Norymbergi.

Manchester szansą? Trasę zdominowały low-costy

Połączenie do Manchesteru jest bardzo ciekawą trasą, bo z brytyjskich lotnisk LOT od dawna latał tylko na londyńskie Heathrow, oddając ogromne pole w ruchu emigracyjnym tanim liniom lotniczym. Tak samo jest w przypadku Manchesteru, który ma już połączenia z kilkoma lotniskami w Polsce. Lotnisko najmocniej „obstawia” Ryanair, który lata stąd do: Gdańska, Krakowa, Rzeszowa, Modlina i Wrocławia. Z Manchesteru do Krakowa lata też trzy razy w tygodniu linia easyJet.

Czy LOT ma szansę? Ryanair obsługuje co prawda tę trasę z Modlina, ale połączenie z Lotniskiem Chopina jest jednak wygodniejsze. Oprócz tego, LOT liczy na pasażerów transferowych – rozkład jest tak ułożony, by można było się przesiadać nie tylko na loty do Azji, ale też do innych kierunków na wschodzie. Oprócz tego, zwracają uwagę godziny drugiej rotacji – LOT nie ma wyjścia i będzie otwierał coraz więcej połączeń w godzinach poza porannym i popołudniowym szczytem, bo na lotnisku w Warszawie zwyczajnie nie ma już miejsca.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Ciiekawe czy LOT mysli o Dublinie? Teraz monopolista na bezposrednich trasach do PL jest Ryanair. Czas wetknac nos do ich biznesu ?
Bulusia, 12 grudnia 2017, 13:50 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Kiedyś LOT latał do Manchesteru - teraz lata m.in LH i LX.
karder, 12 grudnia 2017, 14:29 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Bulusia Ciiekawe czy LOT mysli o Dublinie? Teraz monopolista na bezposrednich trasach do PL jest Ryanair. Czas wetknac nos do ich biznesu ?
Problemem DUB z punktu widzenia LOT jest duża odległość czyli zbyt długa rotacja wykraczająca poza LOT-owskie fale w WAW, przez co oferta przesiadkowa do/z DUB byłaby bardzo nieatrakcyjna czasowo i połączenie musiałoby na siebie zarobić praktycznie wyłącznie w oparciu o ruch point-to-point, a to byłoby niezwykle trudne do osiągnięcia w przypadku LOT-u który działa zupełnie inaczej niż Ryanair czy Wizzair. Podobnymi trasami operowanymi przez lot są MAD i BCN (to drugie to praktycznie identyczna odległośc co DUB), które latają poza falami i zabierają maszynę praktycznie na cały dzień, tylko że w przypadku obu tych miast istnieje realny potencjał turystyczny, dzięki czemu połączenia te mają jakotaki sens i być może LOT na nich zarabia, ale na pewno nie są to kokosy. Z tego samego powodu LOT nie lata zresztą też do wyczekiwanej przez wielu Lizbony. Jestem przekonany, że gdyby DUB leżał bliżej WAW to LOT już od dawna latałby tam 2x dziennie rano i wieczorem (tak jak lata do głównych miast szeroko pojętej Europy Zach.), nie wykluczając też trzeciej rotacji czyli "nocowania" w Dublinie. Tak wiem, że DUB jest raptem rzut beretem dalej od opisywanego tutaj MAN, ale właśnie ten rzut beretem robi w tym przypadku kolosalną różnicę, niestety.
kemot, 12 grudnia 2017, 15:44 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Dziekuje za sensowna odpowiedz. Z pewnoscia masz racje co humoru mi nie poprawia?. 100 tys. Polakow w Irlandii z pewnoscia wypelniloby samoloty LOTu a kto wie, moze niektorzy zarabiajacy powyzej irlandzkiej sredniej szarpneliby sie nawet na miejsce w biznesie??
Bulusia, 12 grudnia 2017, 16:40 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »