REKLAMA

LOT dostanie 6 nowych maszyn już w marcu! Znamy plany narodowego przewoźnika

Foto: Konwicki Marcin / Shutterstock
Otrzymamy 6 nowych Embraerów 195 – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Rafał Milczarski, prezes LOT. I dodaje, że już w przyszłym tygodniu ogłosi 2 nowe trasy z lotnisk regionalnych.

Milczarski potwierdza jednocześnie informacje, które Fly4free.pl podało jako pierwszy serwis w Polsce. Podaje też  harmonogram dostaw, który nie był wcześniej znany. Jak mówi prezes LOT, umowa nie jest jeszcze podpisana, ale 6 Embraerów 195 trafi do floty narodowego przewoźnika jeszcze w marcu. To zaś oznacza, że w sezonie letnim można się spodziewać znacznie większej liczby nowych połączeń.

– O konkretnych kierunkach będziemy informować na bieżąco. Na razie mogę tylko powiedzieć, że w przyszłym tygodniu ogłosimy start 2 nowych połączeń z regionów. Mamy ambicję, by zacząć odbijać lotniska regionalne z rąk low-costów – mówi Milczarski.

Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić, jedną z nich będzie anonsowane już wcześniej połączenie z Rzeszowa do Tel Awiwu.

Regiony czekają. A LOT stawia warunki

Narodowy przewoźnik od połowy roku mocniej zaangażował się w porty regionalne. Zaczął latać m.in. do Izraela z Gdańska, Lublina, Wrocławia i Poznania, uruchomił też z Poznania i Bydgoszczy trasy na Ukrainę.

Porty regionalne cieszą te ruchy, ale to dla nich zdecydowanie za mało. W kwietniu prezes lotniska we Wrocławiu Dariusz Kuś mówił w rozmowie z nami, że przekonywał LOT do uruchomienia kilku bezpośrednich tras z Wrocławia, m.in. do Zurychu.

– LOT ma z tym połączeniem problem ideologiczny, bo uważa, że otwierając taką trasę zasilałby hub swojego konkurenta. Moim zdaniem to nie do końca prawda, bo dziś liczba pasażerów lecących z Wrocławia do Zurychu rozkłada się po równo między LOT i Lufthansę. Kto otworzy bezpośrednie połączenie, ma zagwarantowaną premię w postaci odebrania ruchu swojemu rywalowi – mówił Kuś.

Efekt? We wtorek bezpośrednie połączenie z Wrocławia do Zurychu uruchomiły linie Swiss. Stolica Dolnego Śląska nie zamyka jednak drzwi przed narodowym przewoźnikiem.

– Na pewno wciąż jest sporo kierunków z Wrocławia, gdzie LOT mógłby mieć pełne samoloty, ale wciąż dominuje tam wizja, że nie możemy dowozić pasażerów do hubów przeciwnika. A low-costy nie śpią i chętnie przejmują trasy, także te o charakterze biznesowym. Dobrym przykładem jest połączenie Wizz Aira do Goteborga, które zostanie uruchomione w marcu 2018 roku. Ta trasa ma duży biznesowy potencjał, choćby ze względu na potężne spółki z grupy Volvo działające w regionie. Fakt, że żadna linia typu legacy nie była zainteresowana tym połączeniem sprawia, że w ich miejsce wchodzą tanie linie. A takich sytuacji będzie coraz więcej – mówi teraz prezes lotniska we Wrocławiu.

Co na to LOT? Prezes Milczarski mówi, że nowe trasy z regionów będą realizowane w ramach dostępności samolotów, ale zaraz dodaje, że chce, aby LOT był traktowany na równi z low-costami

– Będziemy domagać się sprawiedliwego traktowania. Nie może być tak, że gdy wystąpiliśmy po pomoc publiczną, to musieliśmy zmniejszyć drastycznie siatkę połączeń i obciąć pensje naszym pracownikom, a samorządy każdego roku dopłacają po kilkaset milionów PLN do połączeń tanich przewoźników i w efekcie te linie rozwijają się w bardzo szybkim tempie z pieniędzy podatników.

Dalekie trasy? Wkrótce ogłoszenie

Milczarski w rozmowie z nami dodał też, że jeszcze w listopadzie LOT ogłosi nowy, daleki kierunek, do którego poleci w przyszłym roku. Będzie to kierunek azjatycki.

W przyszłym roku LOT dostanie 3 nowe, większe Boeingi 787-9 Dreamliner. Prezes LOT nie zdradza jeszcze dokładnych planów wykorzystania tych maszyn, przyznaje jednak, że priorytetem jest zwiększenie częstotliwości na trasach azjatyckich.

Gdyby nie ograniczenia wynikające z umów międzyrządowych, już teraz z Warszawy do Seulu latalibyśmy codziennie. Prowadzimy rozmowy, aby wkrótce zmienić ten stan rzeczy. Docelowo wszystkie nasze dalekie trasy powinny być realizowane przynajmniej raz dziennie – mówi Milczarski.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Dzisiaj LOT odwołał połączenie z Kwa do Wawy o czym dowiedziałem się na lotnisku. Nikt nie był uprzejmy wysłać maila/zadzwonić. Dopóki LOT w ten sposób będzie traktował swoich klientów, dopóty będzie żałosną pseudolinią gdzieś ze wschodniej Europy.
Bulusia, 2 listopada 2017, 17:09 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Wcale sie nie dziwie, że Swiss otworzył połączenie z Breslau.
manio, 2 listopada 2017, 17:10 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Może jakieś nowe połączenie z Katowic ? Rozumiem Wizzair i rynek czarterowy, ale jakieś połączenie nowymi B737-800 do ciepłych krajów ?
Busiu, 2 listopada 2017, 17:56 | odpowiedz
Avatar użytkownika
@Bulusia tak się czasem zdarza, że o odwołanym locie pasażerowie dowiadują się dopiero na lotnisku, bo wcześniej nie było podstaw żeby sądzić, że lot trzeba będzie odwołać. A tak z innej beczki: KWA to lotnisko gdzieś na Wyspach Marshalla ;-)
Kashpir, 2 listopada 2017, 18:17 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Kashpir @Bulusia tak się czasem zdarza, że o odwołanym locie pasażerowie dowiadują się dopiero na lotnisku, bo wcześniej nie było podstaw żeby sądzić, że lot trzeba będzie odwołać.A tak z innej beczki: KWA to lotnisko gdzieś na Wyspach Marshalla 😉
Rzecz w tym, że podstawy były bo samolot w ogóle nie przyleciał do Krakowa, więc że lot powrotny będzie odwołany wiedzieli kilka godzin wcześniej. Mogłem więc pojechać pociągiem, a tak nie poleciałem do Warszawy a tym samym również następnym połączeniem do Londynu.
Bulusia, 2 listopada 2017, 19:01 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Super info ! 6 maszyn to chociaż 1 trafi do Poznania :) Proponujemy Barcelonę BCN , Malage ( na stronie można znaleść Malage ale nie można kupić - dziwne ) , Madryt , Rzym , Wiedeń i Genewe , Paryż CDG , Amsterdam ! Czekamy :)
poznan123, 2 listopada 2017, 19:47 | odpowiedz
Avatar użytkownika
@Bulusia LO3920? Nie było miejsc na 12:10? I czy w takim razie zapewniali alternatywny transport?
Kashpir, 2 listopada 2017, 19:56 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Nie rozumiem dlaczego LOT chce być traktowany na równi z low-costami. Myślałem, że właśnie chodzi o to żeby była jakaś 'granica' między linią legacy a low-costem, a nie porównywać się do nich.
Robmal, 2 listopada 2017, 21:56 | odpowiedz

wenecja wycieczka
Do których krajów pojedziemy bez problemu? Wszystkie obostrzenia w jednym miejscu! »
REKLAMA
porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.