LOT prezentuje strategię rozwoju na lata 2024-2028. Znamy szczegóły! [NA ŻYWO]
Najważniejsze informacje:
– LOT chce stanąć w szranki z najlepszymi liniami lotniczymi
– W 2028 roku flota samolotów wzrośnie do 110 sztuk.
– Do 2024 roku w barwach LOT pojawi się pięć nowych Boeingów 737 MAX 8
– LOT chce otworzyć nowe trasy do USA i Kanady.
– W Azji LOT chce skierować swoje siły na Hanoi, Bangkok, Abu Zabi, Rijad i Teheran!
– LOT planuje zatrudnić 530 nowych pilotów i 1100 pracowników personelu pokładowego
– W 2028 roku narodowy przewoźnik planuje osiągnąć 640 mln zł zysku netto
Nowa strategia LOT to najważniejsze wydarzenie dla narodowej linii przynajmniej od dekady, gdy przewoźnik dzięki pomocy publicznej i restrukturyzacji uratował się przed upadkiem i ogłosił poprzednią strategię szybkiego wzrostu. Czy tak będzie też tym razem? Data graniczna 2028 pada tu nieprzypadkowo – to wtedy według wstępnych planów ma być ukończona budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego w Baranowie, którego LOT ma być gospodarzem. I nawet, jeśli trudno uznać ten termin za realny, to dla LOT ma on kluczowe znaczenie, bo spółka musi do tego czasu zbudować odpowiednią „masę” pasażerską pod otwarcie CPK i zmienić się – zamówić nowe samoloty, zainwestować w produkt i ogłosić nowe trasy. Nie będzie to łatwe, bo obecny dom LOT, czyli Lotnisko Chopina, już teraz jest zapchane po brzegi. Jak więc LOT tego dokona? Przekonamy się już wkrótce.
23.01 Kończymy oficjalną część relacji. Jesteśmy po rozmowie z prezesem LOT Michałem Fijołem, jej rezultaty będziecie mogli przeczytać jutro na naszych łamach. Spokojnej nocy!
21.24 To już koniec oficjalnej części prezentacji, ale na pewno nie koniec relacji. Robimy kilka minut przerwy i idziemy dalej szukać newsów.
21.21 I drugi obrazek na temat wyników finansowych


21.16 Przechodzimy do najciekawszej części, czyli finansów. Tu też zapowiedzi są ambitne. Do 2028 roku LOT chce wygenerować przychody wynoszące powyżej 17 mld zł i zanotować skumulowany zysk netto w wysokości 2,4 mld zł. W 2028 roku narodowy przewoźnik planuje osiągnąć 640 mln zł zysku netto.
– Z pewnością spłacimy wszystkie nasze zobowiązania. Uda nam się też wypracować poduszkę finansową na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń – mówi Paweł Urbaniak, członek zarządu LOT ds. finansowych.
21.14 Na pokładach Dreamlinerów znajdzie się też Wi-Fi oraz nowy system rozrywki pokładowej.
21.03 Czegoś brakuje w tej prezentacji, nie sądzicie? 3 literki, pierwsza to C….
21.00 Wybaczcie średnią jakość zdjęcia. Gdy tylko otrzymamy zdjęcia lepszej jakości, czym prędzej je zamieścimy.

20.54 I w końcu mamy konkret! Prezes LOT zaprezentował, jak będą się prezentowały odnowione kabiny LOT w Dreamlinerach. Odmłodzeniem „Drimków” zajmie się firma Recaro, która została oficjalnym dostawcą foteli w samolotach szerokokadłubowych LOT do 2030 roku.
20.35 Prezes LOT wspomina o digitalizacji, personalizacji i kolejnych pomysłach na poprawę produktu. „Już dziś jesteśmy przewoźnikiem klasy premium, a chcemy być tylko lepsi” – mówi.
Zdecydowanie brakuje jednak konkretów…

20.21 Tak wyglądają założenia polityki rekrutacyjnej LOT w najbliższych latach.

20.18 Dorota Dmuchowska (COO LOT): Do 2028 roku LOT zatrudni 530 nowych pilotów i 1100 pracowników personelu pokładowego. W planach jest m.in. budowa nowoczesnego centrum symulatorów lotów.
20.16 LOT przedstawia drugi z czterech filarów swojego rozwoju. Po „Larger” czas na „Better”.
20.04 Na liście potencjalnych połączeń w Azji są m.in. Hanoi, Bangkok, Abu Zabi, Rijad, a także – co może stanowić ogromną niespodziankę – Teheran!
20.03 Co z nowymi trasami? Jeśli chodzi o Europę, na liście znalazły się m.in. Lizbona, Larnaka, Manchester i Dublin.
20.01 LOT obiecuje też większe zaangażowanie w portach regionalnych. „Jesteśmy narodowym przewoźnikiem, więc to nasze naturalne miejsce” – mówi Michał Fijoł.
19.59 Dokąd poleci LOT? Narodowy przewoźnik nie podał konkretnych połączeń, ale krótką listę tras, z których będzie wybierał. W przypadku Ameryki Północnej na liście są 3 połączenia do USA (Boston, San Francisco i Waszyngton) oraz nowa trasa do Kanady (Montreal)

19.51 LOT potwierdza nasze wcześniejsze informacje. Podpisał właśnie umowę na dostarczenie 2 kolejnych Boeingów 737 MAX 8, które otrzyma do połowy przyszłego roku. W sumie oznacza to, że do połowy 2024 roku LOT otrzyma 5 nowych Boeingów 737 MAX 8.
19.49 A tak wyglądają plany dotyczące statystyk pasażerskich. Co ważne, LOT raczej nie zakłada wyprzedzenia Ryanaira, który jest liderem na polskim rynku, choć 30 procent udziałów w przewozach w Polsce oznacza spory wzrost.

19.40 Tak wyglądają szczegóły planu flotowego. LOT zwiększy liczbę samolotów z 74 maszyn obecnie do 110 w 2028 roku. Średnia pojemność samolotu ma się zwiększyć o 30 procent.

19.39 Zgodnie z przewidywaniami, nie ma jeszcze decyzji w sprawie wyboru firmy, od której LOT zamówi flotę regionalną.
19.37 Do 2028 roku LOT chce zwiększyć liczbę nowych tras o 20 nowych kierunków. Nie ma na razie żadnych konkretów, jakie to będą trasy
19.34 LOT będzie większy. W 2028 obsłuży prawie 17 mln pasażerów i zwiększy flotę do 110 samolotów. Fijoł:” „Flota regionalna będzie na podobnym poziomie, ale musimy ją odnowić”
19.29 Kolejnym mówcą jest Rafael Schvartzman, wiceprezes IATA
19.20 Teraz przemawia wiceszef Ministerstwa Aktywów Państwowych Maciej Małecki:
„Ta strategia jest ambitna. Ma przesunąć LOT mocno do przodu. Oczekujemy umocnienia LOT, chcemy nowych kierunków. LOT ma rozpocząć wyścig z najlepszymi liniami lotniczymi na świecie”
19.15 Premier Mateusz Morawiecki z nagrania: „LOT to coś więcej niż tylko firma. A przecież jeszcze niedawno znajdował się na krawędzi bankructwa. Na szczęście udało się to zatrzymać. LOT jest w polskich rękach”

19.11 Zaczęło się!
19.04 Zgodnie z dewizą „Late Or Tomorrow”, mamy drobne opóźnienie ;). Ale czekamy z niecierpliwością…
18.55 Czego można się spodziewać po nowej strategii LOT? Na łamach Fly4free.pl zebraliśmy najważniejsze punkty, które zapewne znajdą się w planie przedstawionym przez Michała Fijoła, prezesa LOT.

18.50 Jesteśmy już na miejscu. Emocje i oczekiwania są spore. Zostańcie z nami!
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?