Fly4free.pl

Cięcia w LOT! Kasują: Kaliningrad, Rzym, Newark

Właśnie dotarła do nas informacja, że Polskie Linie Lotnicze kasują na zimę bezpośrednie połączenie z Warszawy do Rzymu. Dostępne są tylko drogie loty z przesiadką. To nie jedyny ubytek w siatce przewodnika, bowiem już wcześniej wiadomo było, że na stałe znika połączenie do Kaliningradu.Aktualizacja: Kolejny kierunek zniknął od rozkładu zimowego z systemu rezerwacyjnego www.lot.com, tym razem to Newark. Loty do położonego po sąsiedzku Nowego Jorku (JFK) są nadal w sprzedaży.

O ile jeszcze kasowanie lotów do Kaliningradu szczególnie nas nie dziwiło, to zawieszenie połączeń do Rzymu przez narodowego przewoźnika jest szokujące.

Czyżby przez to, że Ryanair i Wizz Air zaproponowały loty do Rzymu z Modlina aż tak odbiło się na rezerwacjach w LOT na tym kierunku? Mimo decyzji LOT-u zimą będzie można polecieć w czasie rozkładu zimowego z Okęcia do Rzymu bezpośrednio z OLT Express (nowe połączenie) i Alitalią.

Informacja jest tym bardziej szokująca, że loty z Warszawy do Rzymu na rozkład zimowy, w nocy były promowane w „Szalonej Środzie” a tego samego dnia po południu – skasowane.

Ostatnia nowinka w siatce LOT-u to skasowane połączenie do Newark. Do tej pory LOT latał na dwa sąsiadujące ze sobą lotniska w USA: Newark i Nowy Jork (JFK).

Przy okazji przypominamy, że pasażerowie posiadający bilety na skasowane połączenia, mają prawo wyboru między zwrotem środków za bilet, lub połączeniem alternatywnym, które ma obowiązek zapewnić LOT. Warto o tym pamiętać, bowiem LOT przy niedawnym skasowaniu połączenia do Hanoi, od tego drugiego obowiązku próbował się wykpić.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
nie ma już promowanych połączeń do Rzymu w systemie Lotu... są tylko loty w cenie 1900 zł
tartal, 20 czerwca 2012, 17:22 | odpowiedz
Nie ma w tym nic szokującego. Od wielu sezonów to był jeden z najsłabiej sprzedających się kierunków europejskich w siatce LO
marek2011, 20 czerwca 2012, 17:23 | odpowiedz
mkbewe - nielot musi kupić Ci nowy bilet u innego przewoźnika.
Awerik, 20 czerwca 2012, 17:34 | odpowiedz
Marek2011:: uważasz za normalne dawać o północy w ofercie "Szalone Środy" Rzym na X-XII za 300 zł, a po południu skasować połączenie?
Kamil, 20 czerwca 2012, 17:51 | odpowiedz
Jak dla mnie jest to szok ogromy. Często latam do Rzymu z Okęcia i nie wydawało mi się aby frekwencja była tak słaba. Ale... brawo konkurencja. Im szybciej wykoszą LOT tym lepiej. Niech bankrutują dziady, ździerali to teraz ich pogonią. Bardzo dobrze. Liczy się CENA.
Luk, 20 czerwca 2012, 17:56 | odpowiedz
Jak wykoszą to podniosą cenę, bo nie będzie konkurencji. Prosta zasada rynkowa. Nie wiem skąd taki hura optymizm, Luk.
Raf, 20 czerwca 2012, 18:05 | odpowiedz
@Luk Jak nie będzie lotu, to będzie mniejsza konkurencja i wyższe ceny u innych. Mimo wszystko trochę ludzi jeszcze lata "narodowym" i czasami udaje się kupić w rozsądnej cenie
kk, 20 czerwca 2012, 18:09 | odpowiedz
Ależ proszę bardzo, niech lot zaoferuje Rzym po 199 RT - od razu znajdą chętnych, w tym mnie. Dotąd najtaniej to było ze 2 lata temu w szalonej za bodaj 270 zł. Kpina z pasażera, chyba upadli na głowę jeśli myślą, że ktoś da więcej niż chcą w szalonej, skoro konkurencja daje bilety np. po 150 zł RT.
Luk, 20 czerwca 2012, 18:12 | odpowiedz
ale co to za konkurencja daje... porównujesz malucha z mercedesem ( oczywiście troszkę to porównanie skrajne.. )
tartal, 20 czerwca 2012, 18:20 | odpowiedz
LUK; 150 zł to kosztuje sam bilet (przy uwzględnieniu kart, członkostwa, itp.) Większość ludzi lata z bagażem rejestrowanym, a to dodatkowe 200 zł. Sprawa nie jest taka prosta jak ją opisujesz
michal, 20 czerwca 2012, 18:25 | odpowiedz
LOT od przynajmniej paru lat nie zrobił nic żeby pasazerowie mogli sobie kupić bilet RT z niektórych lotnisk regionalnych bez nocowania w Warszawie.
szumny, 20 czerwca 2012, 18:37 | odpowiedz
Nie dziwię cię: LOT, OLT, Wizzair, Ryanair - jak mrowków się zrobiło konkurencji i podejrzewam że cięcia będą następowały coraz mocniej. Według mnie powinny zostać TYLKO połączenia na których w danej chwili nie lata LCC, np. Ameryka, daleka Azja itp.
Patryk, 20 czerwca 2012, 18:44 | odpowiedz
Patryku: LOT ma hub w Warszawie i musi sobie dowieźć tam pasażerów zarówno z Polski jak i zagranicy. Rzecz w tym że LOT - co pisałem wcześniej - nie zadbał by te połączenia były.
szumny, 20 czerwca 2012, 19:48 | odpowiedz
Cięcia nie będą następowały. Wiele osób w tym ja i tak wybierze LOT. Wolę zbierać mile, mam możliwość nadania bagażu do destynacji. W razie opóźnienia w jednym segmencie nie zostaje na lodzie. Gdy korzystam z LCC i widzę cennik mam wrażenie, że przewoźnik jest pijawką. Ciekawe co E17, które obsługiwały te trasy.
lipa, 20 czerwca 2012, 19:50 | odpowiedz
Iluzja. Po przejściu na Modlin sytuacja liniowych przewoźników się poprawi.Pasażerów low-costów pogorszy. Liniowi na Okęciu nie będą mieli konkurencji. Low costowym odpadnie część pasażerów, która jest skłonna zapłacić więcej, ale nie dojeżdżać do Modlina. Już w tej chwili często cena normalnych połączeń jest porównywalna z low costami.Tym bardziej im więcej opłat dodatkowych np. za bagaż rejestrowany. Np. połączenia do Madrytu czy Barcelony, Rzymu czy innych lotnisk włoskich. Nie miejcie złudzeń, że ceny po kilkanaście złotych za lot będą trwały dłużej niż to potrzebne do przyciągnięcia klientów. Albo połączenie będzie przynosić dochód albo będzie zawieszone/zlikwidowane.To oczywiste. Będzie można oczywiście polecieć np. w styczniu do Stavanger albo w lutym do Trondheim za kilkanaście złotych. Tylko po co...? Bo , że nie turystycznie to oczywiste.
zapinio, 20 czerwca 2012, 20:06 | odpowiedz
Patryk: taaa i myślisz że biznesmeni będą latać lcc? :)
Tadex71, 20 czerwca 2012, 20:13 | odpowiedz
Będą latać OLTem :) lub LCC, wątpie aby bizmesmen traktował jako ujmę to jaki samolot wybierze.
Maciek, 20 czerwca 2012, 20:28 | odpowiedz
Maciek: o ile OLT w ogole zacznie latać na tej trasie.
marek2011, 20 czerwca 2012, 21:05 | odpowiedz
I o ile będzie jeszcze istniał.
zapinio, 20 czerwca 2012, 21:15 | odpowiedz
Maciek: synu życia nie znasz
Łęcina, 20 czerwca 2012, 21:21 | odpowiedz
Zapino, Modlin będzie zdecydowanie tańszy niż Okręcie. Zapewniam cię ,że ceny biletów będą zdecydowanie tańsze z np. Wizzair właśnie na Modlinie w porównaniu do staniu z przed kilku miesięcy kiedy był na Okręciu. Dojazd bardzo nowoczesnym pociągiem w 40min za 13zł, sadzisz że przeciętny Kowaliski poleci Lufthansa za 10x więcej kasy (nawet po doliczeniu bagażu rejestrowanego) do Frankfurtu tylko dlatego że lotnisko jest deczko bliżej i LCC są "beee"?
Patryk, 20 czerwca 2012, 21:29 | odpowiedz
Wpadła mi do głowy jeszcze jedna myśl. Trasa Katowice - Warzsawa, do wyboru mamy TLC lub Intercity. TLC oczywiście tańsze, wolniejsze, stare wagonu. Intercity nowoczesny, szybkidegustacja darmowa,obowiązkowa rezerwacja miejsc, brak plebsu itp. Jadać do Warszawy jechałem TLC, praktycznie cały zapełniony. Wracając do Katowic jechałem Intercity, (fakt że było to rano) w moim wagonie siedziała tylko garstka osób. To samo będziemy mieli z samolotami tylko że czas podróży czy to Ryanair czy Lufthansa jest taki sam! Jedynie komfort jest inny.
Patryk, 20 czerwca 2012, 21:35 | odpowiedz
mi się wydaje, że wspomniany Kowalski to ktoś nie istnieje w Polsce. ja widzę sporo ludzi którzy nie spojrzą na nic innego nic LCC, biznesmenów którzy nie spojrzą na LCC oraz innych np ludzi którzy podróżują bardzo okazyjnie ale wolą np LOTem niż jakimś rajanairem co to o nim piszą że tam ludzi biją i stjuardesy molestują. no i ci ostatnio to właśnie Kowalscy ale, wg mnie, nie ma ich więcej jak 20%. tak czy siak, nie spodziewałbym się jakichś większych cięć tras a jedynie większych przewozów po prostu i jakiejś stabilizacji na rynku. no a ucięcie rzymu to rzeczywiście jakaś porażka (może do papieża już tak nie latają, heheh?) i myślę, że może za rok te loty wrócą.
Saddam, 20 czerwca 2012, 21:41 | odpowiedz
TLK Patryku, TLK i nie że "tanie" tylko "twoje" po za tym, komfort sie liczy dla co niektórych, szczgólnie dla tych których stać na komfort a tacy też istnieją. po za tym, ja bym to inaczej porównał: lufthansa "lata" warszawa centralna-katowice a lcc warszawa wschodnia - katowice-ligota(gdziekolwiek to jest) oczywiście, nie wielka to różnica! ale jak ktoś ma 5 dni urlopu to chce 5 a nie 4,7 ;)
Saddam, 20 czerwca 2012, 21:51 | odpowiedz
po pierwsze, na chwilę obecną LOT zawiesił połączenie na sezon zimowy a nie skasował go calkowicie, po drugie głównym problemem tych rejsów były kiepskie godziny operowania: nie zachęcały ludzi podróżujących w interesach ani tez nie dawały w zasadzie żadnych sesnownych możliwości złapania pasażerów transferowych przez WAW, po trzecie to skazywało rejsy do Rzymu na ruch niskopłatny, a ten - zrozumcie to wreszcie - nie jest dla przewoźnika intratny. Nie sztuka zapychać samoloty pasazerami z biletami z First Minute i Szalonych Śród po 300 zeta, w przypadku przewoźnika sieciowego sztuką jest wypełniac przód, sprzedawać droższe bilety w eco i zarabiać w efekcie na połączeniu.
marek2011, 20 czerwca 2012, 22:06 | odpowiedz
Polski Kosćioł popadłw niełaskę Watykanu po smierci Jana Pawła 2. Po prostu straciliśmy na znaczeniu i przez to mnie księzy podróżuje do Rzymu. Nawet krakowski metropolita kardynał dziwisz lata RYRcem z Krakowa do Rzymu.
kpt.Bomba, 20 czerwca 2012, 23:36 | odpowiedz
No to w październiku ostatnia okazja kupienia biletu na LOT bezpośredni . Np na 9-19.10. cena jest kusząca 357 zł!
AniaJ, 21 czerwca 2012, 8:14 | odpowiedz
To taniej niż Wizzairem z Modlina. LOT nie jest tu jedyny. Za podobną cenę można polecieć Alitalią. Z bagażem. Z Okęcia.
zapinio, 21 czerwca 2012, 10:03 | odpowiedz
@Maciek - już Cię marek2011 podsumował. Pal sześć, czy to ujma czy nie ale nawet jakby chcieli, to by nie mogli lecieć LCC. Zdecydowana większość korporacji kupuje bilety nie sama, tylko przez agencje (np. CarlsonWagonlit). A te bynajmniej biletami LCC się nie zajmują. Dla korporacji priorytetem nie jest cena, ale czas (loty na lotniska 100km od miasta odpadają), możliwość zmiany daty i godziny wylotu, komfort, itp. A przy kupowaniu biletu rządzą wewnętrzne procedury. Kiedyś leciałem służbowo do Azji. Firma miała procedurę że przy lotach międzykontynentalnych przysługuje klasa biznes. Zaproponowałem im że może być economy, bo mi jako młodemu chłopakowi nie robi to większej różnicy, a po co płacić 10 tys więcej. Dostałem odpowiedź że procedura mówi że ma być klasa biznes to będzie biznes. Pewnie jakbym się uparł to by kupili economy, ale aż tak mi nie zależało ;)
Tadex71, 21 czerwca 2012, 21:50 | odpowiedz
A propos Kaliningradu to prezydenci Rosji i Polski podpisali kwity umowy o małym ruchu granicznym i dzięki temu mieszkańcy powiatów bliskich Obwodowi Kaliningradzkiemu będą mogli wkrótce śmigać bezwizowo. Mnie to osobiście cieszy, jako mieszkańca Olsztyna, bo będę miał bliżej na lotnisko niż do Warszawy, czy Gdańska. A i siatkę połączeń z azjatycką częścią Rosji Kalinigrad ma b. dobrą.
brigante32, 22 czerwca 2012, 10:12 | odpowiedz
Mam pytanie, co mi przysluguje, gdyz juz wiem, ze moj lot Newark do WAW w styczniu sie nie odbedzie... co prawda status jest wciaz 'potwierdzony', ale widze na stronie LOT, ze ma juz mozliwosci kupienia tego biletu i sie zastanawiam jakie bede miec opcje alternatywne i co moge wskorac z LOT'em w takiej sytuacji, z gory dzieki!
EchoSierra, 22 czerwca 2012, 10:20 | odpowiedz
@EchoSierra. Z mojej praktyki, odbytej po słynnym odwołaniu lotu do Hanoi, wynika wniosek następujący: na infolinii za wiele nie zdziałasz. Dlatego: 1. W pierwszej kolejności zadzwoń na infolinię i zobacz co ci zaproponują. Pamiętaj, że infolinia działa szablonowo, wg standardowych schematów postępowania, które mają na celu redukcję strat linii. 2. Jeśli ich propozycja Cię nie satysfakcjonuje, spróbuj przez lokalne biuro lotu (są w wielu większych miastach, np na lotniskach). Zadzwoń lub pogadaj na miejscu z obsługą i uzyskaj adres e-mail do ich lokalnego kierownika. 3. Napisz do niego e-maila z opisem sytuacji, twoimi oczekiwaniami. Centrala rozpatrzy wówczas twoją sprawę indywidualnie. W moim przypadku rozpatrzyła pozytywnie, zgodnie z oczekiwaniami.
rexande, 23 czerwca 2012, 14:14 | odpowiedz
Właśnie wypadło z grafiku połączenie Katowice-Turyn. Rezerwacje tylko do 28-go października. Infolinia nic oczywiście nie wie na temat zawieszenia/likwidacji ale bezpośrednich rezerwacji już nie ma. Data zakończenia obsługi tej linii dziwnie zbiega się z zawieszeniem lotów do Rzymu.
Marek, 30 sierpnia 2012, 11:32 | odpowiedz
kalinigrad? kto tam chce jechać, lecieć? O.o coągle tylko wina lotu, otóż nie! to państwo słabo finansuje nasze linie, mamy za mało samolotów za równo dalekiego jak i krótkiego zasięgu!
FLIGHT, 22 września 2014, 17:45 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »