Leo Express ogłasza nowe trasy z Polski i szykuje HIT: chce jeździć z Warszawy do Krakowa!
To będzie bardzo poważna konkurencja dla PKP Intercity. Czeski przewoźnik złożył do Urzędu Transportu Kolejowego wniosek o otwarty dostęp na kursowanie z Krakowa Głównego do Warszawy Wschodniej. Chce obsługiwać tę trasę aż 6 razy dziennie! Ale Leo już teraz może podgryzać PKP Intercity na trasie do stolicy Czech
Leo Express mocno rozwija się na polskim rynku – właśnie ruszyła sprzedaż biletów na połączenie z Wrocławia do Pragi, które wystartuje od 20 grudnia. Ceny biletów zaczynają się od 99 CZK (16 PLN) w jedną stronę i będą obsługiwane pociągami FLIRT. Zgodnie z rozkładem, pociągi z Wrocławia do Pragi będą odjeżdżać w każdą sobotę i niedzielę o godz. 5.58 rano, a z Pragi do Wrocławia w piątki, soboty i niedziele o godz. 18.08. Czas podróży to ok. 4,5 godziny – w Pradze pociąg z Wrocławia rozkładowo powinien zameldować się o godz. 10.27.
Jak czytamy w serwisie “Rynek Kolejowy”, nowa trasa Leo pozwoli na szybsze dostanie się do Pragi także… pasażerom z Warszawy. Jak? Przy wykorzystaniu pociągu IC Karkonosze i nowego połączenia Leo. Choć różnica między momentem przyjazdu nocnego pociągu Karkonosze do Wrocławia a odjazdem pociągi Leo Express w kierunku Pragi to ponad godzina, to i tak do Wrocławia dojedziemy 2 godziny szybciej niż nocnym Chopinem, łączącym obie stolice!
Polskie władze wydały także dla Leo Express zezwolenie na kursowanie między Pragą i Krakowem a granicą ukraińską
– Teraz możemy jechać z Pragi przez Kraków aż do granicy z Ukrainą. Ze względu to, że zezwolenie otrzymaliśmy już po opublikowaniu nowego rocznego rozkładu jazdy, musimy teraz poszukać możliwości w obowiązującym rozkładzie jazdy, tak abyśmy mogli płynnie przedłużyć trasę do Medyki – mówi Juraj Andrejka, dyrektor zarządzający Leo Express na Polskę i Ukrainę.
Cena biletów na trasie Praga – Medyka szacowana jest na między 50 złotych (około 300 CZK) a 150 złotych (około 900 CZK) w zależności od obłożenia. Na trasie Katowice – Medyka bilety rozpoczną się od 19 złotych (ok. 119 CZK), a cena zostanie dostosowana do obłożenia połączenia.

Będzie konkurencja dla Pendolino? Wszystko zależy od UTK
Ale i tak największym hitem może być planowana nowa trasa Leo Express – czeski przewoźnik złożył bowiem wniosek o wolny dostęp do linii Kraków-Warszawa.
– Złożyliśmy wniosek o przyznanie dostępu na linię między Krakowem a Warszawą. Ale nic nie stoi na przeszkodzie by połączyć ją z dotychczasową linią Praga – Kraków. Data rozpoczęcia kursowania zależy od szybkości wydania decyzji, która powinna zostać wydana w przeciągu jednego roku – mówi Andrejka.
Ruch czeskiego przewoźnika nie dziwi, bo połączenie między dwoma największymi miastami w Polsce to zdecydowanie najpopularniejsza trasa kolejowa w Polsce. Zdaje sobie z tego sprawę Leo Express, który chciałby na tej trasie kursować nawet 6 razy dziennie. We wniosku do Urzędu Transportu Kolejowego czytamy, że przewoźnik chciałby wykonywać nową usługę przewozu osób na trasie krajowej od 12 grudnia 2020 r. do 11 grudnia 2025 roku. Wszystko zależy jednak od tego, jak szybko i czy w ogóle Czesi otrzymają stosowne zezwolenia. Trzymamy kciuki!
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?