Fly4free.pl

Największa linia w Ameryce Południowej z wnioskiem o bankructwo!

Foto: Martin Bernetti / Shutterstock

Grupa lotnicza LATAM, będąca największym przewoźnikiem w Ameryce Południowej złożyła wniosek o ochronę przed wierzycielami. Przewoźnik wciąż będzie jednak kontynuował swoje operacje.

Chilijsko-brazylijski LATAM to największa linia na kontynencie – w 2019 roku przewiozła aż 74,18 mln pasażerów. We wtorek firma złożyła w USA wniosek o ochronę przed wierzycielami z tzw. rozdziału 11 – o formalne bankructwo wnioskuje główny holding, a także jego oddziały w Peru, Chile, Kolumbii, Ekwadorze i USA. Przewoźnik informuje, że postara się jeszcze wyjść na prostą i przejdzie bolesną restrukturyzację, jednocześnie w dalszym ciągu planuje wykonywać operacje lotnicze. Oprócz tego oddziały firmy w Brazylii, Argentynie i Paragwaju nie zostały uwzględnione we wniosku.

LATAM to kolejna lotnicza ofiara koronawirusa w Ameryce Południowej po kolumbijskiej linii Avianca, która w zeszłym tygodniu także ogłosiła upadłość. Przewoźnik cierpi z powodu zakazów lotów i drastycznych ograniczeń, wprowadzonych w wielu krajach kontynentu – przypomnijmy, że najbardziej drakońskie przepisy wprowadziły Kolumbia i Argentyna, gdzie zakaz ruchu lotniczego będzie obowiązywał do końca sierpnia.

Kłopoty LATAM to problem także dla innych lotniczych gigantów, m.in. amerykańskiej Delta Airlines, która jest największym udziałowcem w południowoamerykańskiej linii (rok temu zapłaciła 1,9 mld USD za 20 procent udziałów) oraz Qatar Airways.

Linia może jednak polec pod lawiną długów. We wniosku przewoźnika czytamy, że dysponuje on kwotą ok. 1,3 mld USD w gotówce, a wszystkie jego aktywa są warte ok. 10 mld USD. Z kolei skala zadłużenia to ok. 50 mld USD!

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Pomysł na artykuł: może warto opisać co oznacza "chapter 11 bankuptcy" w praktyce? LATAM deklaruje że nadal będą latać i że będą uznawać wszelkie bilety, vouchery itd. - to wtedy po co ta operacja?
Mareckipl, 26 maja 2020, 11:43 | odpowiedz
Chodzi o ochrone przed wierzycielami. Firma ma 10 mld aktywów przy 50 mld długu, czyli jest 40 mld na minusie. Gdyby wszyscy wierzyciele zażądali  spłaty teraz firma przestalaby działać i mimo spieniezenia aktywów i tak nie mogłaby uregulować zadłużenia.  Chapter 11 chroni przed takim scenariuszem jednocześnie nakładając na firmę różnego rodzaju ograniczenia i restrykcje, które maja doprowadzić do spłaty zadluzenia w przyszłości.  
Mareckipl Pomysł na artykuł: może warto opisać co oznacza "chapter 11 bankuptcy" w praktyce? LATAM deklaruje że nadal będą latać i że będą uznawać wszelkie bilety, vouchery itd. - to wtedy po co ta operacja?
Bulusia, 26 maja 2020, 12:14 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Jak już zostało zauważone Chapter 11 to nie bankructwo. Przy tego rodzaju newsach warto się doedukować ze specyfiki rynku lotniczego.
mkdabr, 26 maja 2020, 16:59 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »