więcej okazji z Fly4free.pl

Koniec naciągania pasażerów? Wizz Air rezygnuje z kontrowersyjnej ukrytej opłaty!

Foto: A. Aleksandravicius / Shutterstock
Wizz Air całkowicie wyłączył naliczanie „systemowej opłaty dodatkowej”, która w ostatnich miesiącach doprowadzała do szału wielu pasażerów, omyłkowo obarczanych koniecznością jej płacenia. Teraz wszystko wskazuje na to, że to już koniec problemów z kontrowersyjną opłatą.

„Systemowa opłata dodatkowa” to problem, o którym pierwszy raz pisaliśmy na naszych łamach w 2018 roku, jednak temat ten co jakiś czas powracał w skargach od pasażerów Wizz Aira. Po raz ostatni pisaliśmy o tej kontrowersyjnej daninie miesiąc temu. Przypomnijmy więc o chodzi, to tajemnicza dopłata w kwocie 46 zł za jeden odcinek podróży, którą z niejasnych przyczyn Wizz Air doliczał niektórym podróżnym do rezerwacji i której nie dało się w żaden sposób ominąć. Przewoźnik tłumaczył, że jest to system automatycznych opłat dodatkowych, które powinny być doliczane wyłącznie do rezerwacji dokonywanych przez zautomatyzowane systemy. Czasem jednak – jak tłumaczył przewoźnik – „w niektórych przypadkach nasz systemy mogą błędnie identyfikować zachowania podróżnych na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej jako zautomatyzowane, co skutkuje naliczeniem opłaty”.

Przewoźnik jednocześnie przeprosił pasażerów, którym błędnie naliczono opłatę i zobowiązał się do zwrócenia im środków na konto (inna sprawa, że otrzymywaliśmy sygnały, że nie jest to wcale prosta procedura i niekiedy przewoźnik odmawia zwrotu).

Teraz jednak wydaje się, że nastąpił przełom w tej sprawie, a kontrowersyjna opłata nie będzie już straszyć klientów „landrynki”. Jak bowiem donosi węgierski branżowy portal Utazomajom.hu, po licznych pytaniach i skargach Wizz Air zdecydował się w piątek na całkowite wyłączenie programu, który automatycznie doliczał dopłatę do biletów rezerwowanych przez OTA.

„Na podstawie skarg konsumentów, Wizz Air zdecydował się całkowicie wyłączyć dopłatę, którą muszą uiszczać internetowe biura podróży, ale z powodu błędu, omyłkowo obarczani byli nią też niektórzy indywidualni klienci. Linia przeprasza ich za niedogodności, a osoby, które musiały ją zapłacić, otrzymają zwrot tych środków po złożeniu skargi do serwisu obsługi klienta” – czytamy w komunikacie Wizz Aira wysłanym do węgierskiego serwisu.
Czy faktycznie oznacza to, że problem przeszedł do historii? Czas pokaże.

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
na jednym z moich kont opłata nadal jest doliczana... 
janek33, 23 czerwca 2024, 21:15 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »