Fly4free.pl

Nowy przewoźnik w UE idzie w ślady tanich linii. W klasie ekonomicznej limit 2 kg bagażu podręcznego

Bagaż podręczny
Foto: j.chizhe / ShutterStock
Linia KM Malta Airlines, która pod koniec marca 2024 roku zajmie miejsce narodowego przewoźnika Air Malta, ogłosiła strukturę taryf i szczegóły dotyczące wielkości bagaży. Z opublikowanych informacji wynika, że przyjmie bardzo podobną strategię do tej, którą ma w swojej ofercie easyJet i inne tanie linie.

Najbardziej podstawowa taryfa nowego przewoźnika nosi nazwę „Economy Basic”. I faktycznie jest ona „basic” – pasażerowie nie będą mogli zabrać ze sobą bagażu podręcznego do 10 kg (tak jak wcześniej we wszystkich taryfach ekonomicznych Air Malta), a jedynie plecak lub torebkę, których waga nie może przekroczyć 2 kg.

Kolejny poziom w KM Malta Airlines to „Economy Value” i pozwala na przewóz małej torby i bagażu rejestrowanego do 10 kg, ale wciąż nie daje możliwości zabrania ze sobą na pokład czegoś więcej niż mały plecak czy torba. Limit do 10 kg bagażu podręcznego pojawia się dopiero w taryfach „Economy Plus” i „Economy Flex”, które również umożliwiają zabranie bagażu rejestrowanego do 20 kg (wcześniej w Air Malta było to 23 kg).

Ci, którzy będą podróżować w taryfach „Basic” lub „Value”, będą mogli opcjonalnie dobrać opcję „Priority” i zabrać ze sobą na pokład 10-kilogramowy bagaż podręczny oraz uzyskać pierwszeństwo wejścia na pokład. Koszt takiego dodatku to 15 euro (ok. 65 zł) w jedną stronę. KM Air Malta będzie oferować również miejsca w klasie biznes (poziomy „Basic”, „Value”, „Plus” i „Flex”), w ramach których podróżni również będą mogli zabrać ze sobą mniejszy bagaż podręczny, niż to miało miejsce wcześniej w Air Malta.

1 grudnia linia KM Malta Airlines uzyskała certyfikat AOC, dzięki któremu 31 marca przyszłego roku oficjalnie będzie mogła rozpocząć działalność. Przewoźnik będzie obsługiwał 17 miejsc docelowych w Europie (Amsterdam, Berlin, Bruksela, Katania, Dusseldorf, Londyn Gatwick i Heathrow, Lyon, Madryt, Mediolan, Monachium, Paryż Charles de Gaulle i Orly, Praga, Rzym, Wiedeń i Zurych) i będzie latał początkową flotą składającą się z ośmiu odrzutowców Airbus A320neo.

Na początku miesiąca linia uruchomiła także sprzedaż biletów. Po dwóch dniach KM Malta Airlines opublikowała na Facebooku informację, że w ciągu 48 godzin odnotowała aż 45 tys. rezerwacji, a w tygodniu 4-10 grudnia kolejne 122 tys. Pojawienie się linii na rynku jest natomiast efektem dwukrotnego fiaska w ratowaniu dotychczasowego narodowego przewoźnika, Air Malta.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »