Zgłodniałeś? Na tym lotnisku zamówisz jedzenie z dostawą prawie do samolotu

pizza
Foto: Ross Helen / Shutterstock
Czekasz na samolot, gdy nagle pojawia się głód? Na lotnisku w Amsterdamie możesz zamówić jedzenie za pomocą telefonu. Zostanie ono dostarczone pod twoją bramkę w ciągu kwadransa!

Pewnie większość z nas zna tę sytuację: spieszymy się na poranny lot, jesteśmy bez śniadania, w końcu docieramy na miejsce i okazuje się, że… boarding jest opóźniony, ale tylko o kilka minut. Można złapać na szybko jakąś niesmaczną bułkę z kiosku, ale to za krótko, żeby iść przekąsić coś treściwego, a kiszki powoli zaczynają grać nam marsza. Właśnie dlatego powstała usługa, dzięki której zamówisz jedzenie dokładnie do stanowiska, przy którym czekasz na swój lot.

Schiphol jest jednym z pierwszych lotnisk na świecie, które wprowadza tego typu rozwiązanie. Będą je realizować HMSHost, czyli właściciel kilku restauracji na lotnisku w Amsterdamie oraz aplikacja Deliveroo, za pomocą której będziecie mogli zamówić sobie posiłek.

Fot. Schiphol Airport

Aplikacja pozwala na zamówienie jedzenia pod samą bramkę. Posiłek ma być dostarczony w ciągu kwadransa. Usługa jest na razie prowadzona testowo tylko dla pasażerów odlatujących z pirsu E. W marcu zostanie ona rozszerzona także dla osób rozpoczynających podróż z pirsu D. Jedzenie można zamawiać codziennie w godzinach od 7 do 20:30.

– Pasażerowie spędzają relatywnie dużo czasu przy lotniskowych bramkach w oczekiwaniu na swój lot. Dlatego chcemy im zapewnić kolejną usługę, która poprawi ich komfort na lotnisku – mówi Tanja Dik, dyrektor lotniska ds. usług i produktów.

Dodatkowo pasażerowie mogą też zamawiać jedzenie ze znajdującego się już za bramkami bezpieczeństwa hotelu Mercure, zlokalizowanego w pobliżu jednego z saloników na amsterdamskim lotnisku. W obu przypadkach opłata za zamówienie wynosi 2,5 EUR.

To kolejna innowacja wprowadzona przez holenderskie lotnisko. W zeszłym roku na Schiphol wprowadzono testowy system, w ramach którego pasażerowie mogli się umawiać na konkretną godzinę na przejście kontroli bezpieczeństwa. System miał na celu zmniejszenie kolejek – takie kontrole były realizowane tylko przez kilka tygodni, poza godzinami szczytu. Ale sprawdził się i teraz lotnisko w Amsterdamie nie wyklucza, że wkrótce zostanie on wprowadzony na stałe.

Komentarze

na konto Fly4free, aby dodać komentarz.
Wszystko pięknie, gdyby nie słowo, które działa na mnie jak płachta na byka: aplikacja.
obibok, 20 lutego 2018, 23:43 | odpowiedz
Płachta na byka, a pewnie siedzisz ze smartfonem w ręku i na aplikacji przeglądasz fly4free. Nie marudź.
tybul, 21 lutego 2018, 9:33 | odpowiedz

Przedłużony weekend w Wilnie za 321 PLN

6 godzin temu