Poważne kłopoty Schiphol i wszystkich linii latających na to lotnisko. Będzie ograniczenie liczby lotów!
Sąd apelacyjny w Holandii wydał orzeczenie, zgodnie z którym tamtejszy rząd ma możliwość dalszego ograniczania rocznej przepustowości lotniska Sciphol. Organ decydujący uznał, że starania władz kraju o zmniejszenie zanieczyszczenia i poziomu hałasu mają podstawy w zakresie osiągania celów klimatycznych.
Od początku sporu najgłośniejszy wyraz niezadowolenia takim ograniczeniom daje flagowy przewoźnik KLM, będący największą linią obsługującą loty w porcie w Amsterdamie. W marcu tego roku otwarcie zakwestionował tę decyzję, do czego przyłączyły się Delta Air Lines, Corendon, easyJet i TUI. Dodatkowo Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) wystosowało pozew prawny, powołując się na naruszenia przepisów UE i międzynarodowych umów o otwartym niebie.
Hurghada od 2650 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Gdańsk)
Złote Piaski od 2312 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Rodos od 2167 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Modlin)
Główny zarzut ze strony poszkodowanych dotyczył faktu, że holenderski rząd nie zastosował się do właściwej procedury ograniczania lotów, tj. nie przeprowadził konsultacji z zainteresowanymi stronami, czyli w tym przypadku liniami lotniczymi. Sędziowie uznali jednak, że istnieją podstawy do zmniejszenia liczby operacji lotniczych, których od przyszłego roku na lotnisku w Amsterdamie może być maksymalnie 440 tys. Stanowi to spadek z obecnego limitu o 12 procent.
Decyzja, od której można się jeszcze odwołać do holenderskiego Sądu Najwyższego, może mieć istotne znaczenie w kontekście innych linii, które starają się o uzyskanie slotów na lotnisku w Amsterdamie, takich jak m.in. JetBlue czy Delta Air Lines. Ponadto odbije się to na możliwościach odbudowy wyników portu w stolicy Holandii. W ubiegłym roku wykonano na nim zaledwie 400 tys. operacji, a w rekordowym 2019 roku było uch 497 tys.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?